נתניהו הטיל פצצה: סגירת רשות השידור והקמת 'התאגיד' נדחתה לתחילת 2018

מההודעה: "השידור הציבורי החלופי עדיין לא ערוך". השר ארדן: "לצערי לא תוקם רשות שידור חדשה"
יוסי פינק | (18)
נושאים בכתבה נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו מטיל היום פצצה בשוק התקשורת כאשר בהודעה משותפת עם יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הוא מודיע על דחיה משמעותית בסגירת רשות השידור והקמת תאגיד השידור החלופי. התחלת פעילות התאגיד במקביל לסגירת רשות השידור אמורה הייתה להתרחש ב-1 באוקטובר הקרוב, וכעת נדחתה לתחילת 2018. צריך להבין שעד כה גייס התאגיד מעל 200 עובדים שכעת יהיו למעשה מחוסרי פעילות ומנגד רשות השידור שפועלת ללא שום אופק - תמשיך בעבודתה. כך נכתב בהודעה: "בהמשך להודעתו של ראש הממשלה בנושא רשות השידור ובהמשך לשיחות שניהל יו ר ההסתדרות ניסנקורן עם מנכ ל משרד התקשורת שלמה פילבר, השידור הציבורי החלופי בתאגיד החדש עדין לא ערוך. מתוך חשיבות שלא לייצר שום נתק בשידור הציבורי ולייצר שידור ציבורי רציף ומלא, על דעת יו ר ההסתדרות ומנכ ל משרד התקשורת, תידחה סגירת רשות השידור לתחילת 2018. יש עוד לוודא שהשידור הציבורי יהיה כפי שגם ציין ראש הממשלה, שידור מירושלים, כבר מיום השידורים הראשון". השר גלעד ארדן שבתקופתו כשר התקשורת יזם את סגירת רשות השידור והקמת התאגיד כתב כך בחשבון הטוויטר שלו: "משמעות הודעת ההסתדרות על הדחייה בתחילת שידורי התאגיד תהיה לצערי הרב שלא יוקם בישראל שידור ציבורי חדש. אף עיתונאי מחוץ לגוף הקיים לא יוכל לתת אמון בתאריך החדש ולהצטרף וכך נישאר עם רשות השידור הישנה או בלי שידור ציבורי כלל. אני קורא לראש הממשלה וליו ר ההסתדרות לשקול מחדש את הדחייה. ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, שכיהנה כיו"ר הועדה המיוחדת לחוק תאגיד השידור הציבורי: "ראש הממשלה נתניהו בכובעו כשר התקשורת יחד עם אבי ניסנקורן יו ר ההסתדרות החליטו לחסל סופית כל ניסיון לקיים שידור ציבורי על פי חוק שאותו ראש ממשלה אישר בקדנציה הקודמת. הם כנראה החליטו לעשות הכל כולל הכול על מנת למנוע את קיום חוק תאגיד השידור הציבורי. ככה נראה זלזול בחקיקה ויותר מכל זלזול בצורך לקיים גוף חדש ונקי עם עיתונאים מצוינים שרק בשבועות האחרונים התבשרנו על שמותיהם של רבים וטובים שהצטרפו לשורות התאגיד. מעניין איך יגיב שר האוצר משה כחלון על הדחייה הנפסדת הזו שהרי מדובר בתוספת תקציבית משמעותית שאין בה כל צורך מלבד גחמה של שר התקשורת. אנחנו לא נאפשר את ההתנהלות הזו, ובכוונתי לקיים בהקדם דיון בוועדה לביקורת המדינה. חייבים לשים סוף לזלזול בשידור הציבורי בישראל."

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    אזרח 19/07/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    בידיוק כמו ארדואן ופוטין.
  • 16.
    קתדרה לדיקטמוקרטיה 19/07/2016 11:09
    הגב לתגובה זו
    תלמידים: עם שוטה
  • 15.
    שי 19/07/2016 10:43
    הגב לתגובה זו
    ראש ממשלה שלא מסוגל לקבל שום החלטה רצינית!
  • 14.
    זאת הפצצה שהטיל מכל הסיפור על הפצצה באיראן? (ל"ת)
    מסכן 19/07/2016 10:22
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    עופר 19/07/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    צופה רק בערוץ 11
  • 12.
    ביבי חייב ללכת יריקה בפני הציבור (ל"ת)
    שמוליק 19/07/2016 09:22
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    שוב הוא נכנע ראש ממשלה חלש מאין כמותו (ל"ת)
    להחליף את ביבי 19/07/2016 08:59
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    לסגור מיד 19/07/2016 08:57
    הגב לתגובה זו
    לא צריך לממן עוד פרזיטים במשכורות חודשים ששווה משכורת פועל שעובד שנה. תסגרו כבר. ובהזדמנות זאת טלויזיה 50 אינט עולה ב ארה"ב פחות מ 1200 ועוד טלויזיה חכמה ופה זה עולה פי 5. ולהוריד חזרה את המס של לפיד הכושל שכל מה שהוא נגע נהיה מס על מס . כנ"ל כחלון .
  • 9.
    שיא הציניות שיא של שחיתות ציבורית יחי הקיסר מקיסריה יחי (ל"ת)
    לילי 19/07/2016 08:14
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לאט אבל בבטחה , נעלמ ים ההבדלים בין (ל"ת)
    ביבי לארדואן! 19/07/2016 07:25
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    חיים 19/07/2016 07:20
    הגב לתגובה זו
    היתנהלות מושחתת וחסרת אחריות
  • 6.
    הרשות מערכת לקידום הרצאות של החבר'ה (ל"ת)
    בכפיים 19/07/2016 07:18
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דנה 19/07/2016 05:42
    הגב לתגובה זו
    ארדן ולפיד רצו לסגור את רשות השידור ולזרוק 1200 עובדים הביתה בערב ראש השנה וכל זאת אך ורק מתוך נקמנות אישית...
  • כל מילה בסלע עובד רשות (ל"ת)
    עובד רשות 19/07/2016 08:42
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אין עתיד 19/07/2016 05:38
    הגב לתגובה זו
    וחבל. לפיד הנאור הטיל מס גבוה על טלויזיה של 50 אינטש לצבור אסור לראות בטלויזיה גדולה . יש על זה קנס והיא בוכה על סגירת הרשות. עכשיו נראה נהירה גדולה של שדרנים לכנסת כי כל המובטלים משם הגיעו לכנסת לעשות לנו חיים שחורים. טוב שביבי סוגר . היא גם ככה מחסל את המדינה אין משהו שהוא לא עשה כדי להרוס ולשדווד את כספי הצבור מי יתן והמהלך הבא של ביבי לפני שהוא נכנס לכלא יהיה צמצום חברי הכנסת ל 60 גם יעיל גם חסכוני וגם צודק אם כבר מכירת חיסול אז הכלללל.
  • 3.
    שמטוב 19/07/2016 04:19
    הגב לתגובה זו
    קודפ פיטרו עובדים מנוסים, אחר כך שוכרים עובדי בטלה, לבסוף נישארנו עם החרא רק שנשלם יותר. היה צריך להגיע להחלטות לפני ההליכים. ולאחר שמגיעים להחלטה לא לשנות כיוון.
  • 2.
    ועלינו, משלמי המיסים הצעירים, ביבי לא חושב (ל"ת)
    ביבי הפקרות 19/07/2016 02:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    האמת 19/07/2016 02:15
    הגב לתגובה זו
    שיש הרבה חברי מרכז שסידרו להם ג'ובים מפוברקים זה נדחה שנה אחרי שנה.. ויש גם טמבלים בהסתדרות שייקחו את האחריות
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.