לראשונה בהיסטוריה של ישראל: הבוקר נכנס ראש ממשלה לשעבר לכלא: "אין אדם העומד מעל החוק"

אולמרט בסרטון שפרסם: ""אני ממשיך לכפור באישומי השוחד, יום קשה עבורי".
גיא ארז | (8)
נושאים בכתבה אולמרט

לאחר שראינו נשיא, שרים, ח"כים ואנשי עסקים נכנסים מאחורי סורג ובריח  - היום שברה ישראל שיא מפוקפק, בעוד אהוד אולמרט, ראש הממשלת ישראל בשנים 2006-2009, נכנס מאחורי אל בית הסוהר, בשל עבירות שחיתות. 

אולמרט  ירצה עונש מאסר של 19 חודשים, לאחר שבית המשפט "הוסיף" לעונשו חודש נוסף בשבוע שעבר, כשלא קיבל את עסקת הטיעון בינו לבין הפרקליטות.

הבוקר פרסם אולמרט סרטון הפונה לאזרחי ישראל. בסרטון התייחס לתקופת היותו איש ציבור, ואמר כי "במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, למרות שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי. על חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד מאוד אני מקבל על עצמי את גזר הדין. אין אדם העומד מעל החוק". 

אולמרט הדגיש כי הוא כופר בכל אישומי השוחד שיוחסו לו, אך מכבד את החלטת בית המשפט.

כזכור, אולמרט 'החליף' לראשונה את אריאל שרון ז"ל לאחר שהאחרון נכנס ל'נבצרות', וניצח בבחירות הכלליות בתור יו"ר קדימה עם 29 מנדטים. כראש ממשלה ניהל את מלחמת לבנון השניה בצפון, ואת מבצע 'עופרת יצוקה' בעזה. בתקופתו נחטף החייל גלעד שליט - ואולמרט סירב לכל אורך כהונתו לשחררו בעסקה עם החמאס - מה שבוצע מספר שנים לאחר מכן, על ידי ראש הממשלה הנוכחי, נתניהו - ששחרר כ-1,000 מחבלים תמורתו. עוד מיוחסת לאולמרט תקיפת הכור הגרעיני בסוריה (לפי פרסומים זרים).

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אזרח 15/02/2016 23:26
    הגב לתגובה זו
    ההתנתקות היה מעשה לא של אנשים שעשו מעשה שהם מאמנים בו. ההתנתקות היה מעשה של אנשים מושחתים שעשו מה שעשו למען שוחד מסוג זה או אחר. איש מהם לא באמת האמין במה שהוא עושה, רק בשוחד שהם יקבלו. הגיע הזמן שנעמוד על כך שבפוליטיקה יהיו אנשים שבאמת מאמינים במצעי המפלגות שלהם ולא כאלו נמצאים שם עם שלט "המצפון שלי למכירה, תשחדו אותי"
  • 6.
    עכשיו מנסים להחזיר את חוק הג׳ובים של ביבי האפס גנבים (ל"ת)
    תום 15/02/2016 13:58
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מאיר 15/02/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
    שם יפגוש את חברו הירשזון. כולם צדיקים.
  • 4.
    אריק 15/02/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    כולם טועים , גם השופטים , כך לפי דעתו. כמה היה מוסיף לו כבוד אם היה אומר : אכן " יצר לב האדם רע מנעוריו ", "כי השוחד יעוור עיני חכמים ... וכו' וכו' ומוסיף אכן נכשלתי ואני מבקש מכל השומע ובעיקר מהדור הצעיר אנא לימדו מטעויותי ואל תעשו אותם ואני מקבל עלי את הדין ורואה בזאת צעד למניעת מעשים כאלה ודומיהם מכם הבאים אחרינו. אבל הוא לא יודע להפסיד בכבוד ! ובהזדמנות זו הערה למי שמוכן להקשיב : הנשיא לשעבר קצב חטא ומגיע לו עונש אבל ראו את הפרופורציה : הוא פגע באנשים פרטיים וקיבל את עונשו : 7 שנים , ואולמרט פגע בכל העם ברמה הגובלת בבגידה באמון שנתנו בו אבל העונש פחות מרבע , שווה מחשבה.
  • 3.
    זו הירושה שהליכוד השאיר לעם ישראל הרבה גנבים ושרלטנים (ל"ת)
    טומארפורקולו 15/02/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
  • אלי 15/02/2016 13:11
    הגב לתגובה זו
    היית מגלה רמה כזו. כאשר הם היו בשלטון הייתה שתיקה כללית.
  • 2.
    אליעז 15/02/2016 11:06
    הגב לתגובה זו
    "היום אני הוא זה שעומד להיכנס מאחורי סורג בריח",,.ומקודם הייתם אלה אתם, אזרחי ישראל (האסירים שלי), "אשר הופקד בידי כראש ממשלה לשמור על ביטחונכם". ומאחורי גבכם הולכתי אתכם שולל ....מה זאת אם לא ציניות ועזות מצח..??
  • 1.
    אמיר 15/02/2016 10:52
    הגב לתגובה זו
    ההסטוריה תמיד חוזרת . במדינה ׳ תעשה לביתך לפי יכולתך ׳ אף אחד לא חסין , בפרט מחזיקי קופה ציבורית .
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.