לא תאמינו בכמה מעריכים בקרדיט סוויס את הנזק לפולקסווגן
בנק ההשקעות השוויצרי קרדיט סוויס לקח על עצמו את המשימה לעריך את כמות הנזק בפרשת זיהום האוויר של פולקסווגן והתוצאות פשוט מפחידות עבור המשקיעים. בבנק מעריכים כי במקרה הגרוע ביותר, קונצרן הרכב הגרמני יאלץ להוציא מן הכיס סכום עתק של 78 מיליארד אירו (או 87 מיליארד דולר) עבור הטיפול בפרשה. על פי יצרנית הרכבים הגרמנית, כ-11 מיליון רכבים מעורבים בפרשה - יותר מסך כל הרכבים שהחברה מוכרת בשנה אחת.
רק בכדי לסבר את האוזן ב-2010 הסתבך תאגיד הנפט הענק 'BP' באסון הסביבתי הגדול בהיסטוריה - דליפת הנפט במפרץ מקסיקו ועל פי קרדיט סוויס הסכום אותו יצטרכו לשלם בפולקסווגן יהיה גדול ב-60% ממה ששילמה בזמנו BP.
"השוק לא מעריך את האפקטים השליליים על החברה במלואן, גם ההוצאות על הריקול והקנסות על החברה עוד לא ברורים" מסבירים האנליסטים בקרדיט סוויס.
כזכור, החברה הגרמנית הודיעה כבר כי היא מקצה סכום של 6.5 מיליארד אירו בכדי לטפל בסקנדל, אך בבנק השוויצרי מעריכים כי גם בתרחיש "האופטימי" עבור החברה ההוצאות יעמדו על כ-23 מיליארד אירו - כלומר פי 3.5 ממה שפולקסווגן הקצתה.
עוד נציין כי על פי הדוחות הכספיים של החברה, יש בקופת החברה 21.5 מיליארד אירו ועדיין נראה כי צפוי לחץ עצום על מאזן החברה כאשר אם התחזית הפסימית של קרדיט סוויס תתממש אזי מדובר בסכום שהוא שווה ערך לרווח הנקי של החברה בשנה שעברה - כפול 7.
- סין נגד ארה"ב - איך מצליחה סין להגדיל ייצוא, למרות ירידה של 30% בייצוא לארה"ב
- ג'יימי דיימון: "כלכלת אירופה בבעיה אמיתית - ואם היא תיפול, כולנו נשלם את המחיר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.משה 04/10/2015 18:09הגב לתגובה זוולא רק בענף הרכבהקפיטליזם החזירי מביא אנשים לשגעון של במע כסף ורווחים.
- 4.שי 04/10/2015 06:24הגב לתגובה זותפסו אותם ברמאות זה כמו חברות הסלולר אצלנו...אצלנו עוד היו שוכחים אבל לא באמריקה.
- 3.חברה גמורה (ל"ת)יותר פיצויים מהנאצים 03/10/2015 21:30הגב לתגובה זו
- 2.[email protected] 03/10/2015 12:51הגב לתגובה זואין אירוע שיותר מתאים מזה למושג "אחריות הנהלה". היו"ר (ועוד כמה) צריכים ללכת לכלא, ההנהלה כולה צריכה להתחלף, על ההנהלה החדשה לבנות החברה מחדש. הלקוחות - לתבוע פיצויים, ו הציבור - להגדיר רגליו מהחברה.
- 1.זכריה שנער 03/10/2015 11:08הגב לתגובה זוזה מה שקורה לאיגוד/חברה שצמחה הגדולה בעולם אשר המנהלים שאין כוחות אשר יעצרו אותה בצמיחה יצר הגדלות של מנהליה העביר אותם על דעתם מה חשבו שזה לא יתגלה עליהם להישפט בכל חומרת הדין שתשמש כדוגומא לשאר החברות אשר מנסים להונות את הציבור . הם הרסו תדמית ליכולת והטיב של המוצרים הגרמניים לדורות הידועים בעולם.
- שמזלזלת בצרכנים! 03/10/2015 19:17הגב לתגובה זויצרני הרכב בטוחים שהפראיירים שקונים את תוצרתם הם אידיוטים מושלמים וניתןלמכור להם כל זבל בצרוף של פרסומת צבע יפה ושמות מפוצצים.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
