סגירה דרמטית באירופה: המדדים צנחו מעל ל-4.5%, גרמניה רשמית בשוק דובי

גיא ארז | (6)
נושאים בכתבה אירופה

אירופה ספגה היום מכה חזקה. מדד הדאקס הגרמני צלל 4.8%, חוזר יותר מ-7 חודשים אחורה. כלומר מתחילת שנת 2015, מדד הדאקס, לאחר שבילה באפריל בשיא כל הזמנים, מציג תשואה שלילית.

המשקיעים האופטימיים יכולים להתנחמם בכך שהמדדים לא סגרו בנמוך יומי, כאשר בשעה האחרונה למסחר, לאור ההתאוששות בוול סטריט, המדדים קיזזו את הירידות. בשיא הדרמה, הקאק 40 ירד יותר מ-7%!

מדדי אירופה

דאקס

CAC 40 0%

פוטסי

מילנו

לאחר סוף שבוע שחור, בו צלל המדד הגרמני במעל ל-5%, מי שחשב ששבוע המסחר החדש יביא עמו שינוי מגמה - מתבדה, כאשר המדד הגרמני כבר רחוק במעל ל-18% מהשיא שרשם לפני כארבעה חודשים וחצי - וזה עוד לפני הנפילות הצפויות הבוקר. אם דיברנו בשבוע שעבר על חציית רפים פסיכולוגיים - הבוקר הדאקס יורד מתחת לרמת ה-10,000 נקודות.

הבוקר באסיה - המדד הסיני קורס ביותר מ-8%, וגורר אחריו את כל בורסות האזור, כשגם מדד הניקיי היפני נחתך ביותר מ-4.5%. למסחר אסיה - לחץ כאן.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יועץ 24/08/2015 20:15
    הגב לתגובה זו
    2 אילו משפיעים מאד על הלקוחות וגם על השווקים , כל יועץ טוב יכין אתכם לתנודתיות גבוהה ברמת ריבית אפסית ( שיוצרת חמדנות - מעבר לאגח ולמניות . השקעות עושים לטווח ארוך , לצערי לפעמים השווקים מתממשים וצריך לקחת זאת בחשבון ( להימנע מפחד ). בישראל כמו בישראל עושים הכל לבד כי זה בחינם , ואז מגיע אירוע כזה ומפסידים כסף רב . המילה זול לא סתם מתחילה באות "ז" . תזכרו את זה..
  • 2.
    אבי 24/08/2015 10:05
    הגב לתגובה זו
    אין יועץ השקעות אחד שיגיד לכם למכור מניות ,הרי כל יועצי ההשקעות צריכים לתת ללקוחות שלהם דין ןחשבון חיובי על תיק ההשקעות של כל הלקוחות שלהם ! במידה וכולם ימכרו והבורסה תיפול איזה פרצוף יהיה למנהלי ההשקעות מול לקוחותיהם ?
  • 1.
    אורן 24/08/2015 09:18
    הגב לתגובה זו
    רק שבוע שעבר כל היועצים המליצו לקנות מניות איפה הם מסתתרים היום????
  • שים 24/08/2015 14:45
    הגב לתגובה זו
    כול היועצים עושים טובת עצמםממליציםלפני
  • ראלי 24/08/2015 14:21
    הגב לתגובה זו
    כל יועץ יכול לראות את המצב נכון לרגע זה ולא מעבר לכך לכן בסופו של דבר צריך מזל כדי להצליח או יותר נכון צריך עזרה משמים להצליח זה לעולם לא בידנו
  • איפה כל היועצים כולם פועלים מתוך אינטרס (ל"ת)
    אפי 24/08/2015 10:44
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.