שכר המינימום נטו באוסטרליה: 37 שקל לשעה - הגבוה ב-OECD, היכן ישראל?
שווה להיות אוסטרלי – לפי דו"ח של ה-OECD שכר המינימום במדינה העשירה עמד ב-2013 על 9.54 דולר אמריקני לשעה (36.75 שקל), והיה הגבוה ביותר מבין כלל המדינות בארגון.
הדו"ח דירג 27 מדינות שקיים בהן חוק שכר מינימום – מדובר בשכר נטו לאחר הפחתות מיסים, מותאם לכוח הקנייה בכל מדינה (PPP). "האוסטרלים משתכרים שכר מינימום גבוה והם נהנים מעול מיסים נמוך", אמר הרוויג אימרוול, עורך הדו"ח. "האוסטרלים מבינים את החשיבות של הטלת מס נמוך על משתכרי שכר מינימום". בארצות הברית שכר המינימום עומד על 6.26 דולר נטו לשעה - נתון המציב אותה במקום ה-11.
לפי הדו"ח, מספיק למפרנס יחיד עם שני ילדים לעבוד 6 שעות בשבוע כדי לעבור את קו העוני (ולזכות בהבטחת הכנסה מהמדינה), זאת לעומת 50 שעות בארצות הברית ו-70 שעות בצ'כיה, הנמצאת במקום האחרון.
ומה המצב בישראל? שכר המינימום בישראל, העומד על 23.2 שקל נטו לשעה (כ-6 דולר), מציב אותה במקום ה-16 מתוך 27, אך אל תיתנו לנתון זה לבלבל אתכם, ישראל מדורגת בפועל במקום נמוך משמעותית בהתחשב בכך שפינלנד, שבדיה, נורבגיה דנמרק, איסלנד, אוסטריה, שוויץ ואיטליה לא הוכנסו לדירוג בגלל שאין בהן חוק שכר מינימום. כדי לחצות את קו העוני על המפרנס הישראלי הבודד לעבוד 28 שעות בשבוע.
- ירידות באסיה: סין סוגרת יום שני באדום, אוסטרליה צומחת בתמ"ג - מה קורה בוול סטריט?
- המלחמה ברשתות החברתיות: אוסטרליה תאסור על צעירים עד גיל 16 להשתמש בפלטפורמות החברתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השני מדורגת לוקסמבורג עם שכר מינימום של 9.24 דולר, ואחריה מדורגות: בלגיה (8.57 דולר), אירלנד (8.46 דולר), צרפת (8.24 דולר), הולנד (8.2 דולר), ניו זילנד (7.55 דולר), גרמניה (7.19 דולר), קנדה (7.18 דולר) ובריטניה (7.06 דולר).
- 6.עובד לא מיומן 20/05/2015 00:25הגב לתגובה זורשמתם בכתבה שהשכר בארץ 23.2 שח לשעה, זה לא נכון
- 5.דניאל 19/05/2015 17:32הגב לתגובה זוכך שהמיקום שלה בדירוג כביכול נמוך יותר? מישהו כאן התבלבל ומסרב להסתכל במציאות בה המדינות שאין בהן שכר מינימום כלל הן בעלות רמת החיים הגבוהה ביותר. פינלנד, שבדיה, נורבגיה דנמרק, איסלנד, אוסטריה, שוויץ ואיטליה.
- 4.שזה 52 ש"ח לשעה 19/05/2015 16:23הגב לתגובה זומדובר בדולר אוסטרלי לשעה. יותר מפי 2 מבארץ. שכר ממוצע שם הוא 23,500 לחודש !!!!
- לירן 19/05/2015 17:16הגב לתגובה זושכר הברוטו גבוה יותר
- 3.אצלנו מרויחים יותר בבורסה (ל"ת)אמיר 19/05/2015 12:59הגב לתגובה זו
- 2.מה זה משנה, העיקר שהבורסה עולה יותר מאוסטרליה (ל"ת)ירון 19/05/2015 12:59הגב לתגובה זו
- 1.זאב 19/05/2015 12:49הגב לתגובה זובכל אחד מהמדינות האלו.וכמה פיצויים צריך לשלם כשאתה מפטר עובד, כי הוא בינוני, ויש לך מישהו אחר טוב יותר.וכמה ימי חופשה משלמים בכל אחד מהמדינות האלו.וכמה ימי מחלה יש בכל אחד מהמדינות האלה.ותחזרו עם התוצאות .. די!!!!נמאס לבכות כל היום כמה פחות משלמים פה.תהיו פעם עצמאיים ואז תבכו יותר מהעובדים, רק לא יהיה מי שיקשיב לכם.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
