רגע לפני כחלון: זה גובה העמלות האסטרונומי שגבו הבנקים בשנת 2014
בנק לאומי -1.56% פרסם אמש את הדוחות הכספיים לסיכום שנת 2014 לאחר עיכוב שנגרם בגלל החזקה של 11% במניות חברה לישראל 0.29% . סיכום התוצאות של חמשת הבנקים הגדולים: בישראל: פועלים, לאומי, דיסקונט מזרחי-טפחות והבינלאומי, מציג תמונה חיובית למרות ההפרשות בגין הסתבכויות עם רשויות המס בארה"ב.
הבנקים גבו מהלקוחות עמלות בגובה אדיר של 14.7 מיליארד שקל. עם זאת הרווח הגדול של הבנקים הוא מפערי ריבית בין ההון שבידיהם לאשראי שניתן - הכנסות של 34.4 מיליארד שקל מריבית. הרווח המצרפי של חמשת הבנקים הגדולים אשתקד - 6.4 מיליארד שקל (כ-7% פחות משנת 2013).
האתגרים הגדולים של הבנקים בשנים הקרובות הם: הסדרת פרשות המס עם הרשויות בארה"ב, הריבית הנמוכה במשק, הוצאות שכר ומחשוב גבוהות ורגולציה. אם משה כחלון ימונה לתפקיד שר האוצר - הבנקים צפויים לספוג מכת אש.
למרות הכל הצליחו הבנקים בסך הכל להציג תוצאות טובות לסיכום השנה החולפת, אך המניות הניבו למשקיעים תשואת חסר. מדד המעו"ף עלה אשתקד ב-10.2%, אך מניות הבנקים ירדו במהלך שנת 2014 בשיעור של 4% עד 10%.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- רשות התחרות בודקת את הבנקים; לאן זה יכול להוביל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 7.הבנקים זה הסרטן של החברה הישאלית (ל"ת)שי 05/04/2015 10:59הגב לתגובה זו
- 6.סוחר 27 01/04/2015 16:16הגב לתגובה זוהסוף לגניבה מצד הבנקים וחברות האשראי, כחלון תעשה סדר במדינת המושחתים הזאת
- מיכאל ב 02/04/2015 01:54הגב לתגובה זועובדי מדינה חוסכים הרבה עמלות בדיסקונט וזה על חשבוננו!
- 5.אזח ישראלי 01/04/2015 15:09הגב לתגובה זוריבית בנק ישראל 0%, הריבית שמבקשים ממני על מסגרת אשראי של 6000 שח בבנק לאומי 9%-11%. לא ברצינות, זה מדינה או שזה שוק אפור חוקי להלוואות נשך. איך אנשים לא מתביישים לחזור הביתה לילדים שלהם בתור מנהלים בבנק במדינת ישראל זה ממש עולם שלישי פה.
- 4.כלומר 01/04/2015 13:19הגב לתגובה זומתינוק בן יומו ועד הקשיש הכי קשיש בישראל שילם כמעט 2000 ש"ח עמלות. זה טירוף יוצא דופן.
- 3.ומה עם עושק חברות הבטוח בדמי ניהול ואי תשלום פוליסות גר (ל"ת)חב הביטוח גרועות מהב 01/04/2015 11:13הגב לתגובה זו
- 2.פילוסוף 01/04/2015 10:20הגב לתגובה זואף אחד לא יתמוטט מהעמלות.העברת העושר הגדולה והסכנה להיזרק לרחוב נובעת מפערי הריביות.לבנקים אינטרס מובהק לדחוף לציבור הלוואות,כאשר הם מקבלים כסף כמעט חינם מבנק ישראל ,ו באותו זמן מחייבים את הציבור באוחזי ריבית של 8-18% ,והכל באישור ובהסכמת בנק ישראל.מה שחייבים לעשות ובמיידי להקטין בחוק את המרווח שלא יעלה על 5%.
- משה ראשל"צ 01/04/2015 21:59הגב לתגובה זוסלח לי בן אדם שכל הזמן במינוס הוא הטמבל להיות במינוס או להיות באפס אין שום הבדל ההבדל הוא רק בראש של הבן אדם ומי שמשקיע בבורסה שוחטים אותו עם עמלת קניה ומחירה שאני משלם חצי אחוז שסך כל הרווחים בשנה הם מספר אחוזים וגם דמי ניהול על נירות שאני מחזיק וכאן זם שוטים אותי
- 1.כחלון 01/04/2015 09:23הגב לתגובה זוטפל בהם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
