עסקים קטנים: בעלי מסעדת בהדונס מספרים על ההוצאות הכבדות - מרביתן דמי שכירות וארנונה

בעלי החומוסייה ברחוב יד חרוצים 11 בתל-אביב מדבר לקראת כנס "עסקים לא כרגיל" של Bizportal ו-"להב"

אבי שאולי | (6)

בשבוע הבא אתר Bizportal עורך כנס עסקים קטנים לקראת הבחירות לכנסת ה-20 ביחד עם 'להב' (לשכת ארגוני העצמאיים והעסקים בישראל). בכנס נדבר על העסקים הקטנים, רגע לפני הבחירות בישראל. מה עשו הפוליטיקאים בקדנציה החולפת לטובת העסקים הקטנים - ומה חשוב לדרוש לקראת הקדנציה הבאה.

רוצה להגיע לכנס? לחץ כאו לרישום

לפני מספר שנים מסעדת בהדונס הקטנה מרחוב ביאליק ברמת-גן הפכה לרשת של מסעדות בארץ. שני זכיינים בשם שי ואורי פתחו סניף ברחוב יד חרוצים 11 בתל-אביב.

בעלי המסעדה מתמודדים עם הקשיים הרבים של ארנונה, דמי שכירות, עובדים ועוד. הנה עוד סיפור על עסק קטן.

בעלי בהדונס נדרשים לשלם לעיריית תל-אביב מדי חודש ארנונה בגובה של 5,000 שקל. בנוסף הם נדרשים לשלם 5,200 שקל לשנה עבור שילוט. בסך הכל כ-65 אלף שקל בשנה לעיריית תל-אביב. "אנחנו לא מקבלים תמורה הולמת עבור הכסף הרב שאנו משלמים לעירייה", אומרים ל-Bizportal הבעלים.

סניף זה של בהדונס נפתח בשנת 2010 במתחם יד-חרוצים על ישי שי ואורי. בכדי להתגבר על ההוצאות של הארנונה, דמי שכירות, עובדים ועוד, התחילו בעלי המקום לפתוח גם בימי שישי בין השעות 09:30 ל-15:00.

שי ואורי חוששים להעביר ביקורת חריפה על עיריית תל-אביב, אך עסקים קטנים באזור מתלוננים על פעילות הפקחים העירוניים. מבחינת העירייה הם עושים את עבודתם ושומרים על הסדר הציבורי, אך מבחינת בעלי העסקים הם מקשים על עבודתם, במיוחד כאשר לא מאשרים להם להציב ציוד (כיסא, שולחן או שלט) מחוץ לעסק.

מסעדנות היא תחם שדורש נוכחות של בעלים. אפשר לנהל בשלט רחוק, אך זה אף פעם לא אותו הדבר. את שי ואורי ניתן למצוא כמעט כל יום בעסק מהבוקר עד אחר הצהריים וחלק גדול מהלקוחות הם מכירים בשמותיהם כולל איזה מנה הם מזמינים.

האזור של יד חרוצים נושק לאזור של התחנה המרכזית בתל-אביב. בעלי עסקים מתלוננים על חוסר ניקיון, על בורות בכבישים, מדרכות לא סלולות ועוד. כוחם של העסקים הקטנים מול העירייה קטן מאוד ואין להם ייצוג של ממש כך שתלונותיהם נופלות על אוזניים ערלות.

קיראו עוד ב"בארץ"

ד"ר טלי אברהם: "עברתי סיוט כי שיפצו את הבניין - במשך שנתיים פגעו לי בהכנסות"

בישראל יש 239 אלף עסקים זעירים עם עד 50 עובדים עוד 258 אלף עסקים שלא מעסיקים שכירים. בסך הכל מדובר במגזר שאחראי ל-40% מהתוצר במשק. כנס עסקים קטנים של Bizportal ו-"להב" יתקיים ב-25.2 ברדינג 3 בנמל תל-אביב.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מוטי 19/02/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    זה לא הכל. חוץ מארנונה, יש משפטים על רשיון עסק, דוחות על ניקיון, כולל כאשר עוברים ושבים מלכלכים , בעל העסק אחראי וישלם קנס. צריך לשלם עבור יצוג לאירגוני העצמאים, לעובדים צריך לשלם עבור פנסיה כאשר לבעלים אין קרן כזו, זכויות רק לעובד ולא לעצמאי. בשני האחרונות העובדים קיבלו הרבה יותר מהמעביד. סגרתי. חמש משפחות איבדו את העבודה. תודה. נגמר לי הכח והכסף.
  • 4.
    אחד 19/02/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
    אתה חייב לשלם , לא משנה מה , גם אם אתה לא מקבל תמורה ראויה.
  • תוספת לאחד 19/02/2015 10:21
    הגב לתגובה זו
    אחרת זה הסוף
  • 3.
    אין על בהדונס!!! פארק המדע נס ציונה/רחובות אני בא!!! (ל"ת)
    מר חסון 19/02/2015 09:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בא 19/02/2015 09:02
    הגב לתגובה זו
    מה זה בכלל ,גם ניתוק ,התעלמות ,הזנחה ,בטלנות זאת שחיתות .
  • 1.
    יש לכם קצת כסף ומוטיבציה קחו את הרגליים (ל"ת)
    וטוסו לחו"ל 19/02/2015 08:38
    הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.