גרף

שימו לב: האינדיקציה הכי קריטית לכיוון הבורסות - סיפקה אתמול איתות

אתמול זה לא היה עוד יום בוול סטריט, הסוחרים מדברים על הפרמטר שסיפק איתות שאי אפשר להתעלם ממנו. צפו בגרף (עם האינדיקציה)
יוסי פינק | (34)

אחרי נפילה של 6.8% במדד ה-S&P500 תוך פחות מחודש, מפלס החרדה בוול סטריט עולה - וכמעט כולם מדברים על שבירת 'הממוצע הנע 200', שנשבר מטה. אז מה זה בעצם הנתון הזה ואיך זה נראה על הגרף? הנה ההסבר.

'ממוצע נע 200' הוא ממוצע נע אמריקני, אולי הפופולרי ביותר שם. משתמשים בו על גרף יומי ומטרתו המוצהרת היחידה היא לעשות הבחנה בין שוק שורי לשוק דובי. בגרסה הבסיסית שלו מוגדר שוק שורי כאשר המחירים נמצאים מעל הממוצע הנע ל-200 יום בעוד ששוק דובי מוגדר כמצב שבו מצויים המחירים מתחת לממוצע הנע. כמובן שמדובר בהגדרה פשטנית למדיי המתבססת על פרמטר בודד ומתעלמת מנתונים אחרים, אבל בשוק נותנים לו חשיבות אדירה. יש לשים לב היטב גם לשיפוע הממוצע. כדי ששוק יחשב דובי או שורי על הממוצע הנע לנטות באופן ברור לכיוון המגמה, דבר שאינו מתקיים עדיין.

הממוצע הנע של 200 הימים האחרונים ב-S&P500 עמד על 1,905.5 נקודות. ואתמול עד לשעה 21:00 (שעון ישראל) המדד נסחר מעט מעל ומעט מתחת לקו הממוצע הנע, אבל אז ככל הנראה בשל דיווח על חולי אבולה במטוס שנחת בבוסטון נפלו המדדים והממוצע הנע נפרץ מטה באגרסיביות. ונציין כי מחזור המסחר במניות ה-S&P500 היה גבוה בכ-50% מהממוצע בחודש האחרון. שון מקארט'י, מנהל ההשקעותה ראשי בבנקאות הפרטית של וולס פארגו אמר ל-CNBC טרם הפריצה כי כי "אם נשבור מטה את הממוצע הנע, זו תהיה שבירה פסיכולוגית - ולחץ המכירות יתגבר".

עוד קודם לנפילה אמש, כתב אייל גורביץ' כי "רמת הסיכון עולה מדרגה ויש להתכונן לאפשרות לתיקון משמעותי וממושך". לאיזה רמות יש לשים לב כעת? הנה הסקירה המלאה

אבל יש גם כיוון אופטימי: שבירת הממוצע הנע בדר"כ מפעילה ים של פקודות בכיוון השבירה ולכן במקרה של אתמול - הקונים פינו את השטח. עם זאת, לפי נתונים של חברת 'מורנינגסטאר' - בעשור האחרון שבר מדד ה-S&P500 לא מעט פעמים את הממוצע הנע כלפי מטה, ב-69% מהמקרים המדד חזר לעליות תוך חודש מיום השבירה.

אתמול צלל מדד ה-S&P500 בשיעור של 1.65% לרמה של 1,874 נקודות, רמת שפל מאז מאי האחרון. בבורסות אירופה התגובה כעת מתונה באופן יחסי, הדאקס משיל 0.5% אבל משלים בכך נפילה של 12.5% מאז יוני האחרון.

גרף ה-S&P500 עם קו הממוצע הנע

תגובות לכתבה(34):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 28.
    אלי 16/10/2014 09:18
    הגב לתגובה זו
    מעכשיו האמריקאים מתיחסים לשוק כדובי, מוכרים מניות (ירידות) קונים פוטים (עוד ירידות) וקונים אגחים (עוד קצת ירידות) .
  • 27.
    מורדכי 15/10/2014 18:33
    הגב לתגובה זו
    צודק. זה משחיר !
  • 26.
    ררמ 15/10/2014 09:32
    הגב לתגובה זו
    מרגע שהוכנסה בשנים האחרונות התערבות ישירה מיידית ואגרסיבית של הבנקים המרכזיים בנזילות, לאף אחד לא יעזור שום אינדיקטור טכני, לא כל שכן ניתוח כלכלי רציונאלי.
  • 25.
    ניתוחים טכנים שקולים לקריאה בקפה (ל"ת)
    פתטי 14/10/2014 23:46
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    רמי 14/10/2014 22:25
    הגב לתגובה זו
    הם חושבים שמשקעים שאן להם און ליין הם יכולים לעבוד עלהם
  • 23.
    רמי 14/10/2014 22:19
    הגב לתגובה זו
    כוס אמא שלך לך תספר להם סיפורי סבתות בלילה כלכלי קונים את מה שאתה אומר יבן אלף זונות אתה וגורביץ חכמים על טיפשים
  • 22.
    שי 14/10/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
    מה קרה הפסקת להפחיד ברציו תן כתבה על רציו לפי הפוזיציה שלך חחחח
  • 21.
    אמיר 14/10/2014 15:15
    הגב לתגובה זו
    "בעשור האחרון שבר מדד ה-S&P500 לא מעט פעמים את הממוצע הנע כלפי מטה, ב-69% מהמקרים המדד חזר לעליות תוך חודש מיום השבירה". מה שאומר שהכל חרטה-ברטה. יש משהו הרבה יותר אינדיקטיבי, שמשום מה לא מופיע בשום מקום, אבל כמובן שלא אפרט... כולם מדקלמים שוב ושוב כמו תוכי מה שכתוב בספרים, בלי לחשוב קצת מחוץ לקופסא.
  • 20.
    ירון 14/10/2014 15:11
    הגב לתגובה זו
    וכמה פעמים נפרץ הממוצע 200 וחזר בו לאחר הפריצה? "false brick".... " הכי קריטית".. למה סתם לכתוב שטויות.. פשוט מגוחך
  • 19.
    אבנר 14/10/2014 13:05
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף יש אדם שבא ואומר את אמת במקום להודות לו רובכם מתנפלים עליו זיכרו אתם מסכנים את כספכם
  • אמיר 14/10/2014 15:31
    הגב לתגובה זו
    מי שלא בורח בזמן, יפסיד הרבה מזומן, ולא ישכח את זה הרבה זמן...
  • 18.
    עוף החול 14/10/2014 12:53
    הגב לתגובה זו
    לא מאמין שיהיו עליות בחג
  • 17.
    PINK הגזמת.אתה לא יועץ..תתבייש (ל"ת)
    חבולטור 14/10/2014 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אליק 14/10/2014 12:14
    הגב לתגובה זו
    הכול מגמתי נכתב מאינטרס,האיש מת שהשוק ירד בושה,אסור לכתב להביע עמדות אלא רק להביאן בצורה מאוזנת, קשקשן תפסיק לזרוע פחד. יש לבדוק את הפוזיציה של פינק
  • 15.
    יהודה55 14/10/2014 12:13
    הגב לתגובה זו
    ואותם משקיעים שמוכרים עכשיו, מה הם יעשו עם הכסף? ירידה אמתית תהיה רק כשיופיעו אלטרנטיבות, ותזכרו את זה.
  • סוחר אגח 16/10/2014 04:04
    הגב לתגובה זו
    גל
  • הם יכולים לקנות במבה לילד . (ל"ת)
    בא 14/10/2014 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    כנאמר מהעבר אם בזק אז בטח לא הבנות שלה. (ל"ת)
    רון 14/10/2014 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    מודי 14/10/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
    לדוגמה בזק,לדוגמה דסקש,ועוד כיל,ח"ל ועוד
  • 12.
    אתה מבלבל את השכל כניראה לא ראית מה זה מפולת.בקרוב.... (ל"ת)
    לבולי הבלבולי 14/10/2014 12:08
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    בא 14/10/2014 11:20
    הגב לתגובה זו
    שמחלים חייב ללכת לספינולונגה ישראלי . שים לב ביבי עוד לא מאוחר .
  • 10.
    בולי 14/10/2014 11:19
    הגב לתגובה זו
    הרי הריבית עדיין בתחתית, הכלכלה מראה ביצועים מרשימים. זה תיקון בסה״כ. אין שום סיבה למפולת, התיקון מתבקש.ביזפורטל תירגעו עם הפרסומים שלכם ותפסיקו להלחיץ משקיעים.יום יומיים ותראו חזרה לעליות.
  • 9.
    רואים על הגרף את ההפך חחחח (ל"ת)
    רמי 14/10/2014 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אתם צהובון (ל"ת)
    שי 14/10/2014 11:10
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יהודה 14/10/2014 11:00
    הגב לתגובה זו
    פניקה שווה אבולה, אבולה שווה פרוטליקס
  • פינק 14/10/2014 15:17
    הגב לתגובה זו
    פינוקיו מפונק
  • שמיר 15/10/2014 17:17
    ביום ראשון לרוץ לקנות פוטים
  • 6.
    תיכף אשוב... (ל"ת)
    אני בורח 14/10/2014 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רובי 14/10/2014 10:36
    הגב לתגובה זו
    אחרי החג שהשוק יטוס נראה מה תכתבו ?.?
  • לא. (ל"ת)
    בא 14/10/2014 11:28
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בגרף יש שלושה איתותים שגויים מהעבר!!? (ל"ת)
    משקיע ערך 14/10/2014 10:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ארז 14/10/2014 10:25
    הגב לתגובה זו
    S&P breaks key level—but it usually rises afterward The S&P 500 broke through its 200-day moving average on Monday, but if past history is any indicator, that might actually be a bullish sign in the short term. The S&P 500 is positive 69 percent of the time one month after breaking through that average, according to Morningstar data. Three months out, it is up 86 percent of the time.
  • 2.
    לנו יש חרדות משלנו. לא צריכים חרדות שלכם (ל"ת)
    אני 14/10/2014 10:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הכל בסדר ,זה סתם תיקון כספי שנגמר!רק עליות! (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 14/10/2014 10:17
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.