זה המחיר שקיבלו על דירת 46 מ"ר ברחוב סואן בתל אביב
הזינוק במחירי הדירות בלב תל אביב גרם למחירים בשטח מצומצם זה לזנק למחירים חסרי תקדים . אולם גם בהשוואה למחירי הדירות בישובים המבוקשים ביותר במרכז הארץ, אשר לא פעם נמצאים מרחק נסיעה של כרבע שעה ממרכז תל אביב, נמצא פער גדול מאוד במחירים.
Bizportal בחן, באמצעות נתוני אתר מידע נדל"ן של רשות המיסים, אילו דירות נמכרו בחודש האחרון במחיר של 1.4-1.5 מיליון שקל:
תל אביב
בפרויקט לשימור ברחוב הרכבת 14, רחוב סואן ליד רחוב יהודה הלוי ושדרות רוטשילד, נמכרה דירת 2 חדרים בשטח 46 מ"ר, תמורת 1.45 מיליון שקל
רמת גן
ברחוב אצ"ל 1 נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 97 מ"ר, קומה 4 מתוך 13, תמורת 1.5 מיליון שקל
גבעתיים
ברחוב כצנלסון 104 נמכרה דירת 3 חדרים, 58 מ"ר נטו, בקומה 3 מתוך 3, ב-1.405 מיליון שקל
פתח תקווה
ברחוב רחל המשוררת 10 נמכרה דירת 5 חדרים בשטח 107 מ"ר, קומה 3 מתוך 6, ב-1.5 מיליון שקל
חולון
ברחוב ארן זלמן 1 נמכרה דירת 5 חדרים בשטח 105 מ"ר, קומה 1 מתוך 7, ב-1.5 מיליון שקל
הרצלייה
ברחוב אחד העם 42 נמכרה דירת 3 חדרים בשטח 72 מ"ר, קומה 2 מתוך 3, ב-1.428 מיליון שקל
הוד השרון
ברחוב רעות 23 נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 101 מ"ר נטו, קומה 2 מתוך 5, ב-1.46 מיליון שקל
כפר סבא
ברחוב התחיה 1 נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 88 מ"ר נטו, קומה 5 מתוך 5, ב-1.478 מיליון שקל
רעננה
ברחוב אשכול 15 נמכרה דירת 3 חדרים בשטח 72 מ"ר, בקומה 3 מתוך 3, ב-1.4 מיליון שקל
כתבות מעניינות נוספות:
- 1.שמיל 14/09/2014 16:01הגב לתגובה זו3 חדרים ב 800 אלף ב 2008 ויש פינוי בינוי!!!! מגדל של 45 קומות יקום במקום הבנים בהסתדרות 60!!!! 4 מיליון תהיה שווה הדירה
- על אלוף שדה? אולי 2 מיליון, ותוריד מזה מס ועלויות פיתוח (ל"ת)תל אביבי 14/09/2014 23:22הגב לתגובה זו
- כל הכבוד עלה והצלח (ל"ת)ערק 14/09/2014 21:01הגב לתגובה זו
- רונן 14/09/2014 17:38הגב לתגובה זולפני הפקדה במחוזית אבל זה ייקח זמן. בינתיים התכנית כבר באתר של עיריית גבעתיים. בהצלחה!
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
