הסיקו מסקנות: שופרסל יוצאת בתוכנית עסקית חדשה להתייעלות - צפו בפרטים

רשת הקמעונאות תשקיע כ-200 מיליון שקל ביישום התוכנית שתכלול הורדת מחירים, סגירת 15 סניפים, הקטנת סניפים ועוד
נושאים בכתבה שופרסל

רשת שופרסל הודיעה הבוקר (ה') כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית עסקית חדשה שמטרתה לייעל את רשת הקמעונאות שסובלת מהתחרות הקשה בסקטור. במסגרת התוכנית יסגרו 15 סניפים, יורדו מחירים ויצומצמו הפערים בין הסניפים השכונתיים לסניפי הדיסקאונט. החברה ציינה שעלויות התוכנית שיעמדו על 200 מיליון שקל ישפיעו לרעה על דו"חות הרבעונים הקרובים.

הדוחות האחרונים היו חלשים והצביעו על ירידה של 6% במכירות ונפילה של 54% ברווח הנקי של הרשת. הרווח התפעולי ירד לשפל של עשור ועמד על 2.3% בלבד. הירידה בצריכה הפרטית ברבעון הראשון במשק באה לידי ביטוי בתוצאות העסקיות של הסקטור והשפיעו לרעה גם על שופרסל.

ההחלטות העיקריות שייושמו במסגרת התוכנית הן:

1. הורדת מחירים רוחבית בפורמטים "שופרסל דיל", "שופרסל שלי", ו"שופרסל אקספרס" והמשך הורדת מחירים בפורמט "יש".

2. צמצום פערי המחירים בין קבוצת הסניפים השכונתיים ("שופרסל שלי" ו- "שופרסל אקספרס") לבין קבוצת סניפי הדיסקאונט ("שופרסל דיל" ו- "יש").

הרחבה וחיזוק של המותג הפרטי.

3. הנפקת "תו זהב" חדש, אחיד, לשימוש בחנויות תחת המותג "שופרסל", ללא הפחתות מהערך הנקוב המצוין בתו ובמקביל הפחתת שיעור ההנחה לרכישת התו, וכן הפחתת ההנחות למועדוני הלקוחות, מהלכים שיתרמו להורדת מחירי המוצרים לכלל ציבור הלקוחות.

4. האצת פיתוח הפלטפורמות הדיגיטליות של החברה, לרבות מערכת "שופרסל online" ואפליקציית הסלולר.

5. בחינת פיתוח וקידום פעילויות חדשות/משלימות לתחומי הפעילות הקיימים של החברה, ובכלל זה פעילות בשוק המוסדי, מכירה סיטונאית, ומכירה של מוצרי Non-Food באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות של החברה.

6. התייעלות, בין היתר, באמצעות סגירה מדורגת של כ-15 סניפים בשטח כולל של כ- 40,000 מ"ר, הקטנת סניפים בשטח כולל של כ- 25,000 מ"ר, חסכון בהוצאות בסניפים, בשרשרת האספקה ובמטה החברה, ותוכנית פרישה מרצון. במקביל ממשיכה החברה בתוכניתה לפעול לפתיחת סניפים חדשים בקצב פתיחה מתוכנן של כ- 15,000 מ"ר בשנה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    השקל - בלוג לצרכנות 26/06/2014 18:08
    הגב לתגובה זו
    תצטרכו לעשות משהו משמעותי כדי שמישהו יתייחס אליכם ברצינות.
  • 4.
    ian goldstein 26/06/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    Good plan on paper, but to quote warren bufferet there will be another round of down grades and losses to come firstly need to bring a specialist to create and excute a plan where it will be exciting to shop and knows what products in the correct areas ie high margin items in downtown locations like fresh and takeaway foods reasonable priced. not buying the methol pretol stations big mistake this would have generated express stores financed by the petrol. need invnovation and creative thinking and logistic personnel do not process this throwing out the tea lady does create business anyway goodluck and waiting for the shorters to finish their work maybe at 10 maybe at 8
  • 3.
    אחד מהצפון 26/06/2014 09:46
    הגב לתגובה זו
    התחיל כשירות מצויין, זמין ואמין והגיע למצב בו קשה מאוד לבצע הזמנה נורמלית. חבל - אח"כ אתם מתפלאים שהגעתם למצב כזה.
  • 2.
    ברוך 26/06/2014 09:24
    הגב לתגובה זו
    כל המחירים בשמיים ואין סיכוי שיורידו מחירים זה הכל הצגה אחת גדולה לדוגמה פירות וירקות מחירים כמעט כפולים מרמי לןי מי שניכנס למשל להשוות מחירים לא יכנס בחיים לשופרסל
  • 1.
    די בלבלה - הצרכן החסכן לא קונה מילם כמו חול (ל"ת)
    מועדון הצרכן הנבון 26/06/2014 08:57
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.