הסיקו מסקנות: שופרסל יוצאת בתוכנית עסקית חדשה להתייעלות - צפו בפרטים
רשת שופרסל הודיעה הבוקר (ה') כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית עסקית חדשה שמטרתה לייעל את רשת הקמעונאות שסובלת מהתחרות הקשה בסקטור. במסגרת התוכנית יסגרו 15 סניפים, יורדו מחירים ויצומצמו הפערים בין הסניפים השכונתיים לסניפי הדיסקאונט. החברה ציינה שעלויות התוכנית שיעמדו על 200 מיליון שקל ישפיעו לרעה על דו"חות הרבעונים הקרובים.
הדוחות האחרונים היו חלשים והצביעו על ירידה של 6% במכירות ונפילה של 54% ברווח הנקי של הרשת. הרווח התפעולי ירד לשפל של עשור ועמד על 2.3% בלבד. הירידה בצריכה הפרטית ברבעון הראשון במשק באה לידי ביטוי בתוצאות העסקיות של הסקטור והשפיעו לרעה גם על שופרסל.
ההחלטות העיקריות שייושמו במסגרת התוכנית הן: 1. הורדת מחירים רוחבית בפורמטים "שופרסל דיל", "שופרסל שלי", ו"שופרסל אקספרס" והמשך הורדת מחירים בפורמט "יש". 2. צמצום פערי המחירים בין קבוצת הסניפים השכונתיים ("שופרסל שלי" ו- "שופרסל אקספרס") לבין קבוצת סניפי הדיסקאונט ("שופרסל דיל" ו- "יש"). הרחבה וחיזוק של המותג הפרטי. 3. הנפקת "תו זהב" חדש, אחיד, לשימוש בחנויות תחת המותג "שופרסל", ללא הפחתות מהערך הנקוב המצוין בתו ובמקביל הפחתת שיעור ההנחה לרכישת התו, וכן הפחתת ההנחות למועדוני הלקוחות, מהלכים שיתרמו להורדת מחירי המוצרים לכלל ציבור הלקוחות. 4. האצת פיתוח הפלטפורמות הדיגיטליות של החברה, לרבות מערכת "שופרסל online" ואפליקציית הסלולר.
5. בחינת פיתוח וקידום פעילויות חדשות/משלימות לתחומי הפעילות הקיימים של החברה, ובכלל זה פעילות בשוק המוסדי, מכירה סיטונאית, ומכירה של מוצרי Non-Food באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות של החברה.
- שופרסל והמנכ"ל לשעבר אברכהן זומנו לשימוע בפרשת תיאום המחירים
- גידול של מיליונים בהוצאות: איך העלאת שכר המינימום תשפיע על שופרסל?
6. התייעלות, בין היתר, באמצעות סגירה מדורגת של כ-15 סניפים בשטח כולל של כ- 40,000 מ"ר, הקטנת סניפים בשטח כולל של כ- 25,000 מ"ר, חסכון בהוצאות בסניפים, בשרשרת האספקה ובמטה החברה, ותוכנית פרישה מרצון. במקביל ממשיכה החברה בתוכניתה לפעול לפתיחת סניפים חדשים בקצב פתיחה מתוכנן של כ- 15,000 מ"ר בשנה.
בהתאם להערכת החברה, יישום התוכנית העסקית יהיה כרוך ברישום הוצאות חד פעמיות בהיקף של כ-200 מיליון שקל לפני ייחוס מיסים (כ-15 מיליון שקל נטו לאחר ייחוס מיסים), אשר עיקרן יירשם בדוחות הכספיים של החברה לרבעון השני של שנת 2014 וצפוי להשפיע לרעה על התוצאות הכספיות של החברה ברבעונים הקרובים.
- 5.השקל - בלוג לצרכנות 26/06/2014 18:08הגב לתגובה זותצטרכו לעשות משהו משמעותי כדי שמישהו יתייחס אליכם ברצינות.
- 4.ian goldstein 26/06/2014 12:01הגב לתגובה זוGood plan on paper, but to quote warren bufferet there will be another round of down grades and losses to come firstly need to bring a specialist to create and excute a plan where it will be exciting to shop and knows what products in the correct areas ie high margin items in downtown locations like fresh and takeaway foods reasonable priced. not buying the methol pretol stations big mistake this would have generated express stores financed by the petrol. need invnovation and creative thinking and logistic personnel do not process this throwing out the tea lady does create business anyway goodluck and waiting for the shorters to finish their work maybe at 10 maybe at 8
- 3.אחד מהצפון 26/06/2014 09:46הגב לתגובה זוהתחיל כשירות מצויין, זמין ואמין והגיע למצב בו קשה מאוד לבצע הזמנה נורמלית. חבל - אח"כ אתם מתפלאים שהגעתם למצב כזה.
- 2.ברוך 26/06/2014 09:24הגב לתגובה זוכל המחירים בשמיים ואין סיכוי שיורידו מחירים זה הכל הצגה אחת גדולה לדוגמה פירות וירקות מחירים כמעט כפולים מרמי לןי מי שניכנס למשל להשוות מחירים לא יכנס בחיים לשופרסל
- 1.די בלבלה - הצרכן החסכן לא קונה מילם כמו חול (ל"ת)מועדון הצרכן הנבון 26/06/2014 08:57הגב לתגובה זו