ההצבעה הסתיימה: הצעת החוק עברה בסנאט, תקרת החוב תעלה עד 2015
לפני כשעה הסתיימה הצבעה בסנאט האמריקני שקבעה כי תקרת החוב תעלה עד לחודש מרץ 2015. תקרת החוב, אחד הנושאים שהדאיגו את ציבור המשקיעים בשנה האחרונה והביאו לירידות אגרסיביות בתחילת אוקטובר, כנראה כבר לא תדאיג את המשקיעים בוול סטריט בשנה הקרובה. ההצבעה בסנאט באה לאחר שאמש אישר בית הנבחרים את הצעת החוק להעלאת תקרת החוב ברוב של 221 מול 201 מתנגדים.
נציין שלאחר דיונים רבים, החליט דובר בית הנבחרים, הרפובליקני ג'ון ביינר, שלא להציב תנאים בהצעת החוק. מהלך זה גרם לרבים בגבעת הקפיטול להרים גבה ולנחש מדוע בחר ביינר "להתקפל", וייתכן שביינר פשוט לא חשב שהצעת החוק תעבור את הקריאה הראשונה בבית הנבחרים, שם שולט הרוב הרפובליקני.
כעת כאמור עבר הפוקוס לסנאט, שם שולט הרוב הדמוקרטי. ההצעה הראשונית עברה ברוב קולות, מה שאומר שתקרת החוב של ארה"ב תעלה עד ל-15 במרץ 2015, כלומר הרבה יותר וודאות למשקיעים.
כזכור, בחודש אוקטובר נפלו המדדים בשיעור חד כשהמועד הסופי להעלאת תקרת החוב התקרב, והפוליטיקאים בוושינגטון התכתשו ביניהם והמתינו עד לרגע האחרון לפני שחתמו על הסכם זמני שהבטיח שארה"ב לא תגיע לחדלות פירעון.
- שר האוצר האמריקאי מזהיר: "אנחנו באזור הסכנה" לגבי תקרת החוב הפדרלי
- מהו הכישלון הגדול של הפד' והאם הגיע הזמן לבטל את תקרת החוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההסכם דחה את הדיונים עד ל-7 בפברואר, אז הודיע שר האוצר האמריקני ג'ייקוב לו שאם לא יחתם הסכם בזמן, ארה"ב תגיע ל'דיפולט', או חדלות פרעון על חובותיה, ב-27 לחודש.
- 4.רבי דוד, נהריה 13/02/2014 16:47הגב לתגובה זומישהו מכם ניסה להתקשר לחברת האשראי ולבקש שיגדילו לו את מסגרת האשראי "עד 2015"...? האמת העירומה היא שזה צעד ראשון לקראת ביטול "תקרת החוב", שהפכה כבר מזמן לבדיחה. כבר עכשיו רשאי הממשל האמריקקי ללוות ולבזבז ללא גבול (הא... הגבול הוא 2015...). ככה מתים מטבעות. מהאימפריה הרומית, דרך הדולר של זימבבואה. דרך צלחה.
- 3.יופיטר שוקי הון 12/02/2014 22:49הגב לתגובה זוסופרסל ולאומי 1500 יגיעו מחר?
- 2.Very good all the best !!!!!! (ל"ת)המהדי האימם ה 12 12/02/2014 22:03הגב לתגובה זו
- 1.God bless USA 12/02/2014 19:49הגב לתגובה זוBCOM -6200 !!!!! Yesssss
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
