תשובה בדיפולט: מעלות חתכה את דירוג דלק נדל"ן ל-D, הרמה הנמוכה ביותר

בחברת הדירוג מעריכים כי החברה לא תעמוד בתשלום חובותיה לאור מצבה הנוכחי ולאור ההודעות שפרסמה לפיהן אין בכוונתה לשלם את החלויות בתקופה הקרובה מחשש להעדפת נושים
לירן סהר | (11)

יצחק תשובה נכנס לראשונה בתולדותיו למצב של חדלות פירעון, זאת לאחר שחברת דלק נדלן לא שילמה את התחייבויותיה למחזיקי האג"ח. בתגובה, חברת הדירוג S&P מעלות חתכה היום את דירוג החברה ןשל כל סדרות האג"ח ל-D מ-CC, הרמה הנמוכה ביותר.

בחברת הדירוג מציינים כי הורדת הדירוג נובעת מהעובדה כי החברה לא עמדה בתשלום ריבית למחזיקי אגרות החוב מסדרה ה' אשר תאריך היעד שלו היה ב-28 באוגוסט, וכן בתשלום הריבית למחזיקי אגרות החוב מסדרה כ"ה, אשר תאריך היעד שלו היה ה-3 בספטמבר. לדבריהם, שטר האג"ח מאפשר לחברה תקופת ריפוי של מספר ימים לצורך ביצוע התשלום. "אנו מעריכים כי החברה לא תעמוד בתשלום גם לאחר תקופה זו, לאור הבנתנו את מצבה הנוכחי וכן לאור ההודעות שפרסמה החברה לפיהן אין בכוונתה לשלם את החלויות בתקופה הקרובה מחשש להעדפת נושים."

בנוסף, בחברת הדירוג מעריכים שהחברה לא תשלם חלויות אג"ח בגין סדרות האג"ח האחרות ברגע שיגיע מועד הפירעון, הן בשל מצב הנזילות הנוכחי והן בשל חשש להעדפת נושים. "על כן הורדנו את דירוגן של סדרות האג"ח האחרות ואת דירוג המנפיק ל-D."

החברה סיכמה את הרבעון השני של השנה עם הפסד נקי המיוחס לבעלי המניות של החברה של כ-385.6 מיליון שקל, זאת לעומת 255.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה הצטמצמו הרבעון לכ-164.13 מיליון שקל, זאת לעומת 414 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, צניחה של 60% בהכנסות.

בדו"ח נמסר כי לאור הספק באשר ליכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה כעסק חי, המעידה על חשש מחדלות פירעון. בדוחות לא נכללו התאמות לגבי ערכי הנכסים וההתחייבויות של החברה וסיווגם שיתכן ויהיו דרושות אם החברה לא תוכל להמשיך ולפעול כעסק חי.

נזכיר כי ביום ב' בשבוע שעבר חתמה החברה על מזכר הבנות לא מחייב עם CIM Group להעברת השליטה בחברה. CIM נמצאת בבעלות אבי שמש ושאול קובה, שני ישראלים לשעבר ושותף שלישי ריצ'רד רסלר. בדיקת הנאותות להשלמת העסקה תוארך עד 12 בספטמבר. לפי הפרסומים הקודמים הקרן הזרה אשר לא פועלת בישראל תזרים לחברה כחצי מיליארד שקלים בעוד תשובה יזרים 100 מיליון שקל מכיסו ויוותר על חוב של כ-120 מיליון שקל.

ביום א' שעבר נודע ל-Bizportal כי החברה הגיעה לפשרה והבנות עם מחזיקי אג"ח כה בעניין דחיית תשלום הקרן . לפי המתווה שהושג, מדובר בדחייה של 4 חודשים בשתי פעימות, כאשר יצחק תשובה יעמיד למחזיקי אג"ח כה ביטחונות בהיקף של 36 מיליון שקל, נמוך במעט מהדרישה הקודמת של המחזיקים שעמדה על כרית ביטחון של 50 מיליון שקל.

כתבות נוספות בנושא:

הראל: "חברות הנדל"ן המניב כמעט ולא משלמות מיסים; תוצאותיהן יפגעו ברבעונים הקרובים"

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    סקירה 06/09/2011 11:04
    הגב לתגובה זו
    בושה להתחיל מחאה חברתית נגדו
  • 10.
    **** 05/09/2011 22:04
    הגב לתגובה זו
    כל ילד יכול לקחת הלוואות ולצאת למסע קניות חסר אחריות !! מישהו צריך לתת את הדין פה , גם הוא וגם תשובה , מדינה מושחתת ורקובה !!!
  • 9.
    גימלאי 05/09/2011 18:55
    הגב לתגובה זו
    כתוב שיד ימינו לוחש על אוזנו של איציק . ומשמש בשכר גבוה כמובן דירקטור בדלק נדלן. ואנו רואים להיכן הוליכו את תשובי העצות של הלוחש. אם היית פונה אל המשקיעים שהאמינו בך . ומבקש אורכה לפדיון. ומבקש הנפקת אג" ח נוספת. או מצרף לדלק נדלן נכסים של אלעד קנדה . או מניות דלק קבוצה היו המשקיעים מוכנים להמיר אג" ח במניות. עצות אילו הופיעו בכתבות ע" י מוסדיים . בנקאיים ועמך. אבל העדפת לשמוע בקול הלוחש לאוזנך. וראה לאן הגעת . וזאת רק תחילת הנפילה שלך למטה בכל החברות. אין בנו שמחה לאיד מפני שאנו נופלים לתהום הדלות איתך ובגללך. העיקר שוולס ושאר היועצים קיבלו את משכורתם בזמן. ובטח לא באג" ח של דלק" ן
  • 8.
    co007 05/09/2011 16:43
    הגב לתגובה זו
    תאוות בצע בלתי מרוסנת. חוסר יכולת לקבל שיקולים כלכלים נכונים. תמיד מוקף אנשים שעל כול צעד אומרים אמן. זה הסוף. כמו בשירו של אריק אנשטיין, או בני פרומן, הוא רצה יותר........ והסוף ידוע
  • 7.
    רמאי ונוכל.שלם את חובך!!! (ל"ת)
    תשובה 05/09/2011 16:16
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    " תשובה איש של כבוד" -אללק לווה ולא מחזיר.בושה (ל"ת)
    חיים 05/09/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    גלובליקום 05/09/2011 16:06
    הגב לתגובה זו
    תבדקו ותגלו שהערך של כל מניה במידה ונחתם הסכם הוא בערך 210 אני בפנים
  • 4.
    גלובליקום 05/09/2011 16:04
    הגב לתגובה זו
    שווי של שער 200 הדרך עוד ארוכה ואלפי אחוזים בדרך לא ממליץ לקנות אבל מאוד ממליץ כם לעקוב אחרי המניה ולראות איך כולם אוספים
  • 3.
    לברוח! 05/09/2011 15:48
    הגב לתגובה זו
    שם נמצא הכסף האמיתי. היום עוד 40 אחוז. בכל יום עולה ועולה ועולה... לפי חישוב השער האמיתי צריך להיות 200 לא ממליץ!
  • 2.
    בסוף הכל ייסתדר, זה הזמן לחזק !! (ל"ת)
    משקיע 05/09/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חב' ייעוץ גיזה 05/09/2011 15:27
    הגב לתגובה זו
    באוגוסט 2008 חב' הייעוץ גיזה העריכה את שוויה של דלק נדל" ן ב- 3.5 מיליארד שקל.
ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.