TV

פישר: "אסור להכנס לשאננות, המצב של אירלנד היה טוב, בקלות נפספס"

הדף את הביקורת: "אם לא היינו מורידים את הריבית האבטלה הייתה מגיעה ל-10%; הזהיר: "מחירי הדירות יכולים לרדת ב-30%". תומך: "באיסור על אחזקת נכסים ריאליים ופיננסיים"
לירן סהר | (85)

נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, קיים הבוקר מסיבת עיתונאים בה התייחס להשלכות המחאה הציבורית על תקציב המדינה, אותה העריך משרד האוצר בכ-60 מיליארד שקלים.

"אי אפשר להתעלם מ-150 אלף מפגינים", אמר פישר בראשית דבריו. "המחאות מבוססות על דאגות המעמד הביניים, בעיקר של הצעירים. כדי לטפל בהיבטים הכלכליים אנו צריכים להתמקד בדאגות שלהם".

"תכניות לא מבצעות עצמן מעצמן"

פישר הוסיף כי לא ניתן לנסות להוציא פתרונות מהשרוול תוך יום או יומיים. יש לבדוק את כל הסוגיות ולהציע תכנית פעולה. "צריכים להקים ארבע קבוצות עבודה רציניות, לבקש מהן לנתח את בעיות הציבור ולהציג אפשרויות טיפול. ברמה הפוליטית, יש להחליט מה לעשות ולא רק להטיל את תפקיד הביצוע. צריך, להקים צוותי מעקב כמו ב-1985, שיעקבו יום יום אחר ביצוע התכנית. כך עושים בכל תכנית כלכלית, תכניות לא מבצעות עצמן בעצמן".

"מחירי הדירות ב-3 השנים האחרונות עלו ב-50%", הוסיף פישר. "יש אצלנו תהליך מאוד איטי של בנייה, עד שמשכנעים את מנהל מקרקעי ישראל לשווק לוקח 3 שנים. אך דברים התחילו לזוז: בנינו מ-2005 קרוב ל-32 אלף יחידות דיור בשנה, ואף פחות מכך ב-2008, כשהמחירים החלו לעלות שיעור הבנייה געלה גם הוא וכעת אנחנו בונים לפי קצב של 41.5 אלף יחידות דיור בשנה, בגמר אנחנו נמצאים כעת ב-31 אלף יחידות דיור בלבד".

פישר שלל את הטענה כי הורדת הריבית לשפל היסטורי הייתה הגורם היחיד לזינוק מחירי הדירות: "אם לא היינו מורידים את הריבית לא הייתה בעיית דיור. במקום זה היו לנו בעיות של אבטלה, כמו בארצות הברית ואירופה עם אבטלה של 9%-10%. לא הייתה בעיית דיור כי לא הייתה עבודה, ואנשים לא היו חושבים על רכישת בית. חלק ניכר מעליית המחירים היא התגובה האיטית של הממשלה. אני מקווה שלא נעשה מה שעשינו בעבר, שבגלל הפיגורים נבנה בקצב מהיר מדי. המחירים יתחילו לרדת ונראה ירידה של 30%".

"אסור לירות מהמותן ולתקוף את ראשי המשק"

פישר התייחס לריכוזיות ואמר שרמת המחירים בארץ גבוהה בהשוואה למדינות מתקדמות אחרות בהן ביקר. "המחירים שמשלמים על מכוניות גבוהים מאוד בגלל המכס, הסיבות לכך הן בין היתר מניעת זיהום אוויר, לא יכולים לשנות זאת מבלי לבנות את התשתית המתאימה. אסור לנו לירות מהמותן ולתקוף את ראשי המשק הגורמים לריכוזיות. ראש הממשלה הקים ועדה לבדיקת מערכת המיסוי. המס העקיף ירד בעשור האחרון בכ-5%, אך כולנו משלמים 16% מע"מ שכמעט לא ירד, מס ההכנסה משולם בעיקר על ידי השכבות העליונות, והוא ירד. אני חושב שזה צעד מאוד חשוב שראש הממשלה מתכוון להודיע על הקמת הוועדה".

בנוגע לבירוקרטיה אמר פישר: "דיברתי עם הממשלה על הצורך לשפר את יעילותה והדרך היחידה לטיפול בכך היא לקחת כל מיני שירותים שהממשלה מספקת, אחד אחרי השני ולבדוק מה צריכים לעשות. אין תכנית על שתהפוך את הממשלה פתאום למשהו הרבה יותר יעיל ורגיש למה שהציבור רוצה. מערכת הבריאות בישראל הרבה יותר טובה מאשר בחו"ל, יש גם דברים נהדרים שהממשלה עושה".

"קל מאוד לתקוף את הממשלה, צריך גם להגיד מילה טובה מדיי פעם" "התפקיד של האוצר הוא לשמור על הקופה הציבורית", הוסיף פישר, "והוא עושה זאת בכבוד. ללא המשמעת התקציבית לא היינו שורדים את המשבר האחרון במצב טוב וזה מאוד חשוב. קל מאוד לתקוף את כולם, צריך להגיד גם מילה טובה מדיי פעם. אנחנו צריכים להכיר בעובדה שלמרות הלחצים העצומים שיש על הממשלה, מהיום שנכנסו לתפקיד, שמרו על מדיניות כלכלית אחראית. יכול להיות שאנחנו נכנס לתקופה כלכלית לא קלה ואסור לנו לשבור את מסגרת התקציב, נשלם מחיר מאוד גבוה, זה מה שקרה ב-1995. אנחנו רואים מה קורה במדינות שלא שומרות על התקציב שלהן. המצב טוב, אך אסור להכנס לשאננות. פספסנו בעבר ובקלות אנחנו יכולים לפספס. אירלנד הייתה דוגמה לכל דבר טוב לפני 3 שנים, עכשיו לא, צריכים לשמור על המצב".

פישר התייחס למוחים הצעירים ואמר שצריכים להתייחס לדרישותיהם באחריות. חלק מדרישותיהם פוליטיות - "הם פונים לאיכות הפוליטיקה בישראל, אך מי שרוצה להשפיע על הפוליטיקה לא יכול לפעול רק דרך המחאה, הם צריכים להכנס לפוליטיקה, לשבת ולשכנע אנשים יותר קשה מלקבוע את הריבית. אם אף אחד מהמפגינים לא ייכנס לפוליטיקה זה יהיה הפסד להם ולנו."

"בחו"ל שואלים איך הצלחנו כל כך"

לשאלה האם ניתן לבצע שינויים הרי גורל במבנה הכלכלה הישראלית, השיב פישר: "בחו"ל שואלים איך הצלחנו לצמוח ואיך האבטלה הצליחה לרדת. צריך להסתכל על דברים בפרספקטיבה הנכונה, אין מודל נכון בעולם, גם בסין עובדים לפי מערכת שוק, אני לא יודע איך להשוות". פישר התייחס למשבר בארצות הברית וטען - "חתמו על הסכם חוב בארצות הברית, זה לפחות מונע את האירוע המפחיד. המשק האמריקני קרוב מאוד להאטה בצמיחה, אין הרבה אפשרות למדיניות מרחיבה, הצמיחה מאוד נמוכה ללא הכלים שאנחנו בדרך כלל משתמשים בהם לטיפול במצב.

בנוגע לאירופה הסביר פישר, כי המשבר קפץ מעל ספרד והגיע לאיטליה - "זה ממש מפחיד, יהיה לאירופאים הרבה יותר קשה לטפל במדינות היותר גדולות. אנחנו רואים שתחזיות הצמיחה באירופה מתחילות לרדת וזה גם גורם מדאיג. המצב בחו"ל הרבה יותר שברירי ממה שחשבנו לפני 3 חודשים. המשק צריך לעבוד הרבה יותר חזק ממה שחשבנו. רואים חלק מההשפעה במה שקורה ביצוא שהיה חלש יחסית".

תגובות לכתבה(85):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 59.
    הפטורים ממס בשווי 38 מיליארד ש" ח והם לעשירים (ל"ת)
    גאי 02/08/2011 08:28
    הגב לתגובה זו
  • 58.
    בנטוב 02/08/2011 07:11
    הגב לתגובה זו
    הממשלה צריכה במכירת מיגרשים להתנות בניית דירות 2ו 3 חדרי ישנם אנשים שיכולים להיסתפק בדירה קטנה בשלב זה למיספר שנים אבל האפשרות הזו לא קיימת והם נאלצים לירכוש דירות 4 ו5 חד לא סתם ישנה מצוקה דיור ליבנות דירות קטנות זה יפתור חלק גדול מהמצוקה
  • 57.
    פישר פישל 01/08/2011 20:31
    הגב לתגובה זו
    וזה לא נובע מגזרת משמים כן .
  • 56.
    יארי 01/08/2011 16:20
    הגב לתגובה זו
    בנוסח אכול ושתה כי מחר תמות הממשלה חצתה את הגבולות בגביית המיסים
  • 55.
    סבלניים 01/08/2011 15:34
    הגב לתגובה זו
    רוב הישראלים משלמים מעט מס. כך קורה ש90 אחוז מהמס בישראל, כמו בארהב, משולם על ידי העשירון העליון. העשירון העליון לא מקבל שירותים מיוחדים מהמדינה ומשלם 50 אחוז מס. אז תתחילו להבין, ה500 עד 1000 שקל מס בחודש שלכם, או אולי 2000 שקל בחודש זה כלום. באירופה וארהב משלמים הרבה יותר מס. בישראל מקבלים שירותי בריאות כמעט חינם. בארהב מקבלים קדחת. המדינה נותנת יותר ממה שאתה יכולים להבין. אל תשכחו שבאירופה בכל זאת אין כזו הוצאה לבטחון ושאירופה מלאה בערימות של כסף ישן בן מאות שנים. קצת הבנה חברים. לא להשתגע. הכי חשוב לא לשנוא ולהיות סבלניים. המחאה הייתה צריכה לקום לפני 3 שנים ולא לפני 3 שבועות. אז די עם הלחץ. מפגינים אנא הקימו צוות הידברות לגיטימי ופעלו בדרך הגונה.
  • 54.
    מה הבעיה שמחירי הדירות ירדו 30 אחוז? זה רצוי (ל"ת)
    המחירים בשמיים 01/08/2011 14:40
    הגב לתגובה זו
  • 53.
    נרו 01/08/2011 14:30
    הגב לתגובה זו
    די לך, לך לארצך. אתה לא ישראלי וגרמת כבר למספיק נזק. די כבר ללקק לביבי ולשטייניץ. די כבר לנפנף בתוצאות הנהדרות של הכלכלה שלכם (אתה, ביבי ושטייניץ). מדוע בשטח המצב נעשה יותר גרוע אם הכלכלה שלנו כזו נהדרת? או שזה לא נכון או שהבנקים והטייקונים, שאתם מחבקים אותם, לוקחים הכל!!!! אם כך ואם כך אתה ממש לא עוזר. חזור לאמריקה!!!!
  • 52.
    מרושש לגמרי 01/08/2011 13:55
    הגב לתגובה זו
    נכון שהמצב שבו לממשלה אין כסף ולאזרחים יש הוא מצב יותר גרוע אך המצב ההפוך שבו אנחנו נמצאים כרגע מספיק גרוע שנרגיש שאין לנו מחר במדינה הזו
  • 51.
    לוין 01/08/2011 13:55
    הגב לתגובה זו
    מר סטנלי, אנחנו המדינה הכי עניה בקרב המדינות המערביות רק מכסיקו עוברת אותנו בפרמטר אחד, אז תודה על השגך ועל המקום המכובד.
  • 50.
    מרושש לגמרי 01/08/2011 13:52
    הגב לתגובה זו
    מר פישר כמו רבים אחרים לא מבינים על מה המחאה? אז ברשותך מר פישר הסבר קצר: יוקר המחיה כמו פופקורן בקולנוע ב 30 ש" ח, גני ילדים ב 3300 ש" ח לחודש, ביטוחי בריאות משלימים ופרטיים ב 600 ש" ח לחודש, גינסים ב 1200 ש" ח, ספרים לביה" ס ב 2000 ש" ח לילד, משכנתא של 5000 ש" ח לחודש או לחליפין שכירות ב 5000 ש" ח ל 4 חדרים בחולון מר פישר היקר אין לזה שום קשר לצעדים לייצוב הכלכלה
  • 49.
    yoyo 01/08/2011 13:52
    הגב לתגובה זו
    בדיוק כמו שקרה בארה לפני 9 שנים הורידו את הריבית ל0 ויצרו בועה שמתפוצצת להם בפנים 2 אך הבנקים מרויחים יותר מלפני המשבר על חשבון מי
  • 48.
    איגי 01/08/2011 13:51
    הגב לתגובה זו
    מזל גדול שיש לנו את סטנלי, מי יתן וישמש לנו נגיד עוד שנים רבות, המצב בעולם ובישראל הוא שברירי על סף תהום וחייבים קודם כל להודות לכל שומרי הסף ואפילו מילה טובה לביבי, לא להיכנע לדרישות ללא מחקר מעמיק, לפעול לשיפור כלל התושבים יש אנשים שכמעט ואין להם מה לאכול, מעמד ביניים הופך בגיל מבוגר למעמד נמוך, אל תשליכני לעת זיקנה, לעשות תוכניות לטווח ארוך שלא משתנות בכל החלפת שלטון.
  • 47.
    אם הדירות ירדו בשלושים אחוז - נשמח! (ל"ת)
    אילי 01/08/2011 13:26
    הגב לתגובה זו
  • 46.
    גל 01/08/2011 13:25
    הגב לתגובה זו
    אם לא הבנת כמה המצב מדורדד מר פישר, יש לנו בעיה ענקית.
  • 45.
    ניר 01/08/2011 13:08
    הגב לתגובה זו
    כמו שלחרדים לדתיים ולכל מני קבוצות יש מפלגה שמייצגת אותם מבחינה כלכלית , גם מעמד הביניים צריך מפלגה שתייצג אותו מבחינה כלכלית ,צריכה לקום מפלגה סקטוריאלית שכל המצע שלה הוא אך ורק הורדת המיסים העקיפים, ללא מדיניות צבאית וכל מני שטויות אחרות , ואז לא נצטרך להפגין, קדימה שמישהו יקים מפלגה כזאת...
  • 44.
    רון 01/08/2011 13:05
    הגב לתגובה זו
    משכורות עתק לאוכלי חינם. תורידו שכר.
  • 43.
    אזרח 01/08/2011 13:00
    הגב לתגובה זו
    שמעתי את זה ופתאום הבנתי, הוא בכלל לא רוצה שמחירי הדירות ירדו!
  • 42.
    י 01/08/2011 12:59
    הגב לתגובה זו
    הזמן לפעולה היה לפני עליות של 50% במחירי הנדל" ן. היום חופש הפעולה לא קים כל העלאת ריבית תביא להתמוטטות של בעלי משכנתאות שתוביל לצניחה של 30-50% במחירים. הדרך היחידה היא העלאת ריבית וקיצוץ מסיבי במיסים הישירים והעקיפים שמשלמים מעמד הבינים. אבל לך שכנע את ביבי להפסיק לחלוב אותנו ולהעביר את נטל המס לבעלי החברות למינהם.....
  • 41.
    ארון 01/08/2011 12:50
    הגב לתגובה זו
    אז נשב כולנו במקלטים ובעית הדיור נפטרה! תיכונו למלחמה בקרוב! או לאינטיפדה שהצמד יגרום.
  • שחר 01/08/2011 13:42
    הגב לתגובה זו
    ואתה מפנטז על מלחמה. נוכחותו של נתניהו וליברמן מונעת מלחמה. תשים את קדימה או העבודה או השמאל תקבל מלחמה.
  • 40.
    פישר: רוקח את המדד שלא מייצג את המציאות (ל"ת)
    ישראל ישראלי 01/08/2011 12:46
    הגב לתגובה זו
  • 39.
    ביבי ראש הממשלה הכי טוב שייש (ל"ת)
    אריאל 01/08/2011 12:45
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    ישראל ישראלי 01/08/2011 12:43
    הגב לתגובה זו
    מה עשית בנושא שכר מנהלי הבנקים שמרוקנים את הונם וגוזלים את המשקיעים והלקוחות. הוא לא רואה בועת נדלן אולי הוא עיוור או שאינו יודע מהי בועה. חזור לארצך עשית לנו מספיק נזק.
  • 37.
    ישראל ישראלי 01/08/2011 12:36
    הגב לתגובה זו
    האם אתה גם יועץ לממשלת ישראל, אז אתה ככלכלן " דגול" תומך במס גולגולתכאן ועכשו. המע" מ על המים הוא מס גולגולת. אפילו הממשלה ... קבעה מיכסת מים פר ראש ולפיכך המע" מ בגינו הוא שווה פר ראש וזהו מס הגולגולת במסכתו החדשה. לכן אתה פישר התומך במס גולגולת ולא מגנה אותו אין לך כל זכות לסנגר על ניהול הכלכה הישראלית מה עוד שאתה בניהול הריבית הנמוכה הוספת שמן לעלית מחירי הדיור. עליך קודם להודות ולתקן את מחדליך ואז אולי תהיה לך זכות דיבור.
  • 36.
    כל מה שהוא אמר זה אם אתה חילוני-חרדי יש כסף (ל"ת)
    ff 01/08/2011 12:32
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    דניאל רייש 01/08/2011 12:31
    הגב לתגובה זו
    על בנק ישראל גם לשמש מוציא לפועל המיידי כל פעם של כל עבירה של בנק ואם נוכח לדעת שמדובר באירגוני פשיעה הרי שאין לבנק ישראל לתת לחברה הישראלית לספוג את האלימות כי קפיטליזם זו לא מילה גסה אבל חוסר התיפקוד של בנק ישראל לא כרגולטור אלא כמוציא לפועל של התקנות הופך את השיטהלפסולה בעיני הציבור ולא מדובר על רווחה או מדינת רווחה אלא על השתלטות של פקידים של מוסדות המדינה שהם הסרטן של כל חברה . שום חינוך ושום דיבור ליתאימו להצדקה , שום תקשורת המונים לא תחליף פיצוי ותיקון מתאים . לא מדובר על סיגנות מדובר על אלימות בחתימות של שופטים ועורכי דין שהם פקידים שפלים וזוטרים באיררכית כל דבר שאמור להיות אנושי גם אם לא פעם הדבר נראה כזה . צדק חברתי ? צדק זה מארס , הכוכב מארס , מרצינו , זו משפחת העבריינים שלקחו את הבית שלי ושל בנותיי בסיוע של בנק טפחות וכמה עורכי דין שפלים . לא ראיתי שסגרת את בנק טפחות ולא ראיתי שסגרת את בנק אוצר החייל או את קבוצת הבינלאומי וכנסת אותם רטרואקטיבית במיליארדים .
  • 34.
    רן 01/08/2011 12:29
    הגב לתגובה זו
    אימון שיעשה מקסימום מה שניתן להקל על האזרחים.
  • 33.
    אבי 01/08/2011 12:19
    הגב לתגובה זו
    לא תהיו מרוצים בסוף הקדנציה תדאגו לאלטרנטיבה לא פחות טובה.
  • 32.
    אייל 01/08/2011 12:13
    הגב לתגובה זו
    פישר הוא כמעט האחראי הבלעדי לבועת הנדלן ולצמיחה הפיקטיבית שיש במדינית ישראל. מי שמצפה ממנו לקחת אחריות חי באשליות . תראו מה עשה תלמידו בן ברננקי- פשוט הרס את הכלכלה האמריקאית והעולמית עם שפיכת הכסף האינסופית והריבית השלילית שבסופו של דבר יצרה את בועת הקומודיטיס והמזון והביאה את ההתקוממיות בעולם הערבי. פישר מתבשם מנתוני הצמיחה שהם גם פועל יוצא של ריבית ראלית שלילית של 3 אחוז במשק. חגיגת האשראי חוגת במשק בלי בטחונות ולכן הגאות החסרת תקדים בצריכה הפרטית . מצב מדינת ישראל 2011 דומה למצב ארהב ב 2006 . אז הם התגאו בצמחיה גבוהה שגם באה מריבית נמוכה ומבועת הנדלן. פתרון משברים עי ריבית נמוכה והגדלת חוב פשטה הרגל - ותראו מה קורה היום בארהב- אירלנד- ספרד- יוון ומדינות רבות הבאות בתור.
  • צודק (ל"ת)
    הפקרות 01/08/2011 21:05
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    הבעיה שפישר הינו איש חיצוני שלא בקיא במצב כאן (ל"ת)
    המומחה 01/08/2011 12:06
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    מודאג 01/08/2011 12:02
    הגב לתגובה זו
    כמה שטויות אנשים יכולים לכתוב , אם הנדלן יירד ב 30% אנשים שרכשו נדלן בשנים האחרונות ימצאו את עצמם מול חובות שאין להם כיסויי (מחיר נכס נמוך מגובה התחייבות) , השלב הבא הוא קריסה של מעמד שלם שתתפלאו אבל גם הוא שייך למעמד הביניים ואז מה? נצא לרחובות להעלאת מחיר הנדלן ? אנחנו נכנס לסחרור שארה" ב הגדולה עוד לא יצאה ממנו כבר 3 שנים , קבוצה גדולה של אנשים יגררו חוב של מאות מיליוני שקלים מול נכסים שלא ייכסו את החוב, חלק גדול מהם יצטרך להיפרד מהדירה ולהזרק לרחובות וכדור השלג ירוץ קדימה , בסוף כולנו נשלם את המחיר ובגדול!!!! תפסיקו כבר להתבכיין על מחירי הדירות , תדרשו הקטנת חבות מס כדי שיהיה יותר כסף פנוי לקנות דירה , תבקשו הכרה במשכנתא כהוצאה מוכרת לקבל החזר כספי - אבל הורדת מחירי הנדלן ב 30% היא לא הפתרון.
  • יובל 01/08/2011 13:00
    הגב לתגובה זו
    פחות מיסים=פחות תקציב למדינה=פחות שירותים מהאין שירותים כבר עכשיו. וז בא כפרדוקס להצעה השנייה שלך, הכרה במשכנתא. ומי יממן? אתה?
  • 29.
    דניאל רייש 01/08/2011 12:00
    הגב לתגובה זו
    בבתי משפט בעיניין גנבות הבנקים מהציבור לא אתה ולא קודמך השכלתם לתקן ובסה" כ פעלתם כחברת ביטוח למקרה ש ... , את העבריינות לא מחקתם מעל מפת העסקים של ישראל , אתה וקודמך פעלתם לפי התפיסה של " מנכ" לות מצויינת המתגלגלת ומשאירה את הליכלוך מאחוריהם ולא של ביצוע של טיפול מהשורש למען תיקון האבלות שנוצרו לאורך שנים לאוכלוסיה התורמת כל חייה . הסברים זה דבר טוב אבל לא פעלת במישור העקיפה בהתאם לחוק ולתקנות בנק ישראל ונתת לפשיעת הצווארון הלבן להמשיך לחלחל לתוך החברה הישראלית לעוד כמה דורות ולהמשיך את החולי , משא ומתן זה טוב אבל גם נוח אחרי המבול בנה אימפריה , הינך מנסה להישמע כאילו המשבר הוא תחת טיפולך ובהצלחה אבל למען האמת בנק ישראל התנהג כמו שוער במשחק כדורגל ולא כקפטן המוביל קבוצה לרצף של ניצחונות ללא חטיפת שערים .
  • 28.
    בא 01/08/2011 11:55
    הגב לתגובה זו
    ידעתי שאים נוריד ריבית מחיר הדירות יזנק ,ההכנסות ממסי נדלן יזנקו ,כסף אנו אוהבים ליספור אתכם לא .אים התירגום לא נכון למה לא הצפתם את השוק במיגרשים זולים ודירות ,אה פישל .
  • בא 01/08/2011 13:36
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו להפגין ,עוד נגיע למצב של אירלנד ,מה אתם בוכים ,תיראו את המשכורת שלי ,ושל פקידים אחרים במשרד ,עוף ,לא שתיתי קפה כבר 10 דקות .אני צריך חופש .
  • 27.
    דבורה 01/08/2011 11:53
    הגב לתגובה זו
    אולי לפי הסטטיסטיקה אין אבטלה אך משכורות של 4000 ש" ח זה דומה לאבטלה. לא יתכן שידבר על מצב טוב כשלאזרחים המצב רע. עובדים ולא יכולים להתקיים. אז נכון אין פיתרון קסמים אבל שיפסיק לחשוב כעשיר ויתחיל להתייחס לעני (לעובד שאינו יכול להסתדר).
  • 26.
    לך הביתה פישר גרמת מספיק נזקים (ל"ת)
    מוטי ל. 01/08/2011 11:45
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    עיני סכנה עיני שליח הטיקונים וביבי זהירות!!! (ל"ת)
    משה 01/08/2011 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    שלי 01/08/2011 11:41
    הגב לתגובה זו
    מחירי הבתים יקרים כי במקום שאין מקום כמו במדינת ישראל הקטנה והמצטמצמת יש 3אנשים על כל בית וכך נוצרת עליית המחירים אתם שמחכים שנתיים תמשיכו לחכות עוד שנתיים זיכרו זאת ואל תמוטטו את המדינה בדרך
  • ירון 01/08/2011 13:01
    הגב לתגובה זו
    האמת היא שאני מחכה 3 שנים ואני אחכה גם עוד 5 שנים למחירי הנדלן שירדו.לא איכפת לי. אבל אין מצבבבבבבבבבבב שאני אהיה הפראייר האחרון שיכנס אל תוך בועת הנדלן שאתה קנית במינוף אדיר בשביל לעשות עלי סיבוב.לך חפש מי יקנה ממך את הדירה במחירים האלו.לא אמשכן את עתיד ילדי. בהצלחה לך
  • צודק וצודק (ל"ת)
    ראובן 01/08/2011 13:27
  • 23.
    ראובן תושב הדרום 01/08/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    פישר שכח להזכיר בסקירתו את אחריות הטייקונים ליוקר המחייה בישראל הנובעת מריכוזיות גבוהה מדי, חוסר תחרות ותאום מחירים בין הטייקונים. אציג דוגמא קטנה לכך המעידה על הכלל. לא מזמן חזרתי משהות קצרה בברלין. בשהותי שם הזדמן לי לקנות בסופרמרקט השייך לרשת ארצית גדולה. אקדים ואומר שכר העבודה בגרמניה גבוה משמעותית משכר העבודה בישראל וכנ" ל השכר הממוצע. בשוטטי בסופר הברלינאי שמתי לב שחבילת פסטה פשוטה של 400 או 500 גרם עולה 45-50 סנט קרי, בתרגום לשקלים מקבלים 2.25-2.50 ש" ח. לתומי סברתי שגם בארץ המחיר זול, אולי מעט יקר יותר מאשר בברלין. כשעשיתי לפני יומיים שלושה קניות בשופרסל דיל (הרשת הזולה של שופרסל) עברתי ע" י מדף הפסטות. לתדהמתי נוכחתי לדעת כי פסטה פשוטה של אוסם הזהה לחלוטין לזו מברלין עולה (לא יאמן) 7 ש" ח. פי 3 מהמחיר בברלין. אני שואל את עצמי למה ? האם החיטה בגרמניה זולה מישראל ? התשובה לא. האם שכר העבודה זול מאשר בארץ ? התשובה לא. האם החשמל זול בהשוואה לארץ ? התשובה לא. האם מס החברות בגרמניה נמוך יותר ? התשובה לא. האם תשומות הייצור בגרמניה זולות יותר ? התשובה לא. אם כך מדוע הבדלי המחיר התהומיים בין גרמניה לישראל ? את התשובה בטח כבר הבנתם: היא בתמצית, חמדנות ותאוות בצע של הטייקונים בעלי המפעל ובעלי רשת השיווק. ובהרחבה: משפחת פרופר של אוסם גוזרת קופון שמן ויפה. ונוחי דנקנר משופרסל גוזר קופון כפול. כל זאת על הגב השחוח של תושבי המדינה. החברה האלה ובמיוחד דנקנר לא מסתפקים ברווח סביר. על פחות מ 100% רווח הם לא מוכנים אפילו לדבר.
  • הוא דיבר על זה בפירוש!!! (ל"ת)
    אחד שיודע לקרוא 01/08/2011 13:42
    הגב לתגובה זו
  • יוסי 01/08/2011 12:50
    הגב לתגובה זו
    להכנת משקה נטול קפאין.האריזה הקודמת שבידי מכילה 200ג' ומחירה 25.90 ש" ח.הם החליפו אותה באריזה אחרת שמכילה 130 ג' ומחירה 21.99 ש" ח.על האריזה כתוב בגדול " במשקל חדש" .חישוב: מחיר 100 ג' באריזה ישנה 12.95 ש" ח ובאריזה חדשה 16.92 ש" ח. כלומר תוזפת של 3.97 ש" ח ל 100 ג' . 3.97 מתוך 12.95 זה מהווה 30.7%.כלומר עליית מחיר של 30.7%! אני חושב במקום לכתוב " במשקל חדש" היו צריכים לכתוב " במחיר גבוה חדש" . מה דעתכם?
  • 22.
    יש להילחם בביזבוזים בממשלה ובחברות הממשלתיות (ל"ת)
    הביזבוזים הבעיה 01/08/2011 11:33
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    דיברי פישר זה מה שביבי ביקש ממנו להגיד לציבור (ל"ת)
    פרינצסה 01/08/2011 11:30
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    חחח 01/08/2011 11:22
    הגב לתגובה זו
    מר פישר הנכבד---- קודם כל תדאג לבנק ישראל..שרמת השחתיויות והמסיבות שם על חשבוננו ידועה לכל העולם.רמת הבזבזנות בבנק ישראל יכולה לאכלס את תושבי העולם במאדים. גועל נפש עוד אחד שמנסה להפחיד.......תשווה אותנו לגרמניה ..אנחנו חורצים אפילו יותר מהם..תפסיק להשוות אותנו לאירלנד יוון וספרד ששם לא עובדים ולא אוהבים לעבוד ויוצאים לפנסה בגיל 40. עוד פישר אחד שהוא חלק מכל הכנופייה המושחתת
  • 19.
    אוריאל 01/08/2011 11:19
    הגב לתגובה זו
    לחברות הבניה קרקעות באזור חדרה גדרה בהיקף של כמאה אלף יחידות דיור. בעבר,הוטל מס בשיעור 5% בכל שנה על בעלי קרקעות הלו בכדי לעודד אותן לבנות. אוני הנגיד, הינה לך פטרון מיידי.
  • יוסי 01/08/2011 12:21
    הגב לתגובה זו
    קבלנים מסין
  • 18.
    תגידו תודה לפישר וביבי שאתם עדיין לא בפשיטת (ל"ת)
    רגל וחדלות פרעון!!!! 01/08/2011 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    har 01/08/2011 11:10
    הגב לתגובה זו
    אתה חי בללנד חשבת שכולם עובדים בבנק ישראל כל ארבע משכורות רוכשים דירה כי הם הראשונים שקוראים את המפה אתה וכל מושכי החוטים צבעתם את מעמד הביניים בצבע מבריק כאשר מתחת הכל רקוב....
  • 16.
    רן 01/08/2011 11:09
    הגב לתגובה זו
    והממשלה תחליט מה אפשר לעשות. לא ללחוץ! אם יהיה לחץ, גם תעשינה שגיאות וגם זה לא דמוקרטי.
  • יוסי 01/08/2011 11:32
    הגב לתגובה זו
    פוליטקאים לא בעיה לקנות בזול,הם צריכים להראות לממשלה שהם מסוגלים להטות את הכף בבחירות אם לא יענו תביעותיהם
  • 15.
    אמיר 01/08/2011 11:07
    הגב לתגובה זו
    חבר' ה. ל-א ל-י-ק-נ-ו-ת ד-י-ר-ו-ת ע-כ-ש-י-ו .דבר ידוע הוא שכל בועה ממשיכה להתקיים ולהתנפח כל עוד מגיעים פראירים חדשים. חכו לירידות החדות!!! הם יבואו ,זה פשוט בלתי נמנע. אם מוכר יציע לכם 100,000 הנחה ,תגידו לו 300,000 הנחה . אל תהיו הפראירים האחרונים שנכנסים.חיכתם עד עכשיו. חכו עוד טיפה
  • סמיר 01/08/2011 13:08
    הגב לתגובה זו
    השכירות יקרה מדי והמשכנתא יחסית זולה...
  • 14.
    די כבר עם המחאה הזו , נמאס.. כלום לא יעזור. (ל"ת)
    משה 01/08/2011 11:03
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    המחירים יעלו? 01/08/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
    לא יישכרו לא ייקנו?
  • 12.
    מי אתה בכלל פישר?..אני מבינה יותר טוב ממך (ל"ת)
    דפני ליף 01/08/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    ישראלי 01/08/2011 10:54
    הגב לתגובה זו
    במידה ומחירי הדירות ירדו באופן דרסטי מתוכניות שיוצרו מלחץ ציבורי ומירידה בביקוש אז יש סכנה כמעט ודאית להתמוטטות מוחלטת של הכלכלה ופגיעה אנושה במעמד הבינוני. הדרך להורדת מחרי הדירות חיבת להיות מתונה. לדוגמא: אזרח שרצה לשפר את חיו קנה דירה חדשה ששוה כ 10% יותר מדירתו אבל עדין לא שילם את כספו מיכוון שלא מכר את דירתו הישנה. מחיר הדירה הישנה ירד בחצי והאזרח צריך להוסיף כ 40% על קנית הדירה החדשה. תוצאה התמוטטות מוחלטת של האזרח. ותאמינו לי יש מאות מקרים כאלה.
  • חסר דיור 01/08/2011 13:10
    הגב לתגובה זו
    לך יש כעט 2 יחידות דיור .ישנם תושבים ללא דיור. כלומר ללא קורת גג .תימכור מהר מיכון שמחירי הדירות צונחים לפחות ב50 אחוז .די לחזירות.!!!!
  • זה שהאזרח מטומטם זה לא אשמתי. (ל"ת)
    יובל 01/08/2011 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אבישי 01/08/2011 10:52
    הגב לתגובה זו
    ישראלים בעליל. במהלך כל השנה ,הם תומכים ומעודדים חרם כלכלי ותרבותי על ישראל עם אחיהם הג' יהדסטים המוסלמים הקיצונים.עכשיו הם תופסים טרמפ על המצוקה של מעמד הביניים , כדי לבצע מהפכה פוליטית(ריח של נובמבר 1917). הם רוצים הכל!!! אף ממשלה רצינית , לא תכנע לדרישות שלהם , ואם כן , תוך שלוש ארבע שנים נהפוך לספרד,איטליה,יוון , אירלנד,פורטוגל.......
  • צודק הקומוניזים של שנות ה 40 עדיין מפרפר פה (ל"ת)
    מלמל 01/08/2011 11:22
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בא 01/08/2011 10:47
    הגב לתגובה זו
    יופי פישר .עיני הוא טרמפיסט המיצג קבוצת לחץ ,שלא יתקרב להגה .
  • שי 01/08/2011 19:26
    הגב לתגובה זו
    תקרא שוב
  • 8.
    ירון 01/08/2011 10:47
    הגב לתגובה זו
    נשמע שאתה מדבר מתוך פוזיציה שלך ושל חבריך לאלפיון העליון, שרכשו כמה דירות בשנים האחרונות במיליוני שקלים. מר פישר היקר, יציבות הבנקים לא תפגע מירידת מחירי הדירות. כי אנשים שקנו בשנתיים האחרונות דירות במחירים מופקעים, יבכו על ירידת המחירים אבל ימשיכו לשלם את המשכנתא מידי חודש, אילו שרכשו דירות להשקעה, ימכרו אותם בהפסד לאילו שגרים בשכירות, בדיוק כמו שמשקיעים בבורסה מפסידים לעיתים.
  • פיס 01/08/2011 14:03
    הגב לתגובה זו
    בפרס הטוקבק הטיפשי של השנה
  • שתיים (ל"ת)
    פישר 01/08/2011 13:08
    הגב לתגובה זו
  • צח 01/08/2011 12:54
    הגב לתגובה זו
    אם פישר היה רוצה יכל לקבל משכורת בגובה של דירה כל חודש ובחר לשרת את מדינת ישראל
  • 1000 דירות...אז מה ! חוצפן וגס רוח. (ל"ת)
    אבי קול 01/08/2011 11:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בנטוב 01/08/2011 10:46
    הגב לתגובה זו
    השוק הקיימת גרמה להיסתבכות הנוכחית הבעייה שלכם שאתם לא ממש מזהים את הגורם לבעייה וגם הפיתרון שלכם יקח זמן רב מידיי ועים פיתרונות כאלה ימשיכו לגור באהלים ביגלל מצוקת הדיור ולא ביגלל המחאה פישר והממשלה וההיסתדרות שבו ביחד ותחשבו למשל על דירות 2 ו3 חד בבניית חירום
  • 6.
    גם פישר מודה בירידה של 30% במחירי הנדל" ן! (ל"ת)
    רותם 01/08/2011 10:46
    הגב לתגובה זו
  • יניב 01/08/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    למי שהבין מהר מידי....... פישר מקווה שלא יעשו טעויות כמו בעבר אשר יכולות להוריד מחירים ב 30 %
  • 5.
    ירון 01/08/2011 10:46
    הגב לתגובה זו
    ומה עם המס של 100% על מכוניות חדשות? ועוד מיסים.........
  • אבי קול 01/08/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    ותשאר באוהל כל החחים שלך וכל ילדיך !! הטמטום שלך יגרום שכל הבנקים יקרסו עשרות אלפי פועלים יפותרו...ערך הדירות של עשרות משפחות שעבדו יותר ממך יפסידו את ערכה וישלמו את אותה משכנתא....ועוד...שתוק הדיוט.
  • ברור 01/08/2011 11:08
    הגב לתגובה זו
    חברים המחאה ללא ספק מוגזמת אין שום אגנדה רק צעקות חסרות תוכן. וביבי כמובן נלחץ ויעשה הכל בכדי להציל את הכיסא שלו. אתם לא מבינים בכלל למה אתם תגרמו. ההתלהמות תגרום פה למיתון מאוד קשה.
  • 4.
    פישר מודה שהוא האחראי לעליית מחירי הדיור (ל"ת)
    ריבית נמוכה מדי 01/08/2011 10:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שמיר 01/08/2011 10:32
    הגב לתגובה זו
    לאן הולך הכסף שאזרחי המדינה נותנים למדינה??? יש לבדוק את " הפרות הקדושות " - ברשא ובראשונה את ביטוח הלאומיי השותף הראשי לכלל המשכורות של אזרחיי המדינה. - ביטוח הפוגע באזרחים שנפגעים בעבודה. אין הגנה כלל לנפגעים והם עושים זאת יפה באמצעות רופאים חסרי מצפון הנמצאים בוועדות רפאויות ומשקרים ומתעלמים ממצאי פגיעה קשים . אין מי שיפקח על רופאים אלה המקבלים שכר על סדיקתם מאזרחי המדינה.!!! חלקם עוד מפגין לשיפור תנאים כאשר הם פוגעים בריש גלי באזרחים חסרי ישע. לכו לראות את המשרדים המפוארים שעושים קופונים למימוש " זכויות רפואיות" - מדעו לא בודקים התנהלות לקויה זו??? שאין הגנה לאזרח המשלם כל חייו לביטוח הלאומי ובשעת האמת עוד נפגע מכסף שהוא מחזיק מוסד זה. אנשים נפגעים לא רק מפגיעות אלא גם ביטוח לאומיי ומי שמערער מצבו לפתע הוטב הנכות שהייתה לו ולא הקנתה לו כלום עוד יורדת הוא נרפא לפי רופאי הוועדות בביטוח לאומי. חולי סוכרת קשים , נפגעי לב לא מוכרים כנכים המדינה מובילה אותם לאבדון. כולם מתעלמים מכך
  • 2.
    יניב 01/08/2011 10:30
    הגב לתגובה זו
    לא צריך לפרוץ תקציב!!! צריך לחלק את התקציבים בצורה יותר הוגנת, לא יכול להיות שחרדים מקבלים תקציבים שחילוניים לא מקבלים. ועוד הם לא תורמים כלום לכלל הציבור בחזרה. צריך להקטין את העול של עובדי המדינה וההסתדרות. צריך לשבור מונופולים. וצריך לומר לביבי שהוא לא ישאר הרבה זמן לשבת אם הוא רק ידאג להישרדות הפוליטית שלו ולא ידאג לציבור הבוחרים הרחב
  • צודק לגמריי (ל"ת)
    צודק לגמריי 01/08/2011 12:13
    הגב לתגובה זו
  • א 01/08/2011 12:06
    הגב לתגובה זו
    אלא מזיקים? מטסים, משטים, הפגנות מול החיילים, חרמות, מחסום סווטש, שוברים שתיקה, אוני' ת" א, אוני' ב" ג, רופאים לזכויות אדם... למה שהם יקבלו מהעוגה? נכון אמר ליברמן - בלי נאמנות אין אזרחות. בלי נאמנות אין עוגות ולא פרורים.
  • משה 01/08/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
    עם הפליסטינים נגד חיילי צה" ל. אולי צריך גם לתת להם משכורות ודירות ומכוניות....לפנק אותם...בובה של אנשים....הייתי מוכן לתת אותם במתנה למדינה אחרת.
  • סטודנט 01/08/2011 12:53
    תפסיקו עים המגיע לי .תבדקו מה אתם יכולים לתרום לקהילה. אתם לא נכים .ולא מוגבלים. תפסיקו להרוס את כלכלת ישראל.
  • 1.
    שלמה 01/08/2011 10:27
    הגב לתגובה זו
    של 5.000.000 שקל