שינוי קטן - כסף גדול: התרגיל שיקפיץ לכם את הפנסיה ב-16%

ירון שמיר, מומחה הפנסיה של Bizportal, כותב נקודות זמן משמעותיות בתחום בחיסכון הפנסיוני ואיך הן שינו את הדרך בה צריך לבחור צורת חיסכון
ירון שמיר | (15)

אם נבקש ממי שעוסק בתחום החסכון ארוך הטווח להצביע על שני תאריכים מרכזיים בתחום, שהשפיעו על התכנון הפנסיוני, כנראה שחלק גדול מהתשובות ינקבו בתאריכים ינואר 2000 וינואר 2008. מה הם המאורעות החשובים שהשפיעו על התכנון הפנסיוני?

בשנת 2000, במסגרת חוק ההסדרים, הוגבלה יכולת המשיכה של כספים שהופקדו לפוליסות ביטוח לקיצבה ולקרנות פנסיה. עד לשנה זו יכול היה המבוטח להחליט האם למשוך כספים שהופקדו לתוכניות למטרת קיצבה כקיצבה חודשית או כסכום חד פעמי (בכפוף כמובן לתקנות מס ההכנסה). לא נדון כאן שוב בהבדלי המיסוי אך נזכיר שחלק גדול מהתכנון הפנסיוני עסק בדרך משיכת הכספים כאשר חלק מהתכנון כלל כמובן גם אלמנטים של מיסוי. כאמור השינוי שעבר בשנת 2000 ביטל אפשרות זו וחייב תכנון חדש.

שינוי זה גרם לכך שבפועל החל משנת 2000 התחלנו להיות עדים לתופעת חלוקת השכר, כאשר עבור שכר עד לתיקרה שנקבעה בתקנות מס הכנסה התחילו להתבצע הפקדות לפוליסות הוניות ורק שאר השכר המשיך להיות מופרש לתוכניות הקיצבה.

חלוקה זו בוצעה באחת משתי הדרכים:

הראשונה, על ידי חלוקת הפוליסה עצמה, באמצעות נספח. בדרך זו למעשה המשיכה ההפקדה לפוליסה שהיתה ללקוח כאשר חלק מהכספים בפוליסה "נצבעו" כהפקדה הונית וחלקם כהפקדה קיצבתית.

הדרך השניה בה התבצעה החלוקה היתה על ידי רכישת תוכנית נוספת, תוכנית הונית, אשר הצטרפה לתוכנית הקיימת של המבוטח. בדרך זו החל מינואר 2000 היו ללקוח במקום תוכנית אחת, שתי תוכניות. תוכנית אחת למטרת הון ותוכנית אחת למטרת קיצבה.

עד כאן, קצת היסטוריה ועכשיו לימינו. השינוי הרלוונטי השני אירע כאמור בינואר 2008. בתאריך זה נקבע כי כל הפקדה חדשה (למטרת תגמולים) תופקד אך ורק למטרת קיצבה, כלומר גם התוכניות למטרות הון נהפכו למעשה באותו הרגע לתוכניות למטרת קיצבה.

ננסה להבין מה המשמעות של אותו שינוי

ניקח את החוסך שבחר בשנת 2000 בדרך הראשונה של המשך הפקדה לפוליסה אחת שחולקה באמצעות נספח להפקדה משולבת, חלקה לקיצבה וחלקה להון. מצבו של אותו חוסך לכאורה די פשוט. חברות הביטוח הסירו את הנספח ולמעשה הפקדותיו המשיכו במלואם למטרת קיצבה כאשר החוסך נהנה מהתנאים בפוליסה על מלוא השכר. על אותו חוסך לוודא רק כי הנספח אכן הוסר וכי התנאים בפוליסה חלים על מלוא הפקדותיו.

אך מה קרה ללקוח שבחר בדרך השניה?

המצב של אותו לקוח מסובך יותר. ללקוח זה יש כזכור שתי פוליסות, הראשונה קיצבתית והשנייה הונית, בעוד הראשונה ממשיכה להתנהל כפי שהתנהלה מימים ימימה, הבעיתיות נוצרת בפוליסה החדשה שנפתחה על "החלק ההוני". לפוליסה זו החל מ-2008 נוסף נספח חדש על ידי חברות הביטוח אשר מעניק מקדמי קיצבה להפקדות החדשות. הבעיה נובעת מהעובדה כי בחלק מהמקרים הנספח החדש כולל מקדמי קיצבה חדשים, נחותים, מהמקדמים שהיו ללקוח בפוליסה המקורית.

ניתן דוגמא מספרית לגבי כל אחד מהלקוחות:

נניח שלכל אחד מהלקוחות שכר של 15,000 שקלים לכל אחד מהם, עד לשנת 2008 היתה הפקדה למטרת הון על שכר של כ-10,000 שקלים והפקדה למטרת קיצבה על שכר של 5,000 שקלים. משנת 2008 כל ההפקדות מופקדות לקיצבה.

בנוסף נניח כי החל משנת 2008 ועד הגיעם לגיל 67 הצטבר לכל אחד מהלקוחות סכום של 1.5 מיליון שקל. כאשר בחלוקה פרופורציונלית מיליון שקלים הצטבר לזכות "החלק ההוני" ו-500,000 שקלים על החלק הקיצבתי.

ללקוח אשר בחר בשנת 2000 בדרך הראשונה (חלוקה על ידי נספח בפוליסה אחת) יחולקו כל ה-1.5 מיליון במקדם קיצבה "ישן" לשם הדוגמא 157. כלומר ה-1.5 מיליון יהיו שווים לקיצבה של כ-9,500 שקלים.

לעומת זאת ללקוח שבחר בדרך החלוקה לשתי פוליסות יסתבר, בחלק מהמקרים, כי הקיצבה שלו תיגזר משתי חלוקות. ה-500,000 שקלים שנצברו בפוליסה המקורית יהנו ממקדם ישן ויתנו לו קיצבה של כ-3,200 שקלים. אבל המיליון שקלים הנוספים יחולקו במקדם חדש: 200 ויניבו לו קיצבה של כ-5,000 שקלים וסה"כ 8,200 שקלים.

ללקוח הראשון יש קיצבה גבוהה ב-1,300 שקלים לחודש, ב-16% יותר, מאשר ללקוח שבחר בדרך השניה. נדגיש בחלק מהמקרים חברות הביטוח נתנו את מקדמי הקיצבה הישנים גם ללקוחות שבחרו בחלוקה בדרך השניה, אך כאמור רק בחלק מהמקרים ולא בכולם.

אז מה צריך לעשות?

קודם כל לבדוק ולהיות מודעים לבעיה. שנית בחלק מהמקרים וזאת רק לאחר התיעצות פרטנית עם איש מקצוע, ניתן להקטין את ההפקדה לפוליסה החדשה ולהתחיל להפקיד את מירב השכר או כולו לפוליסה המקורית ועל ידי כך להנות מתנאים מועדפים. מודגש לשינוי זה יכולות להיות השלכות נוספות ולכן הן דורשות התיעצות פרטנית בכל מקרה ומקרה.

אז מה למדנו?

לעיתים חלוקה לא נכונה וחוסר מודעות יכולה לעלות לנו בהרבה כסף בעוד שעל ידי קבלת ייעוץ נכון ובביצוע שינויים ניתן לקבל הרבה יותר על אותו סכום כסף.

**אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולותו/ או יעוץ במוצר פיננסי ו /או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות ו /או הקופות המוזכרים לעיל ו/או נמצאים בקשרים עסקים עם החברות המוזכרות.**

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אזרח1 17/04/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
    הבעיה שהאוצר בונה , הופך ומשנה החלטות כל כמה שנים , אזרח רגיל לא מסוגל להבין ולעקוב אחר ההחלטות ומה טוב בשבילו , חברות וסוכנות ביטוח וטובת האזרח והחוסך לא בדיוק בראש מעיינם אחרי שהם מקבלים את הכסף מהחוסך ולכן הבעיה הזו קיימת ומחריפה כל שנה בשנה
  • 12.
    אזרח 17/04/2011 11:31
    הגב לתגובה זו
    לפני שנתיים וייעץ לי להפריש כמה שיותר לפוליסה הישנה , ולהקטין עד למינימום הניתן בפוליסה החדשה ולהזהר מלא לקבל קנס בפוליסה שמקטינים/מפסיקים להפריש לה . חשוב לברר את הכל לפני שעושים טעות
  • 11.
    עידית 17/04/2011 11:20
    הגב לתגובה זו
    וזו רק דוגמא אחת איך מפסידים כל כך הרבה כסף בפנסיה ללא ידיעה, כיסויים מיותרים, כפולים , אי ניצול הטבות מס , מביאים את האדם להפסיד לפעמים עד חצי מהחיסכון הפנסיוני . הווה אומר מאות אלפי ש" ח
  • 10.
    כלומר מיסוי כפול ! 15/04/2011 15:52
    הגב לתגובה זו
    בעת ההפקדה חלק העובד ( 5%) הוא מהנטו כלומר יש כאן מיסוי כפול של הפנסיונרים הטיפשים.
  • זה מהברוטו!!! (ל"ת)
    אורי 17/04/2011 01:51
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    LOL 15/04/2011 14:53
    הגב לתגובה זו
    גם ככה ימותו עד הגיל הזה - ואז תוחלת החיים עלתה אז העלו את גיל הפנסיה שוב ושוב. פנסיה = רמאות בחסות המדינה. מי זה בדיוק הראל או פסגות שהמנכל שלהם ניתפס מועל שאני צריך לסמוך שהם יתנו לי את הכסף עוד 50 שנה ?
  • 8.
    ג 15/04/2011 10:34
    הגב לתגובה זו
    כך שלא משנה לאן הפקדת... עדיף להפקיד למס' מסלולים כדי לשמר את המקדמים והתנאים ולבחור בסוף לנייד למה שעדיף
  • 7.
    היי טק 15/04/2011 08:58
    הגב לתגובה זו
    נכון שבעבר אישר המפקח על הביטוח תוכניות יקרות ושערוריתיות אבל מאז הוכנסו המון תיקונים לטובת הלקוח הפיקוח היום על הסוכנים והחברות גדול הרבה יותר וטווח המשחקים צומצם.
  • 6.
    ביאליק 15/04/2011 03:42
    הגב לתגובה זו
    כסף זה כסף ומסקנה אחת מי שיכול לצבור 1.5 מליון אילו צבר בתוכנית פרטית מושכלת -כגון קנית אג" ח צמוד נושא ריבית כמה מניות-ולא שילם כ- 1/3 מהונו כדמי ניהול(ראה תחקיר העיתונאית ארלזרוב) לא היה תלוי בשיטת המקדמים(מקדם 200=16 שנים ז" א עד גיל 83 ) היה עומד לזכותו כ-2.5 מליון בפרישה=נומינלית כ-12500 ש" ח בחודש וזה קצת יותר ממה שנוקב כותב המאמר. כל הנזכר במאמר-מילים מילים וטו לא חג שמח
  • ירון שמיר 15/04/2011 12:10
    הגב לתגובה זו
    קיימת בעיה אחת קטנה, כל המכשירים שציינת אינם מוכרים לצורך הפרשת עובד ומעביד. בלשון אחרת אף מעביד לא יפקיד עבור עובדו לאגח ו /או מכשיר אחר שאינו קופת גמל זאת מבלי לדבר על כך שהפקדה כזו חייבת במס בשוטף בידי העובד....
  • 5.
    רפאל 14/04/2011 22:53
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה מאוד קומבינות...... ויש כאלה סוכנים שלדוגמה מקבלים יותר פרמיות על החלק של הריסק ואז הם דוחפים לכם יותר ריסק בפוליסה בתקווה שכאילו זה מתאים לכם.. {כמובן שלא כל הסוכנים} צריך לפתוח עינים ולבדוק שוב ושוב ביפרט בעלי המשכורות הנמוכות כי במצב שריסק גדול אז כשתצאו לפנסיה היא תהיה קטנה מאוד וחבל
  • 4.
    קרנות פנסיה 14/04/2011 22:21
    הגב לתגובה זו
    ומה עם קרנות הפנסיה הותיקות?
  • 3.
    אסף 14/04/2011 17:35
    הגב לתגובה זו
    למי שיש פוליסת קצבה ותיקה שנפתחה מלפני 06/2001 כלומר עם מקדמים ישנים וגם פוליסה ההונית חדש חברות הביטוח מוכנות להחיל נספח קצבה על ההונית אשר יהיה להן מקדם כמו הפוליסה הותיקה. זה לא על כל פוליסה הונית, אלא רק כאלו שנפתחו עד תאריך מסויים, וגם משתנה מחברת ביטוח אחת לשנייה.
  • 2.
    אליהו 14/04/2011 14:27
    הגב לתגובה זו
    לא רק הבעיה שמציין דוד בתגובה 1 אלא שאין מי שיגן על הציבור כי המערכת כולה פועלת על פי אידאולוגיה שתומכת בעקביות ב- 25 השנים האחרונות בהגדלת העושר של בעלי החברות והטייקונים והכל על חשבון האזרח. יש צורך בשינויי חקיקה מרחיקי לכת ואת זה יעשה רק לחץ ציבורי ואג' נדה פוליטית חברתית שלא קיימת כיום. זה בידנו הציבור.
  • 1.
    דוד 14/04/2011 12:03
    הגב לתגובה זו
    החברות כל היום ממציאות תרגילים חדשים איך לקחת לנו את כל הכסף. ויש להם 9 שעות כל יום לחשוב על דברים חדשים כשאנחנו עובדים.
ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.