מסלול פיצוץ: אחרי הנאום של ראש ממשלת יוון - הירידות בבורסות באירופה רק מחריפות

יומיים בלבד לפני מפגש החירום, ציפראס שלח אמש מסר לאיחוד האירופי, שיש הרואים בו התאבדות כלכלית
 |  (21)
רגע שיא
ביום רביעי הקרוב מתוכננת פגישת חירום של שרי האוצר בגוש היורו במטרה לפתור את התסבוכת היוונית, אבל אמש נשא ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, נאום שלפי רבים - משמעותו התאבדות כלכלית. ציפראס הבהיר מעל בימת הפרלמנט היווני כי ארצו דוחה את תכנית הסיוע המוצעת ע"י האיחוד האירופי, תכנית שדורשת קיצוצים כואבים ורפורמות מבניות בתמורה לקבלת כספי סיוע (שיוון חייבת בכדי להימנע ממצב של פשיטת רגל).
ציפראס חזר על הבטחות הבחירות שלו כדוגמת העלאת שכר המינימום, העלאה של רף המינימום לתשלום מס הכנסה והקפאת תוכנית הפרטת התשתיות (נמלים, חברת חשמל וכו'). ונזכיר כי יו"ר פורום שרי האוצר האירופים (שהוא גם שר האוצר הדני) הציב ביום שישי האחרון אולטימטום אולטימטום חריף לפיו עליה להגיש תכנית מוסכמת של רפורמות בתמורה להלוואות ("reform-for-loans") עד ה-16 בפברואר. למה דווקא ה-16 בפברואר? לכתבה המלאה
ציפראס אמר בנאומו גם כי יוון תדרוש מגרמניה שילומים בגין מלחמת העולם השניה ובגין הלוואות שמהשטר הנאצי חייב את ממשלת יוון לספק במהלך כיבוש המדינה ע"י גרמניה. כלומר לא נשמע שציפראס בדרך להבנות מול המדינה החזקה באירופה.
נזכיר כי ביום שישי הייתה זו סוכנות הדירוג S&P500 שהודיעה כי היא חותכת את הדירוג של יוון ל-'B מינוס' - וכעת האג"ח של יוון הוא בהגדרה אג"ח זבל . "הורדת הדירוג משקפת את דעתנו כי אילוצי נזילות מכבידים על הבנקים ביוון ועל הכלכלה היוונית כאשר חלון ההזדמנויות עבור הממשלה החדשה להגעת להסכם על תכנית מימון מול הנושים של יוון הולך ומצטמצם." כך נימקו את ההחלטה בסוכנות הדירוג
הדאקס צולל 2%, ה-CAC 40 נופל 1.65%. ביוון במדד ה-ASE צולל 4.6%. תשואות האג"ח של ממשלת יוון מטפסות כעת ל-10.5% (כבר נסחרו מעל 11% בסוף ינואר).
תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    העולם בקריסה..
    dganitoosh1 09/02/2015 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכל מה שנותר לנו זה רק להחזיק חזק! מפחיד..
    סגור
  • 17.
    מבט מפוכח על המצב ביוון, כולל רעיון לפתרון
    זורבה 09/02/2015 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הם רק רוצים בוזוקי ואוזו ופרישה לפנסיה בגיל 60 על החוף עם כל המשתזפות הגרמניות. פויה.! לכו לעבוד. נולדו לבטלנות לצלילי הסירטאקי.
    סגור
  • הם צודקים
    יניב חסון 09/02/2015 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו הדפוקים שרק מעלים לנו את גיל הפנסיה ואנחנו שותקים
    סגור
  • 16.
    איידיאיי המריאה עד סופש 16000 (ל"ת)
    שלא תגידו שלא אמרתי 09/02/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גדול גדול כמה שזה נכון (ל"ת)
    הרגת אותי 11/02/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    אוכלימוס מחרבנימוס ולא עובדימוס . (ל"ת)
    בא 09/02/2015 13:14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 14.
    הסריזה קנה פוטים במליארדים
    נאור הררי 09/02/2015 12:11
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הסריזה קנה פוטים במיליארדים מטרתו לגרום למשבר ולקחת תכסף
    סגור
  • 13.
    אל תזלזלו. יוון היא כמו חור בספינה של אירופה.פרישתה...
    רן 09/02/2015 11:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תעודד אחרים ואז יווצר אפקט הדומינו.
    סגור
  • רק טוב
    יניב 09/02/2015 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסופו של דבר זה יעשה להם רק טוב היורו חיזק את גרמניה וצרפת והחליש את יוון ואת שער מדינות הגוש בריטניה לא סתם לא נכנסה לגוש היורו
    סגור
  • 12.
    הם יחברו לרוסיה או סין - בטוח יש לו פלאן בי (ל"ת)
    אלי 09/02/2015 11:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 11.
    גרמניה
    אריק 09/02/2015 11:27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חייבת לשלם רק בישראל שכחו שגרמניה הנצית טבחה בעם היהודי
    סגור
  • 10.
    החוצפנים היוונים ,רוצים להמשיך בבזבוז וברווחה
    נילי 09/02/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    6 3
    השערורייתית בארצם וגם לקבל כסף חינם. אלה ממש פרזיטים !
    סגור
  • 9.
    הכאס הזה מוביל למלחמה חדשה באירופה (ל"ת)
    ירון 09/02/2015 11:12
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 8.
    מה נבהלתם .?
    גאון 09/02/2015 11:04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    פה יהיה ירוק. וביבי מעל35 מנטים.
    סגור
  • 7.
    מי מייעץ להם ומי מעוניין שיון תפשוט רגל ?
    יוונים 09/02/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הייונים אדיוטים יותר מהישראלים .
    סגור
  • 6.
    היוונים קיבלו משוויץ רשימה של מעלימי מס יוונים- ולא גבו (ל"ת)
    תזכורת 09/02/2015 10:51
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    מי זאת יוון בכלל? (ל"ת)
    אבי 09/02/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    סוכנות SP500 שינתה את הדירוג? כמו המדד האמריקאי?
    מה באמת? 09/02/2015 10:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני חשבתי שזו סוכנות אחרת בשם S&P.
    סגור
  • 3.
    צוללות אחרי עליות חדות שהיו בחודש וחצי האחרונים
    רמי 09/02/2015 10:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בלי שום קשר ליוון זה לא חלבה כול הזמן !!!
    סגור
  • 2.
    עברית ברמה של כיתה א׳
    יעקב לב 09/02/2015 10:43
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא מתבייש הכתב שלכם לב עברית שלו?הבטחת הבכירות במקום הבטחת הבחירות??הפקאת במקום הפקעת ???
    סגור
  • 1.
    די נמאס מיוון הטפיל המתבייכן הזה (ל"ת)
    רר 09/02/2015 10:37
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור