רעידת אדמה בעולם העיתונות: סקר TGI קובע - 'ישראל היום' עקף את 'ידיעות'
ניצחון ענק למיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון, על פני יריבו המושבע נוני מוזס. על פי סקר TGI שמתפרסם הבוקר, 'ישראל היום' זוכה לשיעור חשיפה דומה לזה של 'ידיעות אחרונות' בימי חול, ברמה של 35%, ואף עולה עליו בחלקיקי אחוז.
סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של העיתונים ותחנות הרדיו, על בסיס שנתי וחצי שנתי. הסקר האחרון בדק את החשיפה בחצי השנה האחרונה, בין ינואר ליוני 2010.
על פי TGI, ניצחון נוסף לאנשי אדלסון, נרשם גם בעיתון סוף השבוע, שיצא לאור לפני כ-4 חודשים, וזוכה היום לנתח של רבע מכלל החשיפה לעיתוני סוף השבוע.
בנתונים השנתיים, 'ידיעות אחרונות' עדיין מוביל על היריב העיקש מרחוב השלושה, אולם בחצי השנה האחרונה, מצליח 'ישראל היום' להדביק את הפער, וזוכה ל-35.2% חשיפה מול 34.9% ל'ידיעות'. למרות ש'ישראל היום' עקף את 'ידיעות', התוצאות נחשבות לתיקו בגלל טעות דגימה של עד 1.5%.
'ישראל היום' ו'ידיעות' עולים, 'מעריב' ו'הארץ' יורדים
'ישראל היום' זכה כאמור ל-35.2% חשיפה, עליה של 30% מ-26.6% מחצי השנה שלפני כן – יולי-דצמבר 2009. 'ידיעות' עם 34.9%, עלייה מ-33.9% ביולי-דצמבר 2009. הסיבה להתחזקות של 'ישראל היום' נעוצה בין היתר בהגדלה לפני מספר חודשים של מספר הגיליונות המודפסים, מ-255 אלף ביום חול ליותר מ-300 אלף. היום אגב, ואת זה ניתן ליחס לחופשת הקיץ, מודפס העיתון שוב ב-255 אלף עותקים.
'מעריב' ממשיך במגמת הירידה, וב-ינואר-יוני 2010 זכה ל-12.5% חשיפה, לאחר שירד מ-13.6% בחצי השנה שלפני כן, ומ-14.4% ב-ינואר-יוני 2009. 'הארץ' גם הוא ממשיך במגמת הירידה: 6.4% בסקר של היום, 6.6% בסקר שלפני חצי שנה, ו-7.5% לפני שנה.
החינמון 'ישראל פוסט' נמצא במגמת עלייה מרשימה. בסקר היום קיבל העיתון 7.9%, עליה מ-7.5% בחציון יולי-דצמבר 2009, 6.2% בחציון ינואר-יוני 2009, ו-5% חשיפה בחציון יולי-דצמבר 2009.
בגזרת העיתונים הכלכליים, TheMarker ממשיך לשלוט, כשהוא תומך ונתמך ביומון 'הארץ', למרות שהוא ממשיך במגמת הירידה. רמת החשיפה של העיתון הכלכלי של שוקן מוצג, בנטרול חפיפה, כנתון אחד – של העיתון שנמכר בנפרד ושל העיתון שמחולק בתוך 'הארץ'. בחציון האחרון קיבל TheMarker 7.2%, מול 7.6% בחציון יולי-דצמבר 2009, ו-8.4% ב-ינואר-יוני 2009.
'גלובס', בימים ראשון עד רביעי, יורד. הפעם קיבל העיתון 2.5%, כשהוא מאבד כ-25% בחשיפה, מ-3.2% בחציון יולי-דצמבר 2009. 'כלכליסט', היומון הכלכלי של 'ידיעות', פותח פער מ'גלובס' – הפעם זכה ל-4.6% חשיפה, מול 4.3% לפני חצי שנה ו-3.7% לפני שנה.
סוף שבוע לא רגוע
לפני 8 חודשים החל לצאת 'ישראל היום' גם בגיליון יום שישי, שכולל 3 מוספים. בסקר TGI לפני חצי, עיתון סוף השבוע לא נמדד, משום שאז הוא היה על המדף רק חודשיים, אולם כעת מופיעים נתוני החשיפה שלו, שבהחלט מרשימים.
'ישראל היום' זוכה לחשיפה של 25.7% כבר במדידה הראשונה שלו, ועוקף כמובן את 'מעריב' ו'הארץ', אולם עדיין בהפרש ניכר מ'ידיעות', שזוכה לחשיפה בסופי שבוע של 43.7%, ירידה חדה מ-47.5% שהיה לו בחציון יולי-דצמבר 2009.
החשיפה לעיתון סוף השבוע של 'מעריב' יורדת מ-17.2% ביולי-דצמבר 2009, ל-16.1% בסקר הנוכחי, וזוהי מגמה במעריב ב-4 החציונים האחרונים. 'הארץ' יורד בחדות מ-8.4% ביולי-דצמבר 2009 ל-7.4% בסקר הנוכחי.
אחרי מגמת התחזקות של 'גלובס' בגיליון סוף השבוע (יום חמישי בערב) בסקרי TGI האחרונים, בסקר האחרון העיתון הכלכלי מאבד נתח נכבד של חשיפה – ויורד מ-3.2% ב-יולי-אוגוסט 2009 ל-2.5% ב-ינואר-יולי 2010.
בגזרת עיתוני סוף השבוע למגזר הדתי-לאומי, מוביל 'בשבע' עם 5.9% (ירידה מ-6.5% בחציון שלפניו), מול 2.8% ל'מקור-ראשון/הצופה' (ירידה דרסטית מ-3.6% בחציון שלפני כן ומ-4.2% בחציון ינואר-יוני 2009).
'ישראל היום' מגדיל את החשיפה לעיתונים
איתן כסיף, מנכ"ל TNS טלגאל המבצעת את סקר TGI בישראל, מבהיר: "התחזקות 'ישראל היום' בחציון הראשון של שנת 2010 משפיעה גם על הרמה הכללית של קריאת עיתונים בישראל. לאחר סטגנציה בשיעור החשיפה הכללי לעיתונים ב-2009, אנו עדים שוב לעליה בשיעור קריאת עיתונים יומיים".

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.