רווחי וול סטריט נפצעו אנושות, הבונוסים לעובדים בקושי נשרטו
התשלומים הכוללים שהועברו בתעשייה הפיננסית לעובדים בניו יורק צפויים לרדת בשיעור של 14% בלבד בתקופת 'בונוסים' זו, כך נמסר מדוח מבקר מדינת ניו-יורק. לצורך השוואה, רווחי החברות שתשלומי השכר שלהם נבדקו צנחו ב-51%. "תעשיית ניירות הערך, אשר מהווה מרכיב קריטי בתעשייה הכלכלית בניו-יורק, מתמודדת מול אתגרים נמשכים כאשר היא עושה דרכה מהנפילה בשווקים בימי המשבר, והיא כעת מתרגלת גם לרפורמות ברגולציה", כך אמר מבקר מדינת ניו יורק, תומאס דינאפולי. כאשר הם מתוסכלים מדרישות רגולטוריות חדשות, משבר חובות אירופי וכלכלה מקרטעת מבית, הבנקים הגדולים במדינה סבלו מאוד בשנת 2011. גולדמן זאקס (סימול: GS) דיווח על ירידה ברווחים של 67% לעומת שנת 2010. בנק אוף אמריקה (סימול: BOFA) דיווח על צניחה ברווח של למעלה מ-50%. סיכום ענפי כללי, פירמות העוסקות בתעשיית ניירות הערך מניו-יורק הרוויחו כ-13.5 מיליארד דולרים בשנת 2011, ירידה חדה מרווחי 2010 שעמדו על 27.6 מיליארד דולר. למרות התסכול והסביבה העסקית המסוכנת, פירמות ניו יורק המשיכו לשלם קרוב ל-20 מיליארד דולר בפיצויים במזומן לסוף השנה עבור עובדיהם. הבונוס הממוצע עמד על 121,150 דולר, ירידה של 13% מהבונוס הממוצע של שנה שעברה. בשנת 2006, כשנה לפני פרוץ המשבר הפיננסי, הבונוס הממוצע שהשכירים מהקטור לקחו לביתם עמד על 191,360 דולר. יכול להיות שמבקר המדינה עוד לא ניתח את התמונה באופן מלא, זאת כיוון שהבנקים החלו לאחרונה לשלם חלק מתשלומי הבונוס בצורה של הנפקת מניות, כך הוצאות השכר נמדדות מול תנועות הוניות, לעומת תנועות בצד הנכסים כאשר הבונוסים משולמים במזומן. תשלום מבוסס מניות מתמרץ את העובד לביצועים טובים יותר בטווח הארוך. לפני המשבר הכלכלי, וול סטריט הייתה אחראית לתשלום של מעל 20% מהכנסות המדינה ממסים. בשנה שעברה, אחוז התשלום ירד ל-14%, מבקר המדינה,דינאפולי, בטוח כי תוכניות הרגולציה החדשות יתקבלו, ולא יגררו בעיות בהכנסות המס של מדינת ניו-יורק.

חיה בסרט: הסיפור של נטפליקס ב-5 מספרים
חברת הסטרימינג עדיין מרוויחה ממכירת DVD, שורפת מיליארדי דולרים על יצירת תוכן חדש - ולמרות המאמצים להתפרס בעולם היא מרוויחה בעיקר בארה"ב
ענקית שירותי הסטרימינג נטפליקס (NFLX) הדהימה את השוק כאשר הציגה קצב צמיחה גבוה, ואף סיפקה תחזית אופטימיות לגבי מספר המנויים בעתיד. אולם התבוננות מעמיקה בתוך הדו"חות חושפת כמה מספרים מעניינים לא פחות. שורפת מיליארד דולר בשנה נטפליקס דיווחה על תוצאות מרשימות: הכנסות של 3.7 מיליארד דולר, שיפור של 12.6% לעומת הרבעון האחרון של 2017, וזינוק של 40% לעומת הרבעון המקביל. גם שורת הרווח הראתה שיפור ניכר. נטפליקס רשמה ברבעון רווח נקי של 290 מיליון דולר, עלייה של 56% לעומת הרווח ברבעון האחרון של 2017, ושיפור נאה של 63% לעומת הרווח ברבעון הראשון של 2017. אולם הרווח בדו"חות לא בא לידי ביטוי במזומנים שהיא מייצרת. נטפליקס רשמה תזרים מזומנים שלילי, ושרפה ברבעון 236 מיליון דולר - זה האטה בקצב שריפת המזומנים לעומת הרבעונים הקודמים, אך עדיין קצב מרשים של כמיליארד דולר בשנה. הסיבה לשריפת המזומנים היא השקעה אדירה בתוכן. נטפליקס מייצרת סדרות טלויזיה, ולא רושמת את ההוצאות על הפקת הסדרות כהוצאות, אלא כנכסים (בדומה לחברת נדל"ן שרוכש, נכס, ולא רושמת את עלות הנכס כהוצאה). כך נטפליקס מציגה רווחים מרשימים לצד שריפת מזומנים מרשימה לא פחות. נשאלת השאלה האם הסדרות של נטפליקס באמת ראויות להיות מסווגות כנכס? האם הן ישמרו על ערכן בדומה לנדל"ן? אלו כבר שאלות מורכבת שבוודאי רואי החשבון שלה התחבטו בהן לא פעם. זה מביא אותנו לסעיף הבא: ההשקעה בסדרות. התוכן הוא המלך (והוא עולה הרבה) עולם התוכן בארה"ב עובר מהפכה. בעוד שבעבר המחשבה היתה שהתוכן החופשי ברשת, ואין לו משמעות כלכלית רבה, הרי ההצלחה של נטפליקס, ואיתה אמזון הוכיחה אחרת. באופן פרדוקסלי, דווקא בעידן שבו ניתן למצוא תוכן בחינם ובשפע ברשת האינטרנט, ההוצאות על תוכן מצד האולפנים והשחקניות החדשות בשוק מרקיעות שחקים. נטפליקס צפויה להשקיע השנה בין 7.5 מיליארד דולר ל-8 מיליארד דולר בתוכן. על מנת להתמודד עם ההשקעה נטפליקס גייסה כ-1.9 מיליארד דולר באיגרות חוב. 16 מיליארד דולר של תוכן הסעיף המשמעותי ביותר במאזן של נטפליקס הוא ההשקעה בתוכן. לחברה נכסי תוכן של כ-15.9 מיליארד דולר. ההשקעה בתוכן (שוטף ולא שוטף) מהווה 80% מהמאזן. שאר הנכסים, השוליים ביחס לתוכן, הם מזומנים, ציוד ובניניים. נטפליקס מפרסמת במאזן את הסכום ההתחייבויות העתידיות שלה ליצירת תוכן: 18 מיליארד דולר. רוב הסכום יושקע ב-5 השנים הקרובות. אגב, חלק מהסכום לא מוכר כהתחייבות מאזנית, אלא התחייבות חוץ מאזנית. צומחת בעולם, מרוויחה בבית פי 2.5 לנטפליקס רצון להתפרס על פני מדינות רבות. לאחרונה אף נכנסה החברה לשירות בישראל. הפעילות הבינלאומית של נטפליקס (הכוונה פעילות מחוץ לארה"ב) כוללת 63.8 מיליון לקוחות משלמים, לעומת 55 מיליון לקוחות משלמים בארה"ב. למרות היתרון המספרי של הלקוחות מחוץ לארה"ב - הרווחים עדיין מגיעים מארה"ב. פעילות הסטרימינג הבינלאומית של נטפליקס רשמה רווח תפעולי של 272.1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 697 מיליון דולר בארה"ב. כלומר על פחות לקוחות נטפליקס הרוויחה כמעט פי 2.5 יותר. עם זאת, נראה שיכולת הצמיחה של נטפליקס בארה"ב מוגבלת. ברבעון האחרון עלה מספר המינויים בארה"ב של שירותי הסטרימינג בכ-1.96 מיליון, במקביל מספר המינויים בעולם עלה בכ-5.46 מיליון מנויים. ה-DVD חי ובועט (והרוויח יותר מ-50 מיליון דולר ברבעון) החברה המזוהה כיום עם חדשנות בתחום השידורים עדיין רושמת רווחים מהשכרת DVD. נטפליקס המוכרת לנו כיום החלה כחברה המתמחה בשליחת תקליטורים של DVD בדואר לבתי הלקוחות. בשנת 2007 היא החלה בשידורים באמצעות האינטרנט, וכך החלה הפעילות המזוהה כיום עם החברה. למרבה ההפתעה, פעילות הפצת או השכרת DVD עדיין חיה ואף מצליחה ליצור רווח תפעולי. הכנסות פעילות השכרת התקליטורים עמדה ברבעון הראשון של 2018 על 98 מיליו דולר, פעילות זו דועכת בקצב משמעותי שכן מדובר על ירידה של כ-20% לעומת הרבעון המקביל. פעילות הפצת או השכרת DVD הרוויחה ברבעון הראשון של 2018 סכום של 56.3 מיליון דולר, ירידה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל. אגב, בניגוד לתחום הסטרימינג, פעילות התקליטורים יצרה תזרים מזומנים חיובי, ולא שרפה מזומנים.