תהליך הפרישה לגימלאות - משתנים חדשים
תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה, שעבר במהלך שנת 2012, חידד עוד יותר את הצורך בתכנון הפרישה לגימלאות. יתרה מכך, בעקבות אותו תיקון "תחילת התכנון" צריכה להיות בגילאים הצעירים (גיל 35 לגבר ו-30 לאשה), עקב העובדה שכל החלטה לגבי קבלת פטור על פיצויי פיטורים בעת עזיבת עבודה, יכולה להשפיע על גובה הפטור שהפורש בפנסיה יהיה זכאי לו.
עקב חשיבות הנושא ומורכבותו חשוב לקבל כל החלטה בנושא עזיבת עבודה, ובוודאי בהחלטה באשר פרישה לגימלאות, בהתיעצות עם אנשי מקצוע מתאימים. יש לקחת בחשבון שבנוסף לאמור בטור זה קיימים משתנים רבים, כמו בחירת מסלול הפנסיה (היכן שניתן), התאמת מוטבים, קביעת רמות סיכון, סדר השימוש בכספים ועוד המחייבים התייחסות מקצועית וכוללת.
השפעת קבלת פטור על פיצויי פיטורים על הפטור על הפנסיה
טרום התיקון, החלטה בדבר קבלת פטור על פיצויים בטווח של 15 שנה ליום קבלת הפטור על הפנסיה השפיעה על גובה הפנסיה הפטורה. נוסחה זו, שקבעה בכמה ישחק כל פטור, ידועה בשם נוסחת השילוב.
תיקון 190 שינה את הנוסחה, אך קבע כי החלטה בדבר קבלת פטור על פיצויים בטווח של 32 שנה ליום קבלת הפנסיה, ישפיע על גובה הפטור שיתקבל. כאן חשוב להבהיר כי קבלת פטור על פיצויי פיטורים אינו שייך לשאלה האם נמשכו כספי פיצויים מהקופות הפנסיוניות, אלא אם התבקש פטור עליהם (במסגרת טופס שנקרא 161 א). פעמים רבות קיימת טעות של יחוס פטור על פיצויי פיטורים לעובדה האם נמשכו פיצויים פטורים מהקופות.
העלאת גובה הפטור על הפנסיה
אם טרום התיקון היה הפנסיונר זכאי לפטור של עד 35% מהפנסיה שלו (או 35% מתקרת קיצבה שעומדת בשנת 2013 על 8,310 ש"ח לחודש) כפוף לנוסחת השילוב, החל מהתיקון יגדל הפטור על הפנסיה ויגיע בשנת 2025 לפטור של עד 67%. פטור זה יגדל בהדרגה החל משנת 2012 על פי מדרגות קבועות מראש.
התיקון כאן הוא כפול. ראשית, בהעלאת גובה הפטור מ-35% ל-67%, ושנית בקבלת הפטור בכל מקרה על הקיצבה המזכה, גם אם הקיצבה בפועל נמוכה יותר.
תיקון המושג קיצבה מוכרת והוצאתו מנוסחת השילוב
בתיקון 190 הוגדר מחדש מושג ה"קיצבה מוכרת". קיצבה מוכרת הינה קיצבה הנובעת מתשלומי העובד מעבר לתשלומיו, עליהם קיבל זיכוי וניכוי בנוסף על הפקדת מעביד לתגמולים שחויבה במס בידי העובד.
קיימים תשלומים נוספים שניתן ליחס לקיצבה המוכרת, אך המוזכרים מעלה הינם התשלומים הנובעים עקב הפקדות שוטפות. חשוב לציין, כי גזירת קיצבה מוכרת אינה קיימת בכל סוגי התוכניות. כך לדוגמא, היא אינה קיימת בקרן פנסיה ותיקה, ולא ברורה עדיין ההתייחסות לפוליסות ביטוח שקיבלו אישור טרום 1995.
יחד עם זאת, אם טרום התיקון הפנסיונר היה יכול לבחור בגבוה מבין הפטור ממס על הקיצבה המוכרת או 35% מהקיצבה בפועל, החל מתיקון 190 מדובר על קיצבה שפטורה ממס (ללא קשר לפטורים אחרים) וניתן ליהנות בפטור ממס עליה החל מגיל 60.
שינוי משטר הפטורים, העלאת גובה הפטור, הארכת תקופת ההשפעה על הפטור (בקבלת פטור על פיצויים) ותוספת הפטור על קיצבה מוכרת, מאפשרים, בתכנון נכון כמובן, להשיג נטו גבוה יותר מהסכומים הקיצבתיים המשולמים. עם זאת לצערנו הרב, נושא זה אמור להיות זמין וברור לכל אזרח, אך זה האחרון נשאר עדיין סבוך ומורכב יתר על המידה.
- 2.אנא הבהר! 08/04/2013 22:59הגב לתגובה זואם לקחתי פיצויים לפני כמה שנים בידיעה שאני יותר מ 15 שנה לפני הפרישה עכשיו משנים את הנוסחא לאחור!
- 1.גם הכתבה הזו ממש לא עוזרת להבהיר הנושא. (ל"ת)איש 08/04/2013 12:56הגב לתגובה זו

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.