מנהל חטיבת החדשות - רשות השידור: "האשמה על אי שידור הפיגוע כולה עלי"
אמש בזמן האירוע במרכז ההומו לסבי בתל אביב, עלו לשידור ערוצים 2 ו-10 ונכנסו לנוהל שידור ישיר המקובל באירועים מסוג זה, אשר כלל דיווחים מזירת האירוע בלב תל אביב. אלו שרגילים לפנות במצבים מסוג זה דווקא לערוץ הראשון הופתעו לראות כי הערוץ ממשיך לשדר דרמת הרכש "זירת הפשע".
אי השידור עורר סערה ורשות השידור זכתה הבוקר לביקורת רבה. בעקבות כך, נזף מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, במנהל החדשות של הערוץ הראשון, על ההחלטה השגויה לא לשדר את אירוע הפיגוע אמש, בת"א. מבירור שערך שקלאר, בעניין ההחלטה שלא לשדר מפגוע השנאה נגד הקהילה ההומו-לסבית עולה כי ההחלטה היתה מוטעית ונבעה משיקול דעת שגוי, כך נמסר מרשות השידור. בהוראת המנכ"ל, תיבדק לאלתר מחדש רמת הכוננות, ויבוצעו השינויים הנדרשים שיבטיחו שידור נאות באירועים הבאים.
שאקלר ציין כי "למרות הפגיעה ברמת הכוננות בערוץ בשבתות הנובעת מהחלטות מצטברות של הוועד המנהל לקיצוץ בכח אדם, ראוי היה לעשות מאמץ ולשדר את האירוע הטרגי".
עוד נמסר מרשות השידור כי בהוראת המנכ"ל, תיבדק לאלתר מחדש רמת הכוננות, ויבוצעו השינויים הנדרשים שיבטיחו שידור נאות באירועים הבאים.
יש לציין כי רמת הערכות הנמוכה באופן משמעותי בשבתות מאשר בימי חול הינה מטעמי חיסכון רמת הכוננות בערוץ הראשון. ההערכות לטובת שידור מבזק, מצריכה זמן רב יותר מאשר במערכות אחרות. אי לכך, מה שעשוי לקחת דקות בערוצים 2 ו-10 עשוי להימשך כשעתיים בערוץ הראשון.
אורי לוי, מנהל חטיבת החדשות: "האשמה על אי שידור הפיגוע כולה עלי"
מנהל חטיבית חדשות רשות השידור, פנה במכתב למנכ"ל רשות השידור בו הוא נוטל על עצמו את האחריות על העדר שיודור מפיגוע השנאה ואומר כי "האשמה על אי שידור הפיגוע כולה עליי".
לדבריו, "ברור לי כי היה צריך לשדר, אפילו באיחור ניכר אחרי שני הערוצים, למרות שלא יכולנו להנפיק שידור ראוי ובעל ערך לציבור בשל התנאים".
במכתב משתף לוי את מנכ"ל הערות בדרך קבלת ההחתלטות ואומר כי "יש לזכור כי ההחלטה על רמת הכוננות בערוץ בשבתות, ובכלל, היא החלטה מושכלת, הנובעת מהחלטות מצטברות של הוועד המנהל לקיצוץ כוח אדם. עוד הוא אומר כי הוא התריע מספר פעמים כי "הקיצוץ פירושו פגיעה חמורה ברמת הכוננות".
לוי אומר במכתבו כי" לכלולנו ידוע כי לא נוכל לעלות לשידור אלא שעתיים לאחר האירוע. לדבריו, " המסטר, המפעיל את הבניין, לא מאוייש, אנשי הניידות בבית, כמו כל כוח האדם הנדרשלביצוע שידור מיידי".
על פי לוי, ההודעה הראשונה התקבלה על ידו ב-23:25, ובשעה זו ירדה מהפרק האפשרות כי מדובר בפיגוע חבלני וההערכה הייתה כי מדובר היה באירוע פלילי (בשעה זו טרם נודע כי מדובר באוכלוסיה הומו-לסבית) והעובדה כי ערוצים אחרים היו כבר 15 דקות באוויר - לא ראיתי טעם להתארגן לפתיחת שידור מאוחרת".
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
