מנהל חטיבת החדשות - רשות השידור: "האשמה על אי שידור הפיגוע כולה עלי"

מנכ"ל הערוץ, מוטי שקלאר נזף במנהל חטיבת החדשות, והורה, כי הנושא יבדק לאלתר ויבוצעו השינויים הנדרשים שיבטיחו שידור נאות באירועים הבאים
מאיה זיסר |

אמש בזמן האירוע במרכז ההומו לסבי בתל אביב, עלו לשידור ערוצים 2 ו-10 ונכנסו לנוהל שידור ישיר המקובל באירועים מסוג זה, אשר כלל דיווחים מזירת האירוע בלב תל אביב. אלו שרגילים לפנות במצבים מסוג זה דווקא לערוץ הראשון הופתעו לראות כי הערוץ ממשיך לשדר דרמת הרכש "זירת הפשע".

אי השידור עורר סערה ורשות השידור זכתה הבוקר לביקורת רבה. בעקבות כך, נזף מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, במנהל החדשות של הערוץ הראשון, על ההחלטה השגויה לא לשדר את אירוע הפיגוע אמש, בת"א. מבירור שערך שקלאר, בעניין ההחלטה שלא לשדר מפגוע השנאה נגד הקהילה ההומו-לסבית עולה כי ההחלטה היתה מוטעית ונבעה משיקול דעת שגוי, כך נמסר מרשות השידור. בהוראת המנכ"ל, תיבדק לאלתר מחדש רמת הכוננות, ויבוצעו השינויים הנדרשים שיבטיחו שידור נאות באירועים הבאים.

שאקלר ציין כי "למרות הפגיעה ברמת הכוננות בערוץ בשבתות הנובעת מהחלטות מצטברות של הוועד המנהל לקיצוץ בכח אדם, ראוי היה לעשות מאמץ ולשדר את האירוע הטרגי".

עוד נמסר מרשות השידור כי בהוראת המנכ"ל, תיבדק לאלתר מחדש רמת הכוננות, ויבוצעו השינויים הנדרשים שיבטיחו שידור נאות באירועים הבאים.

יש לציין כי רמת הערכות הנמוכה באופן משמעותי בשבתות מאשר בימי חול הינה מטעמי חיסכון רמת הכוננות בערוץ הראשון. ההערכות לטובת שידור מבזק, מצריכה זמן רב יותר מאשר במערכות אחרות. אי לכך, מה שעשוי לקחת דקות בערוצים 2 ו-10 עשוי להימשך כשעתיים בערוץ הראשון.

אורי לוי, מנהל חטיבת החדשות: "האשמה על אי שידור הפיגוע כולה עלי"

מנהל חטיבית חדשות רשות השידור, פנה במכתב למנכ"ל רשות השידור בו הוא נוטל על עצמו את האחריות על העדר שיודור מפיגוע השנאה ואומר כי "האשמה על אי שידור הפיגוע כולה עליי".

לדבריו, "ברור לי כי היה צריך לשדר, אפילו באיחור ניכר אחרי שני הערוצים, למרות שלא יכולנו להנפיק שידור ראוי ובעל ערך לציבור בשל התנאים".

במכתב משתף לוי את מנכ"ל הערות בדרך קבלת ההחתלטות ואומר כי "יש לזכור כי ההחלטה על רמת הכוננות בערוץ בשבתות, ובכלל, היא החלטה מושכלת, הנובעת מהחלטות מצטברות של הוועד המנהל לקיצוץ כוח אדם. עוד הוא אומר כי הוא התריע מספר פעמים כי "הקיצוץ פירושו פגיעה חמורה ברמת הכוננות".

לוי אומר במכתבו כי" לכלולנו ידוע כי לא נוכל לעלות לשידור אלא שעתיים לאחר האירוע. לדבריו, " המסטר, המפעיל את הבניין, לא מאוייש, אנשי הניידות בבית, כמו כל כוח האדם הנדרשלביצוע שידור מיידי".

על פי לוי, ההודעה הראשונה התקבלה על ידו ב-23:25, ובשעה זו ירדה מהפרק האפשרות כי מדובר בפיגוע חבלני וההערכה הייתה כי מדובר היה באירוע פלילי (בשעה זו טרם נודע כי מדובר באוכלוסיה הומו-לסבית) והעובדה כי ערוצים אחרים היו כבר 15 דקות באוויר - לא ראיתי טעם להתארגן לפתיחת שידור מאוחרת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexels

מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס

חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות 


עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס


כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות. 

תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.

הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.

בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.

דלקים חדשים - הלב של השינוי

המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.