נוברטיס בדוחות טובים, מעלה תחזיות ותעשה בייבאק של 15 מיליארד דולר - מה עם הפיצול של סנדוז?
חברת נוברטיס NOVARTIS AG ADS משוויץ, מעלה תחזיות ומדווחת על תוצאות טובות. החברה רשמה רווח מתואם למניה של 1.83 דולר על הכנסות של 13.62 מיליארד דולר, מעל קונצנזוס האנליסטים ל-1.7 דולר למניה על הכנסות של 13.28 מיליארד דולר. נוברטיס נמצאת בדרך לספין-אוף (פיצול) של סנדוז, המתחרה הגדולה של טבע טבע -1.01% בתחום התרופות הגנריות.
בנוסף נוברטיס העלתה תחזיות צמיחה לשנה הקרובה, והודיעה על רכישה עצמית של מניות בהיקף כולל של עד 15 מיליארד דולר עד סוף שנת 2025. החברה משוויץ צופה שהרווח התפעולי של הקוצבה יגדל "באחוז דו ספרתי נמוך" לעומת תחזית לצמיחה חד ספרתית גבוהה, בתחזית הקודמת.
בחלוקה למגזרים - מכירות התרופה "אנטרסטו" שזו היא תרופה שמייצרת החברה הבאה לטפל באי ספיקת לב עמדו על 1.52 מיליארד דולר, לעומת צפי אנליסטים ל-1.42 מיליארד דולר ומכירות התרופה "סנטוז" שזו היא תרופה המיועדת לטיפול ברמות גבוהות של כולסטרול בדם, גם עקפו מעט את התחזיות והגיעו ל-2.4 מיליארד דולר, לעומת צפי של 2.39 מיליארד דולר.
מניית נוברטיס נסחרת במחיר של 98.9 דולר למניה ושווי שוק של 209.7 מיליארד דולר. מה לגבי הספין-אוף (פיצול) של סנדוז, החברה הגנרית המתחרה של טבע? בעלי המניות של נוברטיס יצביעו על כך ב-15 בספטמבר וסנדוז תחל להיסחר בנפרד בתחילת הרבעון הרביעי של השנה, עיכוב של כחצי שנה ביחס לתחזית הקודמת.
- כשמדע וכסף מתנגשים: המרוץ לתרופות חדשות לסרטן
- המהפכה שיכולה לשנות את שוק התרופות לכולסטרול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחודש מרץ האחרון דיווחה נוברטיס על תוצאות טובות בניסוי בתרופה לסרטן השד כאשר על פי החברה הניסוי "הפחית באופן משמעותי את הסיכון להישנות המחלה".
בשנה שעברה החליטה החברה על קיצוץ של יותר מ-7% מכוח האדם, כלומר כ-8,000 מתוך 108 אלף עובדי החברה בזמנו. הקיצוץ הגדול ביותר התרחש במטה הראשי של החברה בשוויץ, שם פוטרו כ-1,400 עובדים. המהלך נעשה כמה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש ואס נאראסימהן (Vas Narasimhan) שפתח ברה ארגון משמעותי בחברה במטרה לפשט את המבנה הארגוני שלה. התוכנית האסטרטגית שפורסמה עוד באפריל כוללת גם איחוד של החטיבה הפארמקטולוגית עם החטיבה האונקולוגית. מטרת התוכנית היא לחתוך בהוצאות בהיקף של כמיליארד דולר בשנה.
- 1.רפי 18/07/2023 11:24הגב לתגובה זוהאם כדאי לקנות את מניית טבע ?
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אשטוש קולקרני, מנכ"ל אלסטיק. קרדיט: רשתות חברתיותאלסטיק עקפה את תחזיות הרווח, אבל צונחת בעקבות האטה בענן
למרות הכנסות ורווח מעל הצפי ועלייה בתחזית 2026, האטה בענן ונתוני צמיחה “רכים” מערערים את הביטחון בשוק
חברת אלסטיק Elastic -7.02% , המספקת פתרונות חיפוש וניתוח נתונים לעסקים, פרסמה את דוחותיה לרבעון השני והכתה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח ובשורת ההכנסות. למרות זאת, השוק הגיב באופן שלילי והמנייה צונחת במסחר המוקדם,
ורושמת ירידה מצטברת של 17% מתחילת השנה. הפער בין הדוחות החזקים לבין תגובת השוק נובע מסימני האטה במנוע הצמיחה המרכזי של החברה, שירותי הענן. האטה זו מטילה ספק ביכולתה של אלסטיק לשמור על רמת צמיחה גבוהה בסביבה תחרותית ומאתגרת יותר.
על פי הדוחות שפורסמו
ביום חמישי בלילה, אלסטיק הציגה רווח מתואם של 0.64 דולר למניה, לעומת תחזית אנליסטים שעמדה על 0.58 בלבד. ההכנסות הסתכמו ב-423.5 מיליון דולר, עלייה של 16% לעומת התקופה המקבילה, וגבוה מהציפיות המוקדמות שעמדו על כ-418 מיליון דולר.
החברה ציינה כי היא ממשיכה לראות ביקושים ליכולות החיפוש, האבטחה ויכולות האנליטיקה, במיוחד בארגונים גדולים. במהלך הרבעון נחתמו מספר עסקאות משמעותיות, מה שמלמד על המשך אמון הלקוחות בפלטפורמה.
מעונן חלקית
עם זאת, למרות הצגת נתונים מרשימים, השוק התמקד דווקא בחולשה
היחסית במגזר הענן, התחום הנחשב למנוע הצמיחה המרכזי של אלסטיק בשנים האחרונות.
הכנסות הענן של אלסטיק צמחו ברבעון ב-22%, והציגו ירידה לעומת 24.5% ברבעון הראשון. מעבר לכך, לפי הניתוחים, תחזית ההנהלה לרבעון השלישי מצביעה על המשך האטה ואף על ירידה בקצב
הצמיחה העתידי.
