צים: "נהיה השנה בין גבול הרווחיות לרווח. מצפים לעלייה בביקוש במחצית השנייה ולהתייצבות במחירי התובלה"
"אחרי 9 חודשים של ירידה בכל שבוע במחירי התובלה אנחנו רואים בשבועות האחרונים התייצבות של המחיר וזה נותן לנו את התקווה להאמין שמהנקודה הזו המחירים יתחילו לעלות, אבל קשה לדעת". כך אומר אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים בראיון לביזפורטל אחרי הדוחות החלשים לרבעון הראשון של 2023, כאשר המניה צוללת כעת ב-15% בוול סטריט.
צריך לומר, זה היה צפוי - מחירי התובלה צללו ואיתם גם התוצאות של צים. אחרי הדוחות הקודמים גליקמן העריך בראיון לביזפורטל שהרבעונים הראשון והשני יהיו מאתגרים. השאלה היא ההמשך. אבל דבר אחד ברור: צים לא תרוויח כבר 4.65 מיליארד דולר בשנה אחת. המספרים האלה לא יחזרו. השאלה האם היא בכלל תרוויח. גליקמן מאמין שזה יהיה על "בין גבול הרווחיות לרווח". זו תחזית חיובית בהתייחס לאנליסטים שצופים לחברה הפסד של כ-150 מיליון דולר השנה.
לא יהיה רווח של חצי מיליארד דולר כמו ב-2020?
גליקמן: "אנחנו לא בשוק הזה יותר. אני לא יכול להיות איש בשורות בנושא".
האנליסטים מצפים שתפסידו השנה, אבל אתם לא מורידים תחזיות. מאיפה ההבדל? איפה תפתיעו אותם?
גליקמן: "נמשיך להפתיע - מקווים שלטובה. פרסמנו לפני חודשיים תחזית שבה אמרנו שהמחצית הראשונה של השנה תהיה מאתגרת עם תוצאות חלשות ושאנחנו מעריכים שהמחצית השנייה תהיה יותר חזקה, ולא שינינו את התחזית השנתית. כלומר אנחנו עדיין מאמינים שהמחצית השנייה תהיה טובה יותר".
ממה זה ינבע, הרי אין לכם השפעה על מחירי התובלה?
"אנחנו מאמינים בדרך. יש לנו על סמך מה להאמין. זה נובע משלושה דברים - מבנה האוניות החדש שלנו. כל מספר שבועות מקבלים אוניה חדשה, שהיא יותר יעילה בדלק, יש בה יותר תאים, אוניות יותר גדולות שמאפשרת לנו להתחרות גם עם מחירי שוק אגרסיביים, להיות יעילים ולהגיע לרווחיות. נכנסו כמה אוניות וייכנסו עוד וזה יבוא לידי ביטוי בהמשך.
- צים תימחק מניו יורק? גליקמן ואונגר מנסים להשתלט בפרמיה של 30%
- "צים גמישה ורווחית יותר מהמתחרות וממוקדת; לא התפתנו כמו אחרים לגוון את הפעילות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"לצד זה אנחנו מבצעים שינויים בקווים והתאמתם לשוק וכן שימוש בכלים דיגיטליים שיתנו לנו יתרון ובידול מהמתחרים. ביחד אנחנו מאמינים שהתוצאות שלנו ככל שיעברו הרבעונים גם אם מחירי התובלה יהיו נמוכים נוכל לספק תוצאות טובות יותר".
מה אתם מצפים שיסייע לכם בנוסף?
גליקמן: "גם הרבעון הנוכחי יהיה עדיין מאתגר. אבל אנחנו מאמינים שהשיפור שלנו במבנה ההוצאות, על ההוצאות יכולים לשלוט - האוניות ושיפור הקווים כאמור, ובנוסף אנחנו מצפים שברבעונים השלישי והרביעי הביקוש יעלה בחזרה.
"נכון לעכשיו אנחנו רואים במדינות המערביות ירידה בכמות ההתחלות של בתים חדשים וגם בשיפוץ של בתים יד שנייה, כתוצאה כנראה מהאינפלציה הגבוהה. זה גורם לכך שיש פחות הובלה של מוצרים של בינוי לחברות כמו הום דיפו ולואו'ס, כך שלמרות שיש ביקוש גבוה לאלקטרוניקה וביגוד עדיין הביקוש ככלל יורד, אבל אנחנו מעריכים-מצפים שברבעון השלישי והרביעי זה ישתפר (בגלל עונת החגים. נ"א). זה לא ודאי".
- ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה
- אחרי נפילה של 26% - בכירים בפייפאל מוכרים מניות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
יש לכם 4.25 מיליארד דולר במזומן, אתם מחפשים לרכוש חברות?
"אנחנו בהחלט מסתכלים על רכישת חברות מחפשים הזדמנויות בשוק.
אלו חברות למשל מעניינות אתכם?
"חברות קטנות שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לרכוש אותן, כאלה שהשווי שלהם לא גבוה מדי ויכולות גם לייצר ROI (החזר על ההשקעה. נ"א) גבוה אבל בזמן קצר-מהיר יחסית.
"צריך לומר עוד משהו, המזומנים גם מאפשרים לנו לספוג את ההפסד ברבעון. 58 מיליון ברבעון זה הפסד מאוד משמעותי לחברות אבל אצלנו, כתוצאה מיתרת המזומנים הגבוהה - זה לא משמעותי".
ממה נובע החוב נטו שלכם?
אנליסטים בורסה AIלקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?
הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?
בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.
זה השבוע של אנבידיה.
ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.
ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.
המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.
- הירידות נמשכות - החוזים על וול סטריט בירידה של עד 1.7%
- "מניית אנבידיה תעלה ב-38%" - מה חושבים האנליסטים על אנבידיה ומה קורה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.
ענקיות הטכנולוגיהענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה
ענף הטכנולוגיה נכנס לשלב חדש. שנים דיברו על חברות הענק כעסקים שמייצרים עוד הכנסה כמעט בלי להגדיל עלויות. אבל המציאות של הבינה המלאכותית דוחפת אותן לטריטוריה אחרת לגמרי. היום הן נראות הרבה יותר כמו תעשיות כבדות שזקוקות להון עצום כדי להמשיך לרוץ. במרכז המגמה עומדות מיקרוסופט Microsoft Corp 1.37% , גוגל Alphabet -0.78% ואמזוןAmazon.com Inc. -1.22% . שלושתן פתחו את הכיס בהיקפים שלא נראו בענף. תשתיות AI, חוות שרתים, חוזי ענן ארוכי טווח וציוד מחשוב מתקדם. בתוך תקופה קצרה הן השקיעו מעל 600 מיליארד דולר, והמספרים ממשיכים לעלות.
