עוקפת את צפי האנליסטים ומעלה תחזיות - וולמארט עולה ב-6% בטרום
ענקית הקמעונאות WALMART מדווחת היום על הכנסות בסך של 152.8 מיליארד דולר עם רווח מתואם למניה Non-GAAP של 1.5 דולר, האנליסטים ציפו להכנסות בסך של 147.3 מיליארד דולר ורווח של 1.31 דולר למניה. החברה אישרה תוכנית חדשה לרכישה חוזרת של מניותיה בסך של 20 מיליארד דולר והיא מעלה את התחזיות לרבעון הבא לנוכח התוצאות החזקות. החברה צופה כעת ירידה שנתית של בין 6% ל-7% בלבד ברווח למניה, זאת לאחר שהתחזית הקודמת עמדה על ירידה של בין 9% ל-11%.
הכנסות החברה ממסחר אונליין עלו ברבעון האחרון ב-16% לעומת הרבעון המקביל וההכנסות הבינלאומיות של החברה עמדו על 25.3 מיליארד דולר, 1.7 מיליארד דולר מעל לרבעון המקביל כאשר 1.5 מיליארד דולר נאבדו בשל תנודתיות מט"ח. המכירות בארה"ב עלו ב-8.2% והרווח התפעולי (Non-GAAP) של החברה עמד על 6 מיליארד דולר, עליה של כ-4% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד נקי של 1.8 מיליארד דולר (0.66 דולר למניה), זאת לעומת רווח של 3.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
החברה כן רואה את העלייה בקושי של האזרחים ומנכ"ל החברה, ג'ון דיוויד ראייני אמר כי "לאנשים יש פחות הכנסה פנויה לבזבוז על דברים, על כן הם מחפשים ערך". אחד העניינים החשובים בדוחות החברה הוא מצב המלאי. נכון לשחרור הדוחות המלאי עלה ב-13% בשנה האחרונה, זאת לאחר שברבעון הראשון והשני נרשמו עליות של 32% ו-25% בהתאמה. לפי ראייני, החברה ביטלה הזמנות והגדילה את הניסיון שלה להפטר מצבר המלאי הקיים. המנכ"ל טען כי 70% מהעלייה במלאי מיוחסת לאינפלציה ולווא דווקא לרכישה של מלאי נוסף.
"צרכנים בוודאי נשענים על קמעונאי מוצרי היסוד כדי למתוח את התקציבים שלהם, וולמארט מתאימה היטב לסביבה הזו", כך אמר אנליסט UBS מייקל לאסר לפני שחרור הדוחות. בנוגע למצב המלאי כתב אנליסט סיטי פול לז'ואז: "השוק רוצה לראות המשך התקדמות במלאי כדי להרגיש בנוח עם תחזית הרווחיות הגולמית ברבעון הרביעי". נראה כי החברה אכן סיפקה למשקיעים את מה שהם רוצים לראות והמניה מראה את שביעות הרצון בצורה ברורה.
- זינוק בהכנסות של עמרם אברהם, אך ירידה ברווחיות
- הכנסות החברה האם של Temu עלו, אך הרווחיות נשחקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית החברה עולה כעת ביותר מ-6% בטרום, זאת לאחר שביום המסחר האחרון (שישי) המניה ירדה ב-3%. בניגוד מוחלט ליתר השוק, מניית החברה איבדה 4.3% בלבד מאז תחילת השנה וצפויה לעבור לטריטוריה חיובית לאחר פתיחת המסחר. המחיר של המניה עמד בסגירת המסחר בשישי על 138 דולר המייצגים שווי שוק של 375 מיליארד דולר.

כיצד ארצות הברית הפכה להיות תלויה בחברה פרטית אחת בתחום החלל
SpaceX שולטת ב-83% משוק השיגורים העולמיים, וההצלחה המרשימה שלה יצרה תלות אסטרטגית קריטית מצד ארצות הברית, המעמידה את הממשל האמריקאי בפני אתגרים חדשים בתחום הביטחון הלאומי והתחום העסקי
השנה רשמה SpaceX שיא עם 134 שיגורים למסלול, פי שניים יותר מהתאגיד הסיני לטכנולוגיית חלל ותעופה, המתחרה הקרוב ביותר. הנתונים משקפים הצלחה מרשימה, אך גם תלות אמריקאית שאינה קיימת מאז הקמת תעשיית החלל הצבאית.
החברה של מאסק התפתחה מספק לתשתית קריטית. קפסולות Dragon ורקטות Falcon 9 מהוות כיום את הדרך העיקרית של ארצות הברית לשיגור אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית. לוויני Starlink הפכו חיוניים לאספקת אינטרנט באזורים מרוחקים ולתקשורת בזמן עימותים עבור מדינות בעלות ברית.
הבסיס למצב הנוכחי נוצר עקב מונופול קודם. בשנת 2003, בואינג ולוקהיד איחדו את יכולות השיגור שלהן בחברה אחת – United Launch Alliance. החברה החדשה גבתה מהממשל מאות מיליוני דולרים לכל שיגור לווין, ויצרה מונופול שפתח את הדלת לחברות חדשניות.
מאסק זיהה את ההזדמנות בזמן הנכון
לאחר מכירת פייפאל בשנת 2002, הקים את SpaceX והחל בפיתוח רקטת Falcon 1. בשנת 2003, הוא הסיע את הרקטה ברחובות וושינגטון במטרה למשוך תשומת לב של סוכנויות ממשלתיות ולהשיג חוזים.
- טראמפ ניסה לבטל את החוזים של ספייס איקס, המהלך כשל
- ספייס איקס בדרך לשווי של 400 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלבי הפיתוח הראשונים היו מלאים בכישלונות. שלושת השיגורים הראשונים של Falcon 1 נכשלו, והחברה כמעט הגיעה לפשיטת רגל. הצלחה הגיעה רק בשיגור הרביעי בשנת 2008, ברגע אחד קריטי שהציל את עתיד החברה. חודשים ספורים לאחר השיגור המוצלח הראשון,זכתה החברה בחוזה של 1.6 מיליארד דולר מנאס"א לביצוע 12 משימות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. החוזה הציל את החברה מפשיטת רגל והעניק לה את היציבות הפיננסית והאמינות הנדרשים לצמיחה עתידית.

באפט לא רוכש את CSX, אבל חותם על שיתוף פעולה
וורן באפט הבהיר כי אין בכוונתו לרכוש את חברת הרכבות CSX. לאחר פגישה עם מנכ"ל CSX, הדגיש באפט כי הדיונים התמקדו בשיתוף פעולה תפעולי בלבד, ולא ברכישה או מיזוג. השוק הגיב בירידות: מניית CSX נפלה ב-5.1% ל-32.81 דולר, ומניית ברקשייר ירדה ב-0.6%. המשקיעים, שציפו אולי למהלך משמעותי יותר, הביעו אכזבה קלה.
ברקשייר, באמצעות חברת הרכבות שבבעלותה BNSF, ו-CSX יקימו מסלול משותף לשינוע סחורות ממערב ארה"ב לחוף המזרחי. המטרה היא לשפר את יעילות השינוע, לקצר זמני אספקה ולהגדיל את התחרותיות מול חברות שילוח ותחבורה
יבשתית. פרטים פיננסיים על ההסכם לא נחשפו.
מנכ"ל CSX מסר כי החברה ממשיכה לחפש דרכים לשפר את השירות וליצור ערך לבעלי המניות, כולל באמצעות שיתופי פעולה נוספים בעתיד.
המהלך משקף את הגישה הזהירה של באפט, שמעדיף להיכנס בזהירות להשקעות חדשות
בתקופה זו, במיוחד כשמדובר במחירים מלאים ויותר מכך. לאחר שברקשייר רכשה את BNSF ב-2010 תמורת כ-44 מיליארד דולר, באפט מנסה לפתח את העסקים הקיימים ולא לרכוש פעילויות נוספות בתחום הרכבות.
תחום הרכבות בארה"ב נמצא בתקופת מעבר עם דגש גובר על שיתופי פעולה לוגיסטיים להוזלת עלויות וייעול שרשראות האספקה. השותפות בין BNSF ל-CSX עשויה לחזק את מעמדן מול מתחרות כמו Union Pacific או חברות שילוח בינלאומיות.