המפעלים בשנחאי מתכוננים לחזרה לפעילות - בין השאר של חברות הרכב
טיוטה TOYOTA MOTOR CORP פולקסווגן וטסלה TESLA INC נאלצו לסגור את מפעליהן בסין בחודש האחרון עקב הסגרים ההדוקים שהופעלו בעקבות ההתפרצות החמורה ביותר של נגיף הקורונה בסין מאז תחילת המגיפה. מפעליהן לא היו היחידים בסין שנסגרו כמובן, כשמרבית המפעלים התעשייתים לא יכלו לתפקד על רקע המגבלות.
כעת מתחילה סין לחשוב על הקלות במגבלות. ממשלת מדינת ג'ילין הודיעה במהלך סוף השבוע שהיא תתיר לחברות להמשיך בעודה ובייצור לאחר שהכריזה על "ניצחון" על התפשטות הנגיף בקהילה מחוץ לרבעים המבודדים. גם שנזן שהייתה אחת מהמקומות הראשונים בהם התחילו הסגרים מחדש הכריזה על הקלות שונות.
שנחגאי, מרכז ההתפרצות הנוכחי, עדיין נמצאת תחת סגר זה השבוע השלישי, אך כדי להקל במקצת הודיעה הממשלה המקומית ביום שישי על "רשימה לבנה" של 666 חברות שיורשו להמשיך בייצור. קרוב ל-40% מהחברות הללו הן חברות רכב או חברות המעורבות באספקה לתעשיית הרכב. גם חברות תרופות ושבבים נמצאים ברשימה הלבנה.
יחד עם זאת התוכנית הזו עדיין בחיתוליה. רוב העובדים בחברות שבאותה רשימה לבנה יצטרכו להעביר את חייהם למפעלים לפי התוכנית לא ברור האם המפעלים ערוכים לכך. כמו כן לא ברור איך יתגברו על נושא אספקת הרכיבים ולאחר מכן משלוח התוצר לאור הסגרים החמורים. מנהל באחת מחברות התרופות שברשימה מסר בעילום שם כי הם לא יודעים איך לשלוח את המוצרים, להחזיר הזמנות או לגבות את החשבונות כשהעבודה תמשך.
- ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה
- ביזארי: תאונה בין שני כלי רכב אוטונומיים בלוס אנג'לס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באזורים אחרים בסין, כאמור, ישנה כבר חזרה לפעילות. טויטה הודיעה היום כי "אנו מתכוננים באופן הדרגתי להמשכת הפעולות במפעל בצ'אנגצ'ון מאז השבוע האחרון. יחד עם זאת, עדיין לא נקבע הזמן לחזרה מלאה לייצור". גם חברת פולקסווגן הודיעה היום על חזרה לייצור במפעל בצ'אנגצ'ון שסגור מאז אמצע מרץ. יחד עם זאת המפעל בשנגחאי אותו היא מפעילה עם החברה המקומית SAIC שבבעלות ממשלתית נשאר סגור, ולדברי החברה המשך הפעילות נמצא בבדיקה כעת. חברת SAIC מצידה מסרה כי היא תתחיל בבחינת הציוד ביום שני במטרה להמשיך בייצור בקרוב.
- 1.666 חברות? הלו כבשים להתעורר (ל"ת)לוציפר 20/04/2022 12:27הגב לתגובה זו
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.
אנבידיה. קרדיט: רשתות חברתיות"האנבידיה של סין" - מי זאת קמבריקון?
המחליפה של אנבידיה בסין ועל המירוץ הסיני לשבב AI וחברת השבבים של יוצאי אנבידיה
ארצות הברית החמירה את מגבלות הייצוא על שבבי בינה מלאכותית לסין, כולל איסור חלקי על דגמי H20 של אנבידיה, אבל הסינים לא מחכים - החברה הסינית קמבריקון טכנולוג'יס (Cambricon Technologies) צוברת תאוצה כמועמדת מובילה למילוי הוואקום בשוק המקומי. החברה, שהוקמה ב־2016 כפרויקט מחקר ממשלתי, נהנית מגיבוי כמעט בלתי מוגבל מבייג'ין, ומדווחת על זינוק חד במכירות: הרווחים ברבעון השלישי של 2025 זינקו פי 13 והסתכמו ב־1.7 מיליארד יואן (כ־240 מיליון דולר).
דיווחים עדכניים מצביעים על תכנית לייצור חצי מיליון מאיצי AI ב־2026, גידול של פי שלושה לעומת 2025, כולל 300 אלף יחידות מדגמי הדגל Siyuan 590 ו־690, שמתוכננים להתחרות ישירות בשבבי H100 ו־H200 של אנבידיה מבחינת ביצועים בעיבוד FP16.
המגבלות האמריקאיות, שהורחבו באוקטובר 2023 ובדצמבר 2024, אילצו את אנבידיה לוותר על השוק הסיני, למרות שמדובר בשוק של מעל 50 מיליארד דולר בשנה. מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, הזהיר כי מדיניות זו רק מזרזת את החדשנות הסינית, ומאפשרת לקמבריקון להפוך ל"אנבידיה של סין". אך האם מדובר בהחלפה מלאה, או רק בפתרון ביניים?
מי זאת קמבריקון?
התאוצה של קמבריקון נובעת ממספר התפתחויות מרכזיות. הדגם Siyuan 590, שהושק בהמונים בתחילת 2025, הגיע למשלוחים של 100 אלף יחידות השנה, עם ביצועים של 345 טרהפלופס ב־FP16, קרובים לדגם H20 של אנבידיה. גולדמן סאקס מעריך כי משלוחי קמבריקון יעמדו על 143 אלף יחידות ב־2025 ויגיעו ל־2.1 מיליון עד 2030, כאשר נתח השוק שלה בסין יעמוד על כ־11%.
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה גייסה 560 מיליון דולר בהנפקה פרטית באוקטובר, המיועדים לפיתוח שבבים ותוכנה. לקוחות כמו בייטדאנס (TikTok) כבר הזמינו יותר מהיקף המשלוחים השנתי הצפוי, ומשלמים פרמיה של 30% בעבור אספקה מיידית.
