נשיא סין שי גינגפינג
צילום: Palacio do Planalto

המפעלים בשנחאי מתכוננים לחזרה לפעילות - בין השאר של חברות הרכב

השלטונות בשנגחאי מנסים להקל על המפעלים לייצר למרות הסגרים והכינו רשימה של 666 חברות שיוכלו לפעול, כ-40% מהן מתעשיית הרכב, אך פרטי התוכנית עדיין לא ברורים; במקומות אחרים בסין כבר חזרו לפעילות
גיא טל | (1)

טיוטה TOYOTA MOTOR CORP פולקסווגן וטסלה TESLA INC נאלצו לסגור את מפעליהן בסין בחודש האחרון עקב הסגרים ההדוקים שהופעלו בעקבות ההתפרצות החמורה ביותר של נגיף הקורונה בסין מאז תחילת המגיפה. מפעליהן לא היו היחידים בסין שנסגרו כמובן, כשמרבית המפעלים התעשייתים לא יכלו לתפקד על רקע המגבלות. 

כעת מתחילה סין לחשוב על הקלות במגבלות. ממשלת מדינת ג'ילין הודיעה במהלך סוף השבוע שהיא תתיר לחברות להמשיך בעודה ובייצור לאחר שהכריזה על "ניצחון" על התפשטות הנגיף בקהילה מחוץ לרבעים המבודדים. גם שנזן שהייתה אחת מהמקומות הראשונים בהם התחילו הסגרים מחדש הכריזה על הקלות שונות.

שנחגאי, מרכז ההתפרצות הנוכחי, עדיין נמצאת תחת סגר זה השבוע השלישי, אך כדי להקל במקצת הודיעה הממשלה המקומית ביום שישי על "רשימה לבנה" של 666 חברות שיורשו להמשיך בייצור. קרוב ל-40% מהחברות הללו הן חברות רכב או חברות המעורבות באספקה לתעשיית הרכב. גם חברות תרופות ושבבים נמצאים ברשימה הלבנה.

יחד עם זאת התוכנית הזו עדיין בחיתוליה. רוב העובדים בחברות שבאותה רשימה לבנה יצטרכו להעביר את חייהם למפעלים לפי התוכנית לא ברור האם המפעלים ערוכים לכך. כמו כן לא ברור איך יתגברו על נושא אספקת הרכיבים ולאחר מכן משלוח התוצר לאור הסגרים החמורים. מנהל באחת מחברות התרופות שברשימה מסר בעילום שם כי הם לא יודעים איך לשלוח את המוצרים, להחזיר הזמנות או לגבות את החשבונות כשהעבודה תמשך. 

באזורים אחרים בסין, כאמור, ישנה כבר חזרה לפעילות. טויטה הודיעה היום כי "אנו מתכוננים באופן הדרגתי להמשכת הפעולות במפעל בצ'אנגצ'ון מאז השבוע האחרון. יחד עם זאת, עדיין לא נקבע הזמן לחזרה מלאה לייצור". גם חברת פולקסווגן הודיעה היום על חזרה לייצור במפעל בצ'אנגצ'ון שסגור מאז אמצע מרץ. יחד עם זאת המפעל בשנגחאי אותו היא מפעילה עם החברה המקומית SAIC שבבעלות ממשלתית נשאר סגור, ולדברי החברה המשך הפעילות נמצא בבדיקה כעת. חברת SAIC מצידה מסרה כי היא תתחיל בבחינת הציוד ביום שני במטרה להמשיך בייצור בקרוב. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    666 חברות? הלו כבשים להתעורר (ל"ת)
    לוציפר 20/04/2022 12:27
    הגב לתגובה זו
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

מייסיז
צילום: טוויטר

מייסיז' עם תוצאות חזקות אז למה המניה נופלת?

הרבעון החזק ביותר של הרשת במכירות בחנויות זהות ב-13 הרבעונים האחרונים - אז למה מייסיז' נופלת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מייסיז

מייסיס מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי שהיו טובות מהצפוי, אבל זה לא מונע מהמניה לצנוח במסחר המוקדם. הענקית הקמעונאית דיווחה על רווח מתואם של 9 סנט למניה לעומת הפסד של 13 סנט בתחזיות האנליסטים, ומכירות של 4.7 מיליארד דולר מול צפי ל-4.55 מיליארד דולר. מה שהביא את התוצאות האלה זה שילוב של מכירות טובות מהצפוי וקיצוץ של כ-40 מיליון דולר בהוצאות המכירה, הנהלה וכלליות. למרות הירידה של %0.6 בהכנסות לעומת השנה שעברה, שנגרמה מסגירת חנויות, החנויות הזהות הציגו עלייה של 2.5%, שזה שיפור משמעותי מול הירידה אליה ציפו האנליסטים. זה הרבעון החזק ביותר של הרשת במכירות בחנויות זהות ב-13 הרבעונים האחרונים.

במהלך שיחת המשקיעים הסביר המנכ"ל טוני ספרינג שהשיפור משקף את התנעת אסטרטגיית Bold New Chapter, המתמקדת בסגירת חנויות לא רווחיות, הרחבת מגוון המוצרים ושיפור חוויית הקנייה. "המהלכים שאנחנו עושים בחנויות, במגוון, בחוויית הלקוח זהלא צעדים קוסמטיים, אלא שינוי בצורת החשיבה," הוא אומר. ספרינג מסביר שהסגירה של חנויות לא רווחיות מאפשרת למקד משאבים באתרים שמייצרים תרומה מהותית, וששיפור תמהיל המוצרים נעשה "על בסיס מה שהלקוחות אמרו לנו באופן ישיר, לא לפי הנחות עבר". לדבריו, החנות הפיזית והפלטפורמה הדיגיטלית חייבות לעבוד יחד, והחברה מנסה "לייצר רצף אחד שמרגיש טבעי ללקוח, מרגע שהוא מחפש מוצר ועד הרכישה עצמה".

לגבי הרבעון של החגים (הקריסמס), ספרינג רוצה לחדד את מה שהתפרש אצל חלק מהמשקיעים כגישה זהירה מדי. "כשאני אומר 'גישה יציבה ומבוססת', אני לא מתכוון לזהירות יתר," ציין. "אני מתכוון לגישה אחראית, מושכלת, כזו שנשענת על מה שאנחנו יודעים על הלקוחות שלנו ועל ההתנהגות שלהם בעונות לחוצות." הוא הוסיף כי מייסיס מתכוננת לעונה חזקה, אבל מודעת לכך שחלק גדול מהקונים מגיעים ממשקי בית רגישים למחיר. "אלה לקוחות שבוחרים בקפידה, שמחפשים ערך, ואנחנו צריכים להיות שם עם המוצרים הנכונים והמחירים הנכונים," סיכם.

מייסיז' לא "הולכת לחגוג" בחגים

אבל דווקא הרבעון החשוב ביותר בשנה, רבעון החגים, הוא זה שמחזיר את המניה לאחור. מייסיז' צופה רווח מתואם של 1.35 עד 1.55 דולר למניה, מתחת לצפי ל-1.58 דולר. התחזית למכירות ברבעון הרביעי עומדת על 7.35 עד 7.5 מיליארד דולר, מעט מעל התחזיות, אך לא מספיק כדי לאזן את הפספוס בצד הרווח. המשקיעים מגיבים בשלילה, והמניה יורדת בכ-6 אחוז במסחר המוקדם. החברה מדגישה כי חלק גדול מהקונים בעונת החגים מגיעים ממשקי בית מעמד בינוני-נמוך, שנוטים להתמקד במחיר ולהיות בררנים יותר בתקופות מאקרו מורכבות. במילים אחרות, גם אם מייסיס מתכוננת לעונה חזקה, היא מבינה שהלקוחות הרגישים למחיר עשויים להשפיע על הרווחיות.

לצד זאת, מייסיס מעדכנת כלפי מעלה את התחזיות לשנה הפיסקלית. החברה מעריכה כעת הכנסות של 21.475 עד 21.625 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת שנעה בין 21.15 ל-21.45 מיליארד דולר. גם תחזית הרווח לשנה עולה לטווח של 2 עד 2.20 דולר למניה, מעל התחזית הקודמת של 1.70 עד 2.05 דולר. התחזיות המעודכנות נמצאות מעט מעל ציפיות האנליסטים, שהעריכו רווח מתואם של 2 דולר למניה והכנסות של 21.3 מיליארד דולר.