מה צפוי בימים הקרובים? "עקיפת הצפי בשיעור משמעותי תשנה את הסנטימנט. אם לא: דאונסייד גדול"
שבוע המסחר הקודם בוול סטריט היה הגרוע ביותר מאז 2020, בחסות ערבוביה בין חששות הקשורים בסביבת המאקרו לגבעי העתיד הקרוב בין שתי אכזבות ספציפיות מצד דוחות רבעוניים ברמת המיקרו לגבי העבר הקרוב. אתמול הבאנו כאן מדבריו של הכלכלן הראשי של מיטב דש, אלכס זבז'ינסקי שהשווה את התיקון בנאסד"ק למקרי עבר מאז 2010 ומצא שהפעם המצב טוב יותר על פניו, שכן ה-S&P נפגע פחות וכך גם השווקים מחוץ לארה"ב מוגנים יותר יחסית. ובכל זאת יש שנותרים סקרנים מה עם הנאסד"ק עצמו, בטח בשבוע שבו מדווחות ענקיות הטק.
מאז השיא בנובמבר הנאסד"ק איבד 14%, מה שהכניס אותו לטריטוריה של תיקון (ירידות של 10% ומעלה מהשיא), ובשבוע שעבר לבדו ירד 7.6%. במהלך שני ימי ברצף ראינו את המדד מוסיף 1% באמצע היום וסוגר לבסוף בירידות. בחמישי האחרון הנאסד"ק 100 אף עלה 2% ונעל בירידות של 1.3%. כבר 6 פעמים לפני כן בעשור האחרון קרה שהנאסד"ק 100 הוסיף 1.5% לפחות באמצע היום וסגר בירידות של יותר מאחוז.
מתוך ששת המקרים הללו, בחמישה מהם, שבוע ימים לאחר מכן המדד כבר ניצב היה ברמה גבוה יותר – כך לפי האנליסט כריסטופר ג'ייקובסון מהפרימה Susquehanna. "למי שמחפש סימנים לאופטימיות, מקרי העבר יכולים לספק קצת נחמה". ובכל זאת, מדגם של שישה מקרים בלבד? לכו תרכיבו מזה מחקר.
את העליות החריגות בשנה שעברה מייחסים לצד סביבת ריבית האפס, הדפסת הכספים והזרמת הנזילות המוגזמת לשווקים, גם בתמריצים ממשלתיים לאזרחים – שמאז נפסקו. הזרמת הנזילות נקשרה ברמות השווי המנופחות, התמריצים נקשרו בחלק מהסקטורים לעלייה בביצועי החברות. אלא שעם קטיעתם אין המשמעות בהכרח שהמספרים שנראה בדוחות הקרובים יהיו גרועים. אמריקאי שקיבל כסף לעו"ש אולי השתדרג באייפון, קנה בוולמארט, או ששיפץ את הבית – הוא לא רכש למשפחה שלו תכנה לניהול ארגוני.
- בבנק יוליוס בר מעריכים דאונסייד במחירי הזהב
- פלנטיר לא שמה על האנליסטים - נסחרת ב-16 דולר כשאלו מצפים ל-9 דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר כידוע, ישנם סקטורים שמושפעים מדברים אחרים – למשל עניין הסגרים וההדבקה בקורונה, ולאו דווקא מהכיסים של צרכני קצה. בממוצע, לפי נתונים של חברת המחקר Refinitiv, דוחות הרבעון הרביעי של החברות הנסחרות יציגו עלייה של 24% ברווחים. בתווך היו המקרים הנקודתיים של NETFLIX (NFLX) שהציגה גידול של 2.5 מיליון מנויים בלבד, נמוך ביותר מחצי מצפי השוק שהיה לתוספת של 5.7 מיליון – ההפתעה הרעה הפילה את המניה ב-24%, ואפשר לתהות מה הייתה תגובת השוק למצב כזה לפני חצי שנה-שנה.
יצרנית ציוד הכושר PELOTON INTERACTIVE INC (PTON) ספגה ירידה של 14% בעקבות דיווח שהכחישה על השבתת המפעלים בפברואר ובמרץ. היא אמנם אמרה "לא השבתה" אבל כן הכירה בצורך להתאים את יכולות היצור לביקושים – ולא במובן החיובי, אלא במובן זה שהביקושים כבר יורדים (ואולי אנשים חוזרים לחדרי הכושר) וצריך לייצר פחות.
השבוע ידווחו MICROSOFT (MSFT), APPLE (AAPL), TESLA INC (TSLA), INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES (IBM) וכן AT&T INC (T), VISA (V), MASTERCARD INCORPORATED (MA), BOEING (BOE), VERIZON (VZ), KIMBERLY CLARK CORP (KMB) ועוד.
- פורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
בפירמה Wolfe האנליסט כריסט סניק צופה הפתעה חיובית בשורת הרווח ב"שיעור חד ספרתי בינוני-גבוה" על תחזיות השוק (כלומר עקיפת התחזיות בכ-4-10%). לדבריו, אם כך יהיה הדבר ישפר את הסנטימנט בשוק. ומה אם לא? "אז יש מקום לדאונסייד הרבה יותר גדול". כלומר יש תחזיות, אבל המשקיעים לא הורגלו רק לציפייה שהחברות יקלעו להן – אלא יש גם דרישה לא גלויה לשאלה בכמה הן יעקפו אותן.
- 2.שמואל שמואלי 24/01/2022 17:14הגב לתגובה זומי שעיניו בראשו בורח מהמניות , המפולת בדרך והיא תיהיה כואבת יותר מהמפולת עקב הקורונה , השוק חייב בתיקון שיאפשר לו להיפטר ממניות הזבל ולהתחיל בראלי מחדש
- 1.רק מזומן 24/01/2022 16:02הגב לתגובה זוהאמת של הבועה תתגלה היום.

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
פורשה 911, קרדיט: יצרןפורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
הביצועים, הגרסאות השונות והמחירים
הדגם החדש של פורשה 911 טורבו S לשנת 2026 נראה על פניו כמו גרסה נוספת של מכונית־העל הקלאסית - אבל מתחת לפני השטח זהו השינוי המשמעותי ביותר שעבר על הסדרה בעשורים האחרונים. לראשונה, פורשה מציגה גרסה היברידית לדגם הדגל שלה, עם ביצועים עוצמתיים יותר מאי פעם.
הפורשה 911 החדשה מגיעה עם מערכת הנעה מתקדמת שמבוססת על מנוע חדש לחלוטין, תיבה אוטומטית שעוצבה מחדש, סוללה קומפקטית עם מתח עבודה של 400 וולט ושילוב ראשון מסוגו של מערכת טורבו חשמלת. כל אלה יחד הופכים את הרכב למהיר יותר, מדויק יותר, ובעיקר, צעד קדימה במאמץ לשלב בין ביצועים, רגולציה וחדשנות.
המנוע של הדגם החדש - שישה צילינדרים אופקי בנפח 3.6 ליטר - שונה לגמרי מזה של הדור הקודם: מדובר בגרסה קומפקטית יותר, עם קוטר בוכנות חדש, מערכת הזרקה מתקדמת, והסרה מוחלטת של מערכות רצועה מכאניות. הגישה המודולרית אפשרה למהנדסי פורשה לשלב מעל המנוע את מערכות ההמרה החשמליות, כולל ממיר DC/DC ואינוורטר מתקדם, בלי להגביה את קו המכסה האחורי של הרכב.
אבל הסיפור הגדול יותר הוא שילוב של טכנולוגיית T-Hybrid: מנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס משולב בתיבת ה־PDK האוטומטית, אשר מחובר ישירות לגל הארכובה. גם מגדשי הטורבו שונו לחלוטין: הפעם מדובר במערכות טורבו חשמליות עם מדחסי אוויר שנשלטים אלקטרונית, ללא תלות בסיבובי המנוע. התוצאה היא זמינות כוח מיידית, העלמת השהיית הטורבו ואספקת מומנט מרשימה במיוחד לאורך תחום הסל"ד.
- העשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזכות המערכת המשולבת, ה־Turbo S מציע כעת הספק כולל של 701 כוחות סוס ומומנט מרבי של 590 ליברה־רגל. אלה מתקבלים בטווח שבין 2,300 ל-6,000 סל"ד - מה שמקנה לרכב גמישות נדירה, גם בנסיעה עירונית וגם על מסלול מירוצים.
