TTD זינקה 16%: גוגל משהה את "המתקפה" על המתחרים

החברה, שעוסקת בתיווך בין מפרסמים לבעלי אתרים וצומחת בחמש השנים האחרונות בקצב ממוצע של כמעט 50% זינקה כבר ב-2,600% מיום הנפקתה והיא נסחרת לפי שווי שוק אסטרונומי של כ-36 מיליארד דולר, המשקף לה מכפיל רווח מייצג של כ-272
גלעד מנדל |
נושאים בכתבה אינטר פרסום

המניה של חברת THE TRADE DESKINC מזנקת כעת במהלך המסחר - זאת על רקע הדיווח שענקית האינטרנט משהה את התוכנית "לחסימת העוגיות" של מפרסמים שאינם גוגל.

העוגיות - זה דבר שסביר להניח שנתקלתם בו כמה וכמה פעמים כאשר נכנסתם לאתר כל שהוא. מהרגע שמאשרים את העוגיות הן עוקבות אחריכם באתר שבו אישרתם אותן וצוברות עליכם מידע. לדוגמה, אם תאשרו את העוגיות באתר אמזון ולאחר מכן תחפשו ריהוט לבית ולאחר חיפוש מייגע תצאו מאמזון, אמזון תוכל להשתמש במידע שנצבר עליכם ולפרסם מודעות ספציפיות לריהוט בשבילכם.

הבעיה היא שלגוגל, שהיא ככל הנראה אחת מהחברות בעלות מאגר המידע הגדול ביותר בעולם עלינו - יש מתחרים. והמתחרים האלו גם אוגרים מידע באמצעות עוגיות, ולכן התוכנית של גוגל, הייתה לבצע מעין "מתקפה" כלפי המפרסמים המתחרים ובמסגרתה לסגור להם את הברז ולמנוע מהם להשתמש בעוגיות - דבר שהיה נותן להם מכה קשה. יתכן מאוד שהשהיית התוכנית נובעת עקב הידוק החבל סביב הצוואר של החברה על ידי הרגולטור.

ואיפה TTD נכנסת לסיפור? TTD היא פלטפורמה המתכוונת בין בעלי אתרים המעוניינים להציג פרסומות באתר שלהם, לבין מפרסמים המעוניינים לפרסם באתרים. בדומה לטאבולה ואאוטבריין הישראליות.

החברה הנסחרת כיום לפי שווי שוק אסטרונומי של כ-36 מיליארד דולר, רשמה בשנת 2020 רווח נקי מייצג של כ-132 מיליון דולר - דבר המשקף לה מכפיל רווח מייצג של כ-272. הרווח הנקי החשבונאי של החברה בדוחות לשנת 2020 הוא כ-242.3 מיליון דולר אך הוא מוטה למעלה בגלל שהחברה רשמה הטבת מס של כמעט 98 מיליון דולר עקב הטבות חד פעמיות מהממשל האמריקני במסגרת הסיוע לעסקים בתקופת הקורונה.

בזכות זה שהחברה משקיעה הרבה מאוד במחקר ופיתוח ובמסגרת הסדרים עם הרשויות בארצות הברית - שיעור המס שלה הוא בדרך כלל אפסי.

בחמש השנים האחרונות רשמה החברה צמיחה שנתית ממוצעת של כמעט 50%, כאשר מנוע צמיחה חדש שלה הוא שיתוף פעולה שלה עם חברת אמזון לרכישת שטח פרסום ושיווקו למפרסמים בערוצים שמפעילה אמזון.

מאז שהחברה הונפקה בשנת 2016 זינקה מניית החברה בכ-2,600% - בעיקר הודות לצמיחה של החברה. אך השאלה העיקרית היא בתמחור, כבר בשנת 2020 החברה רשמה האטה בצמיחה שהסתכמה בכ-26% בלבד כאשר ההכנסות הסתכמו בכ-836 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ-661 מיליון דולר בשנת 2019. יש שאומרים שעקב הקורונה ויש שאומרים, שלהגדיל הכנסות מ-200 מיליון דולר ל-300 מיליון דולר כפי שעשתה בין שנת 2016 ל-2017 זה דבר אחד, אך ההיסטוריה הוכיחה שלהגדיל סכומים גדולים יותר - זה כבר דבר אחר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה