וול סטריט
צילום: lo lo on Unsplash

הטרנד שכובש את וול סטריט לא עוצר - שיא גיוסים בחברות ה-SPAC

חברות ה-SPAC רשמו שיא במספר ההנפקות; הנפקה נוספת לחברת הסוללות לרכבים חשמליים רומאו סיסטמס: מתחילת השנה היו 61 IPO של חברות SPAC

אור צרפתי | (5)
נושאים בכתבה הנפקה ראשונית

שוק ההנפקות הראשוניות (IPO) בוול סטריט רותח כשלצד גיוסי ענק של חברות טכנולוגיה יש גל ענק של הנפקות SPAC שהן למעשה סוג של שלדים ללא פעילות שמגייסים מזומנים כדי להשקיע אותם בשלב הבא. בשבוע שעבר היו  15 הנפקות של חברות כאלו מתוך 29 IPO בוול סטריט, כאשר שמונה מתוכן נרשמו ביום שישי האחרון תוך גיוס מצרפי של כ-3.25 מיליארד דולר - שיא גיוסים יומי. 

 

מהו SPAC ולמה פתאום הפך להיות סחורה חמה

חברות ה-SPAC קיימות בשוק כבר לפחות עשור והן מכונות חברות "צ'ק פתוח". הסיבה? מדובר בחברות ללא פעילות עסקית כלשהי, רק הר של מזומן שדורש להשקיע אותו. לרוב, מי שעומדים מאחורי החברות הללו הן קרנות הון סיכון או בנקי השקעות, שיחד עם איש עסקים ידוע, משלבים ידיים כדי למצוא פעילות עסקית ולמזג אותה לתוך השלד מלא המזומנים. חברות ה-SPAC, שמו להם למטרה למצוא את הסטארט אפ הבא, ובמידה ולא מבצעות רכש בתוך 24 חודשים מיום ההנפקה, החברה מתפרקת והכסף מוחזר למשקיעים פלוס ריבית, אבל פחות ההוצאות שנדרשו כדי למצוא את ההשקעות. 

 

שיא במספר ההנפקות 

זה היה שבוע עמוס עבור הבורסה בניו יורק ובנאסד״ק, כאשר שיא 29 רישומים חדשים למסחר הגיע לשווקים. במהלך השבוע הונפקו אחד עשר חברות, שלושה נרשמו במסחר, ו-15 חברות הפכו לציבוריות אודות ל-SPAC. ביום שישי האחרון לבדו נרשמו 8 חברות, כשהגיוסים המצרפיים שלהן הגיע ל-3.25 מיליארד דולר. 

 

מכירת מניות ה-SPAC מתחילת כיחידות השתתפות, לפני שהן נפרדות למניות רגילות ולכתבי אופציה. לאחר מכן, המשקיעים יצטרכו להמתין כ-52 יום לפני שיוכלו לרכוש מניות רגילות בשווקים. כל שמונת ה-SPAC תומחרו במחיר של 10 דולר ליחידה. 

 

Romeo Systems

שבוע המסחר נפתח עם עוד הנפקה היסטורית, כאשר חברת רומאו, יצרנית סוללות לרכבים חשמליים, מונפקת לציבור באמצעות מיזוג עם RMG Acquisition, חברת ה-SPAC,  בעסקה של 1.33 מיליארד דולר. החברה תרשם בבורסה בניו יורק תחת הסימול RMO.

 

 

החברה גייסה 384 מיליון דולר, הכוללים השקעה של 150 מיליון דולר מ-Republic Services ו-The Heritage Group. יצרנית החלקים לרכב BorgWarner (סימול:BWA) מחזיקה ב-20% ממניות רומאו, כאשר רומאו מחזיקה ב-40% ממיזם אירופאי משותף של החברות לייצור סוללות. 

 

על פי הודעת החברה, רומאו תשתמש בכספי הגיוס לצורך הרחב יכולות המחקר והפיתוח, בכדי להמשיך ולפתח טכנולוגיות ומערכות עבור סוללות לרכבים מסחריים. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    Dphc תקראו עליה (ל"ת)
    משקיע 06/10/2020 12:47
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    DIZINGOF 06/10/2020 06:21
    הגב לתגובה זו
    לחברה מאות פטנטים בתחום הדפסה בתלת מימד במתכת והמוצר המנצח - מדפסת מתכת במהירות פי 100 מהקיים היום וכבר עם צבר הזמנות מ60 מדינות. בססבי גיוס קודמים הצטרפו GOOGLE GM ושמות מוכרים אחרים לפי שווי של מיליארד דולר. (יוניקורן) המיזוג היה לפי שווי של 2.3 מיליארד דולר. הSPAC הזה $TRINE נסחר כרגע מתחת ל$11. לפי אתר SEEKING ALPHA האפסייד הוא $35 בטווח הקצר.
  • 2.
    ארקו 05/10/2020 23:24
    הגב לתגובה זו
    תקראו לעומק על העסקה של חברת ה-SPAC של היימייקר וארקו אחזקות.נראה מאוד מעניין.
  • 1.
    הטרנד הכי חם בוול סטריט--ז ה ב.קנו זהב מכל סוג (ל"ת)
    יוסי 05/10/2020 23:07
    הגב לתגובה זו
  • הבהלה לזהב (ל"ת)
    ו 06/10/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

גוגל
צילום: טוויטר
דוחות

אלפאבית עקפה את הציפיות עם צמיחה חזקה בענן

המניה מזנקת ב-6% באפטר; החברה דיווחה על רווח למניה של 2.87 דולר והכנסות של 102.35 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.26 דולר עם הכנסות של 99.89 מיליארד דולר

אדיר בן עמי |

אלפאביתAlphabet 2.51% , חברת האם של גוגל, פרסמה תוצאות רבעוניות חזקות שהיכו את תחזיות וול סטריט, כשהציגה צמיחה יציבה בעסקי הליבה - הפרסום והענן. מניית החברה עלתה בכ־6% במסחר המאוחר, בעקבות הדוחות.

ההכנסות הכוללות של אלפאבית ברבעון השלישי הסתכמו ב־102.35 מיליארד דולר, לעומת תחזית ממוצעת של אנליסטים ל־99.89 מיליארד דולר. בנוסף, החברה העלתה את תחזית ההשקעות השנתית שלה לטווח של 91–93 מיליארד דולר, גבוה משמעותית מהתחזית הקודמת שעמדה על כ־80.7 מיליארד דולר.


חטיבת הענן של גוגל ממשיכה להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הקבוצה, עם הכנסות של 15.16 מיליארד דולר, לעומת תחזיות ל־14.72 מיליארד דולר. החטיבה נהנתה מביקוש גובר מצד חברות לאירוח מערכות מבוססות בינה מלאכותית ולשירותי ניתוח נתונים. גוגל מצמצמת בהדרגה את הפער מול המתחרות המרכזיות, מיקרוסופט (Azure) ואמזון (AWS), בין היתר בזכות אימוץ גובר של פלטפורמת Vertex AI ושימוש נרחב בשבבי ה־TPU הייעודיים שפיתחה החברה.


במקביל, חטיבת הפרסום של גוגל, המהווה את עיקר הכנסותיה, המשיכה להציג צמיחה מתונה, למרות תחרות גוברת מצד פלטפורמות דיגיטליות אחרות. אנליסטים ציינו כי חלק מהמפרסמים עדיין נוקטים זהירות בשל אי־ודאות כלכלית, על רקע עלויות מכסים ולחצים גוברים בשוק הגלובלי. עם זאת, מגמה של מעבר מפרסום בפלטפורמות ניסיוניות כמו סנאפצ'ט לעבר גוגל מחזקת את בסיס ההכנסות של החברה.


התוצאות מגיעות ימים ספורים לאחר שמיקרוסופט ו־OpenAI, הנתמכת על ידי סופטבנק, חשפו את Atlas, דפדפן חדש מבוסס בינה מלאכותית, שמכוון ישירות למרכז עסקיה של גוגל בתחום החיפוש והדפדפנים. מדובר באחד האתגרים המשמעותיים ביותר לדומיננטיות של גוגל בשנים האחרונות, וצפוי להיות מוקד עניין מרכזי בשיחות המשקיעים עם הנהלת החברה.