בנק אוף אמריקה: המניות באירופה אטרקטיביות
חוץ מכמה נקודות חמות בעולם כמו רוסיה ושוודיה, נראה שלפחות לעת עתה, השפעת מגפת הקורונה העולמית הגיעה לשיא ומתחילה בגרף הירידה, החשש הוא שתהיה התפרצות נוספת בחודשים הקרובים, שתפגע שוב בכלכלות האירופאיות. עם זאת בבנק אוף אמריקה מעריכים שההשפעות של התפרצות נוספת על כלכלות העולם תהיה פחותה.
"אנחנו סבורים שהאפשרות של התפרצות מחודשת שתגרום לסגרים היא לא סבירה, בהינתן שישנה הערכות גבוהה יותר, שינוי בהתנהגות והגדלה בהיקף הבדיקות", כתבו בחטיבת המחקר. "אנחנו רואים אפסייד של 20% במדד סטוקס 600 שיגיע להערכתנו ל-400 נקודות עד יולי, עם התאוששות מדדי ה-PMI, כאשר בהינתן ויהיה גל שני, האפסייד יורד ל-10%", הוסיפו ואמרו כי אם לא תהיה התפרצות נוספת, מדד הסטוקס יכול לקפוץ ב-18% נוספים עד סוף אוגוסט.
מדד ה-PMI – מדד מנהלי רכש העוקב אחר הזמנות בסקטורים השונים שבלט בחודש שעבר לרעה היה של סקטור השירותים האירופאי שנפל לשיא שלילי של 11.6 נקודות. ראוי לציין שכאשר שמדד PMI עומד מעל 50 נקודות הוא מצביע על צפי לצמיחה כלכלית. פחות מ-50 מצביע על התכווצות כלכלית. עתה עם הורדת הסגרים וההקלות לסקטור הכלכלי ברחבי היבשת הישנה, בבנק סבורים שמדדי ה-PMI האירופאיים יזנקו ברבעון השלישי ויסמנו את הדרך לתחילת ההתאוששות הכלכלית.
"התחזית מבוססת על ההנחה כי מדדי ה-PMI יזנקו ל-45 נקודות ביולי ויעלו עד ל-48 באוגוסט. בשל כך, הסטוקס 600 צפוי לעלות בלא פחות מ-10% לרמה של 375 נקודות", כתבו.
- בנק אוף אמריקה: ״תגדילו חשיפה לקריפטו״
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאילו סקטורים כדאי להיחשף בשווקים האירופאיים?
בבנק גם ממליצים באילו סקטורים כדאי להגדיל חשיפה בתיק המניות. "אנחנו ממליצים להישאר במשקל יתר על סקטורי הרכב, הבנקאות, מוצרים ומשאבים תעשייתיים, שיעלו בעקבות מדדי ה-PMI. גם סקטורי האנרגיה והכרייה, צפויים להתאושש עם המשך היחלשות הדולר", כתבו בחטיבת המחקר.
"אנחנו ממליצים לא להיחשף לתעשיית הפארמה, מאחר ואנו סבורים כי תת הביצוע של כ-4% בו חזינו מתחילת השנה ימשיך להתדרדר, עם העלייה בהחזרי האג"ח של משרד האוצר האמריקאי והיחלשות הדולר", הוסיפו והדגישו שגם סקטור הטלקום צפוי לירידה.
בבנק אומרים כי מניות החשופות ישירות למחזור הכלכלי (סיקליקליות) הראו תשואה עודפת של 10% ביחס למניות דפנסיביות מאז אמצע מארס. בבנק מעריכים כי עד הרבעון ה-3, ישנם עוד 20% של אפסייד למניות סיקליקליות ביחס לדפנסיביות.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
- 5.אלון 04/05/2020 09:22הגב לתגובה זונו באמת. אירופה? מאיפה הגיעה הבדיחה הזו?
- 4.כל אחד ממליץ לפי אינטרס אנחנו בבועה חד משמעית (ל"ת)אלי 03/05/2020 20:07הגב לתגובה זו
- 3.בדיחה (ל"ת)דקל 03/05/2020 20:02הגב לתגובה זו
- 2.שימו לב למניות כמו סימנס, פיליפס, אריקסון ונוקיה (ל"ת)האורקל מפתח תקוה 03/05/2020 19:42הגב לתגובה זו
- 1.חצי עולם בסגר וזה יותר גרוע מ 2008 אז עוד 90 מעולם עבד (ל"ת)ראובן 03/05/2020 18:41הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -5.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
