בנק אוף אמריקה
צילום: istock

בנק אוף אמריקה: המניות באירופה אטרקטיביות

בחטיבת המחקר של הבנק טוענים כי המניות אטרקטיביות גם אם יהיה גל שני של מגפת הקורונה; נותנים אפסייד של עד 20% למדד סטוקס 600, מעריכים שנראה התאוששות במדדי ה-PMI וממליצים להגדיל חשיפה לתעשיית הרכב והבנקים; מנגד, ממליצים להקטין חשיפה לתחומי הטלקום והפארמה
ארז ליבנה | (5)

חוץ מכמה נקודות חמות בעולם כמו רוסיה ושוודיה, נראה שלפחות לעת עתה, השפעת מגפת הקורונה העולמית הגיעה לשיא ומתחילה בגרף הירידה, החשש הוא שתהיה התפרצות נוספת בחודשים הקרובים, שתפגע שוב בכלכלות האירופאיות. עם זאת בבנק אוף אמריקה מעריכים שההשפעות של התפרצות נוספת על כלכלות העולם תהיה פחותה.

 

"אנחנו סבורים שהאפשרות של התפרצות מחודשת שתגרום לסגרים היא לא סבירה, בהינתן שישנה הערכות גבוהה יותר, שינוי בהתנהגות והגדלה בהיקף הבדיקות", כתבו בחטיבת המחקר. "אנחנו רואים אפסייד של 20% במדד סטוקס 600 שיגיע להערכתנו ל-400 נקודות עד יולי, עם התאוששות מדדי ה-PMI, כאשר בהינתן ויהיה גל שני, האפסייד יורד ל-10%", הוסיפו ואמרו כי אם לא תהיה התפרצות נוספת, מדד הסטוקס יכול לקפוץ ב-18% נוספים עד סוף אוגוסט.

 

מדד ה-PMI – מדד מנהלי רכש העוקב אחר הזמנות בסקטורים השונים שבלט בחודש שעבר לרעה היה של סקטור השירותים האירופאי שנפל לשיא שלילי של 11.6 נקודות. ראוי לציין שכאשר שמדד PMI עומד מעל 50 נקודות הוא מצביע על צפי לצמיחה כלכלית. פחות מ-50 מצביע על התכווצות כלכלית. עתה עם הורדת הסגרים וההקלות לסקטור הכלכלי ברחבי היבשת הישנה, בבנק סבורים שמדדי ה-PMI האירופאיים יזנקו ברבעון השלישי ויסמנו את הדרך לתחילת ההתאוששות הכלכלית.

 

"התחזית מבוססת על ההנחה כי מדדי ה-PMI יזנקו ל-45 נקודות ביולי ויעלו עד ל-48 באוגוסט. בשל כך, הסטוקס 600 צפוי לעלות בלא פחות מ-10% לרמה של 375 נקודות", כתבו.

 

לאילו סקטורים כדאי להיחשף בשווקים האירופאיים?

בבנק גם ממליצים באילו סקטורים כדאי להגדיל חשיפה בתיק המניות. "אנחנו ממליצים להישאר במשקל יתר על סקטורי הרכב, הבנקאות, מוצרים ומשאבים תעשייתיים, שיעלו בעקבות מדדי ה-PMI. גם סקטורי האנרגיה והכרייה, צפויים להתאושש עם המשך היחלשות הדולר", כתבו בחטיבת המחקר.

 

"אנחנו ממליצים לא להיחשף לתעשיית הפארמה, מאחר ואנו סבורים כי תת הביצוע של כ-4% בו חזינו מתחילת השנה ימשיך להתדרדר, עם העלייה בהחזרי האג"ח של משרד האוצר האמריקאי והיחלשות הדולר", הוסיפו והדגישו שגם סקטור הטלקום צפוי לירידה.

 

בבנק אומרים כי מניות החשופות ישירות למחזור הכלכלי (סיקליקליות) הראו תשואה עודפת של 10% ביחס למניות דפנסיביות מאז אמצע מארס. בבנק מעריכים כי עד הרבעון ה-3, ישנם עוד 20% של אפסייד למניות סיקליקליות ביחס לדפנסיביות.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אלון 04/05/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    נו באמת. אירופה? מאיפה הגיעה הבדיחה הזו?
  • 4.
    כל אחד ממליץ לפי אינטרס אנחנו בבועה חד משמעית (ל"ת)
    אלי 03/05/2020 20:07
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בדיחה (ל"ת)
    דקל 03/05/2020 20:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שימו לב למניות כמו סימנס, פיליפס, אריקסון ונוקיה (ל"ת)
    האורקל מפתח תקוה 03/05/2020 19:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חצי עולם בסגר וזה יותר גרוע מ 2008 אז עוד 90 מעולם עבד (ל"ת)
    ראובן 03/05/2020 18:41
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וול סטריט בורסה מסחר
צילום: רוי שיינמן

היום בוול סטריט: האם התיקון יימשך ומה צפוי במניות הבולטות?

על מניית אנבידיה, החוזים העתידיים, האם אנחנו בתיקון? והמניות הבולטות

צוות גלובל |

החוזים על וול סטריט בעליות קלות. אתמול נמשכו הירידות. האם התיקון הקטן הזה נגמר? כדי שזה ייחשב תיקון אמיתי יש עוד דרך לירידות, ה-S&P 500 ירד ב-5%, יש לו עוד 5% כדי שייכנס לתואר הרשמי של תיקון בשוק.הירידות אתמול היו למרות דוחות ותחזית טובים והן מביעות חשש גדול מכך שהיתה ריצת אמוק מוגזמת למניות בעיקר מניות הטכנולוגיה ובמיוחד מניות ה-AI.

הדעות חלוקות, אבל אחרי ריצה גדולה היה שבוע של ירידות, ואולי זה לטובה - שחרור קיטור, שחרור של ידיי חלשות. השחקנים צריכים להפנים שהשוק לא רק עולה. יש גם תקופות של ירידות. התנודתיות גדולה, האווירה מתוחה. רק אל תשכחו - אנחנו במחירי שיא, גם אם השוק יירד בעוד 5%, אנחנו רק 10% מהשיא. זה טבעי ואפילו הכרחי שיהיו גיחות של ירידות, הן משחררות לחץ ואולי דוחות מפולת. זה עדיף על המשך זינוקים ואז הפנמה מהירה שהמחירים לא ריאליים ומפולת. 

אף אחד לא יודע מה לפנינו - חזרה לשגרת עליות שאולי תתחזק עם ראלי סוף שנה, דשדוש, המשך תיקון או מפולת, אבל דבר אחד בהחלט ברור: לראשונה זה הרבה מאוד זמן השוק "מחפש" לרדת. אתמול היו את כל הסיבות הטובות לעליות וזה לא קרה. זה התחיל בעליות מרשימות וקיבל מהר מאוד סיבוב פרסה. אז צריך להיות מאוד זהירים. וכדאי גם לקרוא את נקודת המבט של פרשן וול סטריט שלמה גרינברג, אחרי 50 פלוס שנים של ניסיוןיש לו תובנות  - השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב


המניות הבולטות 

אנבידיה (NVIDIA Corp. -3.15%  ) ללא שינוי בטרום, היא כב היתה במינוס 2%. לאחר דוח רבעוני חזק שכלל צמיחה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית ותחזית טובה להמשך, המשקיעים, נותרים ספקנים - הם חוששים מהמיחה העתידית ובעיקר מהיכולת של החברה לשמר את מרווחי הרווח האלו. התחרות מתחילה להיות מורגשת וכשזה קורה גם מתחילים לחצים על המחיר. 

אינטל (Intel Corp -4.24%  )יורדת מעט. מנכ"ל ניסה להרגיע שמועות על הדלפת מידע ממנהל שהגיע מ־TSMC  (הרחבה: האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים), אבל בטייוואן לא מאמינים.