בנק אוף אמריקה: המניות באירופה אטרקטיביות
חוץ מכמה נקודות חמות בעולם כמו רוסיה ושוודיה, נראה שלפחות לעת עתה, השפעת מגפת הקורונה העולמית הגיעה לשיא ומתחילה בגרף הירידה, החשש הוא שתהיה התפרצות נוספת בחודשים הקרובים, שתפגע שוב בכלכלות האירופאיות. עם זאת בבנק אוף אמריקה מעריכים שההשפעות של התפרצות נוספת על כלכלות העולם תהיה פחותה.
"אנחנו סבורים שהאפשרות של התפרצות מחודשת שתגרום לסגרים היא לא סבירה, בהינתן שישנה הערכות גבוהה יותר, שינוי בהתנהגות והגדלה בהיקף הבדיקות", כתבו בחטיבת המחקר. "אנחנו רואים אפסייד של 20% במדד סטוקס 600 שיגיע להערכתנו ל-400 נקודות עד יולי, עם התאוששות מדדי ה-PMI, כאשר בהינתן ויהיה גל שני, האפסייד יורד ל-10%", הוסיפו ואמרו כי אם לא תהיה התפרצות נוספת, מדד הסטוקס יכול לקפוץ ב-18% נוספים עד סוף אוגוסט.
מדד ה-PMI – מדד מנהלי רכש העוקב אחר הזמנות בסקטורים השונים שבלט בחודש שעבר לרעה היה של סקטור השירותים האירופאי שנפל לשיא שלילי של 11.6 נקודות. ראוי לציין שכאשר שמדד PMI עומד מעל 50 נקודות הוא מצביע על צפי לצמיחה כלכלית. פחות מ-50 מצביע על התכווצות כלכלית. עתה עם הורדת הסגרים וההקלות לסקטור הכלכלי ברחבי היבשת הישנה, בבנק סבורים שמדדי ה-PMI האירופאיים יזנקו ברבעון השלישי ויסמנו את הדרך לתחילת ההתאוששות הכלכלית.
"התחזית מבוססת על ההנחה כי מדדי ה-PMI יזנקו ל-45 נקודות ביולי ויעלו עד ל-48 באוגוסט. בשל כך, הסטוקס 600 צפוי לעלות בלא פחות מ-10% לרמה של 375 נקודות", כתבו.
- בנק אוף אמריקה: ״תגדילו חשיפה לקריפטו״
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאילו סקטורים כדאי להיחשף בשווקים האירופאיים?
בבנק גם ממליצים באילו סקטורים כדאי להגדיל חשיפה בתיק המניות. "אנחנו ממליצים להישאר במשקל יתר על סקטורי הרכב, הבנקאות, מוצרים ומשאבים תעשייתיים, שיעלו בעקבות מדדי ה-PMI. גם סקטורי האנרגיה והכרייה, צפויים להתאושש עם המשך היחלשות הדולר", כתבו בחטיבת המחקר.
"אנחנו ממליצים לא להיחשף לתעשיית הפארמה, מאחר ואנו סבורים כי תת הביצוע של כ-4% בו חזינו מתחילת השנה ימשיך להתדרדר, עם העלייה בהחזרי האג"ח של משרד האוצר האמריקאי והיחלשות הדולר", הוסיפו והדגישו שגם סקטור הטלקום צפוי לירידה.
בבנק אומרים כי מניות החשופות ישירות למחזור הכלכלי (סיקליקליות) הראו תשואה עודפת של 10% ביחס למניות דפנסיביות מאז אמצע מארס. בבנק מעריכים כי עד הרבעון ה-3, ישנם עוד 20% של אפסייד למניות סיקליקליות ביחס לדפנסיביות.
- openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT
- קראודסטרייק מעלה תחזית: צמיחה בהכנסות ורווח מתואם מעל הציפיות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
- 5.אלון 04/05/2020 09:22הגב לתגובה זונו באמת. אירופה? מאיפה הגיעה הבדיחה הזו?
- 4.כל אחד ממליץ לפי אינטרס אנחנו בבועה חד משמעית (ל"ת)אלי 03/05/2020 20:07הגב לתגובה זו
- 3.בדיחה (ל"ת)דקל 03/05/2020 20:02הגב לתגובה זו
- 2.שימו לב למניות כמו סימנס, פיליפס, אריקסון ונוקיה (ל"ת)האורקל מפתח תקוה 03/05/2020 19:42הגב לתגובה זו
- 1.חצי עולם בסגר וזה יותר גרוע מ 2008 אז עוד 90 מעולם עבד (ל"ת)ראובן 03/05/2020 18:41הגב לתגובה זו
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT
כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר, סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"
חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.
מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.
יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות
לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.
במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.
- האם קיצבה אוניברסלית היא השלב הבא בעולם התעסוקה?
- "ל-OpenAI יש חור תזרימי של 207 מיליארד דולר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים
גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה
הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר
לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת
ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר.
גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.
