בנק אוף אמריקה: המניות באירופה אטרקטיביות
חוץ מכמה נקודות חמות בעולם כמו רוסיה ושוודיה, נראה שלפחות לעת עתה, השפעת מגפת הקורונה העולמית הגיעה לשיא ומתחילה בגרף הירידה, החשש הוא שתהיה התפרצות נוספת בחודשים הקרובים, שתפגע שוב בכלכלות האירופאיות. עם זאת בבנק אוף אמריקה מעריכים שההשפעות של התפרצות נוספת על כלכלות העולם תהיה פחותה.
"אנחנו סבורים שהאפשרות של התפרצות מחודשת שתגרום לסגרים היא לא סבירה, בהינתן שישנה הערכות גבוהה יותר, שינוי בהתנהגות והגדלה בהיקף הבדיקות", כתבו בחטיבת המחקר. "אנחנו רואים אפסייד של 20% במדד סטוקס 600 שיגיע להערכתנו ל-400 נקודות עד יולי, עם התאוששות מדדי ה-PMI, כאשר בהינתן ויהיה גל שני, האפסייד יורד ל-10%", הוסיפו ואמרו כי אם לא תהיה התפרצות נוספת, מדד הסטוקס יכול לקפוץ ב-18% נוספים עד סוף אוגוסט.
מדד ה-PMI – מדד מנהלי רכש העוקב אחר הזמנות בסקטורים השונים שבלט בחודש שעבר לרעה היה של סקטור השירותים האירופאי שנפל לשיא שלילי של 11.6 נקודות. ראוי לציין שכאשר שמדד PMI עומד מעל 50 נקודות הוא מצביע על צפי לצמיחה כלכלית. פחות מ-50 מצביע על התכווצות כלכלית. עתה עם הורדת הסגרים וההקלות לסקטור הכלכלי ברחבי היבשת הישנה, בבנק סבורים שמדדי ה-PMI האירופאיים יזנקו ברבעון השלישי ויסמנו את הדרך לתחילת ההתאוששות הכלכלית.
"התחזית מבוססת על ההנחה כי מדדי ה-PMI יזנקו ל-45 נקודות ביולי ויעלו עד ל-48 באוגוסט. בשל כך, הסטוקס 600 צפוי לעלות בלא פחות מ-10% לרמה של 375 נקודות", כתבו.
- "משבר אשראי עלול לגרור גל מכירות כפוי בוול סטריט"
- בנקים ספרדיים, חברות נדל"ן הולנדיות, חברות אנרגיה נורווגיות - אלה ההשקעות שיספקו לכם תשואה עודפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאילו סקטורים כדאי להיחשף בשווקים האירופאיים?
בבנק גם ממליצים באילו סקטורים כדאי להגדיל חשיפה בתיק המניות. "אנחנו ממליצים להישאר במשקל יתר על סקטורי הרכב, הבנקאות, מוצרים ומשאבים תעשייתיים, שיעלו בעקבות מדדי ה-PMI. גם סקטורי האנרגיה והכרייה, צפויים להתאושש עם המשך היחלשות הדולר", כתבו בחטיבת המחקר.
"אנחנו ממליצים לא להיחשף לתעשיית הפארמה, מאחר ואנו סבורים כי תת הביצוע של כ-4% בו חזינו מתחילת השנה ימשיך להתדרדר, עם העלייה בהחזרי האג"ח של משרד האוצר האמריקאי והיחלשות הדולר", הוסיפו והדגישו שגם סקטור הטלקום צפוי לירידה.
בבנק אומרים כי מניות החשופות ישירות למחזור הכלכלי (סיקליקליות) הראו תשואה עודפת של 10% ביחס למניות דפנסיביות מאז אמצע מארס. בבנק מעריכים כי עד הרבעון ה-3, ישנם עוד 20% של אפסייד למניות סיקליקליות ביחס לדפנסיביות.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 5.אלון 04/05/2020 09:22הגב לתגובה זונו באמת. אירופה? מאיפה הגיעה הבדיחה הזו?
- 4.כל אחד ממליץ לפי אינטרס אנחנו בבועה חד משמעית (ל"ת)אלי 03/05/2020 20:07הגב לתגובה זו
- 3.בדיחה (ל"ת)דקל 03/05/2020 20:02הגב לתגובה זו
- 2.שימו לב למניות כמו סימנס, פיליפס, אריקסון ונוקיה (ל"ת)האורקל מפתח תקוה 03/05/2020 19:42הגב לתגובה זו
- 1.חצי עולם בסגר וזה יותר גרוע מ 2008 אז עוד 90 מעולם עבד (ל"ת)ראובן 03/05/2020 18:41הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
