הזאב מוול סטריט מסמן - "הבועה הגדולה בהיסטוריה שתתפוצץ לרבים בפנים"

ג'ורדן בלפורט, שהיה אחד הרמאים הגדולים בוול סטריט בשנות ה-90 מזהיר היום מפני הטרנד החם ביותר בשווקים
עמית טל | (3)
נושאים בכתבה ביטקוין הנפקה

ג'ורדן בלפורט, סוחר המניות הנוכל שהצליח לרמות משקיעים רבים בשנות ה-90 ושסיפורו הונצח בסרט הקולנוע המצליח "הזאב מוול סטריט", מזהיר היום את המשקיעים מפני שגעון ההנפקות של המטבעות הקריפטוגרפי (ICO) וטוען כי זו "ההונאה הגדולה בהיסטוריה, אשר צפויה להתפוצץ לאנשים בפנים".   "הנפקות ה-ICO מביאות להונאות מאסיביות בסדר גודל הגבוה ביותר, יש להניח ש-85% מהאנשים שם אינם בעלי כוונה רעה אולם הבעיה היא ש5%-10% מנסים להונות אותך. זה אסון מוחלט. בלפרוט רואה דמיון בין שיגעון ה-ICO לאופנת ה-blind pools של שנות ה-70 וה-80, שבה חברות גייסו כסף ממשקיעים מבלי לפרט איך הן מוציאות אותן. מהי בכלל הנפקת ICO? המונח  ICO, ראשי התיבות של "הצעת מטבעות ראשוני", זוכה בחודשים האחרונים לבאזז מטורף. באמצעות הנפקות כאלה עוד ועוד סטארט־אפים מצליחים לעקוף את תעשיית ההשקעות המסורתית וגם את הרגולטורים ולגייס מיליוני דולרים. במקרה של הנפקת מניות רגילה, המשקיעים רוכשים נתח מחברה קיימת, שספרי החשבונות שלה עברו בחינה מדוקדקת. בהנפקת מטבעות, להבדיל, המשקיעים קונים כסף דיגיטלי שנוצר ונשלט על ידי המפתחים, ואמור לשמש לפרויקט שעדיין לא פותח, בתקווה שהמטבע החדש יחכה את הזינוק במטבעות כמו הביטקוין והאית'ריום. חברות הישראליות רבות גילו את השיטה הקלה לגייס כסף, אחת מהן היא חברת בנקור (Bancor) שגייסה מוקדם יותר השנה 153 מיליון דולר, ההנפקה השנייה בגודלה בהיסטוריה בשיטה זו.  

הגרף הבא ממחיש עד כמה שיטה גיוס כסף זו הפכה להיות פופולרית, שימו לב לזינוק השנה:

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יחזק אל כותבים יחקה לא יחכה את הזינוק (ל"ת)
    כותב 24/10/2017 12:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ג 23/10/2017 14:26
    הגב לתגובה זו
    אין שום סיכוי שממשלות יתירו המשך מסחר חופשי בדבר כזה שמאחוריו העלמות מס והלבנות הון. כל העברת בלוקצ'ין תהיה מפוקחת ותחת רגולציה ומי שחושב אחרת חולם.
  • 1.
    זו תחזית קבועה.משנים את התאריך,ומציגים אותה כל חודשיים (ל"ת)
    כרונולוג 23/10/2017 14:19
    הגב לתגובה זו
אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג
דוחות

אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק

ענקית השבבים עקפה את הציפיות עם רווח למניה של 1.3 דולר והכנסות של 57 מיליארד דולר, קפיצה בהכנסות מרכזי הנתונים ל־51.2 מיליארד ותחזית של 65 מיליארד דולר ברבעון הבא; המניה עולה ב-4%
אדיר בן עמי |

אנבידיה NVIDIA Corp. -0.73%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.

חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים

ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.


לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.


הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.


ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

וולמארט
צילום: unsplash

וולמארט עוברת לנאסד"ק במהלך היסטורי - המניה טסה ב-6%

שת"פ עם OpenAI לרכישות דרך ChatGPT, "סוכני AI" שעושים לכם קניות; רישום המניה בבורסה הטכנולוגית משקף אסטרטגיה עמוקה של החברה עם שילוב מתקדם של AI, אוטומציה ומיקוד בפרסום דיגיטלי; וגם - 10 נקודות חשובות על הנאסד"ק

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה וול מארט נאסד"ק

וולמארט, קמעונאית הענק מארה"ב והחברה הגדולה בעולם בתחום הקמעונאות לפי היקף מכירות, הודיעה על מהלך תקדימי: העברת רישום מניותיה מהבורסה הוותיקה של ניו יורק (NYSE) אל בורסת נאסד"ק - זירת המסחר המזוהה יותר עם טכנולוגיה וחדשנות. המעבר ייכנס לתוקף ב-9 בדצמבר 2025, והמניה תמשיך להיסחר תחת הטיקר WMT.

מדובר במהלך בעל משמעות סמלית ומעשית. וולמארט הייתה רשומה בבורסה של ניו יורק מאז שנת 1972, אך כיום נראה שהאסטרטגיה שלה מתבססת פחות על נדל"ן ומדפים, ויותר על קוד, דאטה, מערכות לוגיסטיקה חכמות ובינה מלאכותית. בשוק מעריכים כי המעבר לנאסד"ק הוא הצהרה של ממש – וולמארט כבר אינה רק רשת חנויות אלא שחקנית טכנולוגית-קמעונאית מתקדמת. כפי שהדגישו בכירי החברה בשיחת הוועידה לרבעון השלישי (Q3 FY26), המעבר "מתיישב עם האסטרטגיה שלנו המונעת על ידי אנשים וממומנת בטכנולוגיה", ומשקף את המחויבות לשילוב אוטומציה ובינה מלאכותית לחוויות חכמות יותר.

וולמארט הציגה היום דוח רבעוני חזק במיוחד לשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, שכלל עלייה של כ-6% בהכנסות לרמה של 179.5 מיליארד דולר, מעל לציפיות האנליסטים. המכירות המקוונות זינקו ב-27% (עם צמיחה של יותר מ-20% בכל סגמנט), והכנסות מפרסום דיגיטלי קפצו ב-53% (כולל תרומה מרכזית מ-Walmart Connect בארה"ב ו-Flipkart בהודו). במקביל, החברה עדכנה כלפי מעלה באופן משמעותי את תחזית המכירות השנתית ל-4.8%-5.1% (מעלייה מ-3.75%-4.75%), ותחזית הרווח התפעולי ל-4.8%-5.5%. ההכנסה התפעולית המתואמת עלתה ב-8%, והרווח למניה (EPS) המתואם זינק ב-כמעט 7% ל-0.62 דולר – תוצאות שמעידות על עוצמה תפעולית מרשימה בסביבה צרכנית זהירה.

מניית וולמארט מזנקת בכ-6% לאחר ירידה של כ-2.4% במסחר המוקדם. בשוק סבורים שהתוצאות טובות וגם התחזית, אבל מה שהעלה את המניה הוא המעבר לנאסד"ק.יש כאן אמירה של הנהלה שהיתה מאוד חזקה בשיחת הוועידה והציגה שורה של יכולות טכנולוגיות ודיגיטליות. שינוי התפיסה הזה סיפק משקיעים את הזיק בעיניים והמניה זינקה. 


בשיחת הוועידה, בהשתתפות המנכ"ל המכהן דאג מקמילון (שיעבור מתפקידו בפברואר 2026 לטובת ג'ון פורנר, נשיא החברה הנוכחי), הודגשו ההשקעות הטכנולוגיות כגורם מרכזי להצלחה. מקמילון אמר: "אנחנו מצפים לעתיד טכנולוגי חזק. ג'ון מוכן. הוא מכיר את העסק שלנו לעומק", והדגיש את המעבר למודל "אומניקאנל" (שילוב חנויות פיזיות ומקוונות) שמאפשר 35% מההזמנות הדיגיטליות להגיע תוך פחות משלוש שעות.