
דלתא מזנקת ב-13% לאחר שהכתה את הצפי בשורה התחתונה
חברת התעופה עקפה את תחזיות הרווח לרבעון השני, והחזירה את תחזית לשנה כולה - המניה קופצת מעל 13% במסחר המוקדם
דלתא איירליינס Delta Air Lines Inc -0.82% , ענקית התעופה האמריקאית, מזנקת ב-12% במסחר המוקדם בוול סטריט לאחר שפרסמה דוחות חזקים לרבעון השני של 2025 והציתה מחדש את האמון בקרב המשקיעים, עם חזרה לתחזית השנתית שהוסרה לפני
שלושה חודשים. החברה הציגה רווח למניה של 2.10 דולר - מעל תחזית האנליסטים לרווח של 2.07 דולר למניה, והכנסות של 15.5 מיליארד דולר, עלייה של 1% לעומת השנה שעברה.
לאחר שברבעון הקודם דלתא הסירה את התחזית השנתית עקב אי־ודאות סביב מלחמת
הסחר העולמית והחקיקה הפיסקאלית בארה"ב, החברה מודיעה כעת על חידוש תחזית הרווח השנתית, שצפויה לנוע בין 5.25 ל־6.25 דולר למניה. מנכ"ל החברה, אד בסטיאן, הסביר כי אישור חוק המס והתקדמות בהסכמי סחר הקלו על בניית תמונת עתיד ברורה יותר. בנוסף, לדבריו, חלה התאוששות
ניכרת בביקוש, הן מצד צרכנים פרטיים והן מצד לקוחות עסקיים - המרגישים כעת בטוחים יותר להוציא כסף על נסיעות.
על פי התחזית החדשה, ההכנסות ברבעון הנוכחי צפויות לצמוח בקצב של עד 4%, בעוד ששיעור הרווח התפעולי צפוי לנוע בין 9% ל־11%. תזרים המזומנים השנתי צפוי להגיע ל־3 עד 4 מיליארד דולר.
במקביל לפרסום הדוחות, ציינה דלתא כי מגזר הנוסעים המשלמים על מחלקות פרימיום (עסקים, מחלקה ראשונה ומחלקת נוחות) ממשיך להוביל את הצמיחה, עם עלייה שנתית של 5% - בעוד שהטיסות במחלקת תיירים נחלשות. גם תחום הנאמנות
ממשיך לצמוח, עם זינוק של 10% בהכנסות משיתוף הפעולה עם אמריקן אקספרס שהניב 2 מיליארד דולר ברבעון לצד גידול ברכישת כרטיסים ממותגים.
- דלתא מכה שוב את הציפיות - וממריאה
- השמיים נפתחים: דלתא חוזרת לישראל יחד עם עוד גל של חברות זרות - כל הפרטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלתא משדרת מסר ברור - ההשקעה בשירותים מתקדמים ובמוצרי פרימיום משתלמת. "הלקוחות מחפשים חוויית טיסה איכותית
במחיר נכון - וחברות שהשכילו להשקיע באמינות, מוצרים ושירות, מצליחות גם לתמחר את זה בהתאם", אמר בסטיאן.
למרות ירידה במספר התיירים מחו"ל כתוצאה מהמתיחות סביב מדיניות המכסים - 80% מהטיסות הבינלאומיות של דלתא עדיין מבוצעות על ידי אמריקאים, והחברה מדווחת
על אחת מעונות הקיץ הבינלאומיות החזקות בתולדותיה. כשהענף מתמודד עם עודף היצע מצד חברות לואו־קוסט, נראה שדלתא מצליחה לבדל את עצמה ולהתברג מחדש כבחירה מועדפת לנוסעים שמחפשים יותר.
שווי השוק של דלתא עומד על כ-33 מיליארד דולר, מניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-16%, ועלתה בכ-8% במהלך 12 החודשים האחרונים.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותאירוע נדיר: ברקשייר האת'וויי קיבלה המלצת מכירה
מניית ברקשייר האת'וויי Berkshire Hathaway Inc -0.82% יורדת בכמעט 1% לאחר שאנליסט וותיק הוריד את הדירוג שלה למכירה. זה אירוע נדיר שמעורר שאלות רציניות על עתידה של האימפריה של וורן באפט. מאיר שילדס מבנק KBW, שמתמחה בחברות ביטוח, הוריד את הדירוג של ברקשייר מ"ביצועים בהתאם לשוק" ל"ביצועים נמוכים מהשוק" והוריד את מחיר היעד ל-700,000 דולר מ-740,000 דולר למניית מסוג A.
זה לא משהו שקורה בכל יום בוול סטריט. ברקשייר של באפט נחשבת לאחת המניות הכי מכובדות בשוק, וכמעט אף אנליסט לא מעז להוציא עליה המלצת מכירה. מתוך שבעה אנליסטים שמכסים את החברה לפי, רק שילדס ממליץ למכור. ארבעה ממליצים להחזיק ושניים ממליצים לקנות. שילדס מסביר שהוא רואה בעיות בכל מקום. הוא כותב שהרבה דברים מתפתחים בכיוון הלא נכון עבור ברקשייר. הבעיות כוללות את השיא הצפוי של מרווחי הביטוח ב-GEICO, ירידה בתעריפי ביטוח אסונות רכוש, ירידת הריביות לטווח הקצר, לחץ על רכבות בגלל מכסים, והסיכון שהקרדיטים המיסויים לאנרגיה מתחדשת ייעלמו.
GEICO היא חברת הביטוח הגדולה של ברקשייר, וברבעונים האחרונים היא הראתה שולי רווח יוצאי דופן של מעל 15%. זה הרבה מעל הרמה הרגילה של כ-5%. שילדס חושש שמרווחים כאלה לא יכולים להימשך לנצח, והחברה עומדת להתמודד עם תקופה שבה הרווחים יורדים לרמות נורמליות יותר. בתחום ביטוח הרכוש, שילדס מסביר שיש מצב של חדשות טובות וחדשות רעות. הפעילות הקלה של סופות הוריקן השנה משפרת את התוצאות לטווח הקרוב, אבל לוחצת על התמחור של ביטוח אסונות רכוש. כשיש פחות אסונות, חברות הביטוח מתחילות להוריד מחירים כדי למשוך לקוחות, מה שפוגע ברווחיות לטווח הארוך.
ירידת הריביות לטווח הקצר מדאיגה אותו במיוחד כי ברקשייר יושבת על יותר מ-300 מיליארד דולר במזומן ובניירות ערך שווי מזומן. רוב הכסף הזה מושקע באגרות חוב ממשלתיות אמריקאיות לטווח קצר, ואם הריביות יורדות, הכנסות ההשקעה של החברה צפויות לרדת באופן משמעותי. מדיניות הממשל החדש של טראמפ גם מדאיגה את האנליסט. החוק הגדול והיפה של טראמפ מאיץ את הפסקת הקרדיטים המיסויים לפרויקטי אנרגיה נקייה. זה פוגע ב-Berkshire Hathaway Energy, שמשקיעה מיליארדים בפרויקטי אנרגיה מתחדשת. הקרדיטים המיסויים האלה היו מקור הכנסה חשוב לחטיבה הזו.
- השותף של באפט לא האמין בזהב. היום הוא היה אוכל את הכובע
- וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיית הירושה
שילדס מעלה גם את בעיית הירושה ההיסטורית הייחודית של ברקשייר. האנליסט מתכוון לעובדה שבאפט הודיע שהוא יפרוש מתפקיד המנכ"ל בסוף 2025 וישאר רק כיו"ר. זה יוצר אי וודאות לגבי מי ינהל את החברה ואיך הדבר ישפיע על הביצועים.
