
בעקבות העיכובים ב-AI: מכירות האייפון 16 צנחו ב-6%
נתונים חדשים מראים שמכירות האייפון 16 ביוני ירדו ב-6% לעומת השנה שעברה, למרות שאפל Apple 1.27% הציגה יכולות בינה מלאכותית כזרז המכירות החדש שלה. הירידה מגיעה בזמן שמרבית תכונות ה-AI שהובטחו עדיין לא זמינות לציבור, מה שמעלה שאלות על יעילות האסטרטגיה החדשה.
שוק הסמארטפונים מגיע לנקודת רוויה. אנשים מחזיקים במכשירים שלוש-ארבע שנים, ולא מוצאים סיבה משכנעת לשדרג. הבעיה היא שהשיפורים במעבדים ובמצלמות כבר לא מרגישים מהפכניים כמו פעם. אפל הימרה שהבינה המלאכותית תהיה הגורם שיגרום לאנשים לשדרג, אבל זה בינתיים לא קורה.
המכסים יצרו תופעה של "קניות מונעות פחד" באפריל ומאי. אנשים מיהרו לקנות מכשירים לפני שהמחירים יעלו, וזה יצר בועה מלאכותית בביקוש. עכשיו, כשהמכסים מתעכבים והאנשים כבר קנו מה שרצו, השוק חוזר למציאות.
הבטחות לחוד ומציאות לחוד
הבעיה הגדולה יותר היא שאפל מבטיחה דברים שעדיין לא קיימים. סירי החדשה, שאמורה להיות הכוכבת של המהפכה, עדיין לא זמינה. פיצ'רים אחרים של Apple Intelligence מגיעים בטפטופים, ולא ברמה שמצדיקה שדרוג של אלפי שקלים. זה מעמיד בסימן שאלה את כל האסטרטגיה.
- טיקטוק חוזרת לאייפון: המהלך שחושף את המאבק בין וושינגטון לבייג'ין
- אייפון 16 – באמת כזה חידוש? מדריך קנייה; ומה אנחנו יודעים על ה-S25 של סמסונג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תעשיית הטכנולוגיה חיה על הבטחות, אבל הצרכנים מתחילים להיות ספקנים. כולם זוכרים את ההבטחות על מציאות מדומה, מטה-וורס ורכב אוטונומי - דברים שאמורים היו לשנות את החיים ועדיין לא הגיעו. עכשיו גם הבינה המלאכותית בסמארטפונים נראית כמו עוד הבטחה טכנולוגית שציפו שתשולב במהירות אבל לוקח לה הרבה יותר זמן מהצפוי.
מבחינת אפל, האייפון הוא מקור ההכנסה המרכזי. כמעט מחצית מההכנסות של יותר מ-95 מיליארד דולר מגיעות מהמכשיר הזה, והוא גם מושך אנשים לקנות שירותים ואביזרים נוספים. ירידה בביקוש פוגעת בכל המודל העסקי, לא רק בפלח אחד.
- 1.אנונימי 08/07/2025 22:26הגב לתגובה זואיזה קטע רק עכשיו גיליתם שההיטק רובו הוא הונאה שעטופה בנייר אריזה נוצץ

1.27 מיליארד דולר באמזון - אקמן משנה כיוון: יותר טכנולוגיה פחות תשתיות
אקמן מהמר על אמזון עם השקעה חדשה בהיקף של כ-1.27 מיליארד דולר כ-9.3% מהתיק; גוגל מקבלת תוספת של כ-945 מיליון דולר ועולה לכ-20%; מנגד - חברת הרכבות הקנדית נמחקת מהפורטפוליו של פרשינג סקוור כשאקמן מעדיף יותר טכנולוגיה מתשתיות מסורתיות
ביל אקמן שוב משנה את התיק. הדו"ח הרבעוני של קרן פרשינג סקוור חושף שינויים ששמים את אקמן בצד של הטכנולוגיה והצריכה, תוך שהוא מתרחב מענפי התשתיות המסורתיים. מי שמוכר כאחד המשקיעים הבולטים בוול סטריט, ממשיך לפעול כמו שהוא אוהב: בבת אחת, ובגדול.
פרשינג סקוור הולדינגס, הקרן המרכזית של אקמן, היא קרן סגורה הנסחרת באירופה ובארה"ב. לקרן נכסים נטו בשווי כ־12.8 מיליארד דולר, בעוד ששווי השוק שלה נע סביב כ־9 מיליארד דולר, דיסקאונט משמעותי שמגלם גם את המבנה הסגור של הקרן וגם את האופי הייחודי של אקמן כמנהל השקעות. בניגוד לאחרים, אקמן לא מחזיק את המניות ויושב בשקט. כשהוא נכנס לפוזיציה הוא עושה את זה בצורה אקטיבית ומתערב בניהול. כך היה, למשל, בהשקעה בהרץ, כשחזרה לשוק אחרי פשיטת הרגל ב־2020 והוא היה מעורב בתהליך ההתייעלות וההנפקה מחדש, או ברסטורנט ברנדס, שבה סייע במיקוד העסקי והניהול אחרי רכישת בורגר קינג. עכשיו מגיע הדו"ח הרבעוני - טופס 13F - וחושף, שוב, שינוי מהותי במפת ההשקעות של אקמן.
התיק החדש של פרשינג סקוור
אמזון היא הסיפור המרכזי כאן. אקמן נכנס בפעם הראשונה
לענקית הריטייל Amazon.Com INC 0.6% ורכש מניות בשווי של כ-1.27 מיליארד דולר, כמעט עשירית מכל התיק שלו. זה לא מהלך של "ננסה ונראה", אלא הצבעה ברורה על איך אקמן רואה את הצמיחה בשנים הקרובות: ענן, מסחר אלקטרוני, ובכלל כל מה
שמניע את הכלכלה הדיגיטלית של היום.
אלפבית Alphabet 3.17% - גוגל, שכבר הייתה חלק מהתיק, מקבלת חיזוק משמעותי. פרשינג סקוור הוסיפה כ־945 מיליון דולר להחזקה, שמגיעה כעת לכמעט חמישית מהפורטפוליו. כשמשקיע כמו אקמן שם כמעט 20% מהתיק בחברה אחת, זו לא רק אמונה בפוטנציאל שלה אלא בחירה אסטרטגית: אקמן רואה בגוגל עוגן טכנולוגי ומאמין שהיא יכולה להמשיך ולייצר תשואה עודפת על השוק.
- כמה ביל אקמן מורווח על הבורסה?
- באפט נכנס ליונייטד הלת' עם 1.5 מיליארד ד'; מה עוד עשה באפט ברבעון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשקעה מגיעה דווקא בתקופה שבה גוגל עומדת במוקד מול
החששות מנגיסה ברווחים על ידי ה-AI. עליית כלי הבינה המלאכותית מעלה חששות שמנוע החיפוש שלה יכול לאבד מהדומיננטיות שלו ואפילו לא להיות רלוונטי ושמודל הפרסום שעומד מאחוריו - אחד מערוצי הרווח הגדולים של גוגל - ייפגע. אקמן כנראה רואה כאן הזדמנות ולא איום: גוגל משקיעה
עשרות מיליארדי דולרים בפיתוח AI, מטמיעה את Gemini במנוע החיפוש ובמוצרי ענן, ואקמן מאמין שגוגל תוכל להסתגל לשינויים ולהישאר בחזית גם בעידן שאחרי מנוע החיפוש כמו שאנחנו מכירים אותו.