אייפון 16 iphone16
צילום: apple אפל

בעקבות העיכובים ב-AI: מכירות האייפון 16 צנחו ב-6%

אפל מתמודדת עם ירידה בביקושים אחרי שגל הקניות כתוצאה מאיום המכסים הסתיים והתכונות החדשות של Apple Intelligence עדיין לא זמינות לציבור
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אייפון 16 אפל

נתונים חדשים מראים שמכירות האייפון 16 ביוני ירדו ב-6% לעומת השנה שעברה, למרות שאפל Apple 0.03%  הציגה יכולות בינה מלאכותית כזרז המכירות החדש שלה. הירידה מגיעה בזמן שמרבית תכונות ה-AI שהובטחו עדיין לא זמינות לציבור, מה שמעלה שאלות על יעילות האסטרטגיה החדשה.


שוק הסמארטפונים מגיע לנקודת רוויה. אנשים מחזיקים במכשירים שלוש-ארבע שנים, ולא מוצאים סיבה משכנעת לשדרג. הבעיה היא שהשיפורים במעבדים ובמצלמות כבר לא מרגישים מהפכניים כמו פעם. אפל הימרה שהבינה המלאכותית תהיה הגורם שיגרום לאנשים לשדרג, אבל זה בינתיים לא קורה.


המכסים יצרו תופעה של "קניות מונעות פחד" באפריל ומאי. אנשים מיהרו לקנות מכשירים לפני שהמחירים יעלו, וזה יצר בועה מלאכותית בביקוש. עכשיו, כשהמכסים מתעכבים והאנשים כבר קנו מה שרצו, השוק חוזר למציאות.


הבטחות לחוד ומציאות לחוד

הבעיה הגדולה יותר היא שאפל מבטיחה דברים שעדיין לא קיימים. סירי החדשה, שאמורה להיות הכוכבת של המהפכה, עדיין לא זמינה. פיצ'רים אחרים של Apple Intelligence מגיעים בטפטופים, ולא ברמה שמצדיקה שדרוג של אלפי שקלים. זה מעמיד בסימן שאלה את כל האסטרטגיה.


תעשיית הטכנולוגיה חיה על הבטחות, אבל הצרכנים מתחילים להיות ספקנים. כולם זוכרים את ההבטחות על מציאות מדומה, מטה-וורס ורכב אוטונומי - דברים שאמורים היו לשנות את החיים ועדיין לא הגיעו. עכשיו גם הבינה המלאכותית בסמארטפונים נראית כמו עוד הבטחה טכנולוגית שציפו שתשולב במהירות אבל לוקח לה הרבה יותר זמן מהצפוי.

מבחינת אפל, האייפון הוא מקור ההכנסה המרכזי. כמעט מחצית מההכנסות של יותר מ-95 מיליארד דולר מגיעות מהמכשיר הזה, והוא גם מושך אנשים לקנות שירותים ואביזרים נוספים. ירידה בביקוש פוגעת בכל המודל העסקי, לא רק בפלח אחד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה