צואי
צילום: טוויטר
דוחות

צ'ואי עקפה את הצפי בדוחות, אז למה המניה נופלת?

קמעונאית המוצרים לחיות מחמד עקפה את הצפי ברבעון אבל השאירה את התחזית השנתית על כנה - מה שמעלה חשש מחולשה ברבעונים הבאים - כשבמקביל הרווחיות של החברה נשחקת

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה צ'ואי חיות מחמד

מניית חברת צ'ואי Chewy 1.1%  , קמעונאית מקוונת למוצרי בעלי חיים, צונחת במסחר - וזאת למרות פרסום דוחות כספיים חיוביים לרבעון הראשון של שנת הכספים. הנתונים עצמם היו טובים מהתחזיות, אך תגובת השוק משקפת אכזבה מסוימת וחשש לגבי ההמשך.


בדוחות הרבעון הראשון, צ'ואי דיווחה על רווח מתואם של 35 סנט למניה, לצד הכנסות של 3.12 מיליארד דולר. מדובר בנתונים שעלו על התחזיות המוקדמות של וול סטריט, שעמדו על 33 סנט רווח למניה והכנסות של 3.08 מיליארד דולר. למרות זאת, הרווח הנקי ירד ל-62.4 מיליון דולר לעומת 66.9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, ושיעור הרווחיות נשחק מ-2.3% ל-2%. הנתון הזה הוא תמרור אזהרה למשקיעים. שולי הרווח מצטמצמים, ובתקופה של ריביות גבוהות, אינפלציה ולחץ על הצרכנים, השוק מחפש חברות שיכולות לא רק להציג צמיחה אלא גם לשפר את היעילות שלהן.


בנוסף, למרות שהחברה עקפה את התחזיות ברבעון הראשון, היא לא העלתה את תחזית ההכנסות שלה לשנה כולה, שנותרה בטווח של 12.3 עד 12.45 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה, סומיט סינג, ניסה להרגיע את המשקיעים והדגיש: "שנת הכספים נפתחת בצורה חיובית, ואנחנו ממשיכים ליהנות מהמומנטום". אך בשוק ההון, ציפיות הן שם המשחק - וכשהחברה לא מעלה את התחזית לאחר רבעון חזק, זה עשוי להתפרש כאיתות שמרמז על רבעונים חלשים יותר בהמשך השנה. זה לא רק אכזבה למשקיעים שחיפשו עדכון כלפי מעלה, אלא גם זריקת ספק ביחס ליכולת של צ'ואי לשמר את הביצועים החזקים בעתיד הקרוב.


צ'ואי נהנתה מצמיחה מואצת בעידן הקורונה, כשמשקי בית רבים אימצו חיות מחמד וחיפשו דרכי רכישה נוחות ואמינות. אך עם התמתנות המומנטום והחזרה לשגרה, החברה נאלצת להתמודד עם סביבת מאקרו מאתגרת: אינפלציה גבוהה, עלייה ביוקר המחיה וריביות שמכבידות על התקציב המשפחתי. כל אלו משפיעים גם על הוצאות שוטפות כמו מזון, בריאות וטיפוח של חיות מחמד.


צ'ואי היא שחקנית משמעותית בתחום הצרכנות הדיגיטלית לבעלי חיים, עם בסיס לקוחות נאמן ותשתית טכנולוגית מתקדמת. היא פועלת בשוק שנחשב יציב ואף עמיד יחסית לזעזועים כלכליים. אך ההתרשמות מהדו"ח האחרון היא שהצמיחה מתמתנת, הרווחיות נשחקת, והחברה לא מספקת כרגע סיבות טובות להניח שהרבעונים הבאים יפתיעו לטובה. המניה נסחר כעת במכפיל עתידי של כ-27 - יחסית גבוה לחברה צרכנית, אך מכפיל שיכול להצדיק את עצמו אם החברה תצליח להראות צמיחה בהמשך. המניה עלתה מתחילת השנה ב-21% ובשנה האחרונה ב-77.5% ונסחרת לפי שווי של 16.82 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה