
לולולמון צונחת ב-19% - חתכה את תחזיות הרווח
החברה הזהירה מפגיעה ברווחיות בעקבות האטה בביקושים, עלייה במבצעים ומכסים מכבידים; המשקיעים חוששים שהצרכן האמריקאי מאבד עניין במותג הפרימיום
מניית לולולמון Lululemon Athletica -19.8% צונחת בכ-19%, לאחר שהחברה פרסמה תחזיות מאכזבות לרבעון השני וחתכה את תחזית הרווח השנתית. למרות עמידה ביעדים לרבעון הראשון, הנהלת החברה מזהירה מפגיעה אפשרית ברווחיות על רקע האטה
בביקושים, עלייה בקידומי המכירות, ומכסים שמאיימים להכביד על עלויות הייבוא והייצור.
לולולמון צופה לרבעון השני הכנסות של 2.535 עד 2.560 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.85 עד 2.90 דולר - נמוך מהתחזיות שעמדו על 2.568 מיליארד דולר ו-3.31
דולר בהתאמה. גם התחזית השנתית עודכנה כלפי מטה: החברה הותירה את תחזית ההכנסות על 11.15-11.30 מיליארד דולר, אך הורידה את תחזית הרווח השנתי למניה לטווח של 14.58-14.78 דולר, לעומת 14.95-15.15 דולר קודם לכן. תוצאות הרבעון הראשון של לולולמון היו בהתאם לתחזיות: החברה
רשמה הכנסות של 2.37 מיליארד דולר, מעט מעל הציפייה של 2.36 מיליארד דולר, ורווח מתואם למניה של 2.60 דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים. עם זאת, נתון הצמיחה בחנויות הזהות (same-store sales) אכזב: החברה דיווחה על עלייה של 1% בלבד, לעומת ציפיות השוק לעלייה של כ-2.4%–4.56%
לפי מקורות שונים. הנתון הזה העלה סימני שאלה לגבי עוצמת הביקושים, במיוחד בשוק האמריקאי.
צרכנים מהססים, מכסים מכבידים, ומלאי תופח
לדברי המנכ"ל קלווין מקדונלד, הסביבה המאקרו-כלכלית הפכה "דינמית" במיוחד, והצרכנים בארה"ב הפכו
זהירים יותר ונמנעים מהוצאות אימפולסיביות. לולולמון, שידועה במחירים הגבוהים של מוצריה, מתקשה לשמר את קצב המכירות הרגיל, ונערכת לשינויים בהתנהגות הרכישה על ידי הגדלת מבצעים, התייקרות מחירים נקודתית, והתייעלות בשרשרת האספקה.
ברקע התחזיות,
מציינת הנהלת החברה כי תרחיש המכסים הנוכחי, הכולל 30% מכס על יבוא מסין ו-10% על מדינות אחרות, מכביד על שולי הרווח. לולולמון מייצרת את מרבית מוצריה במדינות כמו וייטנאם, קמבודיה וסרי לנקה, וסוחרת ב-40% מהבדים מטייוואן וב-26% מסין.
- לולולמון מאכזבת: תחזיות חלשות מורידות את המניה – מה קורה לענקית האופנה הספורטיבית?
- לולולמון מעדכנת תחזית הכנסות: המניה מזנקת
החברה
מדגישה כי תתמקד ב"שינויים אסטרטגיים נקודתיים" במחירים וביעילות הרכש, כשחלק מהשינויים יתממשו רק במחצית השנייה של השנה. מלאי החברה כבר קפץ ב-23% והגיע ל-1.7 מיליארד דולר, נתון שמעיד על קצב מכירות מאכזב ועל אתגרים בהסתגלות לצרכן החדש.
שווי השוק של החברה עומד על כ-32.81 מיליארד דולר, מניית החברה נפלה ב-29% מתחילת השנה, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-15%.