בזמן שוול-סטריט צונחת: מניית הצמיגים שמזנקת ב-10%
דויטשה בנק מעלה המלצה ל"קנייה" וצופה זינוק של 41% במניית יצרנית הצמיגים לאור תוכנית התייעלות שאפתנית והערכה שהחברה תרוויח ממכסי הרכב של טראמפ
גודייר The Goodyear Tire & Rubber Co , יצרנית הצמיגים הוותיקה, מזנקת ב-10% בזמן שמדדי המניות העיקריים צונחים בחדות. מאחורי העלייה עומדת המלצה חיובית של דויטשה בנק וסימנים לכך שהחברה עשויה להרוויח מהמכסים החדשים של הנשיא טראמפ.
אנליסט הבנק, אדיסון יו, שינה את המלצתו על מניית גודייר מ"החזק" ל"קנייה", וציין כי המכסים החדשים על יבוא מכוניות לארה"ב עשויים דווקא להיטיב עם החברה, שכן רוב הביקוש שלה בארה"ב מגיע מיצרנים מקומיים וצמיגים אינם כלולים במכסים המתוכננים, לפחות בינתיים.
"כל השפעה שלילית על מכירות רכבים חדשים צפויה להתמתן על ידי עלייה משמעותית בתמהיל של צמיגי חלפים, שמציעים שולי רווח גבוהים יותר", כתב יו, שחידש את הסיקור של גודייר בדצמבר האחרון. הוא הוסיף: "בסך הכל, עדיין קיימים סיכונים בביצוע, אבל אנו מאמינים שהחברה ממוקמת היטב מבחינה תפעולית להציג ביצועים עודפים, כאשר השווי הנוכחי נמצא ברמות שפל."
האופטימיות סביב המניה מגיעה לאחר התקדמות יציבה של גודייר בתוכנית קיצוץ העלויות שלה. דויטשה בנק ציין כי החברה סגרה את מכירת עסקי הצמיגים מחוץ לכביש (OTR), הכריזה על מכירת הקניין הרוחני של Dunlop וחזרה על הציפייה שמכירת עסקי הכימיקלים שלה תושלם לפני סוף השנה הקלנדרית הנוכחית.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- יפן לארה"ב - לא נוכל לקבל מכס של 25% על רכבים; האם משבר המכסים יתחדש?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אדיסון יו צופה עליות נוספות למניה בעתיד. הוא שומר על מחיר היעד של 13 דולר, המשקף זינוק פוטנציאלי של 41% מהמחיר בו נסגרה המניה ביום שני, ונחשב לאחד הגבוהים בוול סטריט. מחיר היעד הממוצע עומד על כ-12 דולר, בעוד שכרגע המניה נסחרת ב-9.24 דולר. למניה יש כרגע חמש המלצות "קנייה", חמש המלצות "החזק" ואפס המלצות "מכירה", מה שמעיד על אמון המשקיעים בפוטנציאל ההתאוששות של החברה.
"השיחות שלנו עם החברה חיזקו את הביטחון שלנו בכך שיש לה את האחיזה הנדרשת להשיג את היעד של 1.5 מיליארד דולר בחיסכון בעלויות ושיפור שולי הרווח עד סוף 2026", כתב יו בדוח שפרסם. תוכנית ההתייעלות של גודייר נועדה להחזיר את החברה לנתיב של צמיחה רווחית, במיוחד לאור האתגרים בשוק הרכב העולמי והתחרות הגוברת מצד יצרני צמיגים אסייתיים. האסטרטגיה כוללת מכירת נכסים לא ליבתיים, התמקדות במוצרים בעלי שולי רווח גבוהים יותר, וייעול תהליכי הייצור והלוגיסטיקה.
גודייר נסחרת כעת לפי שווי של 2.8 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-11% מתחילת השנה ונפלה ב-25% ב-12 החודשים האחרונים.
סימבוטיק אתר החברהמניית הרובוטיקה שמזנקת ב-40%
סימבוטיק עקפה את הציפיות עם הכנסות של 618.5 מיליון דולר ורווח מתואם של 58 סנט, הוסיפה את Medline כלקוחה חדשה וממשיכה להעמיק את השותפות עם וולמארט
סימבוטיק Symbotic 12.95% , שמפתחת מערכות רובוטיות מונעות בינה מלאכותית לאוטומציה של מחסנים ומרכזי הפצה, פרסמה דוחות חזקים לרבעון שהחזירו את המניה לקדמת הבמה. בשוק הגיבו במהירות, והמניה עלתה כמעט 40% ביום אחד, התאוששות חדה אחרי ירידה של 34% מן השיא שנרשם בתחילת נובמבר.
הכנסות החברה ברבעון הגיעו ל־618.5 מיליון דולר, לעומת ציפיות אנליסטים ל־604 מיליון דולר. הרווח המתואם זינק ל־58 סנט למניה, מול צפי של 6 סנט בלבד. במונחי GAAP, סימבוטיק רשמה הפסד קל של 3 סנט למניה, טוב מהתחזית להפסד של 4 סנט. במרווח הגולמי המתואם נרשם שיפור נוסף, ל־22.1%, לעומת 21.5% ברבעון הקודם ו־17.9% ברבעון המקביל אשתקד.
גם ברמה השנתית סימבוטיק המשיכה לצמוח במהירות. החברה סיימה את שנת הכספים עם הכנסות של 2.25 מיליארד דולר, עלייה של 24% לעומת השנה הקודמת, ועם רווח מתואם של 2.02 דולר למניה - לעומת 12 סנט בלבד בשנה שעברה. לרבעון הראשון של 2026 צופה סימבוטיק הכנסות של 610 עד 630 מיליון דולר. הקונצנזוס עמד על 611.5 מיליון דולר, כך שהחברה מציגה טווח מעט גבוה יותר מהתחזיות. החברה מנחה ל־EBITDA מתואם של 49–53 מיליון דולר, מעט מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 54 מיליון דולר.
מנכ"ל החברה, ריק כהן, אמר בשיחת הוועידה כי סימבוטיק עמדה ביעדים לשנת 2025 עם צמיחה בהכנסות, הרחבת מספר המערכות הפעילות ושיפור ברווחיות. לדבריו, החברה נכנסת ל־2026 במטרה להעמיק פעילות מול לקוחות קיימים ולפתח הזדמנויות בשווקים נוספים.
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- אולימפיאדת הרובוטים נפתחה בבייג'ינג, עם חזון סיני שכרוך בהשקעה של 157 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקשר עם וולמארט
וולמארט ממשיכה להיות לקוח מרכזי של סימבוטיק. בינואר רכשה סימבוטיק מוולמארט את פעילות Advanced Systems and Robotics (ASR), וחתמה עמה על "הסכם אוטומציה ראשי" לפיתוח, ייצור והתקנה של מערכות אוטומטיות לאיסוף והחזרת הזמנות אונליין ברמת החנות. במסגרת הסכם 2025 מפעילה החברה מספר מערכות רובוטיות להכנת הזמנות, כמענה לגידול במסחר המקוון.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)סין מחרימה את התקשורת היפנית: עיתונאים יפנים הורחקו מתערוכת התעופה בז'והאי
העימות בין סין ויפן מחריף; על האסטרטגיה הסינית ועל מוקד העימות
המתיחות הגיאופוליטית בין בייג'ינג לטוקיו, שמתמקדת בעיקר בסוגיית טייוואן, ממשיכה להסלים וגולשת כעת גם לזירות אזרחיות ומסחריות. בתקרית האחרונה, שהתרחשה במהלך נובמבר 2025, סין מנעה מעיתונאים יפנים וממוזמנים יפנים אחרים להשתתף בתערוכת התעופה הבינלאומית Airshow China בז'והאי - אחד האירועים החשובים ביותר בתחום התעופה האזרחית והביטחונית במזרח אסיה. התערוכה, שמשכה כ-60 אלף מבקרים, שימשה להצגת טכנולוגיות מתקדמות כמו מטוס הקרב J-20, מל"טי Wing Loong ומערכות הגנה אווירית. אלא שהשנה, לראשונה, הדלת נסגרה בפני נציגי יפן - צעד שנראה כחלק ממסע לחצים רחב ומתואם של בייג'ינג.
הרקע הישיר להסלמה הוא הצהרתה של ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, בתחילת נובמבר 2025, כי טוקיו תשקול שימוש בכוח צבאי להגנה על אינטרסיה אם סין תפלוש לטייוואן. בייג'ינג הגיבה במהירות ובנחישות: אזהרות מסע לאזרחים סינים, הקפאת יבוא פירות ים יפניים, עיכובים בהקרנות סרטים יפניים, והחלטה דרמטית להפחית משמעותית את מספר הטיסות בין שתי המדינות עד מרץ 2026 - צעד שפוגע קשות בחברות התעופה היפניות ובתיירות הדו-צדדית (להרחבה: סין מגבירה לחץ כלכלי על יפן: הפחתת טיסות כתגובה למתיחות סביב טייוואן).
במקביל, משרד החוץ הסיני פרסם אזהרה חריפה לאזרחיו להימנע כליל מנסיעות ליפן, בטענה ל"סיכונים ביטחוניים" (להרחבה: סין מזהירה את אזרחיה: הימנעו מנסיעות ליפן על רקע מתיחות סביב טייוואן). תחת הכותרת הזו, גם תערוכת ז'והאי - שנחשבה עד כה לפלטפורמה בינלאומית פתוחה יחסית - הפכה לזירה של נקמה סמלית.
סוכנות קיודו היפנית דיווחה כי עיתונאי שאושר מראש קיבל הודעה פתאומית על ביטול האישור שלו. מארגני האירוע, בשיתוף חברת מסה פרנקפורט וממשלת מחוז גואנגדונג, אישרו ש"מספר אישורים בוטלו" אך סירבו לנקוב בשמות או להסביר. בפועל, כל בקשה שהכילה אזרחות יפנית או כתובת דוא"ל יפנית נחסמה אוטומטית - מהלך שפגע לא רק בעיתונאים אלא גם בנציגי חברות כמו מיצובישי הקי תעופה וקוואסאקי, שקיוו לבחון שיתופי פעולה אפשריים.
- ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך משקף שתי אסטרטגיות סיניות מקבילות:
שליטה מוחלטת בנרטיב - סין אינה מוכנה שתקשורת יפנית תצלם מקרוב את ההתקדמות שלה במטוסי דור חמישי או במל"טים מתאבדים, במיוחד כשיפן עצמה נמצאת בתהליך חימוש מואץ.
ענישה קולקטיבית "רכה" - במקום סנקציות רשמיות, בייג'ינג משתמשת בכלים אפורים (ביטול ויזות, אישורים, הזמנות) שקשה להתלונן עליהם בזירה הבינלאומית, אך כואבים מאוד.
