רוברט אנטוקול פלייטיקה
צילום: אוהד רומנו
דוחות

פלייטיקה מפספסת, המניה נופלת

חברת המשחקים הישראלית דיווחה על עליה קלה בהכנסות ברבעון הרביעי שעמדו על כ- 650  מיליון דולר, לצד מעבר ללהפסד של 4 סנט למניה; החברה צופה כי תסיים את  שנת 2025 עם הכנסות של 2.82 מיליארד דולר (אמצע הטווח), מעל לצפי האנליסטים
איתן גרסטנפלד | (2)

חברת המשחקים הישראלית פלייטיקה פלייטיקה סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם הכנסות של כ-650 לצד הפסד של 4 סנט למניה, בעוד צפי האנליסטים היה להכנסות של 633 מיליון דולר לצד רווח של 24 סנט למניה. החברה צופה כי תסיים את שנת 2025 עם הכנסות של 2.82 מיליארד דולר (אמצע הטווח), מעל לצפי האנליסטים.


הכנסות החברה עמדו בסוף הרבעון הרביעי על כ-650.3 מיליון דולר, עליה של כ-1.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 633 מיליון דולר. ההכנסות מפלטפורמת DTC (מכירות ישירות לצרכן) עמדו על 174.6 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.


בשורה התחתונה, רשמה החברה מעבר להפסד נקי של 16.7 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-37.3 מיליון דולר בתקופה המקביל אשתקד. ה-EBITDA המתואם עמד על כ-183.9 מיליון דולר ירידה של כ-2.6% לעומת התקופה המקביל אשתקד.


במבט קדימה, החברה צופה כי תסיים את שנת 2025 עם הכנסות בטווח שבין 2.8-2.85 מיליארד דולר, לצד EBITDA מתואם בטווח שבין 715-740 מיליון דולר. צפי האנליסטים המוקדם היה להכנסות של 2.75 מיליארד דולר.


"אנחנו נרגשים מההתקדמות שהשגנו ביישום אסטרטגיית החזרה לצמיחה שלנו, אשר באה לידי ביטוי ברכישה המוצלחת של "SuperPlay אמר רוברט אנטוקול, מנכ"ל החברה. "בראייה קדימה, אנחנו נלהבים מהמשחקים החדשים שלנו והזדמנויות M&A נוספות, שאנו מאמינים שיובילו לצמיחה עקבית בהכנסות וייצרו ערך לבעלי המניות שלנו."

 

"הגישה הממושמעת שלנו בהקצאת הון וניהול הפורטפוליו משתקפת בתוצאות EBITDA חזקות, המדגימות את המחויבות שלנו למקסם את התשואה" אמר קרייג אברהמס, נשיא וסמנכ"ל כספים. "כשאנחנו ממשיכים בפיתוח תמהיל הפורטפוליו שלנו, אנו צופים שהשנה תהיה שנת מעבר, בה נשקיע בסטודיואים שנרכשו לאחרונה בשלבים המוקדמים. אנו מאמינים שהשקעות אלו ימצבו אותנו בפני צמיחה מחודשת ב-EBITDA החל משנת 2026 ואילך."


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רואים כמה השוק מתרגש מהבשורה (ל"ת)
    אנונימי 27/02/2025 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 27/02/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
    צריך לשים את המפתחות כמה שיותר מהר
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.