סטנלי דרוקנמילר; קרדיט: טוויטרסטנלי דרוקנמילר; קרדיט: טוויטר

סטנלי דרוקנמילר מהמר מחדש על טכנולוגיה: נכנס לטסלה, אמזון ואלפאבית

המשקיע הוותיק הגדיל את החשיפה למניות טכנולוגיה ברבעון האחרון של 2024, בזמן שחלק מהאנליסטים עדיין ספקנים לגבי עתידה של טסלה

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה סטנלי דרוקנמילר

המשקיע המפורסם סטנלי דרוקנמילר ביצע שינוי אסטרטגי בתיק ההשקעות שלו לקראת סוף 2024, כאשר הוסיף לרשימת החזקותיו מניות של ענקיות הטכנולוגיה אמזון Amazon.com Inc. -3.23%   ואלפאבית Alphabet 2.52%  , לצד כניסה מחודשת לטסלה. למרות ביצועי המניות בשנה החולפת – אמזון זינקה ב-44% ואלפאבית טיפסה ב-35% – נראה כי דרוקנמילר עדיין מזהה בהן פוטנציאל משמעותי. עם זאת, כניסתו לטסלה Tesla -4.64%   מפתיעה רבים, שכן החברה מתמודדת עם ירידות במכירות, חששות מריכוזיותו של אילון מאסק ונפילה של 11% במנייתה מתחילת השנה.


למרות שנאטירה Natera 0.21%  , חברת בדיקות גנטיות, נותרה ההחזקה הגדולה ביותר בתיק של דרוקנמילר עם נתח של מעל 15% – הוספת מניות טכנולוגיה מעידות על אמונו המתמשך בתחום. בין המניות הבולטות החדשות בתיק ניתן למצוא את אמזון (1.94% מהתיק), טסלה (0.41%) ואלפאבית (0.39%). בנוסף, דרוקנמילר הפחית משמעותית את החזקותיו ביצרנית האחסון הדיגיטלי Seagate Seagate Technology , שירדה לכ-3.6% מהתיק. מנגד, המשקיע יצא לחלוטין מהחזקותיו בחברת השבבים ברודקום Broadcom -2.46%   ובמיקרוסופט Microsoft Corp -2.92%  , על אף שהן רשמו עליות של 107% ו-12% בהתאמה במהלך 2024. נראה כי הוא נוקט בגישה סלקטיבית יותר כלפי תחום הטכנולוגיה, תוך בחירת מניות שעדיין מציעות לדעתו הזדמנות צמיחה.


לצד הגברת החשיפה לטכנולוגיה, דרוקנמילר בחר להשקיע מחדש בתעשיות מגוונות כמו תעופה, מדיה ובריאות. הוא נכנס להחזקות חדשות בחברות התעופה יונייטד איירליינס United Continental -2.66%   ודלתא איירליינס Delta Air Lines Inc -2.79%  , וכן רכש מניות בוורנר ברדרס, סקצ'רס Skechers  וענקית התרופות אלי לילי Eli Lilly and Co 3.81%  . אחת ההשקעות הבולטות ביותר הייתה הגדלת החשיפה לטבע Teva Pharmaceutical Industries -0.99%  , שהפכה למניה הרביעית בגודלה בתיק ההשקעות שלו, עם עלייה מ-0.87% ל-5.33% מהתיק. עם זאת, הוא הפחית משמעותית את החשיפה שלו למגזר הבנקאות, כאשר הקרן SPDR S&P Regional Banking ETF צומצמה מ-3.94% ל-0.9% בלבד. נראה כי דרוקנמילר ממשיך לנקוט זהירות בשוק ההון, במיוחד על רקע התנודתיות בשווקים.


סטנלי דרוקנמילר הוא אחד המשקיעים המוערכים ביותר בוול סטריט, הידוע ביכולתו לזהות מגמות בשוק ההון ולהשיג תשואות גבוהות לאורך השנים. דרוקנמילר, שהחל את דרכו בקרן ההשקעות של ג'ורג' סורוס ושיחק תפקיד מרכזי במהלכים האגדיים של סורוס נגד הבנק המרכזי הבריטי בשנות ה-90, מנהל כיום את Duquesne Family Office – קרן פרטית שמשקיעה בסקטורים מגוונים, כולל טכנולוגיה, בריאות ותעופה. לאורך השנים הוא נקט בגישה דינמית, לעיתים יוצא מסקטורים מסוימים במהירות ונכנס לאחרים כשהוא מזהה הזדמנויות חדשות. גישתו הזהירה אך הנועזת להפניית הון למניות עם פוטנציאל צמיחה הופכת כל מהלך שלו למעקב צמוד מצד המשקיעים בשוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia
שיחת היום

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?

גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה? 

אדיר בן עמי |

שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים. 

(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")

התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת  

אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב

אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות  הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

אמזון
צילום: reuters
דוחות

אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%

ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".


הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.


בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.


ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת תיאורי מוצרים.