מטוס יונייטד איירליינס איירבוס
צילום: airbus

לא רק אל על - מניית יונייטד איירליינס טסה: רווחים מפתיעים וסימני התאוששות בענף

תוצאות חזקות ברבעון הרביעי, תחזית טובה להמשך; המניה עולה 3.6% במסחר המאוחר - מתחילת השנה זינקה ב-17%, ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-190%; מחיר היעד מבטא פרמיה של 19%

עמית בר |
נושאים בכתבה יונייטד אירליינס

חברת התעופה, יונייטד איירליינס דיווחה על רווח נקי של מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2024 - רווח מתואם של 3.26 דולר למניה, מעל הצפי של 3.03 דולר למניה. גם ההכנסות, שהגיעו ל־14.7 מיליארד דולר, עקפו את התחזיות המוקדמות של 14.4 מיליארד דולר. לשנת 2024 כולה, יונייטד דיווחה על רווח מתואם של 10.61 דולר למניה – קרוב מאוד לקצה העליון של התחזיות שהיו בין 9 ל־11 דולר. החברה גם מסרה תחזית מרשימה ל־2025, עם צפי לרווח מתואם של 11.50 עד 13.50 דולר למניה, כששוק ההון העריך 12.78 דולר.


הצלחה במגוון תחומים

יונייטד הראתה צמיחה בכל התחומים. ההכנסות ממושבים במחלקות יוקרה עלו ב־10%, ההכנסות מהטסים העסקיים גדלו ב־7%, והכנסות מכרטיסי טיסות זולות קפצו ב־20%. אפילו המשלוחים האוויריים ראו עלייה של 30% בהכנסות לעומת השנה הקודמת. מנכ"ל החברה, סקוט קירבי, התייחס לכך ואמר ש־2024 הייתה שנה יוצאת דופן מכל בחינה, ושיונייטד ממוקמת היטב להמשיך את התנופה גם ב־2025. "הדרישה לטיסות, במיוחד לטיסות בינלאומיות ועסקיות, רק הולכת וגוברת," 


מה עם המניה?

המניה של יונייטד טיפסה ב־3.6% במסחר המאוחר וסגרה על 110.52 דולר. מתחילת 2025 המניה עלתה ב־17%, וב־12 החודשים האחרונים היא זינקה בלא פחות מ־190%.


דלתא מראה את הדרך

דלתא איירליינס, שמתחרה ביונייטד פרסמה לאחרונה גם היא תוצאות מרשימו ו דיווחה על ביקוש חזק לטיסות יוקרה וטיסות עסקיות. הדבר נותן רוח גבית גם ליונייטד, שנחשבת למובילה בשווקים אלו. יונייטד פועלת גם להרחיב את נתח השוק שלה בבינלאומי, וזה מתחבר בדיוק עם המגמות החיוביות שדלתא זיהתה.

אתגרים? תמיד יש

למרות הכל, שוק התעופה עדיין מתמודד עם אתגרים. לדוגמה, תנאי מזג האוויר הקשים בארצות הברית פגעו בפעילות ביום שלישי האחרון, ויונייטד נאלצה לבטל מעל 500 טיסות. עם זאת, החברה פועלת להחזיר את אמון הלקוחות וממשיכה להיות ממובילות התחום בכל המדדים, כולל עמידה בזמנים.

לאן זה ממשיך?

משקיעים רבים מצפים להמשך הצמיחה של יונייטד, במיוחד לאור הדרישה העולמית ההולכת וגדלה לטיסות בינלאומיות. ייתכן שהמניה עוד עשויה לטפס, כאשר מחיר היעד הממוצע עומד על 128.3 דולר – עלייה של 19% מהמחיר הנוכחי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.