לא רק אל על - מניית יונייטד איירליינס טסה: רווחים מפתיעים וסימני התאוששות בענף
תוצאות חזקות ברבעון הרביעי, תחזית טובה להמשך; המניה עולה 3.6% במסחר המאוחר - מתחילת השנה זינקה ב-17%, ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-190%; מחיר היעד מבטא פרמיה של 19%
חברת התעופה, יונייטד איירליינס דיווחה על רווח נקי של מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2024 - רווח מתואם של 3.26 דולר למניה, מעל הצפי של 3.03 דולר למניה. גם ההכנסות, שהגיעו ל־14.7 מיליארד דולר, עקפו את התחזיות המוקדמות של 14.4 מיליארד דולר. לשנת 2024 כולה, יונייטד דיווחה על רווח מתואם של 10.61 דולר למניה – קרוב מאוד לקצה העליון של התחזיות שהיו בין 9 ל־11 דולר. החברה גם מסרה תחזית מרשימה ל־2025, עם צפי לרווח מתואם של 11.50 עד 13.50 דולר למניה, כששוק ההון העריך 12.78 דולר.
הצלחה במגוון תחומים
יונייטד הראתה צמיחה בכל התחומים. ההכנסות ממושבים במחלקות יוקרה עלו ב־10%, ההכנסות מהטסים העסקיים גדלו ב־7%, והכנסות מכרטיסי טיסות זולות קפצו ב־20%. אפילו המשלוחים האוויריים ראו עלייה של 30% בהכנסות לעומת השנה הקודמת. מנכ"ל החברה, סקוט קירבי, התייחס לכך ואמר ש־2024 הייתה שנה יוצאת דופן מכל בחינה, ושיונייטד ממוקמת היטב להמשיך את התנופה גם ב־2025. "הדרישה לטיסות, במיוחד לטיסות בינלאומיות ועסקיות, רק הולכת וגוברת,"
מה עם המניה?
המניה של יונייטד טיפסה ב־3.6% במסחר המאוחר וסגרה על 110.52 דולר. מתחילת 2025 המניה עלתה ב־17%, וב־12 החודשים האחרונים היא זינקה בלא פחות מ־190%.
דלתא מראה את הדרך
דלתא איירליינס, שמתחרה ביונייטד פרסמה לאחרונה גם היא תוצאות מרשימו ו דיווחה על ביקוש חזק לטיסות יוקרה וטיסות עסקיות. הדבר נותן רוח גבית גם ליונייטד, שנחשבת למובילה בשווקים אלו. יונייטד פועלת גם להרחיב את נתח השוק שלה בבינלאומי, וזה מתחבר בדיוק עם המגמות החיוביות שדלתא זיהתה.
- דלתא מכה שוב את הציפיות - וממריאה
- מטוס יונייטד פינה 142 נוסעים במגלשות חירום באוסקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתגרים? תמיד יש
למרות הכל, שוק התעופה עדיין מתמודד עם אתגרים. לדוגמה, תנאי מזג האוויר הקשים בארצות הברית פגעו בפעילות ביום שלישי האחרון, ויונייטד נאלצה לבטל מעל 500 טיסות. עם זאת, החברה פועלת להחזיר את אמון הלקוחות וממשיכה להיות ממובילות התחום בכל המדדים, כולל עמידה בזמנים.
לאן זה ממשיך?
משקיעים רבים מצפים להמשך הצמיחה של יונייטד, במיוחד לאור הדרישה העולמית ההולכת וגדלה לטיסות בינלאומיות. ייתכן שהמניה עוד עשויה לטפס, כאשר מחיר היעד הממוצע עומד על 128.3 דולר – עלייה של 19% מהמחיר הנוכחי.
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.
כטב"מ שאהד 136 (קרדיט: SpektreWorks)ארה"ב לומדת מהאיראנים: מפתחת כטב"מים ורחפנים זולים
הפנטגון מציג כטב"מ תקיפה חד פעמי שמבוסס על שאהד 136 האיראני, במחיר עשרות אלפי דולרים במקום עשרות מיליונים. שינוי תפיסה בעקבות המלחמה באוקראינה ואצלנו
ארה"ב מצטרפת באופן רשמי למגמה שמובילה את שדות הקרב בשנים האחרונות - מעבר מכלים יקרים ומתוחכמים למערכות זולות, המיוצרות בכמויות גדולות וניתנות "להקרבה". פיקוד המרכז האמריקאי מקים כוח ייעודי בשם Task Force Scorpion Strike ומצייד אותו ברחפני תקיפה קלים של חברת SpektreWorks מאריזונה, שמבוססים על הנדסה לאחור של השאהד 136 האיראני.
העובדה שהפנטגון בוחר לא רק ללמוד את הדגם האיראני אלא גם להפעיל משהו דומה בשטח, היא סוג של הודאה: ארה"ב כנראה נשארה מאחור בתחום הכטב"מים והרחפנים הזולים, בזמן שיריבות כמו איראן ורוסיה הפכו אותם לנשק יומיומי, אפקטיבי ובעיקר משתלם.
למה דווקא עכשיו - המציאות בשדה הקרב השתנתה
שאהד 136, שפותח באיראן והופעל נגד מטרות אמריקאיות ובעלות ברית במזרח התיכון, הפך במלחמת אוקראינה למוצר המוני. רוסיה משתמשת בו בגלים גדולים, והמערב ראה בזמן אמת איך כלי פשוט, עם מנוע בסיסי ורכיבים זולים, מצליח לשחוק מערכות הגנה יקרות.
הפער במחיר מסביר לבד את שינוי הכיוון. רחפן שאהד מוערך סביב 35 אלף דולר ליחידה, בעוד הרחפן האמריקאי MQ 9 ריפר עולה בערך 30 מיליון דולר. במילים אחרות, גם אם הרחפן האיראני לא פוגע בכל ניסיון, עצם היכולת לשגר מאות יחידות בזול משנה את כללי המשחק. הפנטגון מבין שכדי להישאר רלוונטי הוא חייב לשחק באותו מגרש.
- מלחמת הרחפנים: בריטניה מכפילה השקעות בנשק אוטונומי
- שר החוץ הפולני הביא ללונדון כטב"מ איראני והזהיר: "רוסיה יכולה לתקוף בעומק אירופה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדגם האמריקאי, שמכונה במערכת הביטחון LUCAS או גרסאות דומות שלו, נועד לבצע תקיפה חד פעמית, סיור ואפילו משימות ימיות. הוא מבוסס על כנף דלתא, גוף קל וחיישנים קדמיים - תצורה שמזכירה מאוד את השאהד.
