מטוס יונייטד איירליינס איירבוס
צילום: airbus

לא רק אל על - מניית יונייטד איירליינס טסה: רווחים מפתיעים וסימני התאוששות בענף

תוצאות חזקות ברבעון הרביעי, תחזית טובה להמשך; המניה עולה 3.6% במסחר המאוחר - מתחילת השנה זינקה ב-17%, ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-190%; מחיר היעד מבטא פרמיה של 19%

עמית בר |
נושאים בכתבה יונייטד אירליינס

חברת התעופה, יונייטד איירליינס דיווחה על רווח נקי של מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2024 - רווח מתואם של 3.26 דולר למניה, מעל הצפי של 3.03 דולר למניה. גם ההכנסות, שהגיעו ל־14.7 מיליארד דולר, עקפו את התחזיות המוקדמות של 14.4 מיליארד דולר. לשנת 2024 כולה, יונייטד דיווחה על רווח מתואם של 10.61 דולר למניה – קרוב מאוד לקצה העליון של התחזיות שהיו בין 9 ל־11 דולר. החברה גם מסרה תחזית מרשימה ל־2025, עם צפי לרווח מתואם של 11.50 עד 13.50 דולר למניה, כששוק ההון העריך 12.78 דולר.


הצלחה במגוון תחומים

יונייטד הראתה צמיחה בכל התחומים. ההכנסות ממושבים במחלקות יוקרה עלו ב־10%, ההכנסות מהטסים העסקיים גדלו ב־7%, והכנסות מכרטיסי טיסות זולות קפצו ב־20%. אפילו המשלוחים האוויריים ראו עלייה של 30% בהכנסות לעומת השנה הקודמת. מנכ"ל החברה, סקוט קירבי, התייחס לכך ואמר ש־2024 הייתה שנה יוצאת דופן מכל בחינה, ושיונייטד ממוקמת היטב להמשיך את התנופה גם ב־2025. "הדרישה לטיסות, במיוחד לטיסות בינלאומיות ועסקיות, רק הולכת וגוברת," 


מה עם המניה?

המניה של יונייטד טיפסה ב־3.6% במסחר המאוחר וסגרה על 110.52 דולר. מתחילת 2025 המניה עלתה ב־17%, וב־12 החודשים האחרונים היא זינקה בלא פחות מ־190%.


דלתא מראה את הדרך

דלתא איירליינס, שמתחרה ביונייטד פרסמה לאחרונה גם היא תוצאות מרשימו ו דיווחה על ביקוש חזק לטיסות יוקרה וטיסות עסקיות. הדבר נותן רוח גבית גם ליונייטד, שנחשבת למובילה בשווקים אלו. יונייטד פועלת גם להרחיב את נתח השוק שלה בבינלאומי, וזה מתחבר בדיוק עם המגמות החיוביות שדלתא זיהתה.

אתגרים? תמיד יש

למרות הכל, שוק התעופה עדיין מתמודד עם אתגרים. לדוגמה, תנאי מזג האוויר הקשים בארצות הברית פגעו בפעילות ביום שלישי האחרון, ויונייטד נאלצה לבטל מעל 500 טיסות. עם זאת, החברה פועלת להחזיר את אמון הלקוחות וממשיכה להיות ממובילות התחום בכל המדדים, כולל עמידה בזמנים.

לאן זה ממשיך?

משקיעים רבים מצפים להמשך הצמיחה של יונייטד, במיוחד לאור הדרישה העולמית ההולכת וגדלה לטיסות בינלאומיות. ייתכן שהמניה עוד עשויה לטפס, כאשר מחיר היעד הממוצע עומד על 128.3 דולר – עלייה של 19% מהמחיר הנוכחי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטליוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטל

ניו-מד אנרג'י נערכת לקידוח אקספלורציה בבולגריה; תחילת הפעילות צפויה החודש

השותפות עם או.אם.וי פטרום בים השחור נכנסת לשלב הביצוע, עם קידוח ראשון שיבחן פוטנציאל לגז טבעי

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה ניו מד קידוח גז

ניו-מד אנרג'י ניו-מד אנרג יהש 0.36%  ממשיכה להרחיב את פעילות החיפוש והתכנון שלה מעבר לישראל, ונערכת לפתיחת קידוח אקספלורציה בבולגריה כבר בחודש הקרוב. הקידוח מתבצע במסגרת שותפות עם חברת האנרגיה הרומנית או.אם.וי פטרום, המשמשת כמפעילת הרישיון בבלוק הימי "חאן אספרוח" בים השחור, ומהווה מעבר לשלב הביצוע לאחר שנות הכנות, סקרים סייסמיים ואיסוף נתונים.

הבלוק "חאן אספרוח" משתרע על פני כ-13,700 קמ"ר במים העמוקים של הים השחור, עמוק מצפון לים התיכון, ומתועד כאזור עם פוטנציאל משאבים משמעותי. המטרה בקידוח הנוכחי היא לבחון את קיומם של מאגרי גז טבעי בהיקף שיכול להצדיק פיתוח מסחרי, והשלכותיו על המפה האנרגטית באזור בולגריה ושווקים סמוכים אם יתברר כמצוי.

השותפות בין ניו-מד אנרג'י לאו.אם.וי פטרום מתדרכת לשני קידוחים במסגרת אותו קמפיין, לאחר שחתמה על חוזה לקידוח עם תאגיד נובל קורפוריישן המיועד לשאת על עצמו את העבודות הימיות. על פי ההערכות, ההכנות והצו הנדרש לספינת הקידוח מצביעים על כך שהפרויקט לאחר שלב התכנון והכנת הציוד ומוכן לקראת תחילת הקידוח.


הרחבת הפעילות

ההשקעה בקידוחי חיפוש בבולגריה עומדת כחלק מרכזי באסטרטגיית הצמיחה של ניו-מד אנרג'י, שמנסה לגוון את רישומי הנכסים שלה ולהקטין תלות רק במאגרי הגז במזרח הים התיכון. בהקשרים עסקיים ישראליים קודמים, מנכ"ל החברה יוסי אבו דיבר על כך שהפוטנציאל בשנים הקרובות בהתרחבות לשווקים בולגריים ואירופיים עשוי להשוות חלק מהתרומות הכלכליות הללו למה שנמצא במאגרי הגז המקומיים, אם כי במחירים שונים ביחס לשוק הישראלי.

השוק המקומי העניק לחברה תשואה ניכרת בשנה האחרונה, עם עליות במנייתה שמתחזקות כבר זמן רב ביחס לשוק הרחב, מה שמסמן שוק שומע ומתמחר את הציפיות מהקמפיין הנוכחי לצד פרויקטים אחרים של החברה במזרח הים התיכון.