הרשי בדרך להתאוששות? סימנים ראשונים מעודדים אחרי שנה קשה
אחרי צניחה של 50% במניה: מחירי קקאו מזנקים, המנכ"לית פורשת, אך האנליסטים מזהים סימני התאוששות
לאחר שנה מאתגרת במיוחד, יצרנית הממתקים האמריקאית הרשי Hershey Co. 3.21% מגלה סימנים ראשונים של התאוששות, למרות שהדרך לחזרה מלאה עוד ארוכה. המניה, שאיבדה כמעט מחצית מערכה מאז שיאה באביב 2023, עשויה להציע הזדמנות למשקיעים סבלניים.
הנתונים הכספיים של החברה משקפים את עומק המשבר: האנליסטים צופים ירידה של 19% ברווחי החברה השנה בהשוואה ל-2023. הסיבה העיקרית היא העלייה הדרמטית במחירי חומרי הגלם, ובראשם מחיר הקקאו, שזינק פי שלושה בשנה האחרונה בעקבות מחסור חמור באפריקה.
החברה ניסתה להתמודד עם העלויות הגואות באמצעות העלאת מחירים של 2% ברבעון הרביעי, אך צעד זה לא הספיק לפצות על ההתייקרויות. הרווחיות התפעולית צפויה לרדת השנה ל-19%, ירידה של כמעט חמש נקודות אחוז בהשוואה לשנה שעברה
המכירות של הרשי ספגו מכה כפולה: מעבר לעלויות הגבוהות, החברה מתמודדת עם שינוי בטעמי הצרכנים, שפונים יותר לחטיפים בריאים. כתוצאה מכך, המכירות ירדו ל-11.16 מיליארד דולר בשנה שעברה, וחלק ממדפי הקמעונאים שבעבר הוקדשו לשוקולדים של הרשי מאוכלסים כעת במוצרים אחרים.
- בצל האתגרים: האסטרטגיה החדשה של הרשי
- הרשי עם תוצאות טובות מהצפי - אך מזהירה מפני עליית מחירי הקקאו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סימנים מעודדים
למרות התמונה הקודרת, מסתמנים כמה סימנים מעודדים. מחירי הקקאו, שהגיעו לשיאים היסטוריים, החלו להתייצב ואף לרדת מעט. האנליסטים צופים שעד 2026 העלייה בעלויות חומרי הגלם תתמתן משמעותית לפחות מ-2% בשנה.
הרשי נמצאת כעת בנקודת מפנה ניהולית, כאשר המנכ"לית הנוכחית, מישל באק, צפויה לפרוש בסוף יוני. החיפוש אחר מנכ"ל חדש מעורר ציפיות לרוח חדשה בחברה.
מחיר המניה, שצנח ל-155 דולר, משקף כעת מכפיל של פחות מ-20 על הרווח הצפוי - נמוך ממכפיל השוק וממה שאופייני היסטורית להרשי, שנהנתה לאורך השנים מפרמיה בזכות כוח התמחור שלה ויציבות הרווחים.
- JD רושמת עלייה בהכנסות, אבל התחרות על הצרכן הסיני שוחקת את הרווחיות
- המכירות צונחות - המניה עולה; איך הפכה טסלה מיצרנית רכבים לחברת AI
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
נתונים עדכניים מצביעים על מגמת שיפור: הכנסות החברה ממוצרי שוקולד עלו ב-4.3% בדצמבר, לאחר חודש נובמבר ללא צמיחה. יתרה מכך, הרשי הצליחה להציג ביצועים טובים יותר מהממוצע בענף.
מוצרים חדשים בדרך
החברה משקיעה בפיתוח מוצרים חדשים ומסקרנים, כמו Reese's עם קרמל וחטיף KitKat בטעם לימונדה ורודה. אנליסטית מורנינגסטאר, ארין לאש, מציינת כי הצרכנים אינם נאמנים באופן עקבי לאופציות הבריאות יותר, מה שמותיר פתח להרשי לזכות מחדש בנתח שוק משמעותי.
ב-2023 התמקדה הנהלת החברה בשיפור היכולת הטכנולוגית לזהות העדפות צרכנים, על חשבון השקת מוצרים חדשים. למרות שהדבר פגע בהכנסות ב-2024, הציפייה היא שהמוצרים החדשים שיושקו בעתיד יזכו לתשומת לב רבה מצד הקמעונאים והצרכנים.
התחזיות לשנת 2026 מצביעות על צמיחה של 9% ברווח למניה, ל-8.47 דולר, הודות לשילוב של העלאות מחירים מתונות, התאוששות בכמויות המכירה, וירידה במחירי הקקאו. שיפור במרווחים התפעוליים צפוי להחזיר את החברה לרווחיות של כ-20%.

״ה-S&P יניב תשואה שנתית ממוצעת של 6.5% בלבד בעשור הקרוב״
בגולדמן סבורים כי גל ה-AI מזכיר את בועת הדוט-קום, אבל הנפילה עוד רחוקה; האסטרטגים מעריכים שהיתרון של וול סטריט יישחק, והצמיחה הגלובלית תעבור למוקדים חדשים במזרח ובשווקים מתעוררים
יותר מעשור שוול סטריט נראית כמו ״המקום הבטוח בעולם״. מי שהחזיק מדדים אמריקאיים כמעט לא הפסיד. אפילו אם נתעלם מהתנודתיות של השנה האחרונה, רכבת הרים שהתחילה במלחמת המכסים של טראמפ ב-4 באפריל, המשיכה בירידות והתאזנה שוב עם התאוששות מהירה שוק המניות האמריקאי עם עלייה של כ-16% מתחילת השנה.
מהמשבר ב-2008 נבנה סביב ארה"ב נרטיב של יציבות וצמיחה גדולה. זה הגיע גם בזכות ריביות אפסיות, כסף זול ומדיניות מוניטרית מרחיבה כל אלה יצרו סביבה שבה חברות יכלו לצמוח כמעט בלי מגבלות. אחר כך הגיעה הקורונה עוד משבר שהפיל את הבורסות בתוך שבועות ספורים, אבל אחרי זה התגנבה לכולנו התחושה שוול סטריט בלתי ניתנת לעצירה.
הזרמות העתק של הפד, ריביות כמעט אפסיות ותמיכה ממשלתית מסיבית הזניקו את מחירי המניות לשיאים חדשים. ענקיות הטכנולוגיה כמו אפל, מיקרוסופט ואנבידיה הפכו את מדד S&P 500 למדד שלא מפסיק לשבור שיאים, כשגם מתקופות של אי-ודאות הוא יצא רק מחוזק. זה היה עשור שבו אמריקה שלטה בשווקים כמעט לבד, בעוד ששאר העולם ניסה להדביק את הקצב.
אבל לפי גולדמן זאקס, הסיפור הזה מתקרב לסיומו. בצוות האסטרטגים של הבנק, בראשות פיטר אופנהיימר, מעריכים שהעשור הבא ייראה אחרת לגמרי. המניות בארה"ב יניבו תשואה שנתית ממוצעת של 6.5% בלבד - הרמה הנמוכה ביותר מבין כל האזורים המרכזיים - בעוד שהשווקים המתעוררים צפויים להוביל את הצמיחה עם תשואה שנתית של 10.9%.
- גולדמן זאקס משלם קנס עתק על פרשת שחיתות והצעד הראשון של ישראל בדרך לתעשיית ההייטק
- מייסד סיטאדל: ״בהשקעות צריכים אינטואציה; ה-AI נכשל בזה״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי גולדמן, מרכז הכובד של הכלכלה הגלובלית מתחיל לזוז מזרחה. הודו, סין ומדינות נוספות באסיה נהנות ממומנטום מבני שמזין את הצמיחה - אוכלוסייה צעירה, השקעות ממשלתיות ענקיות בתשתיות ותעשייה מתקדמת, ומעבר מהיר לדיגיטציה. במקביל, החברות האמריקאיות מתמודדות עם מציאות חדשה ריבית גבוהה, עלויות מימון כבדות ותמחור שמגלם כמעט כל גרם של אופטימיות.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)המכירות צונחות - המניה עולה; איך הפכה טסלה מיצרנית רכבים לחברת AI
ירידה של 23% במכירות הרכב החשמלי לא מרתיעה את המשקיעים - הם מסתכלים על רובוטים, שבבים ונהיגה אוטונומית; וגם - האם צפויה הנפקת מניות בטסלה?
טסלה Tesla -2.05% עלתה בשנה האחרונה ב-31% לשווי של 1.4 טריליון דולר. היא עשתה זאת למרות - ירידה במכירות רכבים חשמליים. אתמול פרסמה החברה נתונים המצביעים על ירידה של כ-23% במכירות הרכב החשמלי באוקטובר בהשוואה לשנה הקודמת, בשווקים מרכזיים כמו ארצות הברית, אירופה, סין ודרום קוריאה. בצפון אמריקה, שוק הבית של החברה, נרשמה ירידה של כ-25% לעומת ספטמבר, מ-60 אלף רכבים שנמכרו בספטמבר ל-45 אלף באוקטובר. באירופה המצב דומה: עד ספטמבר ירדו המכירות ב-28.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2024, ובגרמניה, נמכרו רק 750 רכבים באוקטובר, פחות ממחצית מהנתון של אוקטובר 2024.
הירידה בארה"ב מוסברת בחלקה בסיום הזכאות להטבת מס פדרלית של 7,500 דולר לרכבים חשמליים, מה שהוביל לזינוק מלאכותי במכירות בספטמבר. עם זאת, הנתונים חושפים מגמה רחבה יותר של חולשה בביקוש. בסין, שוק הרכב החשמלי הגדול בעולם, נמכרו כ-26 אלף רכבים באוקטובר, הנתון הנמוך ביותר מזה כמעט שלוש שנים, ירידה של 36% בהשוואה לשנה הקודמת. דגם Model Y, דגם הדגל של טסלה בסין, רשם ירידה של 8.76% במכירות קמעונאיות, ל-38,562 יחידות. התחרות מצד יצרניות מקומיות כמו BYD ו-Xpeng, לצד האטה כלכלית והוזלות מחירים, מקשות על טסלה לשמור על נתח שוק.
למרות הנתונים המדאיגים, מניית טסלה איבדה רק כ-2% במסחר בימים האחרונים. המניה עלתה בכ-6.6% מתחילת השנה ובכ-31% ב-12 החודשים האחרונים, מה שמעיד על אמון בחזון ארוך הטווח של החברה.
השאלה המרכזית בשוק כיום: האם רכבי החשמל (EV), שהיוו את ליבת סיפור טסלה במשך יותר מעשור, איבדו את כוח המשיכה שלהם? ומה בעצם מושך את המשקיעים? נראה שהמשקיעים כבר מסתכלים מעבר למכירות הרבעוניות. טסלה עוברת שינוי: מיצרנית רכבים חשמליים לחברת טכנולוגיה שבה הרכב הוא רק פלטפורמה אחת. מנועי הצמיחה החדשים הם בינה מלאכותית (AI), רובוטיקה, שבבים מותאמים ורכבים אוטונומיים.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנועי הצמיחה החדשים
לאחרונה אישרו בעלי המניות תוכנית תגמול לאילון מאסק, ששוויה הפוטנציאלי מגיע לטריליון דולר. התוכנית מתמקדת כמעט לחלוטין בתחומי AI ולא ברכבים חשמליים מסורתיים. מתוך ארבעת היעדים העיקריים, שלושה קשורים ישירות לבינה מלאכותית: הפעלת מיליון מוניות רובוטיות (Robotaxi), מכירה של מיליון רובוטים הומנואידיים (Optimus) ומכירת 10 מיליון מנויים לשירותי נהיגה אוטונומית (Full Self-Driving, FSD). מאסק יקבל אופציות למניות אם יעמוד ביעדים אלה. האישור, שקיבל 75% תמיכה, מחזק את המסר ומלמד שככה רואים המשקיעים את החברה בעתיד - חברת AI.
