הרשי בדרך להתאוששות? סימנים ראשונים מעודדים אחרי שנה קשה
אחרי צניחה של 50% במניה: מחירי קקאו מזנקים, המנכ"לית פורשת, אך האנליסטים מזהים סימני התאוששות
לאחר שנה מאתגרת במיוחד, יצרנית הממתקים האמריקאית הרשי Hershey Co. 0.1% מגלה סימנים ראשונים של התאוששות, למרות שהדרך לחזרה מלאה עוד ארוכה. המניה, שאיבדה כמעט מחצית מערכה מאז שיאה באביב 2023, עשויה להציע הזדמנות למשקיעים סבלניים.
הנתונים הכספיים של החברה משקפים את עומק המשבר: האנליסטים צופים ירידה של 19% ברווחי החברה השנה בהשוואה ל-2023. הסיבה העיקרית היא העלייה הדרמטית במחירי חומרי הגלם, ובראשם מחיר הקקאו, שזינק פי שלושה בשנה האחרונה בעקבות מחסור חמור באפריקה.
החברה ניסתה להתמודד עם העלויות הגואות באמצעות העלאת מחירים של 2% ברבעון הרביעי, אך צעד זה לא הספיק לפצות על ההתייקרויות. הרווחיות התפעולית צפויה לרדת השנה ל-19%, ירידה של כמעט חמש נקודות אחוז בהשוואה לשנה שעברה
המכירות של הרשי ספגו מכה כפולה: מעבר לעלויות הגבוהות, החברה מתמודדת עם שינוי בטעמי הצרכנים, שפונים יותר לחטיפים בריאים. כתוצאה מכך, המכירות ירדו ל-11.16 מיליארד דולר בשנה שעברה, וחלק ממדפי הקמעונאים שבעבר הוקדשו לשוקולדים של הרשי מאוכלסים כעת במוצרים אחרים.
- בצל האתגרים: האסטרטגיה החדשה של הרשי
- הרשי עם תוצאות טובות מהצפי - אך מזהירה מפני עליית מחירי הקקאו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סימנים מעודדים
למרות התמונה הקודרת, מסתמנים כמה סימנים מעודדים. מחירי הקקאו, שהגיעו לשיאים היסטוריים, החלו להתייצב ואף לרדת מעט. האנליסטים צופים שעד 2026 העלייה בעלויות חומרי הגלם תתמתן משמעותית לפחות מ-2% בשנה.
הרשי נמצאת כעת בנקודת מפנה ניהולית, כאשר המנכ"לית הנוכחית, מישל באק, צפויה לפרוש בסוף יוני. החיפוש אחר מנכ"ל חדש מעורר ציפיות לרוח חדשה בחברה.
מחיר המניה, שצנח ל-155 דולר, משקף כעת מכפיל של פחות מ-20 על הרווח הצפוי - נמוך ממכפיל השוק וממה שאופייני היסטורית להרשי, שנהנתה לאורך השנים מפרמיה בזכות כוח התמחור שלה ויציבות הרווחים.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
נתונים עדכניים מצביעים על מגמת שיפור: הכנסות החברה ממוצרי שוקולד עלו ב-4.3% בדצמבר, לאחר חודש נובמבר ללא צמיחה. יתרה מכך, הרשי הצליחה להציג ביצועים טובים יותר מהממוצע בענף.
מוצרים חדשים בדרך
החברה משקיעה בפיתוח מוצרים חדשים ומסקרנים, כמו Reese's עם קרמל וחטיף KitKat בטעם לימונדה ורודה. אנליסטית מורנינגסטאר, ארין לאש, מציינת כי הצרכנים אינם נאמנים באופן עקבי לאופציות הבריאות יותר, מה שמותיר פתח להרשי לזכות מחדש בנתח שוק משמעותי.
ב-2023 התמקדה הנהלת החברה בשיפור היכולת הטכנולוגית לזהות העדפות צרכנים, על חשבון השקת מוצרים חדשים. למרות שהדבר פגע בהכנסות ב-2024, הציפייה היא שהמוצרים החדשים שיושקו בעתיד יזכו לתשומת לב רבה מצד הקמעונאים והצרכנים.
התחזיות לשנת 2026 מצביעות על צמיחה של 9% ברווח למניה, ל-8.47 דולר, הודות לשילוב של העלאות מחירים מתונות, התאוששות בכמויות המכירה, וירידה במחירי הקקאו. שיפור במרווחים התפעוליים צפוי להחזיר את החברה לרווחיות של כ-20%.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
