הרשי
הרשי

הרשי בדרך להתאוששות? סימנים ראשונים מעודדים אחרי שנה קשה

אחרי צניחה של 50% במניה: מחירי קקאו מזנקים, המנכ"לית פורשת, אך האנליסטים מזהים סימני התאוששות

אדיר בן עמי |


לאחר שנה מאתגרת במיוחד, יצרנית הממתקים האמריקאית הרשי Hershey Co. -1.25%  מגלה סימנים ראשונים של התאוששות, למרות שהדרך לחזרה מלאה עוד ארוכה. המניה, שאיבדה כמעט מחצית מערכה מאז שיאה באביב 2023, עשויה להציע הזדמנות למשקיעים סבלניים.


הנתונים הכספיים של החברה משקפים את עומק המשבר: האנליסטים צופים ירידה של 19% ברווחי החברה השנה בהשוואה ל-2023. הסיבה העיקרית היא העלייה הדרמטית במחירי חומרי הגלם, ובראשם מחיר הקקאו, שזינק פי שלושה בשנה האחרונה בעקבות מחסור חמור באפריקה.


החברה ניסתה להתמודד עם העלויות הגואות באמצעות העלאת מחירים של 2% ברבעון הרביעי, אך צעד זה לא הספיק לפצות על ההתייקרויות. הרווחיות התפעולית צפויה לרדת השנה ל-19%, ירידה של כמעט חמש נקודות אחוז בהשוואה לשנה שעברה


המכירות של הרשי ספגו מכה כפולה: מעבר לעלויות הגבוהות, החברה מתמודדת עם שינוי בטעמי הצרכנים, שפונים יותר לחטיפים בריאים. כתוצאה מכך, המכירות ירדו ל-11.16 מיליארד דולר בשנה שעברה, וחלק ממדפי הקמעונאים שבעבר הוקדשו לשוקולדים של הרשי מאוכלסים כעת במוצרים אחרים.


סימנים מעודדים

למרות התמונה הקודרת, מסתמנים כמה סימנים מעודדים. מחירי הקקאו, שהגיעו לשיאים היסטוריים, החלו להתייצב ואף לרדת מעט. האנליסטים צופים שעד 2026 העלייה בעלויות חומרי הגלם תתמתן משמעותית לפחות מ-2% בשנה.


הרשי נמצאת כעת בנקודת מפנה ניהולית, כאשר המנכ"לית הנוכחית, מישל באק, צפויה לפרוש בסוף יוני. החיפוש אחר מנכ"ל חדש מעורר ציפיות לרוח חדשה בחברה.


מחיר המניה, שצנח ל-155 דולר, משקף כעת מכפיל של פחות מ-20 על הרווח הצפוי - נמוך ממכפיל השוק וממה שאופייני היסטורית להרשי, שנהנתה לאורך השנים מפרמיה בזכות כוח התמחור שלה ויציבות הרווחים.

קיראו עוד ב"גלובל"


נתונים עדכניים מצביעים על מגמת שיפור: הכנסות החברה ממוצרי שוקולד עלו ב-4.3% בדצמבר, לאחר חודש נובמבר ללא צמיחה. יתרה מכך, הרשי הצליחה להציג ביצועים טובים יותר מהממוצע בענף.



מוצרים חדשים בדרך

החברה משקיעה בפיתוח מוצרים חדשים ומסקרנים, כמו Reese's עם קרמל וחטיף KitKat בטעם לימונדה ורודה. אנליסטית מורנינגסטאר, ארין לאש, מציינת כי הצרכנים אינם נאמנים באופן עקבי לאופציות הבריאות יותר, מה שמותיר פתח להרשי לזכות מחדש בנתח שוק משמעותי.


ב-2023 התמקדה הנהלת החברה בשיפור היכולת הטכנולוגית לזהות העדפות צרכנים, על חשבון השקת מוצרים חדשים. למרות שהדבר פגע בהכנסות ב-2024, הציפייה היא שהמוצרים החדשים שיושקו בעתיד יזכו לתשומת לב רבה מצד הקמעונאים והצרכנים.


התחזיות לשנת 2026 מצביעות על צמיחה של 9% ברווח למניה, ל-8.47 דולר, הודות לשילוב של העלאות מחירים מתונות, התאוששות בכמויות המכירה, וירידה במחירי הקקאו. שיפור במרווחים התפעוליים צפוי להחזיר את החברה לרווחיות של כ-20%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים ומצטיירת כמתחרה אמינה. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר.