רצוי לשים לב: הרמזים שסיפק לנו השבוע המסחר בשוק המעו"ף

זיו פניני, משנה למנכ"ל מגדל שוקי הון, מומחה המעו"ף - Bizportal, מתייחס לשוק המעו"ף בשבוע החולף
זיו פניני |

פקיעה חיובית נוספת עברה על הבורסה כשבפקיעה זו הוזרמו ביקושים של כ- 900 מיליון שקל, שוב ע"י שחקני הארבטראז/תעודות הסל. יש להבין כי תעודות הסל קנו חוזים זולים (פסימיים) לאורך כול חודש המסחר האחרון שכן החוזה נסחר על ה-BID רוב החודש, אך הגלגולים המעטים והסגורים לא אפשרו להם לגלגל את הפוזיציות והם אולצו להמיר חלק (גדול) מהחוזים חזרה למניות.

האבסורד הוא שהיה חסר מוכרי מניות גדולים מצד אחד ופקיעה רנדומלית מהירה תפסה את החוזים והספוט בפער של כ-7 נקודות מדד. השבוע אופיין בפסימיות קלה בתחילתו אך אופטימיות שהלכה והתגברה ככול שנמשך השבוע, אופטימיות זו באה ביחס P/C נמוך במיוחד ובחוזה שתומחר בלחץ קונים ועל מדד ה-ASK רוב השבוע (ראה גרפים רלונטים).

שיא האופטימיות היה ביום רביעי כשהשמועה על קניות בפקיעה תפסה תאוצה. האופטימיות התבטאה הן בתמחור החוזה, הן בגלגול הסגור שהפגין כי יש עודף במגלגלים חיובים בולט הן בצורת הסקיו והן כאמור בפקיעה אופטימית ובחוסר מוכרי ספוט.

השבוע אופין גם כן בתנודתיות נמוכה במיוחד, הן במחירי האופציות ? האוכף על הכסף נגע כבר באמצע יום רביעי ב 900 שקל והפרפר ב400 שקל ... מחירים לא הגיוניים הצופים פקיעה קרובה למדד 1170.

סטיית התקן הקצרה נסחרה סביב 13% והארוכה 16% (ראה גרפים רלונטים) כשהסטייה בפועל עומדת על 20% בשנה האחרונה, 10% בחודש האחרון ו-8% בשבוע האחרון במדידה חצי שעתית.

מצב אירוני נוצר שבדיעבד מי שמכר סטיית תקן "יקרה" של 15% בסוף שבוע שעבר קיבל שבוע שקט בסטייה של 8% והרוויח רווח נאה, במיוחד אם סגר את הפוזיציה באמצע יום רביעי.

מבחינת הפוזיציות הפתוחות נראה כי הכותבים הרוויחו שבוע נוסף אך הרווח היה נמוך, מבוסס על כתיבה של מעט פוזיציות ומאוד רחוק מהכסף, פלוס קניית הגנות אשר גילחו חלק גדול מרווחים אלו.

שבוע המסחר האחרון, התנהלותו והפקיעה בסופו מעידים כי ישנו עודף בטחון גדול אצל השחקנים, תמחור חסר של תנודה (בעיקר מטה), תמחור אשר מאפיין סוף מסחר אופטימי לפני תיקון מטה.

שבת שלום.

הערה : הסקירה נכתבה ב 10:00 25.02.10.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״

בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס

ליאור דנקנר |

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה. 

הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%


נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות

לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.

מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.