דוחות קסטרו: ההכנסותיה עלו ב-3.7% ל-151 מ' ש' אך חל קיטון של 11% ברווח
גבריאל רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו, הציג הבוקר (ד') את תוצאות הרבעון השני לשנת 2009. בשורה העליונה, ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-151.1 מיליון שקל לעומת כ- 145.7 מיליון שקל, ברבעון מקביל אשתקד, המהווה עליה של כ-3.7%. הגידול ברבעון נובע מהפעילות הקמעונאית הן בישראל והן מחוץ לישראל. מנגד, ישנה ירידה מהותית בהיקף הפעילות הסיטונאית.
בשורה התחתונה הרווח לרבעון הסתכם בכ-10.4 מיליון שקל, לעומת רווח של כ- 11.7 מיליון שקל אשתקד קיטון של כ-11%. לחציון שהסתיים ב-30 ביוני, הסתכם בכ-39.1 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-18 מיליון שקל אשתקד. אחוז הרווח הגולמי ברבעון, ירד לכ-59.5% לעומת כ-62.9% בתקופה המקבילה אשתקד (ירידה של כ-3.3% ממחזור המכירות).
גם ברבעון השני, כמו ברבעון המקביל אשתקד, המשיכה קסטרו לייצר תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת - שהסתכם ב-2.25 מיליון שקל, נמוך ב-24.1% מהתזרים השלילי ברבעון השני של 2008.
ההכנסות המיוחסות לתחום הסיטונאות בחציון ירדו בכ- 21.9 מיליון שקל ובכ-9.8 מיליון שקל ברבעון ביחס לתקופות מקבילות אשתקד (קיטון של כ-73% וכ-70.7% בהתאמה). בקסטרו מסבירים את הירידה בעצירת משלוחים לזכיינים של החברה במזרח אירופה (ובפרט לרוסיה). עצירת המשלוחים נבעה לאור קשיי גבייה מזכיינים אלה, על רקע המשבר הפיננסי בעולם ובמקרה של רוסיה, הסיבה לעצירת המשלוחים הינה ברובה תוצאה של אי עמידתו של הגורם החדש בהתחייבויותיו כלפי החברה
בנוסף לכך, השינוי בסיווג ההכנסות המתייחסות לפעילות בגרמניה ובשוויץ, אשר עד כה יוחסה לתחום הסיטונאי ונרשמה במחירים סיטונאיים והחל משנת 2009 מיוחסת לתחום הקמעונאי ונרשמת במחירים קמעונאיים.
גבריאל רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו מודל, מסר, "אנו מרוצים מאוד מהתוצאות שהשיגה קסטרו ברבעון השני של שנת 2009. בתקופה של ירידה בביקושים, גידול בהיקף הפעילות בישראל של כ-3.7% מהווה הישג, המעיד על חוזק המותג 'קסטרו'".
לאור השיפור האמור בתוצאות בגרמניה, החברה מתעתדת לפתוח בחודשים הקרובים (ספטמבר-אוקטובר) חנויות ב- 4 מיקומים חדשים בגרמניה ובשוויץ: בקלן - חנות נוספת, בפרנקפורט, בנירנברג ובבאזל (שוויץ).
רוטר מציין, כי "בהיקף הפעילות הקמעונאית בגרמניה נמשכה מגמת העלייה בשיעור של כ-10% על אף שבנתוני שנה קודמת נכללת החנות בברלין שנסגרה, הנובעת משיפור משמעותי ומתמשך במכירות החנויות הזהות בגרמניה, ואשר הביאה לצמצום היקף ההפסדים בגרמניה בכ-50% בחציון . מגמת עלייה זו, בתקופה בה המשק בגרמניה סובל מירידה בביקושים, מהווה אף היא הישג משמעותי, המעיד על התחזקותו של המותג גם בגרמניה".
לרשת 'קסטרו' 165 חנויות ברחבי העולם מתוכן: 121 חנויות בישראל ו- 44 חנויות מחוץ לישראל, במדינות: גרמניה, רוסיה,קזחסטן, תאילנד, שוויץ, רומניה, אוקראינה והולנד. סך העובדים בתשלובת האופנה "קסטרו" כ-1,700 עובדים.
מבנה הבעלויות בקבוצה: בבעלות משפחות קסטרו-רוטר כ-64.2% מהמניות. בבעלות חברת בת 'קסטרו - שיווק', כ-6.86% מהמניות. בבעלות קסטרו מודל עצמה,כ-5.11% מהמניות. בבעלות הציבור כ-23.83% מהמניות (כולל הראל השקעות בביטוח בע"מ ומיטב בית השקעות כבעלי ענין).