מרץ בענף הפרסום: רשתות השיווק מובילות עם הוצאה של 5.7 מיליון דולר

עם זאת הרשתות לא מאמינות בפרסום באינטרנט; לעומתם הסלולר הרבה מעל הממוצע בפרסום ברשת; שטראוס הייתה המפרסם המוביל והמותג המוביל בפרסום - פלאפון
משה בנימין |

"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום חודש מרץ 2008.

הדירוג כולל במאוחד את נתוני הפרסום OFF LINE ואת נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט.

רשתות השיווק לא מאמינות באינטרנט

החודש המקדים לפסח, מרץ, מכניס מטבע הדברים את רשתות השיווק לכוננות שיא ובהתאם הם השקיעו בפרסום נרחב ביותר: ההשקעה בקטגוריה זו הגיעה לסכום של כ- 5.7 מליון דולר, כאשר 97% מהיקף הפרסום הוקדש לפרסום OFFLINE, ורק כ- 3% מתוכם הוקדשו לפרסום באינטרנט.

הרשת המובילה בפרסום בקטגוריה היא סופרפארם עם מבצע "כסף במתנה" באמצעות באומן בר ריבנאי, והגרלת לנד רובר במבצע הישרדות באמצעות נקסט אין.

לעומת זאת בסלולר – מאמינים ומשקיעים

קטגוריית הסלולר ממוקמת במקום השני בפרסום עם השקעה דומה לזו של קטגוריית רשתות השיווק. להבדיל מקטגוריית רשתות השיווק, נתח הפרסום באינטרנט של קטגוריית הסלולאר גדולה הרבה יותר: כ- 20% מסך ההשקעה של הקטגוריה בפרסום הוקדש לפרסום באינטרנט.

סלקום היא המובילה בפרסום באינטרנט בקטגוריה באמצעות מקאן דיגיטל, וממוקמת באופן מצטבר רק במקום השלישי מבין מפעילות הסלולר עם "סלקום אישי – הטבה סלולרית שהכי מתאימה לך" , ומתנת החודש באמצעות מקאן אריקסון ודיגיטל.

פלאפון היא המפעילה הסלולרית המובילה בפרסום במרץ, והיא גם המותג המוביל החודש, עם הוצאה ריאלית של כ- 1.7 מליון דולר באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי וגריי אינטראקטיב המפרסמים את מגוון ההטבות של FAMILY FUN בכיכובה של נינט.

פרטנר במקום השני בקטגוריה עם הקמפיין הבולט של "עבודה עברית" באמצעות ראובני פרידן ואידיאולוג'יק.

612 אלף דולר בפרסם באינטרנט לקטגוריית הרכב

קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת במקום השלישי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3.4 מליון דולר שכ- 18% אחוזים מתוכם באינטרנט. פורד ושברולט הם המותגים במובילים בפרסום בקטגוריה זו.

פורד בולטת עם פרסום לפורד EDGE תחת הסלוגן "קח את עצמך לקצה ומעבר" באמצעות באומן בר ריבנאי ואידיאולוגי'ק, ושברולט מפרסמת את אופטרה MORE ומאליבו עם הצעת מחיר אטרקטיבית באמצעות גלר נסיס וארק אינטראקטיב.

פסח מכניס גם את האלקטרוניקה לחגיגה

גם רשתות האלקטרוניקה משתתפות בחגיגת הפרסום טרום הפסח וממוקמות במקום הרביעי עם הוצאה לפרסום של כ- 2.8 מליון דולר. בדומה לרשתות השיווק, גם רשתות האלקטרוניקה משקיעות את רוב תקציב הפרסום ב OFFLINE. לפרסום באינטרנט הוקדשו רק כ- 3% מתקציב הפרסום.

שני המותגים המובילים בקטגוריה הם מבית אלקטרה מוצרי צריכה. המותג המוביל בפרסום בקטגוריה הוא שקם אלקטריק עם הוצאה ריאלית לפרסום של כחצי מליון דולר באמצעות זרמון גולדמן, עם מבצע "התשלום הראשון עלינו", ובמקום השני ממוקמים מחסני חשמל שעובדים ללא משרד פרסום עם קמפיין "שלם וקח".

"שנה שחורה לפרסום בשוק ההון"

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "חודש מרץ הוא החודש עם ההוצאה לפרסום הגבוהה ביותר מתחילת השנה לקטגוריית קרנות הנאמנות, במה שמסתמן כפתיחת "שנה שחורה" לשוק ההון. קטגוריית הקרנות הממוקמת החודש במקום השישי, ההוצאה לפרסום היא כ- 2.5 מליון דולר בפרסום עם בולטות גבוהה לבית ההשקעות פסגות (באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי וגריי אינטראקטיב) המפרסם – ברוח התקופה- שלל קרנות ללא חשיפה למניות".

שטראוס מובילה עם קמפיין התמונות של דנונה

קבוצת שטראוס היא המפרסם המוביל בחודש מרץ עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.9 מליון דולר. שטראוס בלטה עם קמפיין מושקע לדנונה, שכלל העלאת תמונות הגולשים על גבי גביעי המוצר באמצעות שלמור אבנון עמיחי ו- Y& R אינטראקטיב.

עוד פרסמה שטראוס את מסטיק MUST באמצעות ראובני פרידן תחת הכותרת: "לא תוכלו להוציא אותם מהפה" ואת שישיית מילקי SIX.

G&P היא המפרסמת השנייה בגודלה בחודש מרץ. החברה מפרסמת את צבעי השיער של וולה באמצעות גלר נסיס, פנטן פרו ויטמין עם שירז טל באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי, הד אנד שולדרס באמצעות באומן בר ריבנאי ועוד.

תנובה ממוקמת החודש במקום השביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.4 מליון דולר. המותג המוביל אצל תנובה בפרסום הוא יופלה, עם מבצע קפה ומאפה בקפה ג'ו כנגד הצגת 6 מכסי יופלה באמצעות מקאן אריקסון, גבינה בולגרית מעודנת פיראוס תחת הסלוגן: "טעם של אהבה ים תיכונית" באמצעות גיתם, מעדן חלב קרלו – "בכל קרלו יש חצי כוס חלב" ועוד.

YES בולטת בטבלת המותגים במקום השלישי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כמיליון דולר באמצעות מקאן אריקסון ודיגיטל עם פרסום ל YES STARS – "חווית סדרות גדולה מהחיים".

הקמפינים המובילים: עבודה עברית ו- HOT

OFFLINE

1. פרטנר-אורנג' – עבודה עברית 836,509 דולר

2. קוקה-קולה ZERO 595,568 דולר

3. YES STARS – יעל פוליאקוב 581,485 דולר

ONLINE

1. HOT – לחיות כאילו אין מחר 244,060 דולר

2. YES – תוכניות שונות בערוץ 216,023 דולר

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

לייזר אור איתןלייזר אור איתן

ישראל חושפת את "אור איתן": מערכת יירוט לייזר מבצעית ראשונה בעולם

מערכת הלייזר החדשה של משרד הביטחון, חיל האוויר ורפאל השלימה סדרת ניסויים מוצלחת ותימסר לצה״ל עד סוף השנה כאשר היא צפויה לחולל מהפכה במערך ההגנה האווירית של ישראל עם יירוט מהיר, מדויק וזול של רקטות, פצמ״רים ומל״טים
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רפאל מערכת לייזר

משרד הביטחון, חיל האוויר וחברת רפאל השלימו בהצלחה את הפיתוח של מערכת הלייזר רב העוצמה הראשונה בעולם שמוכנה לשימוש מבצעי. המערכת, שקיבלה את השם "אור איתן" לזכרו של סרן איתן אוסטר שנפל בקרב בדרום לבנון, הוכיחה את יכולותיה בסדרת ניסויים מתקדמת שארכה מספר שבועות בשדה ניסוי בדרום הארץ. הישג זה מעמיד את ישראל כמדינה הראשונה בעולם שמפעילה יכולת יירוט לייזר מבצעית.


הניסויים הוכיחו את יעילות המערכת כנגד מגוון איומים מבצעיים. במהלך הבדיקות, המערכת ביצעה יירוטים מוצלחים של רקטות, פצמ"רים ומל"טים בתרחישים שמדמים קרב אמיתי. זהו השלב הקריטי האחרון לפני מסירת המערכת לצה"ל עד סוף השנה, כאשר היא תשתלב במערך ההגנה הרב-שכבתי של ישראל לצד כיפת ברזל, קלע דוד וחץ.


הפיתוח בוצע על ידי יחידת המו"פ במפא"ת, חברת רפאל כמפתחת הראשית, וחברת אלביט מערכות שמייצרת את מקור הלייזר. בפרויקט השתתפו גם תעשיות ביטחוניות נוספות כמו SCD ושפיר מערכות. המערכת מבוססת על טכנולוגיה ייחודית של "אופטיקה אדפטיבית" שפותחה ברפאל, המאפשרת קליעה יציבה, מרוכזת ומדויקת של קרן הלייזר.


המערכת מצוידת במכוון משודרג המאפשר טווח פעולה מרחיב, דיוק גבוהה ויעילות רבה. היתרון המרכזי שלה הוא היכולת לנטרל איומים במהירות הבזק באמצעות קרן לייזר ובעלות שולית זניחה לעומת מיירטים רקטיים. זוהי פריצת דרך טכנולוגית והנדסית ברמה עולמית שצפויה לשנות את משוואת ההגנה האווירית.


הטכנולוגיה כבר הוכיחה את עצמה בקרב. כפי שפורסם במאי האחרון, דגמים מבצעיים של מערכות לייזר לטווח קצר מתוצרת רפאל פעלו לאורך המלחמה וביצעו עשרות יירוטים. כעת, עם הוכחת היכולת המבצעית של "אור איתן", צפויה קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה באמצעות מערכות נשק לייזר לטווח ארוך.