המשביר החדש לצרכן מציגה גידול בכל הפרמטרים
רבעון שיא לרשת המשביר לצרכן החדש. כחודשיים וחצי לאחר שמניותיה הונפקו לראשונה בבורסה בתל-אביב, מציגה רשת בתי הכלבו המשך של מגמת הצמיחה החדה בפעילותה. הרווח לפני מס ברבעון השני של 2007 טיפס לכ-13.6 מיליון שקל – פי 4 מהרווח לפני מס ברבעון המקביל אשתקד (פרופורמה) שהסתכם בכ-3.3 מיליון שקל. בחברה מציינים, כי נכון להתייחס לרווח לפני מס כיוון שלאור המעבר של הרשת לרווחיות היא החלה להפריש למיסים רק בשנת 2007. עם זאת, הרווח הנקי צמח פי 3 מכ- 3.2 מיליון שקל לכ- 9.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2007.
יצויין, כי כדי לבחון נכונה את ביצועי הרשת, יש לנתח את נתוני הפרופורמה של שנת 2006, המביאים בחשבון את התוצאות אשתקד אילו חברת קשרי תעופה, שנרכשה בתחילת 2007, היתה נמצאת בשליטת המשביר כבר בשנת 2006.
כך, למשל, הכנסות החברה ברבעון השני של 2007 הסתכמו בכ-278.5 מיליון שקל, גידול של כ-70% בהשוואה לכ-164.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אך גידול של כ-6% בהשוואה להכנסות הפרופורמה מאשתקד שהסתכמו בכ-263.7 מיליון שקל.
בחברה הדגישו, כי השיפור ברווח ובהכנסות ברבעון השני הושג למרות תחולתו של חג הפסח השנה ברבעון הראשון, בעוד שאשתקד חל החג ברבעון השני והשפיע עליו לחיוב.
השיפור בתוצאות המשביר בא לידי ביטוי בכל 6 המגזרים העסקיים של קבוצת המשביר (אופנה, כלי בית, קוסמטיקה, זכיינות, תיירות ואחר), והדבר בא לידי ביטוי גם בשורת הרווח התפעולי של החברה. ברבעון השני של 2007 הציגה המשביר לצרכן רווח תפעולי בסך של כ-14.2 מיליון שקל, כמעט כפליים מהרווח התפעולי ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכם בכ-7.3 מיליון שקל.
גם בסיכום חצי שנתי, ניכר היטב השיפור בתוצאות המשביר לצרכן. החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח לפני מס של כ-21.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-4.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2007 הסתכמו בכ-518.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות פרו-פורמה בסך של כ-466.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – צמיחה בשיעור של כ-11%. כאמור, הגידול במחזור ההכנסות של המשביר לצרכן הינו פועל יוצא של הגדלת הפעילות בכל תחומי פעילותה של המשביר, לרבות עלייה של כ-20% בהיקפי המכירות של חברת קשרי תעופה.
ממאזן החברה עולה כי הונה העצמי של החברה בסוף המחצית הראשונה של 2007 מסתכם בסך של כ-35.8 מיליון שקל. זאת, לעומת גרעון של כ-49.4 מיליון שקל בהון העצמי בתום המחצית הראשונה של 2006 – מה שמלמד על הצלחתו של תהליך ההבראה שיישמה הרשת בשנים האחרונות, מאז נרכשה על ידי קבוצת שביט בשנת 2003. מהמאזן עולה עוד, כי בקופתה של המשביר לצרכן מזומנים וניירות ערך סחירים בסך כולל של כ-91 מיליון שקל, כאשר חלקם הגדול גויסו בהנפקתה הציבורית של החברה ביוני האחרון. המשביר הנפיקה לציבור בסך הכל מניות ואיגרות חוב בתמורה של כ-62 מיליון שקל. לאחר ההנפקה מחזיקה קבוצת רמי שביט בכ-85% ממניות החברה.
רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן החדש, אמר היום: "אנו גאים לסכם חצי שנה מצויינת, שבה הצגנו שיפור בכל הפרמטרים הפיננסיים, ובראשם גידול ברווחיות הרשת. כמו כן, במהלך הרבעון השני השלמנו הנפקה ציבורית ראשונה של המשביר, השבחנו את קשרי תעופה שנרכשה בתחילת השנה, חתמנו עם לאומי קארד על הסכם אסטרטגי שיניב לנו הכנסות כבר השנה, בהמשך לשיתוף הפעולה הקיים עימה מאז שנת 2006, ובשבוע שעבר חתמנו על ההסכם לרכישת אחזקות ברשתות האופנה ג'אמפ ואירית. אנו פועלים כיום ליישום האסטרטגיה להפיכת קבוצת המשביר לפלטפורמה שתפעל בתחומים עסקיים מגוונים וסינרגטיים, ושתאפשר לנו להמשיך ולהגדיל את היקפי הפעילות והרווחיות של המשביר תוך ניצול עוצמתה ויתרונותיה היחסיים".
עוד נמסר מהחברה, כי היא פועלת כדי להרחיב את פעילויותיה השונות הן באמצעות צמיחה פנימית והן באמצעות צמיחה חיצונית בדרך של מיזוגים ורכישות. בתחילת 2007 רכשה המשביר את השליטה (כ-74%) בסיטונאית התיירות, חברת קשרי תעופה הבורסאית. חברת קשרי תעופה נרכשה לפי שווי של כ- 10 מיליון דולר, בעוד שהיום, 8 חודשים לאחר הרכישה, היא נסחרת בשווי של כ-25 מיליון דולר.
נזכיר, כי בשבוע שעבר חתמה המשביר על הסכם רכישה נוסף, הפעם בתחום האופנה. החברה חתמה על הסכם לרכישת 50% מרשת האופנה ג'אמפ תמורת כ-22 מיליון שקל. ג'אמפ, המפעילה קרוב ל-57 סניפים ברחבי ישראל, השלימה בסוף השבוע שעבר את רכישת 66% מרשת האופנה אירית, המונה 18 סניפים. מחזור המכירות של שתי החברות, ג'אמפ ואירית, הסתכם בשנת 2006 בכ- 160 מיליון שקל.
אודות החברה
לקבוצת המשביר לצרכן החדש, בשליטתו של רמי שביט, שישה תחומי פעילות מרכזיים: אופנה והלבשה, עולם הבית, קוסמטיקה, זכיינות, תיירות (באמצעות חברת קשרי תעופה) ואחר (באמצעות חברת הבת, מועדון 365). הקבוצה מרכזת את פעילותה בתחומים אלה ברשת המשביר, בחברת התיירות קשרי תעופה ובחברת האופנה ג'אמפ.
הפעילות הקמעונאית מנוהלת על ידי מנכ"ל משותף, אסף בן דב ומרוכזת ברשת חנויות המונה 26 חנויות ועד סוף השנה עתידה למנות 30 חנויות בשטח כולל של כ- 90,000 מ"ר. הפדיון הכולל של הרשת בשנת 2006 הסתכם בכ-900 מיליון שקל.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.