נתוח טכני: צ'ק פוינט - לחובבי הטווח הבלתי נגמר
לא מעט משקיעים מעדיפים את שיטת "שגר ושכח". טכניקה ובמרכזה אתה רוכש מניה בידיעה שהיא עומדת להישאר בתיק ההשקעות שלך שנים ארוכות. משהו בין 3 ל-5 שנים. רוב המשקיעים נכשלים בביצועה הטכניקה הזאת פעם אחר פעם משום שתי סיבות עיקריות : הראשונה והמוכרת היא חוסר סבלנות בולט. אתה מקבל החלטה אך הצורך ברווח ענק מהיר ומיידי, גורם לך לזנוח את הרעיון כאשר המניה שבחרת אינה עומדת בציפיות לאחר חודש ומחצה. הסיבה השנייה היא העיתוי. בלתי אפשרי לנקוט בטכניקה זו בכל מניה ומניה ובכל נקודת זמן. אסטרטגיה זו מתאימה רק לסוג מאוד מסוים של מניות. וצ'קפוינט היא אחת מהן.
צ'ק פוינט שייכת לזן המניות בעלות פוטנציאל להעניק תשואה משמעותית. ההתנהגות שלה שייכת לזן מאוד מיוחד ומסוים של מניות שחייבות לקבל פינה חמה בכל רשימת מעקב. מניות אלו דורשות סבלנות מרובה ומחייבות את המשקיע לשלוט בדחף לרכוש טרם עת. וכמובן למכור טרם עת.
אם נסקור את ההיסטוריה העגומה של המניה נוכל לראות על נקלה שהיא חוותה גל ירידות אלים ומדכא שדרדר את מחירה בעשרות אחוזים. מאיגרא רמא של 116 דולר למניה לבירא עמיקתא של 10.3 דולר למניה.
מנקודה זו ניסתה המניה להתאושש ומאמצע 2003 היא נוטה לדשדש בין מחיר של 16 דולר כרמת תמיכה ל-26 דולר כרמת התנגדות. מחזורי המסחר ההולכים ודועכים מלמדים על תהליך עקבי ועיקש של איסוף סחורה ובמרכזו גוף גדול שמוכן לרכוש כל כמות במחיר קבוע מראש, היינו 16 דולר למניה. כל נסיגה לרמה זו מסתיימת בתמיכה ובניסיון עליות.
העובדה שהמניה מדשדשת בפער של 10 דולר בין רמת התמיכה רמת ההתנגדות, מעידה שעם פריצתו מעלה של הרף העליון היא אמורה להתמיד בעלייה של לפחות 10 דולר נוספים כלומר לפחות עד למחיר של 36 דולר למניה. אלא שיעד זה מסמן את הפוטנציאל המינימאלי בלבד. ההיסטוריה מרוצפת במניות דוגמת צ'קפוינט שאחרי תקופת דשדוש ארוכה פרצו מעלה וגמעו כברת דרך ניכרת. פי כמה וכמה מהפוטנציאל המינימאלי הראשוני.
בימים האחרונים ראינו כיצד מתקרבת צ'קפוינט בצעדי ענק לקראת רמת השיא של הדשדוש. העלייה מלווה במחזורי מסחר גבוהים ויתכן שמדובר בסימן הראשון בדרך לפריצה מעלה. כך או אחרת, יש להמתין לשבירה, לבחון את היקפי הפעילות ולקבל את ההחלטה בשילוב עם מיקום הוראה לקטיעת הפסד.
הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.