תעשיית קרנות הנאמנות: עשרת הטובות והגרועות ביותר מתחילת השנה
קרנות הנאמנות הניבו בממוצע תשואה של 1% בנובמבר ו-10.7% עד כה ב-2019. מה עשו המסלולים השונים?
הגיוס החיובי בקרנות הנאמנות בנובמבר 2019 הסתיים עם תשואה ממוצעת של 0.9%. כך מעריך בית ההשקעות מיטב דש, כאשר מתחילת השנה מדובר כבר בתשואה של כ-10.7%.
מה היתה התשואה למשקיעים?
קבוצת הקרנות המתמחות במניות בישראל סיכמה את החודש עם תשואה חיובית של 2.5% בהובלת קרנות מניות ת"א 90 שעלו ב-7.1%. מתחילת השנה רשמו הקרנות תשואה ממוצעת של כ-29.1%. הקרנות שבלטו לטובה בתשואות מתחילת השנה הן קרנות מניות נדל"ן וקרנות מניות ת"א 90 שעלו ב-51.8% וב-35% בהתאמה. לעומת זאת, הקרנות שפיגרו בתשואה בקבוצה זו היו קרנות מניות אנרגיה וקומודיטיס עם תשואה חיובית נמוכה ממוצעת של 2.3% בלבד.
קרנות שמתמחות במניות בחו"ל רשמו בנובמבר תשואה חיובית בשיעור משוקלל של 2.4%. מתחילת השנה מדובר בתשואה של 16.2%, כחצי מתשואת קרנות הנאמנות שמתמחות במניות בישראל. הקרנות שבלטו לחיוב הן קרנות מניות אירופה מוגנות מט"ח שעלו בממוצע מתחילת השנה ב-21.45%, וקרנות ארה"ב מוגנות מט"ח שהשיגו למשקיעים תשואה חיובית של כ-18.9%. לעומת זאת, הקרנות שבלטו לרעה - קרנות מניות אסיה שרשמו תשואה חיובית של כ-4% בלבד.
קרנות אג"ח כללי רשמו בסיכום חודשי תשואה חיובית ממוצעת של 0.55%, ומתחילת השנה - 7.65%. קרנות אג"ח כללי עם חשיפה של עד 30% מניות השיגו למשקיעים את התשואה הגבוהה ביותר בנובמבר - 1.75%, ומתחילת השנה - 10.1%. זאת בעקבות עליות שנרשמו בכל אפיקי ההשקעה – מניות, אג"ח ממשלתיות ואג"ח קונצרניות.
- 10 דברים חשובים על אגרות חוב - מדריך למשקיעים
- האם אג"ח קונצרני שקלי לשנה הוא הזדמנות השקעה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרנות אג"ח קונצרני רשמו בחודש החולף תשואה חיובית ממוצעת של כ-0.4%. מתחילת השנה קרנות הנאמנות הקונצרניות עלו בכ-6.4% בממוצע, וקרנות אג"ח קונצרני ברמת סיכון גבוהה רשמו תשואה גבוהה יותר של 10%.
קרנות אג"ח מדינה סיכמו את נובמבר עם תשואה חיובית הנאמדת ב-0.15%, ומתחילת השנה - 4.95%. מדד אג"ח ממשלתיות רשם תשואה דומה בנובמבר ותשואה גבוהה יותר מתחילת השנה - 8.65%, פער הנובע בעיקר מכך שהמח"מ הממוצע של קרנות אג"ח מדינה הוא קצר בהרבה מהמח"מ של מדד הבנצ'מארק.
קרנות אג"ח חו"ל רשמו בנובמבר תשואה שלילית של כ-0.95% בהשפעת היחלשות הדולר אל מול השקל.
הטובות ביותר VS הגרועות ביותר
מניתוח הקרנות האקטיביות עולה כי הקרן שרשמה את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת השנה היא קרן איילון (6D) אקסטרים 500 S&P פי 3 שזינקה בכ-80%. מנגד, הקרן שהשיגה למשקיעים את התשואה הגרועה ביותר השנה היא קרן הראל (0D) אג"ח יורו לאחר שירדה ביותר ב-7.6%.
- 10% הנחה בסופר- בנק מרכנתיל עם כרטיס חדש
- מקס מציעה ביטוח נסיעות חדש לתרמילאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בנק הפועלים מחזיר את "מניה במתנה"
להלן רשימת הקרנות עם התשואה הטובה ביותר מאז תחילת השנה, כפי שדירג בית ההשקעות, המורכבת בעיקרה מקרנות מניות בארץ המתמחות בהשקעה בסקטור הנדל"ן ומקרנות אגרסיביות על מדדי המניות בארץ ובעולם. זאת לעומת רשימת הקרנות הגרועות ביותר המורכבת בעיקרה מקרנות המשקיעות בקאנביס, ומקרנות ואג"ח בחו"ל, וקרנות אגרסיביות על הדולר.
- 2.זו לא 06/12/2019 13:39הגב לתגובה זואלא על סיכון גדול שהצליח ומצד שני הפסיד בגדול! נא לא להטעות את התמימים! דברי עינת.,
- 1.גאונים, תשוו ביצועים מ 2008 (ל"ת)אלי 06/12/2019 12:00הגב לתגובה זו
השקת הכרטיס החדש של מרכנתיל. קרדיט: מרכנתיל10% הנחה בסופר- בנק מרכנתיל עם כרטיס חדש
המהלך החדש של הבנק צפוי לחסוך למשקי הבית, מחזיקי הכרטיס החדש, עד 1,500 שקל בשנה על קניות המזון; הכרטיס יינתן ללא דמי כרטיס חודשיים עד שנת 2027. בין הרשתות המשתתפות: קארפור, ויקטורי, קינג סטור ודבאח
על רקע יוקר המחייה המאמיר ועליית מחירי המזון בישראל, בנק מרכנתיל משיק כרטיס מועדון חדש שנועד להקל ישירות על ההוצאה הכבדה ביותר של משק הבית הישראלי: הקניות בסופר. הבנק השיק את Mercantile First, כרטיס אשראי המעניק הנחה של 10% ברשתות מזון מובילות בפריסה ארצית.
השימוש בכרטיס החדש צפוי לחסוך ללקוחות עד 1,500 שקל בשנה בהוצאות המזון. הכרטיס מיועד לשמש ככרטיס העיקרי בארנק ("Top of Wallet") ולהעניק ללקוחות הבנק הטבות המזוהות בדרך כלל רק עם מועדוני צרכנות גדולים.
ורד
אביטן, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הקמעונאית: "אחד היתרונות החזקים של בנק מרכנתיל הוא היכולת להקשיב ללקוחותיו ובעיקר להבין אותם. כרטיס אשראי מרכנתיל First עונה בדיוק על הצרכים הבסיסיים של הלקוחות שלנו, תורם משמעותית להתמודדות עם יוקר המחיה ומאפשר ללקוחותינו
ליהנות מהנחות שמותאמות להם אישית, ללא צורך להשתייך למועדון לקוחות".
המהלך, כולל שיתוף פעולה עם מגוון רחב של רשתות המותאמות לכלל פלחי האוכלוסייה של הבנק. בין הרשתות המשתתפות ניתן למצוא את ענקיות המזון קארפור ו-ויקטורי, לצד רשתות בולטות נוספות כמו
קינג סטור, סאלח דבאח, בר כל, נתיב החסד ושירה מרקט.
- ביהמ"ש: סירוב להכנסת כספים שמקורם במטבעות דיגיטליים אינו חוקי
- דיסקונט: הושלם המיזוג בין מוניציפל למרכנתיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כדי ליהנות מההנחה, פיתח הבנק יחד עם חברת דולצ'ה ויטה מנגנון של טעינת "תו דיגיטלי". לאחר הזמנת הכרטיס, הלקוחות נכנסים לאפליקציה או לאתר הבנק וטוענים כסף לתו ייעודי. על טעינת 500 השקלים הראשונים
בכל חודש, מקבלים 10% הנחה (משלמים בפועל 450 ש"ח ומקבלים שווי של 500 ש"ח לקניה). ועל טעינת 1,500 שקל נוספים מקבלים 5% הנחה. סך הכל ניתן לטעון עד 2,000 שקל בחודש קלנדרי. התשלום בקופה מתבצע באמצעות הצגת מספר כרטיס אשראי דיגיטלי, תוקף ו-CVV המתקבלים באתר לאחר
הטעינה.
