אייר חיפה משיקה קו לאתונה: כמה תעלה הטיסה?
חברת התעופה החדשה השיקה היום קו חדש לבירת יוון, שיופעל חמישה ימים בשבוע - הלוך וחזור; מצטרף לקויים הקיימים שכוללים שתי טיסות יומיות לאילת ושלוש טיסות יומיות ללרנקה
חברת התעופה החדשה אייר חיפה, החלה היום להפעיל טיסות ישירות מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לאתונה. הקו החדש, שיפעל חמש פעמים בשבוע במחיר התחלתי של 149$ לכיוון, מצטרף לפעילותה הסדירה של החברה מחיפה, הכוללת שתי טיסות יומיות לאילת ושלוש טיסות יומיות ללרנקה. כל הטיסות מתבצעות בשלושת מטוסי ה-ATR 72-600 של החברה, המהווים את צי המטוסים הצעיר ביותר בישראל.
הטיסות לבירת יוון יופעלו בימים א', ב', ד', ה', ו', עם המראה מחיפה בשעה 09:00 ונחיתה באתונה ב-11:55, וטיסת חזור שתמריא בשעה 12:55 ותנחת בחיפה ב-15:45.
"השקת הקו לאתונה היא צעד משמעותי בהרחבת יעדי הטיסות הבינלאומיות שלנו ובחיזוק מעמדו של נמל התעופה חיפה כשער בינלאומי למגוון יעדים באגן הים התיכון," אומר גונן אוסישקין, מייסד שותף ומנכ"ל אייר חיפה. "לאחר השקת הטיסות לאילת וללרנקה, אנו גאים להוסיף יעד אטרקטיבי נוסף עבור תושבי הצפון, ונמשיך להרחיב את היצע היעדים שלנו בחודשים הקרובים."
הגישה לנמל התעופה בחיפה יכולה להיעשות באמצעות באמצעות קו 100 של אגד, המקשר בין תחנת מרכזית המפרץ לטרמינל בתדירות של אחת לחצי שעה. כל טיסות החברה כוללות אפשרות לשינוי או ביטול עד 24 שעות לפני ההמראה, תמורת קרדיט לרכישה עתידית. כרטיסי הטיסה כוללים תיק יד ללא תשלום, וניתן להוסיף מזוודה והושבה מראש בהתאם לצורך.
- אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

לא רק ריבית: כך תחשבו את העלות האמיתית של ההלוואה שלכם
מדוע הריבית הנקובה היא רק קצה הקרחון
של המחיר האמיתי, כיצד עמלות ומנגנוני הצמדה מייקרים את ההחזר בפועל, ואיך תוכלו להשוות בצורה מושכלת בין הצעות מהגופים המלווים כדי להימנע מהפתעות
העלות הראשונה - עמלת פתיחת תיק
המרכיב הראשון שמשפיע על כדאיות ההלוואה הוא עמלת פתיחת התיק או דמי הטיפול. מדובר בסכום הנגבה מראש במועד העמדת האשראי. בעוד שבמערכת הבנקאית עמלות אלו לרוב מוגדרות בתעריפונים מפוקחים (כך למשל, עמלת פתיחת תיק משכנתא עומדת על 360 ש"ח נכון לשנת 2025),
בגופים חוץ בנקאיים המודל שונה משמעותית - שם מקובל לגבות עמלה בשיעור מסוים מסך הקרן, לרוב בין 1% ל 3%. המשמעות היא שחיקה מיידית של סכום ההלוואה: לווה המבקש 100,000 ש"ח עשוי לגלות שלחשבונו נכנס סכום נטו של 98,000 שקל בלבד, בעוד שהריבית מחושבת על מלוא הסכום המקורי. זהו למעשה קנס כניסה שמעלה משמעותית את עלות ההלוואה, במיוחד בהלוואות לתקופות קצרות.
מלכודת המדד
עלות נוספת שנוטים לשכוח היא הצמדת הקרן למדד המחירים לצרכן. בתקופות של אינפלציה, הלוואה צמודת מדד עלולה להפוך לנטל מתגלגל: גם אם הלווה משלם מדי חודש בחודשו, יתרת החוב שלו עשויה לתפוח בגלל עליית המדד. במצב כזה, הלווה משלם ריבית על סכום שהולך וגדל במקום לקטון, מה שמעלה את העלות הסופית מעבר לתכנון המקורי.
- סקר בנק ישראל: מצוקת אשראי של עסקים קטנים וירידה בביקוש לאשראי לדיור
- בנק ישראל: בנק מזרחי טפחות הוא הכי יקר בהלוואות ומשכנתאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לכך מצטרפת שיטת החישוב של לוח הסילוקין. רוב ההלוואות מבוססות על לוח שפיצר, שבו ההחזר החודשי קבוע אך הרכב התשלום משתנה: בשנים הראשונות רוב התשלום מופנה לכיסוי הריבית ורק מיעוטו לכיסוי הקרן. המשמעות היא שאם לווה ירצה לפרוע את ההלוואה באמצע התקופה, הוא יגלה שיתרת החוב שלו כמעט ולא הצטמצמה, למרות ששילם סכומים נכבדים מדי חודש. הבנת מבנה לוח הסילוקין קריטית להבנת העלות לאורך זמן.
.jpg)