דוחות

דוח טוב לויקטורי, דוח פחות טוב לציבור

בזמן שחברות קמעונאיות רבות מתקשות להתמודד עם האינפלציה ולא מצליחות לשמור על הרווחיות, ויקטורי מציגה עלייה של 8% ברווח התפעולי לעומת הרבעון המקביל, לסכום של 25.6 מיליון שקל. ה-EBITDA צמחה גם היא לסך של 59 מיליון שקל, עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל
מתן קובי |

הכנסות  ויקטורי -0.04% עמדו ברבעון השני של השנה על 594 מיליון שקל, לעומת  578 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של החברה עמד ברבעון הנוכחי על 25.6 מיליון שקל, עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו עמד הרווח התפעולי עמד על 23.7 מיליון. העלייה ברווח התפעולי חריגה בנוף של קמעונאות המזון, לאחר שראינו ירידות בשיעורי הרווחיות לאורך כל המגזר, לראייה- הירידות ברווחיות אצל רמי לוי, אשר אליו מצטרפת גם שופרסל.

הרווחיות החריגה של ויקטורי נבעה בעיקר מגידול בהכנסות בזמן שהוצאות המכירה ושיווק כמעט ולא עלו, מה שהשאיר מרווח רווח גבוה יותר לחברה. נראה כי החלטת ההנהלה שלא להגדיל את ההוצאות הללו לא רק שלא פגעה במכירות אלא שהן אפילו עלו ב-2.7%. בנוסף, הרווחיות עלתה למרות שנרשם גידול בהוצאות שכר הדירה, ארנונה והוצאות רכב כתוצאה מהאינפלציה. בנוסף לעלייה ברווח התפעולי, ה-EBITDA עמדה ברבעון הנוכחי על 59 מיליון שקל, עלייה של 7% לעומת 55 מיליון ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי וגם שיעור ה-EBITDA נשארו על כנם לעומת הרבעון המקביל.

הרווח הגולמי של החברה עמד על 150 מיליון שקל ברבעון האחרון והשיעור שלו מסך ההכנסות נשאר על כנו עם 25%, בדומה לשיעור ברבעון המקביל. יש לציין שהמשמעות של השמירה על שיעור הרווח הגולמי בעצם אומרת שויקטורי מרוויחה על כל שקל שהיא מוכרת היום אותו סכום כמו  לפני שנה- משמע ויקטורי לא מקלה על הציבור על אף נתוני האינפלציה הגבוהים שפוקדים אותנו היום, אשר לא היו במשק ברבעון השני של 2021.  כל זאת לאחר שהמנכ"ל אייל רביד החליט להפסיק לשווק את מוצרי פרי הגליל בטענה כי הם מעלים מחירים ופוגעים בציבור. רק לפני כשבועיים מסר רביד ללקחותיו הודעה בנושא בה אמר: "ויקטורי תמשיך לפעול בכל האמצעים כל מנת להיטיב עם לקוחותיה ותעמוד כחומה בצורה אל מול השתוללות המחירים". אולי רביד שכח להוסיף בהודעה שהוא עדיין מרוויח על הציבור באותה הצורה. נראה שויקטורי דווקא היא זו שמשאירה את הציבור לבד מול "השתוללות המחירים" בזמן שהיא סופרת את השקלים.

ויקטורי השיקה שירות משלוחים חדש דרך אפליקציית WOLT - להערכת החברה, ההכנסות בשנה הקרובה יעמוד על 50-60 מיליון שקל ובשנת 2023 יגיע לכ-150 מיליון שקל. לא צפויות הוצאות מיוחדות בגין פעילות זו ושיעורי הרווחיות צפוי להיות באותו שיעור של שיעור הרווחיות הכללי של החברה. 

בהמשך לדוח מסר המנכ"ל: "אנו ממשיכים את מגמת הצמיחה. תת הרשת ויקטורי סיטי שהחלה לפעול ברבעון האחרון ותגדל לסניפים נוספים תבוא לידי ביטוי כבר ברבעונים הבאים. לתרומה של תת הרשת יצטרפו סניפים רגילים חדשים ואנו מצפים שגם הם יובילו להגדלת רווחי הרשת - נכון להיום אנחנו צפויים לפתוח סניפים חדשים בהיקף כולל של כ- 11 אלף מטר. אנו ממשיכים להיות קשובים לצרכן ופועלים לשמירה על סל מוצרים הוגן, זאת למרות התייקרות התשומות במשק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייל בן סימון מנכל הפניקס
צילום: ענבל מרמרי
דוחות

הפניקס: תשואה של 29.2% על ההון; מעלה תחזיות להמשך

הרווחיות של חברות הביטוח לא עוצרת, והפניקס מבינה שאת התחזיות לשנת 2027 היא משיגה כבר השנה; לכן החברה מעלה בחדות את התחזיות לשנת 2028, עם תשואה להון שתהיה מעל 25%, רווח EBITDA מתואם של 2.5 מיליארד, ורווחי ליבה של 3.4 מיליארד שקל בטווח האמצע

תמיר חכמוף |

הפניקס הפניקס -2.39%  מפרסמת את דוחות הרבעון השלישי של 2025 ומציגה המשך צמיחה הן ברווח הכולל והן ברווחי הליבה, לצד עדכון משמעותי של היעדים האסטרטגיים לשנים הקרובות. הרווח הכולל ברבעון עלה ל-803 מיליון שקל, לעומת 758 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הגיע ל-2.3 מיליארד שקל צמיחה חדה ביחס ל-1.65 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גם רווח הליבה ממשיך לעלות, והגיע ברבעון ל-667 מיליון שקל ובתשעת החודשים ל-1.98 מיליארד שקל, עלייה ניכרת מול 572 ו-1.65 מיליארד שקל בהתאמה אשתקד. התשואה להון בולטת אף היא ומשקפת רבעון חזק במיוחד עם 29.2%. התשואה להון מפעילות ליבה עומדת על 24%.

אולם עיקר המשקל בדיווח הנוכחי נמצא בעדכון היעדים ל-2028, יעד שאפתני הרבה יותר מהמתווה הקודם, ומציג עלייה משמעותית בכל הפרמטרים המרכזיים. הפניקס מצפה שרווח הליבה שלה יצמח לטווח של 3.3-3.5 מיליארד שקל, לצד תשואה להון של מעל 25%. מדובר בקפיצה ניכרת מהיעדים שנקבעו לשנת 2027 רק בספטמבר האחרון, שעמדו על 2.4-2.6 מיליארד שקל.

העדכון האסטרטגי של הפניקס מעלה לא מעט שאלות. איך ייתכן שתחזית הרווח קפצה כה משמעותית בטווח כל כך קצר? מה בעצם השתנה בפעילות החברה שמאפשר לה להעלות את היעדים לרמת 3.3-3.5 מיליארד שקל כבר ב-2028, כמעט מיליארד שקל יותר מהיעדים שפורסמו לשנת 2027 רק בחודשים האחרונים? בחינה של הדוחות מצביעה על שתי חוליות מרכזיות שמסבירות חלק מהזינוק האחרון ברווחים: רווחי ההון החריגים השנה, בעיקר מנוסטרו והשקעות, והרווחיות הגבוהה בענפי הביטוח הכללי. רווחי ההשקעות העופים, שהסתכמו בכ-769 מיליון שקל מתחילת השנה מתוך רווח כולל של 928 מיליון שקל, היו גורם מרכזי בשורת הרווח, והם מעלים את השאלה האם מדובר במצב חד פעמי או בתנופה שהפניקס מאמינה שתצליח לשמר? מצד שני, עצם העובדה שהחברה מציגה תחזית מפורטת ומתייחסת לצמיחה יציבה וארוכת טווח בפעילויות ניהול הנכסים, הסוכנויות והאשראי, תחומים שנחשבים לפחות תנודתיים, עשויה לרמוז שהפניקס רואה את הרווחיות של השנים האחרונות לא כחריגה אקראית, אלא כבסיס שממנו ניתן להמשיך לעלות. האם באמת ניתן לשמר ואף לשפר רווחיות כזו, בלי התערבות של הרגולטור?

אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הפניקס הוא תחום ניהול הנכסים, שממשיך להאיץ קדימה. רווחי הליבה מפעילות זו הסתכמו ברבעון ב-256 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ל-682 מיליון שקל, גידול של כ-43% לעומת התקופה המקבילה. במקביל, ה-EBITDA המותאם זינק ל-430 מיליון שקל ברבעון ול-1.19 מיליארד שקל מתחילת השנה, ומדגיש את ההתרחבות בפעילויות הרווחיות של הקבוצה ובשיפור היעילות. היקף הנכסים המנוהלים עלה ל-585 מיליארד שקל נכון לסוף הרבעון, כ-11% יותר מרמתו בסוף 2024.

בפעילות הביטוח נרשמה יציבות בצמיחה: הרווח מפעילות הליבה עלה ל-411 מיליון שקל ברבעון ול-1.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים, שיפור מתון אך עקבי, בין היתר בזכות הרחבת תהליכי הדיגיטציה והאופטימיזציה. החברה ציינה כי עמידותה לשינויי ריבית נותרה גבוהה, כאשר תשואת הנוסטרו ברבעון, כ-9% בקצב שנתי, תמכה בשורה התחתונה. בנוסף השלימה החברה את הגדלת האחזקה בפניקס סוכנויות ל-95%.

חגי שלום
צילום: אסף לב

טיב טעם בדוחות טובים: הרווח התפעולי זינק ב-36%

ההכנסות ברבעון עלו בזכות צמיחה אורגנית ורכישת פעילות ב-15.7% ל-528.7 מיליון שקל  

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה טיב טעם חגי שלום

ההכנסות של טיב טעם ברבעון השלישי צמחו בכ-15.7% והסתכמו בכ-528.7 מיליון שקל לעומת כ- 457.1 מיליון שקל. ברבעון המקביל הפדיון בחנויות הזהות ברבעון השלישי עלה בכ-2.3% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הגולמי עלה  ב-18.9% ביחס לרבעון המקביל והסתכם לכ-176.2 מיליון שקל, לעומת כ-148.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-27.9 מיליון שקל - צמיחה של 36%.


ה-EBITDA  ברבעון עלה בכ-20.6% והסתכם בכ-59.3 מיליון שקל לעומת כ- 49.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. הרווח הנקי גדל בכ-55.6% ב-15.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. התוצאות כוללות איחוד של רכישת פעילות מזרח ומערב החל מהרבעון השני.

מועדון הלקוחות של טיב טעם של גדל בכ-14.3% ביחס לרבעון המקביל וכולל כ-663 אלף חברים. החברה תחלק דיבידנד בסך של כ- 4.6 מיליון ש"ח אשר ישולם בחודש דצמבר 2025

 

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה מסר: "ברבעון השלישי של שנת 2025 המשכנו את מגמת הצמיחה ואנו מציגים רבעון שיא נוסף עם שיפור בכל הפרמטרים. השילוב בין תרומת רכישת מזרח ומערב לבין השיפור המתמשך בקמעונאות, הנובע ממיקוד הטיפול במנועי הצמיחה וביניהם, תוכנית הנאמנות TivClub של הרשת הקמעונאית ופעילות האונליין - מחזק את הקבוצה ויוצר בסיס איתן לצמיחה גם בשנת 2026. אנו ממשיכים להנות מיתרונה של קבוצה מגוונת שאינה נשענת על מגזר אחד בלבד, זאת למרות האתגרים במגזר הסחר על רקע המחירים הגבוהים של  חומרי הגלם.

מהלכי הסינרגיה עם מזרח ומערב הבשילו, אך בחלקם ומהווים פוטנציאל משמעותי להמשך הצמיחה והשיפור בתוצאות הקבוצה. בנוסף, אנו רואים את תחילתו של הפתרון למחסור בעובדים בזכות שילוב עובדים זרים לצד השלמת האוטומציה המתקדמת שאנו מיישמים עבור פעילות האונליין שאת פירותיה נקבל במרוצת שנת 2026. הקבוצה ערוכה להמשיך לצמוח ולהשיא ערך לבעלי המניות."