ראיון

"התחום שלנו פחות רגיש לאינפלציה, יודעים להסתדר בתקופות מאתגרות"

כך אומר אסף אלפרוביץ, סמנכ"ל חברת ההלבשה התחתונה דלתא, בראיון לביזפורטל לאחר הדוחות, כאשר הוא למעשה רומז שהיא אמורה להיות חברה דפנסיבית. ומה לגבי ההנפקה בנאסד"ק? "כרגע זה לא על הפרק"
נתנאל אריאל | (1)

"למרות שאנחנו מתמודדים עם תנאי מאקרו מאתגרים גם בסביבת הריבית והאינפלציה, אנחנו מראים צמיחה מאוד גבוהה ביחס לשוק, מול רבעון שהיה שיא כל הזמנים בשנה הקודמת כאשר כל התנאים היו נוחים מאוד, גם הלוגיסטיקה וגם האינפלציה, הכל היה רגוע, ועדיין אנחנו בתוצאות גבוהות יותר מאותו רבעון". כך אומר אסף אלפרוביץ, סמנכ"ל הכספים של חברת ההלבשה התחתונה דלתא. לדבריו "תחזית ההכנסות ירדה בגלל שינויי מטבע, שחיקת המטבע גרמה לאובדן ההכנסות". דלתא רשמה רבעון שיא נוסף בהכנסות, כאשר מנגד הרווחים ירדו בגלל העתקת מפעל מסין לוויטנאם, שעלתה לחברה באופן חד פעמי 5.5 מיליון דולר. אסף, איך אתה רואה את הדוחות שלכם?  אלפרוביץ: "אנחנו פועלים בתחום שהוא הרבה פחות רגיש לתנודות מאקרו כלכליים בשל החיוניות שלו, אנחנו מוכרים מוצרי בסיס, הלבשה תחתונה, אנחנו יודעים להסתדר בתקופות מאתגרות, נכנסו למשבר חזקים, אנחנו מאוד חזקים בתוך המשבר, ואנחנו נצא עוד יותר חזקים כשהמשבר יגמר. "אבל כן צריך לומר- אנחנו לא חסינים, וולמארט הייתה פעם לקוח עיקרי, כבר הרבה שנים היא לא כזאת (ליתר דיוק - מאז 2019, ובכל מקרה - אזהרת הרווח של וולמארט הפילה באותו יום את מניית דלתא ב-9%. נ"א). למרות זאת, ההכנסות שלנו בשיתוף וולמארט צמחו בשיעור דו ספרתי, וזה צפוי להמשיך כך בהמשך". לאן אתם רוצים להתרחב מבחינת אזורי פעילות בעולם? אלפרוביץ: "ארצות הברית היא החוזקה המרכזית שלנו (51% מכלל מכירות החברה. נ"א), לאחר מכן יש לנו פעילות ענפה בגרמניה" (אירופה מהווה 28% מהמכירות, כאשר גרמניה מובילה עם 13%, ואחריה צ'כיה, צרפת ובולגריה. נ"א). "אנחנו נכנסים עד סוף השנה לשוק הסיני באמצעות אדידס, בשיתוף פעולה עם חברת ״די-מול״, שנקראת גם 'האמזון של סין'. בפלטפורמה שלה, קיבלנו זיכיון בלעדי לפעילות האינטרנטית באתר של אדידס אינטמנטס. זה מינוף שאנחנו עושים בעזרת מותג על כמו אדידס כדי לחדור לשווקים. גם לאמריקה הלטינית אנחנו מתכננים לחדור עד סוף השנה, זה שוק שהפעילות שלנו הייתה דלה בו, ואנחנו גם שם עושים זאת באמצעות שיתוף פעולה עם מותגי ענק כמו פולו וראלף לורן". כיום יש לחברה פעילות יחסית קטנה בדרום אמריקה - בברזיל. מה יאפשר לכם לצמוח הלאה? "בחזון שלנו אנחנו חברה מובילה בהלבשה תחתונה. רוצים לחזק זאת תוך התמקדות במנועי הצמיחה שהם הספורט, האונליין והדיגיטל והתמקדות במוצרי קיימות. זה ה-DNA שלנו". רציתם להנפיק בנאסד"ק. מתי זה יקרה? אלפרוביץ: "החלון של ההנפקות בנאסד"ק חלש כעת ובזמן כזה אנחנו לא צריכים להנפיק. אנחנו חברה צומחת, רווחית ועם כסף בקופה. לכן, אנחנו ננפיק רק אם זה יביא ערך לבעלי המניות שלנו. כרגע זה לא על הפרק". בדוחות שפרסמה השבוע דלתא, החברה רשמה הכנסות של 491 מיליון דולר - עלייה של 7% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, אז רשמה הכנסות של 456 מיליון דולר. הרווח תפעולי ירד ל-38 מיליון דולר, לעומת 42.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי לתקופה עמד על 22.6 מיליון דולר, ירידה של 16% מהרבעון המקביל. הסיבה היא הוצאות חד פעמיות של 5.5 מיליון דולר עקב החלטתה של דלתא להעתיק את המפעל של חברת הבת Bogart בשנזן, סין, למדינת ווייטנאם. בנטרול ההוצאה החד פעמית מדובר על עליה של 3% ורווח נקי של 28.1 מיליון דולר.  ומה לגבי תוצאות השנה כולה? דלתא ממשיכה לדבוק במספרים שסיפקה בחצי השנה האחרונה. היא צופה שתסיים את שנת 2022 עם הכנסות בטווח של 2.08-2.13 מיליארד דולר ב"טווח האמצעי-תחתון של התחזית". החברה תחלק דיבידנד של 6 מיליון דולר, כ-23.5 סנט למניה, שיחולק ב-6 בספטמבר 2022. המועד הקובע יהיה 22 באוגוסט 2022. מתחילת השנה ירדה מניית דלתא ב-10%, והיא נסחרת כעת במחיר של 190 שקלף ושווי שוק של 4.9 מיליארד שקל. הירידה במניה למעשה הייתה חדה יותר אלא שבעקבות הדוחות השבוע המניה זינקה אתמול ב-10% והיום היא המשיכה לעלות בעוד 2%. בשנה שעברה זינקה המניה ב-166%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מי יכול להאמין לפקיד הזה שקרן פתולוגי 17/08/2022 09:53
    הגב לתגובה זו
    מי יכול להאמין לפקיד הזה שקרן פתולוגי
צורי דבוש
צילום: ראובן קפיצינסקי
דוחות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר

ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"

מנדי הניג |

זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.

רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי


קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום. 

קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.


עיקרי התוצאות

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

אייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסףאייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסף
דוחות

ויקטורי שומרת על יציבות, עם גידול במכירות ושיפור ברווח הגולמי

הכנסות הרבעון עלו ל-661 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי התרחב, אך ההוצאות הגבוהות פגעו בשורה התפעולית והנקייה; במקביל החברה חילקה דיבידנדים, רכשה מניות עצמיות והרחיבה את שטחי המסחר

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטורי

רשת הסופרמרקטים ויקטורי ויקטורי -1.25%  דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2025, והציגה עלייה של כ-2.5% בהכנסות שהסתכמו בכ-661 מיליון שקל עיקר העלייה נבע מפתיחת שני סניפים חדשים בחריש ובעמק חפר, בעוד שבמהלך התקופה נסגר סניף אחד. תחום המכירות המקוונות ממשיך לגדול ועלה במחצית הראשונה של השנה לכ-6.5% מכלל המכירות, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה. החברה מציבה יעד להגיע לשיעור של כ10% מהמחזור בטווח הקצר. הפדיון למ"ר נותר יציב ואף השתפר במקצת, עם 9.1 אלף שקל למ"ר בממוצע, לעומת 9 אלף שקל בתקופה המקבילה. בחנויות זהות נרשם גידול מתון של 0.4%.

הרווח הגולמי של ויקטורי ברבעון השני הסתכם בכ-161 מיליון שקל, עלייה של כ-4.5% לעומת כ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 24.3%, עלייה לעומת 23.9% אשתקד, וזאת בניגוד לרבעון של רמי לוי רמי לוי -0.64%  , שם ירד הרווח הגולמי של החברה את כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק.

מנגד, הרווח התפעולי נשחק וירד בכ-7.5% ל-21.5 מיליון שקל, בעיקר בשל גידול בהוצאות מכירה ושיווק, הוצאות הנהלה וכלליות, עליית שכר בסניפים, וכן הוצאות גבוהות יותר בגין פחת, ארנונה וחשמל. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-3.25%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד על 9.5 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הנקי עמד על 1.44%, אך בנטרול השפעת תקן החשבונאות IFRS16 עמד על כ-13.1 מיליון שקל, כ-1.98% מההכנסות. ההבדל נובע מהשפעת היוון הסכמי שכירות חדשים בריבית גבוהה יחסית.

נזילות גבוהה, דיבידנדים ורכישה עצמית 

ויקטורי ממשיכה לשמור על נזילות גבוהה: נכון לסוף יוני 2025, יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר עלו בכ-18% לכ-109 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון גם הוא עלה בכ-9% ועמד על כ-51.1 מיליון שקל. ההון העצמי עלה בכ-6.1% והסתכם בכ-396 מיליון שקל.