מדיפאואר: ה-NOI עלה ל-6 מ' ד' ברבעון; ה-FFO עלה ל-2.5 מ'
חברת הנדל"ן המניב מדיפאואר 1.94% מדווחת כי ה-NOI ברבעון הראשון של 2022 גדל בכ- 52% והסתכם בכ- 6 מיליון דולר לעומת 3.95 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO הסתכם ברבעון הרביעי בעלייה של כ-56% בכ-2.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. תוצאות הרבעון הושפעו בעיקר משתי עסקאות שביצעה החברה עם רכישת 6 נכסים חדשים בחודשים יולי וספטמבר 2021 בתמורה כוללת של 132.8 מיליון דולר ומתרומתם ל-NOI ול-FFO.
ההכנסות מדמי שכירות ברבעון הראשון הסתכמו לסך של כ-9.4 מיליון דולר, גידול של כ-55% בהשוואה להכנסות של 6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, הגידול בהכנסות מדמי שכירות מיוחס בעיקר לחמשת הנכסים שרכשה החברה בפנסילבניה ולנכס הנוסף שנרכש בג'ורג'יה.
במסגרת שתי העסקאות, רכשה מדיפאואר 5 מרכזים מסחריים פתוחים, מעוגני סופרמרקטים, במטרופולין של פילדלפיה, במדינת פנסילבניה (החזקת החברה 80%) וכן מרכז מסחרי במדינת ג'ורג'יה שבארה"ב (החזקת החברה 100%). מדיפאואר הרחיבה את השטח המסחרי המושכר בפנסילבניה בכ-60% והתרחבה גם לפעילות באזור דרום, מזרח ארה"ב המהווה מנוע צמיחה נוסף להתפתחות החברה בשנים הקרובות.
מרחיבה את פרוטפוליו הנכסים בארה"ב
מדיפאואר חתמה החודש (מאי) על מסמך כוונות לרכישת נכס ראשון במטרופולין של וושינגטון תמורת 36.5 מיליון דולר, עם NOI נוכחי של כ- 2.54 מיליון דולר בשנה ועוד קודם לכן הודיעה כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת מרכז מסחרי הממוקם במדינת פנסילבניה שבארה"ב, בשטח כולל להשכרה של כ-10,320 מ"ר, בתמורה לסך של 19.2 מיליוני דולר. עסקאות אלו מצטרפות לעסקה לרכישת מרכז מסחרי בקונטיקט, שהושלמה בתחילת חודש אפריל, תמורת 22.35 מיליון דולר.
- העסקה נחתמה: מדיפאואר רוכשת 16 מרכזיים מסחריים בארה"ב תמורת 276 מיליון דולר
- מדיפאואר צומחת ב-NOI וב-FFO; ירידה ברווח הנקי בעקבות מימון העסקה החדשה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למדיפאואר, 17 נכסי נדל"ן על שטח להשכרה כולל של כ-183 אלף מ"ר, כ-260 שוכרים מסחריים עם חוזי שכירות המסתיימים בין השנים 2022 עד 2041 ושיעור תפוסה של 93%.
המנכ"ל רון שטרן אמר: "מדיפאואר בתנופת צמיחה ומצליחה לתרגם את היתרונות לגודל ואת המעמד התחרותי שלה באזורים בהם אנו פועלים לטובת הגדלה עקבית של מספר הנכסים והשבחתם. בתחילת החודש דיווחנו על רכישה של נכס במטרופולין של וושינגטון ובכוונת החברה להעמיק את נוכחותה במטרופולין זה שיהווה ביחד עם בוסטון, פילדלפיה ואטלנטה את מנוע הצמיחה של מדיפאואר בעתיד"

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
