פרטנר: הרווח התפעולי עלה ב-75% ל-28 מ' ש'; ההכנסות ברמה דומה
פרטנר 0.82% מדווחת על רווח תפעולי של 28 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021 על הכנסות של 833 מיליון שקל, שיפור של 75% מרווח תפעולי של 18 מיליון בנטרול אירועים חד פעמיים ברבעון המקביל, וצמיחה של כ-3% ברמת ההכנסות.
הכנסות משירותים עלו ב-2% ל-639 מיליון שקל. כחלק מסעיף זה, שירותי הסלולר דווקא ירדו ב-2% ל-413 מיליון שקל עקב הכנסות פחותות משירותי נדידה בשל סגירת השמים בצל הקורונה (עלייה במספר המנויים קיזז את הירידה). השירותי במגזר הקווי מנגד עלו ב-6% לכ-260 מיליון שקל הודות לפעילות פרטנרTV ושירותי האינטרנט, אך אלה קוזזו חלקית עקב קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות.
ההכנסות מציוד עלו ב-9% ל-194 מיליון שקל בעקבות מכירות של ציוד קצה במגזר הקווי וכן של סמארטפונים חדשים תומכי דור 5, זאת ברקע הקמפיינים שהעלו פרטנר והמתחרות (ועל אף שלמשתמשי הקצה עוד אין שימוש פרקטי בתשתית זו בישראל). תמהיל מכירות הציוד אף נטה לטובת מוצרים יקרים יותר, שהגדילו את הרווח הממוצע למכירה (הרווח הגולמי במגזר עלה ב-14% ל-42 מיליון שקל).
בנטרול החזר מבזק ברבעון המקביל בעקבות החלטה רגולטורית, ה-EBITDA המתואם עלה ב-7% ברבעון הראשון של 2021 ל-209 מיליון שקל. הרווח בתקופה הסתכם ב-5 מיליון שקל, נמוך בחצי מ-10 מיליון שנה קודם לכן, כשהרווח בזמנו כלל את ההשפעה נטו של ההחזר החד פעמי בעקבות החלטה רגולטורית מבזק, מסבירים בפרטנר.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הורדה בתחילת השנה של תעריפי השוק הסיטונאי, במסגרתו משתמשת פרטנר בתשתיות האינטרנט של בזק, סייעה לפרטנר להותיר ברמה דומה את ההוצאות התפעוליות שהסתכמו ב-481 מיליון שקל. עוד סייעה לכך הירידה בהוצאות הפסדי אשראי.
בסוף התקופה, בסיס מנויי הסלולר של החברה (כולל מנויי מודם סלולרי ו-012 מובייל ומנויי M2M) הסתכם בכ-2.9 מיליון איש לאחר עלייה של 67 אלף מנויים שגויסו ברבעון. ואולם, יצוין כי 21 אלף מנויים התקשרו עם פרטנר לתקופה של 12 חודשים בלבד באמצעות משרד החינוך כחלק מתכנית לטיפול במשבר הקורונה. שיעור הנטישה הרבעוני של מנויי סלולר ברבעון ירד ל-6.8% (הנמוך בעשור האחרון) בהשוואה ל-7.2% ברבעון הרביעי של 2020 ול-7.5% ברבעון המקביל.
מעניין יהיה לגלות איך תראה מצבת המנויים של פרטנר בסוף הרבעון הנוכחי, השני של השנה, בזמן שהמתחרה סלקום מתמודדת עם נטישת לקוחות יותר מבשגרה (כך מהתמונה העולה בשיח ברשת - החברה לא דיווחה על נתונים), וזאת לאחר שהתירה לעובדים הערבים והיהודים לשבות במקביל לשביתה שיזמה ועדת המעקב של ערביי ישראל למען מסגד אל אקצה ותושביה הערבים של שכונת שיח' ג'ראח במזרח ירושלים. בסלקום מצדם מסרו כי שגו מבחינת העיתוי וכי לא הזדהו בשביתתם עם מסרי השביתה של ועדת המעקב.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
בעוד שיש עוד זמן שתשתיות הדור החמישי יהפכו שמישות ובפטרנר יוכלו לגבות בגינן תעריפים גבוהים יותר מאלה הירודים המאפיינים את התחרות הקשה בשוק הסלולר כיום, פעילות הסיבים האופטיים מרכזת עניין רב ויש בה פוטנציאל לשמש מנוע צמיחה של החברה. פרטנר נותרה בודדה במערכה מול הענקית בזק שהודיעה על כוונתה להגיע לפרישה בהיקף 80% משטחה של ישראל, וכן מול מיזם הסיבים IBC בו שותפה סלקום ואליו הצטרפה באחרונה גם HOT.
כך או כך, בסוף הרבעון בסיס מנויי הסיבים האופטיים של פרטנר הסתכם ב-155 אלף מנויים, עלייה של 16 אלף מנויים, נטו. בסיס מנויי אינטרנט מבוסס תשתית הסתכם ב-339 אלף מנויים, עלייה של 10 אלף מנויים, נטו. משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים הסתכמו ב-514 אלף, עלייה של 49 אלף. לפרטנר TV היו 234 אלף מנויים בסוף התקופה, עלייה של אלפיים מנויים נטו.
- 1.Urra 26/05/2021 12:39הגב לתגובה זוכל חברות הסלולר קימות רק למען ההנהלה לבעלי המניות לא נישאר מהומה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
