פרטנר: הרווח התפעולי עלה ב-75% ל-28 מ' ש'; ההכנסות ברמה דומה
פרטנר -1.84% מדווחת על רווח תפעולי של 28 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021 על הכנסות של 833 מיליון שקל, שיפור של 75% מרווח תפעולי של 18 מיליון בנטרול אירועים חד פעמיים ברבעון המקביל, וצמיחה של כ-3% ברמת ההכנסות.
הכנסות משירותים עלו ב-2% ל-639 מיליון שקל. כחלק מסעיף זה, שירותי הסלולר דווקא ירדו ב-2% ל-413 מיליון שקל עקב הכנסות פחותות משירותי נדידה בשל סגירת השמים בצל הקורונה (עלייה במספר המנויים קיזז את הירידה). השירותי במגזר הקווי מנגד עלו ב-6% לכ-260 מיליון שקל הודות לפעילות פרטנרTV ושירותי האינטרנט, אך אלה קוזזו חלקית עקב קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות.
ההכנסות מציוד עלו ב-9% ל-194 מיליון שקל בעקבות מכירות של ציוד קצה במגזר הקווי וכן של סמארטפונים חדשים תומכי דור 5, זאת ברקע הקמפיינים שהעלו פרטנר והמתחרות (ועל אף שלמשתמשי הקצה עוד אין שימוש פרקטי בתשתית זו בישראל). תמהיל מכירות הציוד אף נטה לטובת מוצרים יקרים יותר, שהגדילו את הרווח הממוצע למכירה (הרווח הגולמי במגזר עלה ב-14% ל-42 מיליון שקל).
בנטרול החזר מבזק ברבעון המקביל בעקבות החלטה רגולטורית, ה-EBITDA המתואם עלה ב-7% ברבעון הראשון של 2021 ל-209 מיליון שקל. הרווח בתקופה הסתכם ב-5 מיליון שקל, נמוך בחצי מ-10 מיליון שנה קודם לכן, כשהרווח בזמנו כלל את ההשפעה נטו של ההחזר החד פעמי בעקבות החלטה רגולטורית מבזק, מסבירים בפרטנר.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הורדה בתחילת השנה של תעריפי השוק הסיטונאי, במסגרתו משתמשת פרטנר בתשתיות האינטרנט של בזק, סייעה לפרטנר להותיר ברמה דומה את ההוצאות התפעוליות שהסתכמו ב-481 מיליון שקל. עוד סייעה לכך הירידה בהוצאות הפסדי אשראי.
בסוף התקופה, בסיס מנויי הסלולר של החברה (כולל מנויי מודם סלולרי ו-012 מובייל ומנויי M2M) הסתכם בכ-2.9 מיליון איש לאחר עלייה של 67 אלף מנויים שגויסו ברבעון. ואולם, יצוין כי 21 אלף מנויים התקשרו עם פרטנר לתקופה של 12 חודשים בלבד באמצעות משרד החינוך כחלק מתכנית לטיפול במשבר הקורונה. שיעור הנטישה הרבעוני של מנויי סלולר ברבעון ירד ל-6.8% (הנמוך בעשור האחרון) בהשוואה ל-7.2% ברבעון הרביעי של 2020 ול-7.5% ברבעון המקביל.
מעניין יהיה לגלות איך תראה מצבת המנויים של פרטנר בסוף הרבעון הנוכחי, השני של השנה, בזמן שהמתחרה סלקום מתמודדת עם נטישת לקוחות יותר מבשגרה (כך מהתמונה העולה בשיח ברשת - החברה לא דיווחה על נתונים), וזאת לאחר שהתירה לעובדים הערבים והיהודים לשבות במקביל לשביתה שיזמה ועדת המעקב של ערביי ישראל למען מסגד אל אקצה ותושביה הערבים של שכונת שיח' ג'ראח במזרח ירושלים. בסלקום מצדם מסרו כי שגו מבחינת העיתוי וכי לא הזדהו בשביתתם עם מסרי השביתה של ועדת המעקב.
- מיטב סוגרת עשור של תביעות - ומציגה רבעון שיא
- דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה...
בעוד שיש עוד זמן שתשתיות הדור החמישי יהפכו שמישות ובפטרנר יוכלו לגבות בגינן תעריפים גבוהים יותר מאלה הירודים המאפיינים את התחרות הקשה בשוק הסלולר כיום, פעילות הסיבים האופטיים מרכזת עניין רב ויש בה פוטנציאל לשמש מנוע צמיחה של החברה. פרטנר נותרה בודדה במערכה מול הענקית בזק שהודיעה על כוונתה להגיע לפרישה בהיקף 80% משטחה של ישראל, וכן מול מיזם הסיבים IBC בו שותפה סלקום ואליו הצטרפה באחרונה גם HOT.
כך או כך, בסוף הרבעון בסיס מנויי הסיבים האופטיים של פרטנר הסתכם ב-155 אלף מנויים, עלייה של 16 אלף מנויים, נטו. בסיס מנויי אינטרנט מבוסס תשתית הסתכם ב-339 אלף מנויים, עלייה של 10 אלף מנויים, נטו. משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים הסתכמו ב-514 אלף, עלייה של 49 אלף. לפרטנר TV היו 234 אלף מנויים בסוף התקופה, עלייה של אלפיים מנויים נטו.
- 1.Urra 26/05/2021 12:39הגב לתגובה זוכל חברות הסלולר קימות רק למען ההנהלה לבעלי המניות לא נישאר מהומה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגנייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה
הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .
אורבניקה אורבניקה -12.82% צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5% שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.
במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט
הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.
- הבנקים ירדו 1.5%, הביטוח עלה ב-0.9%; אלביט זינקה 7%
- חשבתם שאין שער דולר ביום ראשון? טעיתם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית
בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%
שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות
אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.
עלייה במכירות - ירידה ברווחיות
מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק.
החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.
מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש
לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל.
- אורבניקה: ירידה במכירות וחיתוך ברווח הנקי בעקבות מבצע 'עם כלביא'
- הקיץ של הקמעונאיות - האם הכסף יישאר בארץ או ימריא לחו"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.
