איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: יח"צ
דוחות

פרטנר: הרווח התפעולי עלה ב-75% ל-28 מ' ש'; ההכנסות ברמה דומה

החברה הכניסה 833 מ' ש'. פעילות הסלולר דשדשה אך מכירות שירותי האינטרנט ופרטנר TV (לה נוספו רק אלפיים איש, נטו) עלו ב-6%. הדור החמישי עוד לא כאן אך מכירת סמארטפונים שתומכים בו העלו את ההכנסות מציוד ב-9%
איתי פת-יה | (1)
נושאים בכתבה אינטר פרטנר

פרטנר -2.93%  מדווחת על רווח תפעולי של 28 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021 על הכנסות של 833 מיליון שקל, שיפור של 75% מרווח תפעולי של 18 מיליון בנטרול אירועים חד פעמיים ברבעון המקביל, וצמיחה של כ-3% ברמת ההכנסות.

הכנסות משירותים עלו ב-2% ל-639 מיליון שקל. כחלק מסעיף זה, שירותי הסלולר דווקא ירדו ב-2% ל-413 מיליון שקל עקב הכנסות פחותות משירותי נדידה בשל סגירת השמים בצל הקורונה (עלייה במספר המנויים קיזז את הירידה). השירותי במגזר הקווי מנגד עלו ב-6% לכ-260 מיליון שקל הודות לפעילות פרטנרTV ושירותי האינטרנט, אך אלה קוזזו חלקית עקב קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות.

ההכנסות מציוד עלו ב-9% ל-194 מיליון שקל בעקבות מכירות של ציוד קצה במגזר הקווי וכן של סמארטפונים חדשים תומכי דור 5, זאת ברקע הקמפיינים שהעלו פרטנר והמתחרות (ועל אף שלמשתמשי הקצה עוד אין שימוש פרקטי בתשתית זו בישראל). תמהיל מכירות הציוד אף נטה לטובת מוצרים יקרים יותר, שהגדילו את הרווח הממוצע למכירה (הרווח הגולמי במגזר עלה ב-14% ל-42 מיליון שקל).

בנטרול החזר מבזק ברבעון המקביל בעקבות החלטה רגולטורית, ה-EBITDA המתואם עלה ב-7% ברבעון הראשון של 2021 ל-209 מיליון שקל. הרווח בתקופה הסתכם ב-5 מיליון שקל, נמוך בחצי מ-10 מיליון שנה קודם לכן, כשהרווח בזמנו כלל את ההשפעה נטו של ההחזר החד פעמי בעקבות החלטה רגולטורית מבזק, מסבירים בפרטנר.

הורדה בתחילת השנה של תעריפי השוק הסיטונאי, במסגרתו משתמשת פרטנר בתשתיות האינטרנט של בזק, סייעה לפרטנר להותיר ברמה דומה את ההוצאות התפעוליות שהסתכמו ב-481 מיליון שקל. עוד סייעה לכך הירידה בהוצאות הפסדי אשראי.

בסוף התקופה, בסיס מנויי הסלולר של החברה (כולל מנויי מודם סלולרי ו-012 מובייל ומנויי M2M) הסתכם בכ-2.9 מיליון איש לאחר עלייה של 67 אלף מנויים שגויסו ברבעון. ואולם, יצוין כי 21 אלף מנויים התקשרו עם פרטנר לתקופה של 12 חודשים בלבד באמצעות משרד החינוך כחלק מתכנית לטיפול במשבר הקורונה. שיעור הנטישה הרבעוני של מנויי סלולר ברבעון ירד ל-6.8% (הנמוך בעשור האחרון) בהשוואה ל-7.2% ברבעון הרביעי של 2020 ול-7.5% ברבעון המקביל.

מעניין יהיה לגלות איך תראה מצבת המנויים של פרטנר בסוף הרבעון הנוכחי, השני של השנה, בזמן שהמתחרה סלקום מתמודדת עם נטישת לקוחות יותר מבשגרה (כך מהתמונה העולה בשיח ברשת - החברה לא דיווחה על נתונים), וזאת לאחר שהתירה לעובדים הערבים והיהודים לשבות במקביל לשביתה שיזמה ועדת המעקב של ערביי ישראל למען מסגד אל אקצה ותושביה הערבים של שכונת שיח' ג'ראח במזרח ירושלים. בסלקום מצדם מסרו כי שגו מבחינת העיתוי וכי לא הזדהו בשביתתם עם מסרי השביתה של ועדת המעקב.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בעוד שיש עוד זמן שתשתיות הדור החמישי יהפכו שמישות ובפטרנר יוכלו לגבות בגינן תעריפים גבוהים יותר מאלה הירודים המאפיינים את התחרות הקשה בשוק הסלולר כיום, פעילות הסיבים האופטיים מרכזת עניין רב ויש בה פוטנציאל לשמש מנוע צמיחה של החברה. פרטנר נותרה בודדה במערכה מול הענקית בזק שהודיעה על כוונתה להגיע לפרישה בהיקף 80% משטחה של ישראל, וכן מול מיזם הסיבים IBC בו שותפה סלקום ואליו הצטרפה באחרונה גם HOT.

כך או כך, בסוף הרבעון בסיס מנויי הסיבים האופטיים של פרטנר הסתכם ב-155 אלף מנויים, עלייה של 16 אלף מנויים, נטו. בסיס מנויי אינטרנט מבוסס תשתית הסתכם ב-339 אלף מנויים, עלייה של 10 אלף מנויים, נטו. משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים הסתכמו ב-514 אלף, עלייה של 49 אלף. לפרטנר TV היו 234 אלף מנויים בסוף התקופה, עלייה של אלפיים מנויים נטו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Urra 26/05/2021 12:39
    הגב לתגובה זו
    כל חברות הסלולר קימות רק למען ההנהלה לבעלי המניות לא נישאר מהומה
עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.

גורג חורש
צילום: תמר מצפי

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל

ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'ורג' חורש
יוניון החזקות, שבבעלות ג'ורג' חורש, תפעיל את רשת דקטלון בישראל תחת מודל זכיינות. דקטלון, שפעלה עד כה ישירות בארץ מאז כניסתה ב-2017, תעביר את הפעילות לידיים מקומיות, מהלך גלובלי של הרשת שמיושם כעת גם במדינות נוספות. חורש, שגבר על מתמודדים כמו קבוצת פוקס פוקס -0.62%   של הראל ויזל ומובמנט  (בעלת רשת בש־גל), צפוי להשקיע מעל 100 מיליון שקל ברכישת הפעילות המקומית, הכוללת את 11 הסניפים הקיימים, המלאי, זכויות השכירות והתשתיות. העסקה עדיין ממתינה לאישור רשות התחרות. לצד הרכישה, חורש מתכנן השקעות נרחבות: חידוש מראה הסניפים, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיפור חוויית הקנייה והרחבת פריסת הסניפים – מהלך שמסמן את כניסתו הרשמית של יוניון לעולם הספורט והוולנס, נוסף על פעילותו בתחומי האופנה, הרכב, הנדל"ן והפיננסים.

דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל. 

מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל. 

לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה. 

העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה בתנאים מסוימים אם יידרשו.