קאר שולץ
צילום: יחצ

טבע קיבלה אישור FDA למזרק האוטומטי של תרופת AJOVY למיגרנות

מדובר בבשורות טובות לחברת התרופות, מאחר והתרופה היא היחידה בשוק עם מזרק אוטומטי בעל קיבולות משתנות – מה שיאפשר לה להתחרות בנוברטיס, שלה גם יש מזרק אוטומטי
ארז ליבנה | (4)

פחות כאב ראש אחד: חברת טבע -2.16% מדווחת הבוקר כי אמש קיבלה אישור של ה-FDA למזרק האוטומטי של תרופת AJOVY לטיפול והפגת כאבי מיגרנה. בטבע אומרים כי הייחוד של המוצר הוא ביכולת להזריק את התרופה אחת לחודש או אחת לרבעון – מה שהופך אותה לייחודית בשוק.

 

"האישור של המזרק האוטומטי הוא צעד נוסף חשוב לטבע ולקהילה הסובלת ממגירנות", אמר ברנדן או'גריידי, סמנכ"ל המסחרי של צפון אמריקה בטבע. "AJOVY היא התרופה היחידה שקיבלה את אישור ה-FDA שמעניקה גמישות למשתמשים בהזרקה חודשית של 225 מ"ג או רבעונית של 675 מ"ג. אנחנו שמחים שהחולים והמטפלים שלהם יוכלו לבחור גם את המזרק האוטומטי שלנו", הוסיף.

 

בטבע מציינים כי המזרק האוטומטי יהיה זמין לציבור בארצות הברית בסוף הרבעון הנוכחי או בתחילת הרבעון הבא, כלומר חודשים מרץ-אפריל. ראוי לציין שהתרופה עצמה כבר עברה את האישור של ה-FDA והאישור הנוכחי הוא רק למזרק האוטומטי.

 

AJOVY, ככל תרופות ה-anti-CGRP היא תרופה מעגל שני. כלומר מטופלים מקבלים אותה רק לאחר שטיפולים אחרים הפסיקו לעבוד. פרט ל-AJOVY, ישנן עוד שתי תרופות בקטגוריה עם מזרקים אוטומטיים, כשטבע מנסה להתחרות במזרק של חברת נוברטיס.

אמנם מדובר בשוק חדש יחסית, בטבע יש ציפיות גדולות לתרופה החדשה, שלפי המחקרים שביצעו, למרות הכמות הגדולה של התרופה המוזרקת, אין לה כמעט תופעות לוואי. 

בטבע מצפים לתפוס נתח שוק של בין 20% ל-25% בתחום הטיפול במיגרנות, כשכיום הנתח שלה עומד על קצת פחות מ-20%. הציפייה בחברה היא שהמזרק החדש יסייע לה להגדיל את הנתח הזה על חשבון מתחרותיה. 

סבינה לוי מנהלת מחלקת מחקר בלידר שוקי הון אמרה כי: "טבע סבלה בשנה האחרונה מנחיתות מסוימת בשוק המיגרנה עקב היעדר המזרק האוטמטי ונתח השוק של התרופה ירד במהלך 2019 לרמה של פחות מ 20% לעומת נתח שוק של קרוב ל 30% בתחילת השנה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לא ייוצר בארץ (ל"ת)
    בזל פ"ת 29/01/2020 11:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ניסיתי ב 7.5 היעד הוא 25 לפחות (ל"ת)
    הצלף 29/01/2020 11:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שולץ אלוף! (ל"ת)
    סרגיי 29/01/2020 11:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    tch 29/01/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
    ב2021 תעבור את 35$ ותחזור לעצמה. מנכ"ל רציני שמתקדם לפי היעדים שהציב
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס -4.56%  תעלה ב-1.7%, טבע -2.16%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


אחרי פתיחה חלשה לדצמבר, המומנטום חזר לשוק המקומי כשגם מעבר לים יש שיפור בסנטימנט. זה זמן טוב גם לבדוק מי שלושת המניות שהניבו את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת החודש ומה הסיבות לזה: