טבע קיבלה אישור FDA למזרק האוטומטי של תרופת AJOVY למיגרנות
פחות כאב ראש אחד: חברת טבע -0.22% מדווחת הבוקר כי אמש קיבלה אישור של ה-FDA למזרק האוטומטי של תרופת AJOVY לטיפול והפגת כאבי מיגרנה. בטבע אומרים כי הייחוד של המוצר הוא ביכולת להזריק את התרופה אחת לחודש או אחת לרבעון – מה שהופך אותה לייחודית בשוק.
"האישור של המזרק האוטומטי הוא צעד נוסף חשוב לטבע ולקהילה הסובלת ממגירנות", אמר ברנדן או'גריידי, סמנכ"ל המסחרי של צפון אמריקה בטבע. "AJOVY היא התרופה היחידה שקיבלה את אישור ה-FDA שמעניקה גמישות למשתמשים בהזרקה חודשית של 225 מ"ג או רבעונית של 675 מ"ג. אנחנו שמחים שהחולים והמטפלים שלהם יוכלו לבחור גם את המזרק האוטומטי שלנו", הוסיף.
בטבע מציינים כי המזרק האוטומטי יהיה זמין לציבור בארצות הברית בסוף הרבעון הנוכחי או בתחילת הרבעון הבא, כלומר חודשים מרץ-אפריל. ראוי לציין שהתרופה עצמה כבר עברה את האישור של ה-FDA והאישור הנוכחי הוא רק למזרק האוטומטי.
AJOVY, ככל תרופות ה-anti-CGRP היא תרופה מעגל שני. כלומר מטופלים מקבלים אותה רק לאחר שטיפולים אחרים הפסיקו לעבוד. פרט ל-AJOVY, ישנן עוד שתי תרופות בקטגוריה עם מזרקים אוטומטיים, כשטבע מנסה להתחרות במזרק של חברת נוברטיס.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם מדובר בשוק חדש יחסית, בטבע יש ציפיות גדולות לתרופה החדשה, שלפי המחקרים שביצעו, למרות הכמות הגדולה של התרופה המוזרקת, אין לה כמעט תופעות לוואי.
בטבע מצפים לתפוס נתח שוק של בין 20% ל-25% בתחום הטיפול במיגרנות, כשכיום הנתח שלה עומד על קצת פחות מ-20%. הציפייה בחברה היא שהמזרק החדש יסייע לה להגדיל את הנתח הזה על חשבון מתחרותיה.
סבינה לוי מנהלת מחלקת מחקר בלידר שוקי הון אמרה כי: "טבע סבלה בשנה האחרונה מנחיתות מסוימת בשוק המיגרנה עקב היעדר המזרק האוטמטי ונתח השוק של התרופה ירד במהלך 2019 לרמה של פחות מ 20% לעומת נתח שוק של קרוב ל 30% בתחילת השנה.
- 4.לא ייוצר בארץ (ל"ת)בזל פ"ת 29/01/2020 11:46הגב לתגובה זו
- 3.ניסיתי ב 7.5 היעד הוא 25 לפחות (ל"ת)הצלף 29/01/2020 11:42הגב לתגובה זו
- 2.שולץ אלוף! (ל"ת)סרגיי 29/01/2020 11:24הגב לתגובה זו
- 1.tch 29/01/2020 10:41הגב לתגובה זוב2021 תעבור את 35$ ותחזור לעצמה. מנכ"ל רציני שמתקדם לפי היעדים שהציב
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
עמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטריתמחלבות גד: צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות - ודיבידנד ראשון כחברה ציבורית
יצרנית הגבינות הישראלית מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה של 4.2% במכירות מול ירידה ברווחיות הגולמית, התפעולית וב-EBITDA המותאם, על רקע התייקרות החלב הגולמי וחלוקת דיבידנד ראשון מאז ההנפקה
מחלבות גד מחלבות גד -0.9% , אחת המחלבות הגדולות בישראל הפועלת בשוק הקמעונאי והמקצועי, מסיימת את הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-4.2% בהכנסות. מנגד, הרווח הגולמי ירד בכ-4.2%, הרווח התפעולי נשחק בכ-17.8%, ה-EBITDA המותאם ירד בכ-16.5% והרווח הנקי ירד בכ-13.1%. ברמת תשעת החודשים מציגה החברה עלייה דו-ספרתית ברווח הנקי לעומת השנה שעברה.
עיקרי הרבעון השלישי: צמיחה במכירות מול עליית עלויות
הכנסות מחלבות גד ברבעון השלישי עלו ל-185 מיליון שקל, לעומת כ-177.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-4.2%. הגידול נבע בעיקר מעלייה של כ-3.8 מיליון שקל במכירות לשוק הקמעונאי וכ-3.7 מיליון שקל בשוק המקצועי. בחברה מציינים כי עיתוי החגים בחודש ספטמבר, שבו מספר ימי המכירה היה נמוך יותר לעומת התקופה המקבילה, דחה חלק מהמכירות לרבעון הרביעי.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-49.7 מיליון שקל, לעומת כ-51.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-4.2%. הירידה מוסברת בעלייה בעלות החלב הגולמי ורכיביו, וכן במחירי חומרי גלם נוספים ומוצרי יבוא, בהיקף מצטבר של כ-4.4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. העלאת המחיר לצרכן שביצעה החברה בתחילת יוני פיצתה רק באופן חלקי על התייקרות חומרי הגלם ולא השפיעה במלואה לאורך כל הרבעון.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-15.7 מיליון שקל, לעומת כ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-17.8%, בעיקר בעקבות השחיקה ברווח הגולמי. ה-EBITDA המותאם ברבעון עמד על כ-19.2 מיליון שקל, לעומת כ-23 מיליון שקל ברבעון השלישי שנה שעברה, ירידה של כ-16.5%. הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-11.3 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-13.1%.
- מחלבות גד הונפקה בתל אביב לפי שווי של 725 מיליון שקל
- מחלבות גד בדרך לבורסה, האם המחיר אטרקטיבי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, ברמת תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות החברה עלו ב-6.1% והסתכמו ב-542.1 מיליון שקל לעומת 510.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה, למרות הפגיעה במכירות לשוק המקצועי במהלך מלחמת ״עם כלביא״. הרווח הנקי לתקופה עלה לכ-33.1 מיליון שקל, לעומת כ-27.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה - צמיחה של כ-18.5%. מנגד, הרווח התפעולי וה-EBITDA לתשעת החודשים נותרו מתחת לרמות השנה שעברה.
