"הרכישה של CIQ מקפיצה את פריון מדרגה"
חברת פתרונות השיווק הדיגיטלית פריון נטוורק -2.26% הודיעה מוקדם יותר היום על רכישת Content IQ - CIQ הישראלית-אמריקאית תמורת 73 מיליון דולר. דורון גרסטל, מנכ"ל פריון נטוורק סבור כי הרכישה תייצר ערך מוסף עבור החברה ולקוחותיה, וכי מדובר בקפיצת מדרגה עבורה.
ההודעה מגיעה על רקע התקופה החיובית בה נמצאת החברה לאחרונה, בייחוד מאז פרסום תחזיות עדכניות לשנת 2019. החברה העלתה את תחזיות ה-EBITDA לשנת 2019 ל-30 מיליון דולר, כאשר עוד טרם המכירה עלתה מניית החברה בכ-30% מתחילת החודש, ובכך השלימה עלייה של כ-150% ב-12 החודשים האחרונים.
"החברה שרכשנו - CIQ, מעסיקה 51 עובדים, מחזיקה משרדים בניו יורק ישראל ורומניה. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית, שמאפשרת לאתרי תוכן לעשות אופטימיזציה באופן דינמי, של הרווחים שלהם", אמר גרסטל לביזפורטל.
"כיום באתרי תוכן הכתבה היא קבועה, המיקום של המודעה קבוע והצופים גם הם נתונים. לאור זאת, מה שנותר למפרסם, וככה עושים אופטימיזציה לרווחים, זה להכניס את המודעה הנכונה לעמוד הנכון. בעולם החדש שלושת הפרמטרים הללו נתונים לשינוי, בגלל הצורה שבה הדף מעוצב, היחס בין הפרסומות לתוכן, התוכן עצמו, והיכולת להביא אנשים ביחס לפרסום. מה שעשינו זה לקחת שלושה דברים שהיו קבועים, ובצורה טכנולוגית on the fly אנחנו עושים להם אופטימיזציה. ככה אנחנו מייצרים win-win, גם לאתר התוכן שמרוויח יותר כסף, וגם למפרסם שיותר אנשים בכלל ויותר אנשים מתאימים בפרט נחשפים למודעה. עד עכשיו הטכנולוגיה לא אפשרה את האופטימיזציה הזו וזו פריצת הדרך מבחינתי".
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיצד זה מתקשר לחברה האוקראינית שרכשתם באפריל האחרון?
"כל העסק שתיארתי מונע על ידי בינה מלאכותית, ואחד הדברים שאפשרו לנו להתקדם בתחום הזה, זאת היכולת שלנו לתת ערך מוסף, בעקבות הזרוע AI שרכשנו באוקראינה".
איך אתה רואה את הסינרגיה עם הפעילות של החברה כיום?
"מעבר לעובדה שלהם (CIQ - א"ג), יש ביזנס של 39 מיליון דולר ורווח של 5.5 מיליון דולר, אנחנו רואים מצב שבו אנחנו יכולים להביא משהו ייחודי למפרסם. ראשית, אנחנו מבאים איתנו סביבה דינמית למודעות שלו, מה שיכול להגדיל את המכירות שלו. שנית, בתחום החיפוש אנחנו מבינים שאם אתה שולט במודעה אתה יכול לשים מודעות חיפוש באתרי תוכן, שיביאו את הגולשים לבינג (bing), ככה אנחנו יוצרים מונטיזציה. לדעתי, יש לנו איזה משהו שמחבר בין תחומי הפעילות בצורה מאד מבטיחה".
בעקבות הרכישה איזו השפעה אתם צופים על השורה התחתונה?

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה
למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה
מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.
הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.
נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.
עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.
נתונים נוספים
מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןטאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים
אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%.
אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת.
ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%.
מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?
נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.
- טאואר זינקה ב-17% - מה אמר ראסל אלוונגר שהרים את המניה?
- מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.
