"הרכישה של CIQ מקפיצה את פריון מדרגה"

לאחר רכישת CIQ דורון גרסטל בראיון לביזפורטל מסביר על חשיבות העסקה לחברה ואודות הסינרגיה בין שתי החברות?
|
דורון גרסטל, צילום: יחצ

חברת פתרונות השיווק הדיגיטלית פריון נטוורק -6.23% פריון נטוורק 3,133 -6.23% פריון נטוורק בסיס:3,341 פתיחה:3,232 גבוה:3,347 נמוך:3,117 תמורה:3,332,457 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  הודיעה מוקדם יותר היום על רכישת Content IQ - CIQ הישראלית-אמריקאית תמורת 73 מיליון דולרדורון גרסטל, מנכ"ל פריון נטוורק סבור כי הרכישה תייצר ערך מוסף עבור החברה ולקוחותיה, וכי מדובר בקפיצת מדרגה עבורה. 

ההודעה מגיעה על רקע התקופה החיובית בה נמצאת החברה לאחרונה, בייחוד מאז פרסום תחזיות עדכניות לשנת 2019. החברה העלתה את תחזיות ה-EBITDA לשנת 2019 ל-30 מיליון דולר, כאשר עוד טרם המכירה עלתה מניית החברה בכ-30% מתחילת החודש, ובכך השלימה עלייה של כ-150% ב-12 החודשים האחרונים.

"החברה שרכשנו - CIQ, מעסיקה 51 עובדים, מחזיקה משרדים בניו יורק ישראל ורומניה. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית, שמאפשרת לאתרי תוכן לעשות אופטימיזציה באופן דינמי, של הרווחים שלהם", אמר גרסטל לביזפורטל.

"כיום באתרי תוכן הכתבה היא קבועה, המיקום של המודעה קבוע והצופים גם הם נתונים. לאור זאת, מה שנותר למפרסם, וככה עושים אופטימיזציה לרווחים, זה להכניס את המודעה הנכונה לעמוד הנכון. בעולם החדש שלושת הפרמטרים הללו נתונים לשינוי, בגלל הצורה שבה הדף מעוצב, היחס בין הפרסומות לתוכן, התוכן עצמו, והיכולת להביא אנשים ביחס לפרסום. מה שעשינו זה לקחת שלושה דברים שהיו קבועים, ובצורה טכנולוגית on the fly אנחנו עושים להם אופטימיזציה. ככה אנחנו מייצרים win-win, גם לאתר התוכן שמרוויח יותר כסף, וגם למפרסם שיותר אנשים בכלל ויותר אנשים מתאימים בפרט נחשפים למודעה. עד עכשיו הטכנולוגיה לא אפשרה את האופטימיזציה הזו וזו פריצת הדרך מבחינתי".

כיצד זה מתקשר לחברה האוקראינית שרכשתם באפריל האחרון?
"כל העסק שתיארתי מונע על ידי בינה מלאכותית, ואחד הדברים שאפשרו לנו להתקדם בתחום הזה, זאת היכולת שלנו לתת ערך מוסף, בעקבות הזרוע AI שרכשנו באוקראינה".

איך אתה רואה את הסינרגיה עם הפעילות של החברה כיום?
"מעבר לעובדה שלהם (CIQ - א"ג), יש ביזנס של 39 מיליון דולר ורווח של 5.5 מיליון דולר, אנחנו רואים מצב שבו אנחנו יכולים להביא משהו ייחודי למפרסם. ראשית, אנחנו מבאים איתנו סביבה דינמית למודעות שלו, מה שיכול להגדיל את המכירות שלו. שנית, בתחום החיפוש אנחנו מבינים שאם אתה שולט במודעה אתה יכול לשים מודעות חיפוש באתרי תוכן, שיביאו את הגולשים לבינג (bing), ככה אנחנו יוצרים מונטיזציה. לדעתי, יש לנו איזה משהו שמחבר בין תחומי הפעילות בצורה מאד מבטיחה".

בעקבות הרכישה איזו השפעה אתם צופים על השורה התחתונה?
"קודם כל, אנחנו מסנכרנים כרגע את מה שהם תורמים לשורה העליונה והתחתונה. אנחנו אמרנו השנה שנעבור את ה-30 מיליון דולר EBITDA וביחד איתם אנחנו מגיעים ל-36 מיליון דולר. באשר להכנסות, יחד עם ההכנסות של CIQ אנחנו מגיעים ל-300 מיליון דולר. זה מקפיץ אותנו מדרגה גם בלי החישובים של הסינרגיה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות