דורון גרסטל
צילום: יחצ
ראיון

"הרכישה של CIQ מקפיצה את פריון מדרגה"

לאחר רכישת CIQ דורון גרסטל בראיון לביזפורטל מסביר על חשיבות העסקה לחברה ואודות הסינרגיה בין שתי החברות?
איתן גרסטנפלד |

חברת פתרונות השיווק הדיגיטלית פריון נטוורק -2.26%  הודיעה מוקדם יותר היום על רכישת Content IQ - CIQ הישראלית-אמריקאית תמורת 73 מיליון דולרדורון גרסטל, מנכ"ל פריון נטוורק סבור כי הרכישה תייצר ערך מוסף עבור החברה ולקוחותיה, וכי מדובר בקפיצת מדרגה עבורה. 

ההודעה מגיעה על רקע התקופה החיובית בה נמצאת החברה לאחרונה, בייחוד מאז פרסום תחזיות עדכניות לשנת 2019. החברה העלתה את תחזיות ה-EBITDA לשנת 2019 ל-30 מיליון דולר, כאשר עוד טרם המכירה עלתה מניית החברה בכ-30% מתחילת החודש, ובכך השלימה עלייה של כ-150% ב-12 החודשים האחרונים.

"החברה שרכשנו - CIQ, מעסיקה 51 עובדים, מחזיקה משרדים בניו יורק ישראל ורומניה. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית, שמאפשרת לאתרי תוכן לעשות אופטימיזציה באופן דינמי, של הרווחים שלהם", אמר גרסטל לביזפורטל.

"כיום באתרי תוכן הכתבה היא קבועה, המיקום של המודעה קבוע והצופים גם הם נתונים. לאור זאת, מה שנותר למפרסם, וככה עושים אופטימיזציה לרווחים, זה להכניס את המודעה הנכונה לעמוד הנכון. בעולם החדש שלושת הפרמטרים הללו נתונים לשינוי, בגלל הצורה שבה הדף מעוצב, היחס בין הפרסומות לתוכן, התוכן עצמו, והיכולת להביא אנשים ביחס לפרסום. מה שעשינו זה לקחת שלושה דברים שהיו קבועים, ובצורה טכנולוגית on the fly אנחנו עושים להם אופטימיזציה. ככה אנחנו מייצרים win-win, גם לאתר התוכן שמרוויח יותר כסף, וגם למפרסם שיותר אנשים בכלל ויותר אנשים מתאימים בפרט נחשפים למודעה. עד עכשיו הטכנולוגיה לא אפשרה את האופטימיזציה הזו וזו פריצת הדרך מבחינתי".

כיצד זה מתקשר לחברה האוקראינית שרכשתם באפריל האחרון?

"כל העסק שתיארתי מונע על ידי בינה מלאכותית, ואחד הדברים שאפשרו לנו להתקדם בתחום הזה, זאת היכולת שלנו לתת ערך מוסף, בעקבות הזרוע AI שרכשנו באוקראינה".

איך אתה רואה את הסינרגיה עם הפעילות של החברה כיום?

"מעבר לעובדה שלהם (CIQ - א"ג), יש ביזנס של 39 מיליון דולר ורווח של 5.5 מיליון דולר, אנחנו רואים מצב שבו אנחנו יכולים להביא משהו ייחודי למפרסם. ראשית, אנחנו מבאים איתנו סביבה דינמית למודעות שלו, מה שיכול להגדיל את המכירות שלו. שנית, בתחום החיפוש אנחנו מבינים שאם אתה שולט במודעה אתה יכול לשים מודעות חיפוש באתרי תוכן, שיביאו את הגולשים לבינג (bing), ככה אנחנו יוצרים מונטיזציה. לדעתי, יש לנו איזה משהו שמחבר בין תחומי הפעילות בצורה מאד מבטיחה".

בעקבות הרכישה איזו השפעה אתם צופים על השורה התחתונה?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים
דוחות

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%

בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.13%   מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.

הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.

הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.

שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.

נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?