"הרכישה של CIQ מקפיצה את פריון מדרגה"
חברת פתרונות השיווק הדיגיטלית פריון נטוורק -0.84% הודיעה מוקדם יותר היום על רכישת Content IQ - CIQ הישראלית-אמריקאית תמורת 73 מיליון דולר. דורון גרסטל, מנכ"ל פריון נטוורק סבור כי הרכישה תייצר ערך מוסף עבור החברה ולקוחותיה, וכי מדובר בקפיצת מדרגה עבורה.
ההודעה מגיעה על רקע התקופה החיובית בה נמצאת החברה לאחרונה, בייחוד מאז פרסום תחזיות עדכניות לשנת 2019. החברה העלתה את תחזיות ה-EBITDA לשנת 2019 ל-30 מיליון דולר, כאשר עוד טרם המכירה עלתה מניית החברה בכ-30% מתחילת החודש, ובכך השלימה עלייה של כ-150% ב-12 החודשים האחרונים.
"החברה שרכשנו - CIQ, מעסיקה 51 עובדים, מחזיקה משרדים בניו יורק ישראל ורומניה. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית, שמאפשרת לאתרי תוכן לעשות אופטימיזציה באופן דינמי, של הרווחים שלהם", אמר גרסטל לביזפורטל.
"כיום באתרי תוכן הכתבה היא קבועה, המיקום של המודעה קבוע והצופים גם הם נתונים. לאור זאת, מה שנותר למפרסם, וככה עושים אופטימיזציה לרווחים, זה להכניס את המודעה הנכונה לעמוד הנכון. בעולם החדש שלושת הפרמטרים הללו נתונים לשינוי, בגלל הצורה שבה הדף מעוצב, היחס בין הפרסומות לתוכן, התוכן עצמו, והיכולת להביא אנשים ביחס לפרסום. מה שעשינו זה לקחת שלושה דברים שהיו קבועים, ובצורה טכנולוגית on the fly אנחנו עושים להם אופטימיזציה. ככה אנחנו מייצרים win-win, גם לאתר התוכן שמרוויח יותר כסף, וגם למפרסם שיותר אנשים בכלל ויותר אנשים מתאימים בפרט נחשפים למודעה. עד עכשיו הטכנולוגיה לא אפשרה את האופטימיזציה הזו וזו פריצת הדרך מבחינתי".
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיצד זה מתקשר לחברה האוקראינית שרכשתם באפריל האחרון?
"כל העסק שתיארתי מונע על ידי בינה מלאכותית, ואחד הדברים שאפשרו לנו להתקדם בתחום הזה, זאת היכולת שלנו לתת ערך מוסף, בעקבות הזרוע AI שרכשנו באוקראינה".
איך אתה רואה את הסינרגיה עם הפעילות של החברה כיום?
"מעבר לעובדה שלהם (CIQ - א"ג), יש ביזנס של 39 מיליון דולר ורווח של 5.5 מיליון דולר, אנחנו רואים מצב שבו אנחנו יכולים להביא משהו ייחודי למפרסם. ראשית, אנחנו מבאים איתנו סביבה דינמית למודעות שלו, מה שיכול להגדיל את המכירות שלו. שנית, בתחום החיפוש אנחנו מבינים שאם אתה שולט במודעה אתה יכול לשים מודעות חיפוש באתרי תוכן, שיביאו את הגולשים לבינג (bing), ככה אנחנו יוצרים מונטיזציה. לדעתי, יש לנו איזה משהו שמחבר בין תחומי הפעילות בצורה מאד מבטיחה".
בעקבות הרכישה איזו השפעה אתם צופים על השורה התחתונה?
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
